1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    132
    17-04-2014

    Ik had ooit gehoord dat it alleen voor mannen geld omdat er in de hadith wordt gesproken over een man die zijn haar in een knot had, en volgens mij werd er tegen hem gezegd dat zelfs zijn haar recht had op aanbidding. Maar Allahu allem, je kan het beste iemand van kennis hierover bellen die bekend is met de bewijzen en de oordelen ervan

  2. #32
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Persephone. Bekijk reactie
    zoals ik het zie he.. sinds de komst van al die groeperingen zijn ook allerlei ''nieuwe'' dingen aan het licht gekomen. en dan wordt je door de ene groep verteld van als je zus en zo niet doet dan ben je weet ik veel wat. dus het gaat er wel om.

    die kende ik al
    Assalamoe alikom beste zuster,

    Verschil omtrent deze zaak "knotje", laat jou niet uit het geloof treden, zo geldt dat ook voor alle andere Fiqh zaken.
    Het is zijn de verschillen in basiskennis waar in feite geen verschil van mening van zijn, want dan behoort je tot de dwalende groepering indien jouw visie
    afwijkend is van de Koran en Sunna volgens de begrip van Sahaba.

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)