1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    181
    06-01-2015

    weg gaan lopen van huis.

    Wie van de dames is weg gelopen van huis en is gelukkig
    Want ik ben heel ongelukkig thuis en ik ben van plan weg te lopen
    Voor altijd ik wil dan me vader ook nooit meer zien
    Ik wordt gedwongen te werken
    Ook al ben ik dood ziek
    Hij heeft mij pinpas sinds 18 e
    Ik.heb nooit mooie kleren kunnen kopen altijd van 5 euro van zeeman plus Angsten als ik niet naar werk ga
    Ik ben het werken zat Door geen geld
    Dat hij in zijn zak stopt wij leven als sigeuners
    Allemaal lelijke dingen hij is gierig
    Ik ben in middels 21 en ik vindt dat genoeg is dames willen jullie ervaringen delen

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    222
    01-09-2011

    Weglopen is nooit de oplossing! Ik begrijp dat praten met je vader geen zin heeft, maar weglopen blijft niet de beste oplossing..ik ken meiden die weggelopen zijn van huis, maar die nu in een ergere situatie leven dan voorheen! Het enige wat ik je kan zeggen is heb sabr! Heb geduld en doe dua bij Allaah subhana wa ta 'Alaa, opdat je betere tijden zult krijgen!
    La ilaha ila Allah

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    989
    10-06-2007

    Je bent 21, geen 16. Weglopen zou ik dat niet eens noemen maar eerder op je eigen benen staan. Werken moet je sowieso vind ik, je kan niet verwachten dat je ouders alles voor je betalen. En weglopen lijkt me moeilijk als je ziek bent. Waar krijg je een onderdak? Voedsel?
    Citaat Geplaatst door Arbia86 Bekijk reactie
    En ja, je bent wat je eet. Dus als je je lichaam alleen maar vol gooit met troep,dan moet je geen sterk lichaam verwachten. Dus mensen die kanker hebben, en dan heb ik het met name over volwassen mensen, die hebbe door slechte voeding de kanker in hun lichaam hebben gekregen. Er zijn ook mensen, die kanker krijgen, doordat ze aan straling, asbest etc zijn blootgesteld of het aanbrengen van cremetjes etc, maar dat is een ander verhaal.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    45
    07-06-2012

    Pm, mijn buurmeisje is weggelopen vroeger woonden erna in Nederlands pleeggezin , ik denk dat het je goed zal doen om met haar te praten

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    484
    27-07-2012

    Citaat Geplaatst door Tarifecht99 Bekijk reactie
    Wie van de dames is weg gelopen van huis en is gelukkig
    Want ik ben heel ongelukkig thuis en ik ben van plan weg te lopen
    Voor altijd ik wil dan me vader ook nooit meer zien
    Ik wordt gedwongen te werken
    Ook al ben ik dood ziek
    Hij heeft mij pinpas sinds 18 e
    Ik.heb nooit mooie kleren kunnen kopen altijd van 5 euro van zeeman plus Angsten als ik niet naar werk ga
    Ik ben het werken zat Door geen geld
    Dat hij in zijn zak stopt wij leven als sigeuners
    Allemaal lelijke dingen hij is gierig
    Ik ben in middels 21 en ik vindt dat genoeg is dames willen jullie ervaringen delen
    Heb je geen oom ofzo die met jouw vader kan praten? weglopen is geen oplossing daarmee zul je alleen je ouders ontzettend veel verdriet doen. probeer iemand in de familie te vinden voor wie jouw vader veel respect heeft die met hem gaat praten. je zult nooit gelukkig zijn zonder jouw familie.

  6. #6
    ***OFFLINE***

    Reacties
    20.036
    13-07-2010

    loop aub niet weg je gaat ooit spijt krijgen en denk aan je zussen of broers en je moeder hoeveel verdriet je ze gaat aandoen,
    het is heel lastig om van nul op je zelf te beginnen, praat met je ma of een tante dat zo niet verder kan, en zeg tegen je pa waar die mee bezig is, is tegen de regels van de islam, ik ken zelf 2 meiden die weggelopen zijn ene heeft grote spijt via schoonzus van haar is ze in gesprek gegaan en terug gegaan, andere is de weg kwijt, en pas aub op met mannen die je benaderen om je ze3ma te helpen want er lopen hier hyena's rond, en heb geduld je gaat inchallah binnen paar jaar toch trouwen dan ga je toch het huis uit, en open een rekening waar je geld op kan laten storten van werk, als je pa dan wat zegt moet je duidelijk zeggen hoe zou jij het vinden als je hard werkt en ma neemt al je geld in beslag?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.663
    29-08-2013

    Weglopen is geen oplossing.
    Ragaa'ouni einaik El- ayam illi rahou.
    A'alamouni andam, a'ala El-madhi ou gerahou.

    Illi shouftouh abli ma'tshoufak a'ynaiyah.

    Omri dayah yehsibouh izay a'Alaya. <3

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    7
    01-04-2005

    weglopen moetje nooit doen schat ik ken iemand die wegelopen was nou die verdriet van de moeder daar heb ik geen woorden voor en de hele familie was in rep en roer en ik hoop inschaa allah dat je vader zijn ogen open doet wat hij je aan doet en doe doua bij fajr gebed en het komt allemaal goed inschaa allah

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    414
    24-07-2014

    Niet gaan werken zeg dat je ontslagen bent. Het is haram wat hij doet maar zijn loon krijgt hij nog wel. Zijn dichtte uitbuiten heb hier geen woorden voor. Ik ken iemand die ook weggelopen is van huis die het goed getroffen heeft dan waar ze eerst was. Ze werd met dood bedreigd dagelijks leefde altijd in hel. Ze hadden veel verdriet familie maar dan hadden ze haar maar liefdevol moeten behandelen.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    524
    24-04-2013

    Je moet niet weglopen. Is nergens voor nodig en je beland in de hel hier op aarde dus ik heb het niet over God ofzo.
    Een vriend of man kan jou overhalen om bij hem in te trekken, maar hij of zij zal jou heel veel pijn doen als ze uitgespeeld met je zijn.

    Jij hebt maatschappelijke hulp nodig. Vertel ze wat je beperkingen zijn kwa gezondheid bouw een dossier op en binnen aanzienlijke tijd krijg je misschien ergens een woning aangeboden met evenveel een uitkering. Je kan dan alles op een rijtje zetten want die tijd heb je dan, want met een uitkering kan je namelijk geen leuke dingen doen. Je bent van je voeten of fiets afhankelijk wat vervoer betreft. Als je zelf van slapen en series kijken houd, dan is het goed. Als je een drukke tante bent, dan zal je heel erg depressief raken.
    Dus weet waar je aan begint. Jou vader spaart jou centen op. Daar heb jij later ook recht op. Want werken dat is verplicht in Nederland. Als je op jezelf gaat wonen ben je ook al je centen kwijt aan vaste lasten, dus beter is het om je vader blij te maken.

    Zelf ben ik in het verleden ook zo door mijn pa behandelt. Ik ben weggelopen, maar ik ben een surviver ....heb daarna beetje geld verdiend en me suf geneukt om liefde te voelen. Helaas heb ik daar nu alleen een hoop kinderen aan overgehouden. Ik ben nog zoekende ook al woon ik samen.

  11. #11
    ♡♡♡♡♡

    Reacties
    553
    18-02-2015

    Citaat Geplaatst door Tantra Bekijk reactie
    Je moet niet weglopen. Is nergens voor nodig en je beland in de hel hier op aarde dus ik heb het niet over God ofzo.
    Een vriend of man kan jou overhalen om bij hem in te trekken, maar hij of zij zal jou heel veel pijn doen als ze uitgespeeld met je zijn.

    Jij hebt maatschappelijke hulp nodig. Vertel ze wat je beperkingen zijn kwa gezondheid bouw een dossier op en binnen aanzienlijke tijd krijg je misschien ergens een woning aangeboden met evenveel een uitkering. Je kan dan alles op een rijtje zetten want die tijd heb je dan, want met een uitkering kan je namelijk geen leuke dingen doen. Je bent van je voeten of fiets afhankelijk wat vervoer betreft. Als je zelf van slapen en series kijken houd, dan is het goed. Als je een drukke tante bent, dan zal je heel erg depressief raken.
    Dus weet waar je aan begint. Jou vader spaart jou centen op. Daar heb jij later ook recht op. Want werken dat is verplicht in Nederland. Als je op jezelf gaat wonen ben je ook al je centen kwijt aan vaste lasten, dus beter is het om je vader blij te maken.

    Zelf ben ik in het verleden ook zo door mijn pa behandelt. Ik ben weggelopen, maar ik ben een surviver ....heb daarna beetje geld verdiend en me suf geneukt om liefde te voelen. Helaas heb ik daar nu alleen een hoop kinderen aan overgehouden. Ik ben nog zoekende ook al woon ik samen.
    Wat is dit nou voor een reactie?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.921
    01-07-2012

    Je kan op kamers wonen

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    63
    15-08-2012

    Weglopen is absoluut NIET te juiste weg om te kiezen. Je gaat na een uur alweer spijt krijgen. Daarnaast ga je gezocht worden door je familie en vrienden. En niet te vergeten, bezorg jij je moeder, eventuele broers/zussen en zelfs je vader pijn. Het is een hele vervelende en lastige situatie waar jij in zit, natuurlijk is het niet toegestaan wat je vader doet om je loon af te pakken. Probeer hoe lastig het ook is, het bespreekbaar te maken met een familielid. Je mag nooit als je ziek bent, gedwongen worden om te werken. Je tante of een betrouwbare oom zal je hiermee helpen. Zeg tegen je vader dat je zelf ook geld nodig hebt voor school of overige zaken zoals een abonnement enz enz. Blijf vooral bidden en dua doen. In sha Allah komt het goed. Je kan anders een tweede bankpasje aanvragen.....het geld gaan pinnen en naar je moeder geven om het te bewaren. Zo wordt er tenminste niet alles van je afgepakt.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    98
    12-09-2014

    Weglopen dan wordt het erger. Ik zou op mezelf gaan wonen.