1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    11
    02-02-2015

    hadith IS

    Kan iemand vertel of de Hadith over IS waar of niet waar is. Graag wil ik ook weten waarom wel of niet?
    Alvast bedankt

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    434
    14-11-2014

    Welke hadith

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    576
    16-06-2011

    Als je verwijst naar de zwarte vlag dan moet je weten elke Khalifaat dat na Mohammed saw is gekomen zwarte vlaggen heeft gebruikt!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    11
    02-02-2015

    Uit: ‘Kitaab Al-Fitan’ van Na`iem Ibn Hamid is er Overgeleverd door Al-Mirwazi, Ali Ibn Abi Talib (neef van de profeet) die zei:

    “Als jullie de zwarte vlaggen zien, houd jullie dan stevig op de grond en beweeg jullie handen en voeten niet (hiermee bedoelt hij dat je niet van ze moet vluchten). Er zal een groep mensen verschijnen die zwak en incapabel zijn. Hun harten zijn zo versteend als blokken van ijzer. Het zijn mensen van de ‘Staat’. Ze houden zich niet aan de beloftes of aan een verdrag. Ze roepen naar de Waarheid, maar ze hebben zelf daar niets mee. Hun eerste namen bestaat uit een ‘kunaa’ (zoals in Abu nog wat…) en hun laatste namen eindigen met ‘Quraa’ (steden en dorpen, zoals bijvoorbeeld: Abu Bakr Al Baghdadi = Vader van Bakr die uit Baghdad komt). Hun haar is even los als die van vrouwen. Laat ze totdat ze onderling zullen vechten. God zal dan de Waarheid naar boven brengen door wie Hij wil.”

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    136
    23-06-2009

    Ik heb het opgezocht voor je! Ik heb een aantal (Arabische) sites bezocht van Ahlo sunna. Deze hadith is zeer zwak!

    Zie bijvoorbeeld het onderstaande filmpje:

    http://m.youtube.com/watch?v=wEjlkBkmV2g

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    11
    02-02-2015

    Dank je. Maar ik begreep niet zozeer waarom die zwak is zou je m'n laatste gunst in vervullen willen brengen? En zeggen wat de redenen waren.