1. #182581
    MVC Lid

    Reacties
    21.848
    03-02-2013

    -
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  2. #182582
    MVC Lid

    Reacties
    18.337
    29-06-2013

    Citaat Geplaatst door Cecile Bekijk reactie
    Baal ook hiervan:

    Prachtig buikje allahoma bareek
    ♡♡Nisrine & Maysae ♡♡

  3. #182583
    MVC Lid

    Reacties
    21.848
    03-02-2013

    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  4. #182584
    MVC Lid

    Reacties
    9.412
    07-10-2009

    Freya ja vind het ook belangrijk. Ik moet je zeggen dat vooral die buitenlanders het niet waarderen. Die heb jij niet zoveel daar he haha. ik blijf het trouwens toch gewoon doen, voor de baby's!!

    Cecile mooie kleur jurk en al echt een buikje tbarkelaah!

    Tc las binnenkort naar spanje. Besaha lekker zo een salade met het warme weer

  5. #182585
    MVC Lid

    Reacties
    699
    23-01-2014

    Citaat Geplaatst door Freyaa Bekijk reactie
    Islamitisch trouwen heeft niet echt wat te maken met de contracten van een land


    813: Conditions for valid marriage contract


    What is the correct Islamic procedure for a marriage ceremony, I mean if two Muslims are married (legally) without the presence of a religious "person" (like imam etc.), does that mean the marriage is non-existent in terms of Islam?

    Published Date: 1997-11-18


    All praise is due to Allaah.
    A marriage contract is valid in Islam if the following conditions are met, even if the marriage does not take place in a court, or in the presence of a Judge or the Imaam of the masjid. In addition, it does not need to be written.
    The waliy (guardian) of the girl has accepted the proposal by saying, for example, "I marry you my daughter", and the one who proposed has replied, for example, by " I accept," or "I am satisfied" (i.e. with his acceptance). This takes place in the presence of two witnesses The woman is legally eligible to marry the man according to Islamic shari'ah (that is she is not a Mahram of the proposer [those to whom the proposer is forbidden to marry. etc.]) Allah knows best.


    Nietvergeten het betreft een Nederlandse toch, heeft ze wel een (islamitische) wali? ZOnder dat is het nog niet geldig.

    Islam Q&A
    Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid
    Met alle respect maar dit is absurd. Ja woord geven zonder dat er maar iets vast gelegd is ver van Islamitisch. Trouwen bestaat om de vrouw en kinderen bij wet te beschermen, het is geen een andere zweverige sprookje.

    Vroeger trouwden men automatisch via de sharia omdat het een islamtische land is, nu kunnen wij dat niet doen en is het huwelijk pas van kracht als er bij wet van het land getrouwd is. Hoe anders moet de vrouw zich berschermen als het huwelijk niet geslaagd is, op wie kan ze dan beroep dan als er schriftelijk niks is vast gelegd.

    Soennah moskee is ook gestopt met stellen trouwen zonder een trouwakte. Dit omdat het veel problemen geeft en de vrouw de dupe van is. Dit is in samenwerking met de gemeente den haag.

    Het wordt dus niet langer als een huwelijk gezien.

  6. #182586
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Theelepeltje Bekijk reactie
    Aaah sneu joh, die prikjes.
    Leuke slippertjes!
    Haha hij heeft 1 felle gil gegeven en toen was het klaar. Gelukkig maar eentje vandaag.

    Dankje! Ze lopen ook super lekker.
    Citaat Geplaatst door Nietvergeten1 Bekijk reactie
    Ben je dan meteen islamitisch getrouwd nadat je de akte hebt gekregen?
    Ja dan ben je islamitisch getrouwd inderdaad.
    Citaat Geplaatst door Nietvergeten1 Bekijk reactie
    Wat schattig !!! Doe van ons waren destijds groen [emoji7]
    Nog steeds bewaard.
    Is dat denk je overal hetzelfde? Waren ze wel hetzelfde?
    Ja ga ik ook doen. Bewaar alles van hem
    Happiness is an inside job


  7. #182587
    MVC Lid

    Reacties
    29.551
    14-08-2013

    Citaat Geplaatst door Fonda Bekijk reactie
    Met alle respect maar dit is absurd. Ja woord geven zonder dat er maar iets vast gelegd is ver van Islamitisch. Trouwen bestaat om de vrouw en kinderen bij wet te beschermen, het is geen een andere zweverige sprookje.

    Vroeger trouwden men automatisch via de sharia omdat het een islamtische land is, nu kunnen wij dat niet doen en is het huwelijk pas van kracht als er bij wet van het land getrouwd is. Hoe anders moet de vrouw zich berschermen als het huwelijk niet geslaagd is, op wie kan ze dan beroep dan als er schriftelijk niks is vast gelegd.

    Soennah moskee is ook gestopt met stellen trouwen zonder een trouwakte. Dit omdat het veel problemen geeft en de vrouw de dupe van is. Dit is in samenwerking met de gemeente den haag.

    Het wordt dus niet langer als een huwelijk gezien.
    Absurd? Noem jij Allahs regels absurd? Jouw hele reactie is absurd!

    Nietvergeten vroeg naar wanneer je islamitisch getrouwd bent. Heb je mij ergens zien zeggen dat ze NIET voor de wet moet trouwen?
    Nee natuurlijk niet. Dus ik snap niet waar je hele bizarre reactie vandaan komt.

    Punt was dat je niet islamitisch getrouwd bent alleen met een Nlse trouwakte bv, het is een EN EN zaak.
    The world is nothing without my coffee

  8. #182588
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door golden_nadoriaa Bekijk reactie
    Xaviera hoe gaat het bij jou en de warmte? ik vind het wel erg heet vandaag!!

    Theelepel moet je lachen omdat iedereen haar voeten plaatst?

    Meisjes Jou kind gaat lekker slapen vandaag haha. Wel zielig die prikjes maar gelukkig is het zo voorbij. Nu pas weer bij 11 maanden? Ik heb dezelfde Groei boek.. blijkbaar iedereen in Nederland haha. Die van mij vroeger was groen.

    Hrs Allah ie hawen. Ga je mama maar gauw helpen ze zal vast trots op je zijn!
    Haha hij sliep ook meteen was vorige keer ook ja
    Ow ja denk iedereen hetzelfde.
    Hij is goed gegroei tbarkAllah. 6,4kg en 63 cm..
    Mijn bollie. maaar t staat em zo cute
    Happiness is an inside job


  9. #182589
    MVC Lid

    Reacties
    9.412
    07-10-2009

    Meskien haha. vindt jou baby helemaal niet bol hoor haha. Is hij bovengemiddeld met alles in de curve

  10. #182590
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door golden_nadoriaa Bekijk reactie
    Meskien haha. vindt jou baby helemaal niet bol hoor haha. Is hij bovengemiddeld met alles in de curve
    Nee alleen met zn lengte ietsjes zei ze boven gemiddelde.
    Maar we zijn allebei niet aan de korte kant mn man en ik en hij is een jongen dus die gaat denk ik zeker lang worden .
    Happiness is an inside job


  11. #182591
    MVC Lid

    Reacties
    699
    23-01-2014

    Citaat Geplaatst door Freyaa Bekijk reactie
    Absurd? Noem jij Allahs regels absurd? Jouw hele reactie is absurd!

    Nietvergeten vroeg naar wanneer je islamitisch getrouwd bent. Heb je mij ergens zien zeggen dat ze NIET voor de wet moet trouwen?
    Nee natuurlijk niet. Dus ik snap niet waar je hele bizarre reactie vandaan komt.

    Punt was dat je niet islamitisch getrouwd bent alleen met een Nlse trouwakte bv, het is een EN EN zaak.
    De wet van Allah is trouwen volgens de wet van het land. Trouwen op papier zodat je op je rechten kan terug vallen als het fout gaat.
    Wellicht zij niet alle sharia regels opgenomen in een niet islamitisch land. maar welke regels zijn wel opgenomen met alleen een paar getuigen?

    De moskeeen zijn niks voor niks gestopt met dat zogenaamde "islamitisch trouwen". Ja je bent pas getrouwd als he bij wet bent getrouwd, dat stellen de geleerden. Zonder het contract ben je dus nog geen man en vrouw.

  12. #182592
    MVC Lid

    Reacties
    9.412
    07-10-2009

    Haha inshaAllah. Mijne was over de 7 kilo dus nog boller haha. Wel ietsjes korter dan jouwe maar ben zelf niet lang maar papa wel

  13. #182593
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Citaat Geplaatst door meisjes- Bekijk reactie
    Nee alleen met zn lengte ietsjes zei ze boven gemiddelde.
    Maar we zijn allebei niet aan de korte kant mn man en ik en hij is een jongen dus die gaat denk ik zeker lang worden .
    Maar dat zegt nog niet alles. Was ook vroeger langer dan het gemiddelde en ze hadden geschat dat ik minstens 1.75 werd. Ben uiteindelijk maar 1.68 geworden.

  14. #182594
    MVC Lid

    Reacties
    29.551
    14-08-2013

    Citaat Geplaatst door Fonda Bekijk reactie
    De wet van Allah is trouwen volgens de wet van het land. Trouwen op papier zodat je op je rechten kan terug vallen als het fout gaat.
    Wellicht zij niet alle sharia regels opgenomen in een niet islamitisch land. maar welke regels zijn wel opgenomen met alleen een paar getuigen?

    De moskeeen zijn niks voor niks gestopt met dat zogenaamde "islamitisch trouwen". Ja je bent pas getrouwd als he bij wet bent getrouwd, dat stellen de geleerden. Zonder het contract ben je dus nog geen man en vrouw.
    Heb je bewijs voor je uitspraken? Zou voorzichtig zijn met wat je oppert. Ik gaf aan wanneer je oa islamitisch getrouwd bent. Een civiele huwelijksakte lijkt mij wel handig ja, en is ook aanbevolen, maar is zeker niet verplicht om islamitisch getrouwd te zijn. Je bent gewoon halal voor elkaar ook al ben je niet voor de wet van het land getrouwd. Al zou ik dat niemand aanraden, maar dat was de vraag of mijn reactie ook niet.
    The world is nothing without my coffee

  15. #182595
    MVC Lid

    Reacties
    699
    23-01-2014

    De vraag:
    Trouwen bij de imam genoeg ? (zonder NL wet getrouwd te zijn)



    Antwoord:

    In het bijzijn van getuigen is trouwen volgens de Islamitische regels geoorloofd. Maar Islamitisch trouwen zonder dat de wettelijke regels worden toegepast, wordt niet juist gezien. Vooral om de Islamitische en aardse rechten van een vrouw te verdedigen, wordt het trouwen volgens de wettelijke regels naast het Islamitische regels juist gezien.

    Als een man en vrouw, met of zonder aankondiging van de familie, in het bijzijn van getuigen gaan trouwen en dat ze als man en vrouw worden verklaard, kan een vrouw met een ander niet trouwen voordat de man haar Islamitisch scheidt; dit gebeurt pas wanneer de man drie keer duidelijk “Ik scheid van jou” uitspreekt. Dit neemt veel risico’s met zich mee. Allah zegt in Soerah Bakara, vers 229 immers het volgende: “Is de echtscheiding twee keer geschied, behoud haar dan op behoorlijke wijze of zend haar met vriendelijkheid weg.”