1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6
    23-06-2015

    wie is er gescheiden en kan mij helpen

    Ik wil graag meer informatie wat is handig om te doen
    hoe kan ik het van mijn kant aanpakken.

    we hebben geen kinderen. Dus ik weet niet of dat wat uitmaakt ik heb
    al wel via internet gekeken maar daar staan zo veel verschillende dingen op.

    Voor de onwetende mensen die meteen gaan blaffen niemand weet wat er speelt alleen ik.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    253
    07-11-2012

    Wat wil je weten?

    Is het eenzijdig scheiding of tweezijdig. Makkelijkste en snelste en kost het minst als jullie samen een mediator inschakelen en de scheiding aanvragen. Maar dan moeten jullie wel duidelijke afspraken maken over de verdeling van de inboedel en auto's.

    Als jullie apart scheiding gaan aanvragen, kost het meer, ieder een eigen advocaat en als jullie in gemeenschap van goederen zijn getrouwd, moeten jullie alles fifty-fifty verdelen, inboedel, auto's, banksaldi etc.
    Ga naar juridisch loket en zij helpen je verder.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    6
    23-06-2015

    Muslima bedankt voor je reactie we zijnn voor gemeenschap van goederen getrouwd
    maar nu hebben we wel gezegt ik hoef niks van hem dus hij ook niet van mij.

    Kan dat of is het verplicht te delen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    253
    07-11-2012

    Het is niet verplicht. Het gaat welke afspraken jullie onderling maken. Ik zou samen naar een mediator gaan en alles afhandelen. Alle afspraken vast leggen, dan ben je snel klaar met scheiden en kost het niet veel.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    44
    13-07-2015

    Alaikom Salam,

    Kosten voor het regelen van Marokkaanse scheiding, inclusief vertalen van alle nodige documenten naar het Arabisch, legalisaties, kosten advocaat en rechtbank in Marokko, zijn in totaal tussen 600,- en 650,- euro.

    Regel je hier zelf de vertaling en legalisatie dan kost het je niet meer dan 450,-

    Voor meer info kan je me een berichtje of een mail sturen.
    Marok_Scheiding@hotmail.com