1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    166
    08-04-2014

    Beyond eternity

    Gehaast griste ze haar portemonnee van de tafel en rende de deur uit. Eenmaal in de auto keek ze nog even op haar horloge. ‘’Oké Maryam, je hebt nog precies tien minuten.” Met piepende banden scheurde ze de weg over naar haar eindbestemming.


    Toen ze aangekomen was, beende ze met grote passen het hoge gebouw binnen. In de lobby wachtte ze al zuchtend in de rij voor de receptioniste. Toen ze eindelijk aan de beurt was hief de receptioniste haar hand op en wees haar het kantoortje. Ze werd al verwacht. Zonder nog iets te zeggen liep Maryam door naar haar afspraak. Vooraleer ze naar binnen ging, ademde ze even diep in, gooide haar haren in haar nek en opende de deur met een zelfverzekerdheid die ze eigenlijk helemaal niet voelde.


    Daar zat hij dan. El Marouani, Yasser El Marouani. Dit was de eerste keer dat ze hem in levende lijve zag. Het was altijd bij krantenkoppen en tijdschriften gebleven. Ze moest toegeven dat hij er vreselijk goed uitzag.
    Ze stak haar hand uit toen ze merkte dat hij dit niet van plan was, ‘’Maryam el Idrissi.’’ Hij schudde haar stevig de hand en glimlachte droog terwijl ze het gevoel had daar hand zojuist was verpulverd. ‘’Yasser el Marouani, maar dat wist u al.’’ In gedachte schudde ze haar hoofd, ‘’Arrogante zak.’’ Ze knikte echter en nam plaats op de stoel tegenover hem. ‘’U weet waarom u hier bent, neem ik aan?’’ Ze knikte weer. ‘’Dat is dan mooi. Ik zal u het kantoor laten zein wat u als eerst zult moeten herinrichten.’’ Hij stond op en gebood haar mee te lopen. Ze deed wat hij vroeg en probeerde hem zo goed mogelijk bij te houden, wat moeilijk ging aangezien hij totaal geen rekening hield met haar torenhoge schoenen. Ze ontzag zich echter van geklaag.


    Aangekomen bij het kantoortje keek ze geconcentreerd om zich heen. Dit zou een eitje worden. ‘’Wat zijn de voorkeuren?’’ Hij haalde zijn schouders op. ‘’Dat kan me niet zoveel schelen, zolang het maar een werksfeer krijgt.’’ Ze glimlachte, hij had haar geen beter antwoord kunnen geven. Ze keek nog eens om zich heen, ze wist precies wat ze moest doen.
    Ze werd al snel uit haar gedachte gehaald toen ze twee ogen voelde branden. Ze draaide zich om en keek in twee donkerbruine ogen die haar van top tot teen bekeken. Dit was echter niet Yasser, hij had het kantoor blijkbaar al verlaten. Ze voelde zich ongemakkelijk worden onder zijn blik, maar besloot zich professioneel op te stellen. Ze stak haar hand uit en stelde zich voor. Ze trok deze al gauw weer terug toen hij er een klein kneepje in gaf. ‘’Issam el Marouani.’’ Ze knikte en verdween zo snel als mogelijk.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    166
    08-04-2014

    Hello ladies, dit is mijn allereerste verhaal. I hope you will like it, laat me weten of ik verder moet gaan.
    Dikke kus!

  3. #3
    Tabdarst.

    Reacties
    110
    05-05-2009

    Thumbs up

    Leuk begin. Ben benieuwd. Upp
    It was just one of those memories that belonged in a black & white photo 12O9'O9

  4. #4
    Trotse Mama ♡

    Reacties
    130.433
    12-04-2013

    Nieuwe fan . Ik ben ook benieuwd naar meer. Sterk begin .

    S ❤ K


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    166
    08-04-2014

    Ze zocht de kantine op en boog zich daar over het papier. Terwijl ze druk bezig was met haar schetsen, hoorde ze de menigte langzaam maar zeker de kantine binnen druppelen. Ze gaf echter geen gehoor aan al het geroezemoes en de nieuwsgierige blikken die op haar rustten.


    Fronsend beet ze op haar lip en hield één van de schetsen omhoog. ‘’Qué bellezza!’’ hoorde ze een mannenstem roepen. Geschrokken keek ze op waar ze een jongeman, van waarschijnlijk Spaanse komaf, zag staan. Hij zag er nogal, hoe zeg je dat nou netjes, verwijfd of gay uit. De vraag of dit ook het geval was brandde op haar lippen, maar het zou ongepast zijn naar zijn voorkeur te vragen. Ze hield wijselijk haar mond. Ze glimlachte vriendelijk naar hem in de hoop dat hij weer verder zou gaan. Het tegenovergestelde gebeurde. Hij schoof bij haar aan en praatte over koetjes en kalfjes.
    Na een dik kwartier kapte Maryam het gesprek af. Ze gaf Giovanni, zo heette hij dus, nog een laatste glimlach en verliet de kantine op weg naar El Marouani’s kantoor.


    Eenmaal aangekomen klopte ze op de deur. Een luide en vooral krachtige ‘’Binnen.’’ was wat volgde. Ze opende de deur en zag hem gefrustreerd door zijn haren woelen. ‘’Als ik ongelegen kom, ga ik wel even naar uw broer.’’ bood ze ietwat ongemakkelijk aan. Hij zuchtte diep en gebood haar te gaan zitten. Ze deed wat hij vroeg en besloot meteen terzake te komen. ‘’Ik heb wat schetsen gemaakt en ik wilde graag weten wat u hiervan vindt.’’ Hij nam haar schetsen van haar over en bekeek ze met een diepe frons in zijn voorhoofd. Zenuwachtig bekeek ze zijn kantoor en hoopte voor het beste.


    Even viel zijn blik op haar en het kostte hem alle moeite om deze af te wenden. Het viel hem nu pas op wat een schoonheid er eigenlijk voor hem zat. Onopvallend bestudeerde hij haar gelaat. Ze had van die grote, mysterieuze goudbruine ogen, versierd door lange zwarte wimpers. Zijn blik gleed verder af naar haar kleine neus zo naar haar volle roodgestifte lippen.


    Hij kuchtte hardop toen hij besefte waar hij mee bezig was en verbrak zo de stilte. ‘’Uw schetsen zijn precies wat ik voor ogen had. Ik ben zeer tevreden, Idrissi.’’ Hij zag haar ontspannen waardoor hij een lach moest onderdrukken.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    166
    08-04-2014

    Heel erg bedankt, ladies! Jullie complimentjes doen me goed!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.697
    18-03-2011

    Ooeh super leuk ga gauw veder
    Citaat Geplaatst door Miem. Bekijk reactie
    Kijk bijv naar MeisjeLOVE. Knap. Schattig. Lief. Grappig. Intelligent. Geen jankerd etc etc. Typische kenmerken van Aittouzine.

  8. #8
    Trotse Mama ♡

    Reacties
    130.433
    12-04-2013

    Super!!. Keep on going .

    S ❤ K


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    20
    13-11-2013

    Nieuwe fan, Uuuuuup ga snel verder!!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    166
    08-04-2014

    De stilte in zijn kantoor na haar vertrek dwong hem te denken aan het telefoontje van net.
    Zijn vader had gebeld en hij klonk alles behalve vrolijk. Hij had Yasser echter niet de reden gegeven van zijn uitting van woede.
    Hij had geen andere keuze dan er gewoon heen gaan en dat deed hij.

    Bij zijn ouderlijke huis aangekomen, groette hij zijn moeder met een kus op haar voorhoofd. Haar gezicht stond ernstig en ze gebood hem meteen naar zijn vader door te lopen. Hij zou woedend zijn volgens haar....Alsof hij dat nog niet wist.

    Hij liep de woonkamer in en groette ook zijn vader op dezelfde manier. "Salaam beba, wat is er aan de hand?" "Dat je dat nog durft te vragen!" riep zijn vader verontwaardigd. Niet begrijpend keken vader en zoon elkaar in de ogen. "Dat mens wat jij hebt aangenomen!"

    Niet begrijpend keek Yasser naar zijn vader op. Hij fronste zijn voorhoofd. "Maryam Idrissi bedoelt u?" Zijn vader knikte woedend. "Vader, zij staat hier buiten. Laat het rusten." Zijn vader staarde hem met open mond aan. Zei zijn zoon nu echt wat hij moest doen? Gaf hij hem nu echt een preek? Het lijkt alsof de rollen om zijn gedraaid. Woest sloeg hij op de tafel. "Verdomme, jij vertelt me niet wat ik moet doen. Als ik het had laten rusten, stond jij nu niet eens op deze plek om me te preken!" Yasser wist dat hij gelijk had. Hij haalde zijn hand zuchtend door zijn haar. "Zij is niet verantwoordelijk voor zijn daden, familie kies je niet uit. Bovendien doet ze haar werk goed." Zijn vader draaide zijn gezicht van hem weg. "Wacht maar af, Yasser. Je zult spijt krijgen dat je niet naar je oude man luisterde maar dan is het al te laat."

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    166
    08-04-2014

    Het is erg kort, I know but I'm working on it!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3
    17-02-2015

    Up!
    Lees ook mijn verhaal: The heart want what is wants!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    166
    08-04-2014

    Thuis aangekomen, plofte Maryam neer op de bank met een grote zak chips. Nog geen tien minuten later ging de bel. Ze had echter geen zin om open te doen en zette de tv wat harder.
    Toen het gebonk harder en harder werd, stond ze toch maar op. Zachtjes opende ze de deur. Tot haar schrik keek ze in 2 donkergroene ogen die ze maar al te goed kende. Hij was terug....Paniek overspoelde haar....Hij was echt terug...Het zou weer opnieuw beginnen.

    "Wat kom je doen?" vroeg ze dapper. Hij lachtte zijn witte tanden bloot. "Zo dat is lang geleden. Te lang als je het mij vraagt schoonheid." Ze hapte naar lucht, dit mocht niet gebeuren. Niet weer. "Sayfeddine, vertrek. Vertrek en laat je gezicht nooit meer zien."

    Het brak haar hart in duizenden stukjes dit te moeten zeggen. Maar het moest. De Maryam van vandaag liet zich niet bespelen. De Maryam van vandaag liet niet over zich heen lopen.

    De volgende dag verscheen Maryam met donkere kringen rond haar ogen op kantoor. Ze glimlachte gemaakt vrolijk naar iedereen. Ze zuchtte diep nadat ze de blikken van alle werknemers had getrotseerd.

    Net toen ze op de deur van Yassers kantoor wilde kloppen, hield een stem haar tegen. "Hey mooie dame." Ze rolde met haar ogen, hier had ze geen behoefte aan. Issam. Ze gaf hem toch een vriendelijk knikje en wilde Yassers kantoor in gaan toen hij haar aan haar arm terug trok. Hij grijnsde jongensachtig.

    "Mis ik soms iets?" Geschrokken draaide Maryam zich om om zo een geïrriteerde Yasser voor zich te zien. Hij gleed met zijn afkeurende blik over haar heen. Issam had nog altijd die vreselijk irritante grijns op zijn gezicht.

    "Het spijt me als ik jullie intieme momentje heb verstoord maar we zijn hier om te werken." Vervolgde Yasser minachtend. De woede laaide in Maryam op. Haar ogen schoten vuur. "Allereerst lijkt het mij alles behalve verstandig om zomaar conclusies te trekken en ten tweede laat ik het niet toe dat u zo tegen mij spreekt!"

    Zowel Issam als Yasser hadden dit niet verwacht. Ze zagen het gouden vuur in haar ogen oplaaien. De dame zat vol temperament. Ze knikten beiden naar haar waarna Yasser haar gebood in zijn kantoor te zitten. Issam grijnsde nogmaals, dit keer was de grijns echter bedoeld voor zijn broer. Yasser begreep niet waar hij op doelde en besloot hem te negeren.

    "Moet u horen Idrissi, het kan me geen bal schelen met wie u wel of niet aanpapt zolang dit maar buiten uw werktijd gebeurt." Met open mond staarde ze hem aan. "U bent niet goed wijs. Ik moet niets van uw broertje, el Marouani. Trouwens, mocht ik toch geïnteresseerd zijn in uw broertje, zou dit mijn zaak zijn en niet de uwe." Het was er weer, het goude flikkerende vuur in haar ogen. Het maakte iets in hem los, wat precies wist hij echter nog niet.

    Hij kuchtte hard toen hij merkte dat hij haar maar aangaapte. "Ik ben zeer tevreden over uw werk. Zo is mijn broertje dit ook." Ze glimlachte en even werd hij verblind door haar schoonheid, hij hervatte zich echter gauw. "De vraag is nu of u mijn kantoor onder handen wil nemen. Mijn kantoor en misschien wel meer, als u hier mee instemt natuurlijk." Ze schudde lichtjes haar hoofd. "Mijn zus gaat trouwen de volgende maand. Dat gaat al mijn tijd vergen." Hij knikte begripvol. "Er zit geen haast achter." merkte hij droog op. "Oh ja mevrouw Idrissi," zei hij toen ze opstond, "De volgende keer wens ik dat u uw temperament een beetje in toom houdt. Ik geloof dat het hele gebouw u heeft kunnen horen" Hij moest zijn lach inhouden toen ze beledigd de deur achter haar dicht gooide. Toen ze weg was, bulderde hij van het lachen. De dame had pit, het zou voorlopig niet saai zijn op het werk. Dat is een gegeven dat vast staat.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.392
    31-12-2004

    up nieuwe fan doe zo voort
    100% Saidia
    Maroua,Oumaima,Nargis,Wael,Fagr-diene,Sawsen,Zinne-diene, Maisam en onze nieuwe aanwinst Nooh en Selina zijn mijn kapoentjes

  15. #15
    Trotse Mama ♡

    Reacties
    130.433
    12-04-2013

    Dit vraagt om meer .

    S ❤ K