1. #601
    The Laws Of Mozes!!!

    Reacties
    2.549
    29-09-2010

    Kifesh dit, hebben jullie last van minderwaardigheidscomplex. Onze gemeenschap trouwt kennelijk meer en dat is in ieder geval positief. Scheiden is niet haram, wel jammer ( in sommige gevallen) dat men daar naar grijpt.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  2. #602
    MVC Lid

    Reacties
    667
    28-06-2012

    Citaat Geplaatst door Donder Bekijk reactie
    De Marokkaanse vrouw is veranderd oftewel geëmancipeerd. Terwijl de meeste Marokkaanse mannen hetzelfde zijn gebleven als hun voorvaderen.

    Het is alsof de hedendaagse Marokkaanse vrouwen getrouwd zijn met hun opa's. Dat werkt niet.

    De meeste mannen ondanks alle indoctrinatie van school en media zijn ze trots en verwachten ze de traditionele rolverdeling, wat niet meer is in dit tijdperk.

    De nieuwe generatie mannen zal voor een groot deel opgevoed worden zonder dat hun biologische vader een grote speelt in hun dagelijkse opvoeding. Ze zullen opgevoed worden door geëmancipeerde alleenstaande moeders, geëmancipeerde samengestelde gezinnen en ook wel traditionele gezinnen waarbij de vader grote concessies aan de geëmancipeerde moeder heeft moeten doen om het gezin bij elkaar te houden.

    Het resultaat is dat je jongetjes krijgt die een ander beeld van het leven hebben. Ze zijn meer verwesterd en seculier. Het geloof speelt een kleinere rol in zijn leven, want geloof/iman geeft eer en ghira.

    Hoe kan je trots, ghira hebben als je moeder in skinnyjeans/legging met make-up, nagellak, lippenstift etc. over straat gaat? Je zal dit vanzelfsprekend normaal vinden als jonge man. Hij zal dit en erger weer accepteren van zijn zus en vrouw/dochters als hij weer volwassen is. Zoals accepteren dat ze een vriend hebben en dat soort dingen.

    En zo gaat het maar door. Emancipatie is een vehicle van de Dajjaal om ultiem het geloof uit te roeien. Wie de geschiedenis kent en inzicht heeft ziet dit van heel ver al aankomen.

    Maar de meeste van jullie zullen mij uiteraard voor gek verklaren
    Het is niet dat je totaal geen punt hebt, maar je bent te eenzijdig in je veroordeling en gooit cultuur op dezelfde hoop als geloof.
    Niet zozeer emancipatie op zichzelf, maar een algeheel gebrek aan imaan en bijbehorende kennis is een sleutelprobleem. En hieraan dragen zowel man als vrouw samen de schuld.

    Een man met imaan, trots, gheera zou een evenredige echtgenote uitzoeken. Een vrouw waar hij de zorg en opvoeding van zijn toekomstige kinderen aan kan toevertrouwen. Dat ten eerste.

    Mocht het onverhoopt toch mis gaan en resulteren in een scheiding, dan zal die man met imaan/trots/gheera de verantwoordelijkheid over zijn nageslacht nooit volledig moeten achterlaten bij die verwesterde ongodsvruchtige vrouw, die zijn zoons en dochters imaan-arm zal gaan opvoeden. Zo ja; vrouw fout, man fout.
    Immers, een goedgelovige man met echte gheera, kent zijn (islamitische) verantwoordelijkheden.

    Geëmancipeerde (ex)vrouw of niet.. Imaan en bijkomende gheera zou voor alle sexen hoger in prioriteit moeten staan dan culturele trots en/of een traditionele rolverdeling.

  3. #603
    MVC Lid

    Reacties
    857
    10-01-2015

    Citaat Geplaatst door OumUmarah Bekijk reactie
    Bron? Link aub?
    http://statline.cbs.nl/Statweb/publi...,14,18-19&VW=T

    als het 66% was in 2015 dan waren er maar 859 huwelijken geregistreerd tussen 2 Marokkaanse. verder kun je het aantal scheidingen zien tussen; man Marokkaans vrouw Nederlands en vrouw Marokkaans man nederlands

  4. #604
    Vrouwtje

    Reacties
    637
    20-02-2009

    Onzin joh , de meeste scheiden Nederlandse wet maar blijven marokaanse wet getrouwd.
    Voor de meeste heeft dit voordelen daarom doen ze dat.

    Maar daarom zullen die cijfers nooit kloppen

  5. #605
    Verbannen

    Reacties
    1.033
    03-08-2008

    Citaat Geplaatst door Foutje Bekijk reactie
    Onzin joh , de meeste scheiden Nederlandse wet maar blijven marokaanse wet getrouwd.
    Voor de meeste heeft dit voordelen daarom doen ze dat.

    Maar daarom zullen die cijfers nooit kloppen
    Dit is absoluut GEEN onzin.
    Tweede en derde generatie Marokkanen scheiden en hertrouwen aan de lopende band.
    Ik kan dat weten vanwege mijn werk.
    Zelfs instanties uit Marokko die de scheidingen verwerken en stempelen alarmeren ons.
    Het is niet normaal meer.
    Het gaat hier vooral om scheidingen uit Nederland van Marokkanen die hier geboren zijn.

  6. #606
    Alleen ik.

    Reacties
    13.040
    20-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Walou_Lhayat Bekijk reactie
    Dit is absoluut GEEN onzin.
    Tweede en derde generatie Marokkanen scheiden en hertrouwen aan de lopende band.
    Ik kan dat weten vanwege mijn werk.
    Zelfs instanties uit Marokko die de scheidingen verwerken en stempelen alarmeren ons.
    Het is niet normaal meer.
    Het gaat hier vooral om scheidingen uit Nederland van Marokkanen die hier geboren zijn.
    Geldt dit niet voor scheidingen om uitkeringen mee te trekken etc?
    -

    True.


  7. #607
    Vrouwtje

    Reacties
    637
    20-02-2009

    Citaat Geplaatst door Walou_Lhayat Bekijk reactie
    Dit is absoluut GEEN onzin.
    Tweede en derde generatie Marokkanen scheiden en hertrouwen aan de lopende band.
    Ik kan dat weten vanwege mijn werk.
    Zelfs instanties uit Marokko die de scheidingen verwerken en stempelen alarmeren ons.
    Het is niet normaal meer.
    Het gaat hier vooral om scheidingen uit Nederland van Marokkanen die hier geboren zijn.
    Sorry maar ik Geloof het niet

  8. #608
    Verbannen

    Reacties
    1.033
    03-08-2008

    Citaat Geplaatst door ZAKENVROUW__ Bekijk reactie
    Geldt dit niet voor scheidingen om uitkeringen mee te trekken etc?
    Nee, dat zijn over het algemeen de oudere generatie die dat doen vanwege de uitkering.
    Die vragen nooit een Marokkaanse scheiding aan, enkel de Nederlandse.
    Wat overigens ook te idioot voor woorden is.
    Het gaat hier om Marokkaanse Nederlandse jongeren die hier geboren zijn, huwelijken die max 1 jaar duren.

  9. #609
    Vrouwtje

    Reacties
    637
    20-02-2009

    Citaat Geplaatst door Walou_Lhayat Bekijk reactie
    Nee, dat zijn over het algemeen de oudere generatie die dat doen vanwege de uitkering.
    Die vragen nooit een Marokkaanse scheiding aan, enkel de Nederlandse.
    Wat overigens ook te idioot voor woorden is.
    Het gaat hier om Marokkaanse Nederlandse jongeren die hier geboren zijn, huwelijken die max 1 jaar duren.
    Oudere generatie ? Maak je grapje ofzo die hebben geen verstand ervan.
    Het zijn. Juist de jongeren die dit doen puur voor belasting / toeslagen / uitkeringen etc.

    Ken er te veel die dit doen

  10. #610
    MVC Lid

    Reacties
    44
    13-07-2015

    niet mee eens

  11. #611
    breaking the waves

    Reacties
    18.565
    22-06-2009

    Dit zegt toch veel. Heel die huwelijksmarkt is een farce. Trouwen om te trouwen.
    ongelukkig vrijgezel, gelieve zoveel mogelijk pm's van mannelijke leden

  12. #612
    MVC Lid

    Reacties
    169
    19-09-2014

    Van alle bruiloften waar ik afgelopen jaren heen ben geweest is inderdaad bijna de helft gescheiden.
    Zelf ben ik ook gescheiden na een huwelijk met een liegende gescheiden man.

    Ik wil niet meer trouwen met een man uit Nederland. Mijn voorkeur gaat nu voor Marokko omdat de mannen daar beter, netter en stabieler zijn.
    Dat soort huwelijken zie ik vaker goed gaan, ook vanwege schoonfamilie die duizenden km's verderop woont.

  13. #613
    The Laws Of Mozes!!!

    Reacties
    2.549
    29-09-2010

    Citaat Geplaatst door Pareltje91 Bekijk reactie
    Van alle bruiloften waar ik afgelopen jaren heen ben geweest is inderdaad bijna de helft gescheiden.
    Zelf ben ik ook gescheiden na een huwelijk met een liegende gescheiden man.

    Ik wil niet meer trouwen met een man uit Nederland. Mijn voorkeur gaat nu voor Marokko omdat de mannen daar beter, netter en stabieler zijn.
    Dat soort huwelijken zie ik vaker goed gaan, ook vanwege schoonfamilie die duizenden km's verderop woont.
    ??? schoonfamilie duizenden kilometers ver? maar jouw familie is er dan nog steeds en die kunnen zich toch ook bemoeien met de zaken van je man....of is jouw familie wel goed en de familie van de man juist niet?
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  14. #614
    Verbannen

    Reacties
    1.372
    16-06-2016

    Waar zou het aan liggen

  15. #615
    MVC Lid

    Reacties
    5.484
    11-04-2013

    Citaat Geplaatst door Pareltje91 Bekijk reactie
    Van alle bruiloften waar ik afgelopen jaren heen ben geweest is inderdaad bijna de helft gescheiden.
    Zelf ben ik ook gescheiden na een huwelijk met een liegende gescheiden man.

    Ik wil niet meer trouwen met een man uit Nederland. Mijn voorkeur gaat nu voor Marokko omdat de mannen daar beter, netter en stabieler zijn.
    Dat soort huwelijken zie ik vaker goed gaan, ook vanwege schoonfamilie die duizenden km's verderop woont.
    Begrijpelijk.. je hebt een trauma eraan overgehouden maar ik vind wel dat je dit per man moet bekijken.. en niet waar hij vandaan komt.. en je hebt echt schoonfamilies tussen die heel neutraal zijn hoor..

    Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk