1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    142
    23-02-2015

    Ervaringen met obsessies, depressies, angsten en medicatie hiertegen

    Ik zoek lotgenoten of ex-lotgenoten die met succes hun psychische klachten hebben overwonnen. Post je verhaal!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    96
    18-11-2012

    Ik was een keer depressief.

    En toen dronk ik koffie.

    Einde depressie.

    Jij moet ook koffie drinken.
    De Geliefde, Subhanahu wa Ta’ala, laat ons Zijn Liefde zien. De Geliefde Boodschapper, sallallahu alayhi wa aalihi wa sallam, is een Boodschapper van Liefde. De Qur’an is een Boek van Liefde en het universum speelt de melodie van Liefde, en de gehele test is een test van Liefde. Het hart dat zonder ware liefde is, is zonder ware leven.’

    -Shaykh Muhammad bin Yahya an-Ninowy

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    142
    23-02-2015

    Citaat Geplaatst door Gaselle. Bekijk reactie
    hoe kom je aan deze angsten en stoornissen?
    Sellam Gaselle,

    is mij niet echt duidelijk, maar ik denk na een periode van veel stress. Ik heb toen een aantal paniekaanvallen gekregen en uit angst daarvoor is het een eigen leven gaan leiden. Heb jij er ook last van.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    142
    23-02-2015

    Citaat Geplaatst door Faqeer Bekijk reactie
    Ik was een keer depressief.

    En toen dronk ik koffie.

    Einde depressie.

    Jij moet ook koffie drinken.
    Bedankt voor de tip. Ik zal het overwegen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    142
    23-02-2015

    Citaat Geplaatst door Gaselle. Bekijk reactie
    nee alhamdoulillah niet, maar ik denk dat je daar zelf een grote invloed op hebt snapje, dus laat je het toe of juist niet.
    Ik had in mijn tiener jaren (ik ben nu 26) ook altijd zo een mening. Ik snapte niet dat mensen pillen slikten om zich beter te voelen. Gewoon niet aan denken, dan houd het wel op. De grap is dat (na mijn ervaringen) het juist 10x harder terugslaat als je het aanvecht. Maar er zijn mensen die het erger hebben dan ik en eruit gekomen zijn als sterke mensen...dus ben benieuwd wat zei hebben gedaan.

  6. #6
    C'est la vie

    Reacties
    2.682
    12-07-2012

    Je moet het in jezelf vinden.

    Natuurlijk is praten en delen en noem maar op belangrijk, zo kan je brein verder en jij dus ook...

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    142
    23-02-2015

    Citaat Geplaatst door Gaselle. Bekijk reactie
    ik ben niet depressief, ik heb id-crisis.
    Waarom heb je een id-crisis en waarom voelt het als een crsis aan voor jouw?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    142
    23-02-2015

    Citaat Geplaatst door NotInTheMood Bekijk reactie
    Paniek/angst aanvallen >> psycholoog >> cured
    Wat voor magie heeft die psycholoog bij jouw uitgevoerd dan?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    8.393
    21-12-2008

    Ik heb nooit pillen gehad..dus daar kan ik je niet per se mee verder helpen, wel ken ik mensen die het hebben gedaan. Bij de een helpt het, bij de ander weer niet. Is ook afhankelijk van je diagnose en evt "stoornis" denk ik.
    Men are born between a woman’s legs and spend the rest of their lives trying to get back in between them, cause there’s no place like home.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    142
    23-02-2015

    Citaat Geplaatst door NotInTheMood Bekijk reactie
    Oorzaak van het probleem zoeken, dus wat die paniek aanvallen triggerde.
    Goed dat het opgelost is! Bij mij ligt het dus dieper denk ik

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    142
    23-02-2015

    Citaat Geplaatst door mnl_oma Bekijk reactie
    Ik heb nooit pillen gehad..dus daar kan ik je niet per se mee verder helpen, wel ken ik mensen die het hebben gedaan. Bij de een helpt het, bij de ander weer niet. Is ook afhankelijk van je diagnose en evt "stoornis" denk ik.
    Wat hadden die mensen dan voor "stoornis"?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    96
    18-11-2012

    In ieder geval is het belangrijk te realiseren dat depressie niet te maken heeft met een gebrek aan geloof. Het is iets waar je aan moet werken. Sommige mensen zullen het voor de rest van hun leven hebben, anderen enkel een periode.

    Wat helpt is:
    -structuur aan je leven aan te brengen. Op tijd naar bed. Consequent elke dag ontbijten.
    -Regelmatig sporten (werkt echt!!)
    actief bezig te zijn in de maatschappij (een positieve bijdrage te leveren bijvoorbeeld vrijwilliger zijn bij een organisatie/voedselbank/sociale onderneming),
    een dagboek bij te houden waar je elke dag opschrijft hoe je je voelt, of waar je dankbaar voor bent etc.

    Dit zijn nog vrij algemene dingen. Wat betreft je issues:

    -Het is goed om professionele hulp te zoeken. Soms kan je de verkeerde psychiater hebben. Weet dat niet elke psychiater goed is.
    -Zoek een vertrouwenspersoon in je omgeving (vrienden of familie) en vertel diegene hoe je je voelt.
    -Spreek regelmatig af met vrienden.

    Een laatste ding. Pillen behandelen niet de oorzaak van je depressie, maar een symptoom. Je depressie heeft een dieperliggende oorzaak. Zolang je pillen gebruikt, zal je ervoor weglopen.
    De Geliefde, Subhanahu wa Ta’ala, laat ons Zijn Liefde zien. De Geliefde Boodschapper, sallallahu alayhi wa aalihi wa sallam, is een Boodschapper van Liefde. De Qur’an is een Boek van Liefde en het universum speelt de melodie van Liefde, en de gehele test is een test van Liefde. Het hart dat zonder ware liefde is, is zonder ware leven.’

    -Shaykh Muhammad bin Yahya an-Ninowy

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    142
    23-02-2015

    Citaat Geplaatst door Faqeer Bekijk reactie
    In ieder geval is het belangrijk te realiseren dat depressie niet te maken heeft met een gebrek aan geloof. Het is iets waar je aan moet werken. Sommige mensen zullen het voor de rest van hun leven hebben, anderen enkel een periode.

    Wat helpt is:
    -structuur aan je leven aan te brengen. Op tijd naar bed. Consequent elke dag ontbijten.
    -Regelmatig sporten (werkt echt!!)
    actief bezig te zijn in de maatschappij (een positieve bijdrage te leveren bijvoorbeeld vrijwilliger zijn bij een organisatie/voedselbank/sociale onderneming),
    een dagboek bij te houden waar je elke dag opschrijft hoe je je voelt, of waar je dankbaar voor bent etc.

    Dit zijn nog vrij algemene dingen. Wat betreft je issues:

    -Het is goed om professionele hulp te zoeken. Soms kan je de verkeerde psychiater hebben. Weet dat niet elke psychiater goed is.
    -Zoek een vertrouwenspersoon in je omgeving (vrienden of familie) en vertel diegene hoe je je voelt.
    -Spreek regelmatig af met vrienden.

    Een laatste ding. Pillen behandelen niet de oorzaak van je depressie, maar een symptoom. Je depressie heeft een dieperliggende oorzaak. Zolang je pillen gebruikt, zal je ervoor weglopen.
    Dat zijn nuttige tips. Gelukkig (of heels; het is maar net hoe je het bekijkt) is depressie bij mij niet het probleem, maar meer angst en dwang gedachten.

    Loop nu bij een psycholoog, maar blijft nog een beetje vaag allemaal. Zit daarnaast op een lage dosis pillen om de therapie meer kans te geven. Ik ben ook geen fan van de pillen, maarja...hele dag hardkloppingen en een steen in je maag is ook niet echt een leuk alternatief.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    142
    23-02-2015

    Citaat Geplaatst door NotInTheMood Bekijk reactie
    Heb je een psycholoog bezocht? Soms krijg je pillen maar dat werkt niet voor iedereen,
    Ben onlangs begonnen...maar het is maar een uurtje per week en je moet het vooral zelf doen.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    889
    29-03-2010

    Ik raad je pillen af. Pillen verminderen je symptomen maar halen het uiteindelijk je angsten niet weg. Ik zou als ik jou was met een psycholoog praten en het liefst een islamitische die bekijkt ook gelijk vanuit islamitisch oogpunt.