1. #136
    MVC Lid

    Reacties
    6.576
    15-12-2012

    Moge Allah het voor jou makkelijk maken broeder.
    Komt goed insha Allah.

  2. #137
    MVC Lid

    Reacties
    38
    26-02-2015

    Ik heb de knoop doorgehakt. Ik ga scheiden van haar. Als ik heel gemeen kon doen, zou ik helemaal niets van mij zelf laten horen en mag zij het maar oplossen. Ze doet nu wel poeslief tegen mij over whatsapp en tango, maar toch voor mij is het klaar. Ik ga hier een procedure beginnen zodat zij verder kan met d'r leven en ik ook verder kan (hoewel het op mij niet echt een effect heeft, want ben alleen volgens de marokkaanse wet getrouwd, gelukkig niet voor de NL'se wet.
    Ik ben niet wraakzuchtig, daarom zal ik op een vredige manier scheiden. Allah ziet alles en de allemachtige heeft mij gered van haar. SubhanAllah

  3. #138
    MVC Lid

    Reacties
    353
    07-04-2014

    Moge allah je bijstaan.

  4. #139
    MVC Lid

    Reacties
    4
    20-01-2008

    Ik zou me niet laten ophitsen, maar mij eerst verdiepen in de Marokkaanse cultuur en regelgeving. Daar is het doodnormaal dat de werkende vrouw voor haar huwelijk een stuk grond of huis koopt. Hier kan ze namelijk op terugvallen bij een eventuele scheiding of sterfgeval van haar echtgenoot. Je hoeft ook niet bang te zijn dat jij haar lening moet betalen als het haar niet lukt. De Marokkaanse wet kent geen huwelijkse voorwaarden. Wat van de vrouw is, blijft van de vrouw. Ook haar schulden. De man wordt geacht zijn vrouw te onderhouden en de vrouw is vrij om te doen en laten wat ze wil met haar geld. Ze hoeft dit ook niet te overleggen met haar man.
    Tenzij de vrouw andere afspraken daarover maakt met haar man.
    Die schuld heeft ze vanuit hier zo betaald. Ze zal heus wel een schoonmaak baantje vinden om die kosten te betalen.
    Ik zou haar in ieder geval niet wantrouwen. Wat ze doet is haar goedrecht.

  5. #140
    Verbannen

    Reacties
    5.587
    02-07-2012

    Is het zo dat als je voor de Marokkaanse wet bent getrouwd en je partner je Carte nationale heeft dat hij dan zomaar zonder jouw medeweten een lening op jouw naam kan afsluiten in Marokko?

  6. #141
    Verbannen

    Reacties
    42
    07-06-2009

    Wink

    Citaat Geplaatst door SweetSun Bekijk reactie
    Is het zo dat als je voor de Marokkaanse wet bent getrouwd en je partner je Carte nationale heeft dat hij dan zomaar zonder jouw medeweten een lening op jouw naam kan afsluiten in Marokko?
    wist ik ni. bedankt voor de tip

  7. #142
    Verbannen

    Reacties
    5.587
    02-07-2012

    Citaat Geplaatst door hafid1 Bekijk reactie
    wist ik ni. bedankt voor de tip
    Het is een vraag, geen tip.

  8. #143