1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    371
    14-04-2013

    Heb het nooit echt zwaar gevonden, maar toen we een kind kregen, legde dat wel een soort druk op ons huwelijk.
    Vond het moeilijk om een balans te vinden tussen moeder en echtgenote zijn en nog tijd hebben voor jezelf.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    222
    01-09-2011

    Citaat Geplaatst door Faqeer Bekijk reactie
    Velen zeggen als tiener dat ze zo graag willen trouwen, maar ik ben toch echt benieuwd naar eerlijke perspectieven. Viel het huwelijksleven tegen? Was het zwaarder dan je dacht? Of heb je het juist goed getroffen?

    En hoe veranderden kinderen de relatie tussen jou en je echtgenoot (of echtgenote)?

    Zou je anderen adviseren om niet zoveel aan trouwen te denken en de vrijheid zolang mogelijk te koesteren?
    Je kan koesteren wat je wil, maar als het je niet geshreven staat dat je gaat trouwen, mag je je hele leve lang koesteren, want we hebben dit soort dingen zelf niet in de hand.
    La ilaha ila Allah

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Het eerste jaar was voor mij best pittig, maar dat kwam door mijn eigen omstandigheden en de situatie waar ik vandaan kwam. Mijn man was toen juist mijn rots in de branding: zoveel geduld en zoveel energie en aandacht stak hij erin. Hamdulilah. Het huwelijk is niet elke week bloemen krijgen, weekendjes weg aan de lopende band en elke week luxe uit eten. Dat gebeurd echt alleen in hollywoodfilms. Maar echte rust, liefde, respect, waardering en heel veel humor heb ik wel in mijn huwelijk gevonden. Eerlijk waar, ik prijs mezelf oprecht elke dag gelukkig en bedank Allah elke dag voor deze gunst.


    Overigens was dit niet wat ik van te voren van het huwelijk verwachtte. Ik zag om me heen velen struggelen, tijdjes uit elkaar gaan, onrechtvaardigheden....ik ging er al van uit dat ik voor een goed huwelijk moest vechten. Niks was minder waar gek genoeg!

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    25
    06-03-2015

    Citaat Geplaatst door Faqeer Bekijk reactie
    Velen zeggen als tiener dat ze zo graag willen trouwen, maar ik ben toch echt benieuwd naar eerlijke perspectieven. Viel het huwelijksleven tegen? Was het zwaarder dan je dacht? Of heb je het juist goed getroffen?

    En hoe veranderden kinderen de relatie tussen jou en je echtgenoot (of echtgenote)?

    Zou je anderen adviseren om niet zoveel aan trouwen te denken en de vrijheid zolang mogelijk te koesteren?
    Ze zeggen dat het eerste jaar het moeilijkste is... Ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik het huwelijksleven heb onderschat... Het leek me leuk trouwen met de man van mijn dromen hmdl!! Ik ben ook heel dankbaar hmd, maar het is zwaar, fulltime werken het zorgen voor je man, eten maken zwanger zijn.. Ik wil niet klagen hmdl, maar het is gewoon eerlijk men moeder die ik mis. Maar goed het wordt alleen maar beter.. Huwelijk wordt idd vaak over geromantiseerd maar eigenlijk is het elke dag kei hard werken. Maar zou het niet anders willen

  5. #35
    Tabesbaste

    Reacties
    416
    12-03-2015

    daarom worden aan ons vrouwe minder voorwaarden gesteld om het paradijs te kunnen betrede
    -bidden
    -ramadan vasten
    -echtgenoot gehoorzamen (in het goede)
    ben ik nog wat vergete?

  6. #36
    Verbannen

    Reacties
    3.573
    02-07-2013

    Citaat Geplaatst door Louisat Bekijk reactie
    Ze zeggen dat het eerste jaar het moeilijkste is... Ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik het huwelijksleven heb onderschat... Het leek me leuk trouwen met de man van mijn dromen hmdl!! Ik ben ook heel dankbaar hmd, maar het is zwaar, fulltime werken het zorgen voor je man, eten maken zwanger zijn.. Ik wil niet klagen hmdl, maar het is gewoon eerlijk men moeder die ik mis. Maar goed het wordt alleen maar beter.. Huwelijk wordt idd vaak over geromantiseerd maar eigenlijk is het elke dag kei hard werken. Maar zou het niet anders willen
    De mens blijft klagen

  7. #37
    Alhamdoelillah♥

    Reacties
    2.231
    02-06-2006

    Citaat Geplaatst door Musa0000 Bekijk reactie
    De mens blijft klagen
    totdat het zand zijn mond snoert.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    7
    19-03-2015

    salaam,

    Een huwelijk werkt als man en vrouw dezelfde levensdoelen hebben.
    Ben de eerste 3 maanden gelukkig geweest met hem, daarna ging het allemaal slechter.
    Ik ontdekte dat hij graag drinkt met zijn vrienden en nog graag uitgaat. Nu na 10 jaar huwelijk, moet ik hem elke zaterdag rond 3 uur smorgens beginnen bellen zodat meneer thuiskomt om 7 uur smorgens.......

    Dus mijn ervaring is echt super mega hel, elke week opnieuw
    Voor meiden die willen trouwen, goed nadenken, de beste tijd is en blijft wonen onder je ouders hun dak
    geen prive berichten van mannen AUB

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    1.294
    26-02-2002

    Citaat Geplaatst door Hayat20 Bekijk reactie
    salaam,

    Een huwelijk werkt als man en vrouw dezelfde levensdoelen hebben.
    Ben de eerste 3 maanden gelukkig geweest met hem, daarna ging het allemaal slechter.
    Ik ontdekte dat hij graag drinkt met zijn vrienden en nog graag uitgaat. Nu na 10 jaar huwelijk, moet ik hem elke zaterdag rond 3 uur smorgens beginnen bellen zodat meneer thuiskomt om 7 uur smorgens.......

    Dus mijn ervaring is echt super mega hel, elke week opnieuw
    Voor meiden die willen trouwen, goed nadenken, de beste tijd is en blijft wonen onder je ouders hun dak
    Dat jij het niet hebt getroffen met de man van je leven, hoeft niet te betekenen dat op anderen ook zo een man staat te wachten.
    mijn vrouw heeft (in mijn ogen niks te klagen). ze heeft onderdak, eet en drinkt wat ze wilt en heeft een leuke vent naast zich die enkel tussen 7u en 17u buitenshuis is voor werk (en soms voor sporten). daarnaast heeft ze het leuk, lacht ze veel, verwelkomt me hartelijk als ik thuiskom, verwend mij enorm (ik haar zoveel als ik kan) kortom hamdolillah niks te klagen.
    een huwelijk kan super zijn

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    169
    19-09-2014

    Citaat Geplaatst door Hayat20 Bekijk reactie
    salaam,

    Een huwelijk werkt als man en vrouw dezelfde levensdoelen hebben.
    Ben de eerste 3 maanden gelukkig geweest met hem, daarna ging het allemaal slechter.
    Ik ontdekte dat hij graag drinkt met zijn vrienden en nog graag uitgaat. Nu na 10 jaar huwelijk, moet ik hem elke zaterdag rond 3 uur smorgens beginnen bellen zodat meneer thuiskomt om 7 uur smorgens.......

    Dus mijn ervaring is echt super mega hel, elke week opnieuw
    Voor meiden die willen trouwen, goed nadenken, de beste tijd is en blijft wonen onder je ouders hun dak
    Heel herkenbaar Hayat.

    Ooit was ik gelukkig toen ik nog bij mijn ouders woonde en droomde over een mooi en liefdevol huwelijk.
    Totdat ik daadwerkelijk huwde en een nachtmerrie werkelijkheid werd.
    Ook ik was net als jij hooguit de eerste 3 maanden gelukkig.
    Daarna ging het bergafwaarts.

    Nu ben ik gescheiden.
    Heb mijn eigen leven weer herpakt, maar als ik terugdenk aan de momenten in dat huwelijk, denk ik echt jeetje.
    Het maakt een emotioneel wrak van je, zo'n huwelijk.
    Moge Allah alle vrouwen bijstaan in dezelfde situatie. Ameen ya Yarabie.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    1.294
    26-02-2002

    Citaat Geplaatst door Pareltje91 Bekijk reactie
    Heel herkenbaar Hayat.

    Ooit was ik gelukkig toen ik nog bij mijn ouders woonde en droomde over een mooi en liefdevol huwelijk.
    Totdat ik daadwerkelijk huwde en een nachtmerrie werkelijkheid werd.
    Ook ik was net als jij hooguit de eerste 3 maanden gelukkig.
    Daarna ging het bergafwaarts.

    Nu ben ik gescheiden.
    Heb mijn eigen leven weer herpakt, maar als ik terugdenk aan de momenten in dat huwelijk, denk ik echt jeetje.
    Het maakt een emotioneel wrak van je, zo'n huwelijk.
    Moge Allah alle vrouwen bijstaan in dezelfde situatie. Ameen ya Yarabie.
    Moge Allah swt jou een vrome doen schenken en dat je het verleden snel achter je zult laten.

  12. #42
    Tabesbaste

    Reacties
    416
    12-03-2015

    Citaat Geplaatst door mohamed24 Bekijk reactie
    Dat jij het niet hebt getroffen met de man van je leven, hoeft niet te betekenen dat op anderen ook zo een man staat te wachten.
    mijn vrouw heeft (in mijn ogen niks te klagen). ze heeft onderdak, eet en drinkt wat ze wilt en heeft een leuke vent naast zich die enkel tussen 7u en 17u buitenshuis is voor werk (en soms voor sporten). daarnaast heeft ze het leuk, lacht ze veel, verwelkomt me hartelijk als ik thuiskom, verwend mij enorm (ik haar zoveel als ik kan) kortom hamdolillah niks te klagen.
    een huwelijk kan super zijn

    Wauw! Ik bedoel
    MAA SHAA ALLLAH
    Thats THE spirit!
    Koester deze momenten samen!

    Moge ALLLAH jullie Herenigen in Al-djennah

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    1.294
    26-02-2002

    Citaat Geplaatst door L.F. Bekijk reactie
    Wauw! Ik bedoel
    MAA SHAA ALLLAH
    Thats THE spirit!
    Koester deze momenten samen!

    Moge ALLLAH jullie Herenigen in Al-djennah
    Amin, en dat Allah swt jou een minimale huwelijk zal geven als die ik heb.

  14. #44
    Nador

    Reacties
    53
    06-05-2015

    Heb het als zeer zwaar ervaren. Hoop en wens voor iedereen al het geluk Incha Allah!