1. #16
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Natuurlijk zullen ze ongetwijfeld veel applaus krijgen van de ongelovige medelander. Allaah zegt immers in de Qor'aan:

    "En de joden en de christenen zullen niet tevreden zijn over jou, totdat je hun Millah [levenswijze/religie] volgt."

    Afvalligen zoals Marcouch en Aboutaleb zullen natuurlijk veel liefde ontvangen van hun ongelovige medestanders.

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    421
    23-05-2012

    Citaat Geplaatst door UtrechtseJihad Bekijk reactie
    Natuurlijk zullen ze ongetwijfeld veel applaus krijgen van de ongelovige medelander. Allaah zegt immers in de Qor'aan:

    "En de joden en de christenen zullen niet tevreden zijn over jou, totdat je hun Millah [levenswijze/religie] volgt."

    Afvalligen zoals Marcouch en Aboutaleb zullen natuurlijk veel liefde ontvangen van hun ongelovige medestanders.
    Heftig hoor.. Je broeders bestempelen als afvalligen. Ik weet niet welke zonde groter is..., opkomen voor homo's, zeggen dat mensen die zich hier niet aan de regels houden maar moeten oprotten of jóúw woorden (en daarmee op de stoel van Allah gaan zitten).

  3. #18
    Mamfakch

    Reacties
    23.096
    06-01-2012

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Tiarebloem Bekijk reactie
    Heftig hoor.. Je broeders bestempelen als afvalligen. Ik weet niet welke zonde groter is..., opkomen voor homo's, zeggen dat mensen die zich hier niet aan de regels houden maar moeten oprotten of jóúw woorden (en daarmee op de stoel van Allah gaan zitten).
    Dat laatste natuurlijk. Die gast neem ik helemaal niet serieus, die kickt op haat, nijd en verdeeldheid.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    421
    23-05-2012

    Citaat Geplaatst door WorldFamous77 Bekijk reactie
    Dat laatste natuurlijk. Die gast neem ik helemaal niet serieus, die kickt op haat, nijd en verdeeldheid.
    Het was een retorische vraag.. Als je het mij vraagt, denk ik ook het laatste.
    Wa Allahoe a3lam.

    Tunnelvisie, daar hebben veel mensen last van. Niet meer helder kunnen nadenken.

  5. #20
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door Tiarebloem Bekijk reactie
    Heftig hoor.. Je broeders bestempelen als afvalligen. Ik weet niet welke zonde groter is..., opkomen voor homo's, zeggen dat mensen die zich hier niet aan de regels houden maar moeten oprotten of jóúw woorden (en daarmee op de stoel van Allah gaan zitten).
    Niks heftigs aan. Een Kaafir is gewoon een Kaafir, en een Moe2min is een Moe2min.

    En betreffende je stelling;

    Indien ik iemand Kaafir noem vanuit een oprechte, maar wellicht verkeerde interpretatie, dan kan me dat vergeven worden door Allaah. Het legaliseren van homoseksualiteit is daarentegen groot ongeloof dat iemand buiten de Islaam doet treden.

    Dit is dus in het geval dat ik een verkeerde interpretatie maak! Dan alsnog is dit onmogelijk erger dan het legaliseren van homoseksualiteit.

    Maar ik maak dus geen verkeerde interpretatie, want Marcouch verklaart homoseksualiteit als toegestaan. Hiermee heeft Marcouch zichzelf buiten de Islaam geplaatst en dus is hij een ongelovige.

    Tot slot; het is een grove belediging om te stellen dat ik op de Stoel van Allaah zit! Hoe durf je zoiets te zeggen. A'oedhoebillaah.

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    421
    23-05-2012

    Citaat Geplaatst door UtrechtseJihad Bekijk reactie
    Niks heftigs aan. Een Kaafir is gewoon een Kaafir, en een Moe2min is een Moe2min.

    En betreffende je stelling;

    Indien ik iemand Kaafir noem vanuit een oprechte, maar wellicht verkeerde interpretatie, dan kan me dat vergeven worden door Allaah. Het legaliseren van homoseksualiteit is daarentegen groot ongeloof dat iemand buiten de Islaam doet treden.

    Dit is dus in het geval dat ik een verkeerde interpretatie maak! Dan alsnog is dit onmogelijk erger dan het legaliseren van homoseksualiteit.

    Maar ik maak dus geen verkeerde interpretatie, want Marcouch verklaart homoseksualiteit als toegestaan. Hiermee heeft Marcouch zichzelf buiten de Islaam geplaatst en dus is hij een ongelovige.

    Tot slot; het is een grove belediging om te stellen dat ik op de Stoel van Allaah zit! Hoe durf je zoiets te zeggen. A'oedhoebillaah.
    Ik zal je ten eerste uitleggen wat ik bedoel met mijn opmerking. Je oordeelt.
    Over een ander. In ieder geval over de religieuze beleving / imaan van een ander. Hoe weet jij of iemand wel of niet gelovig is?

    Is een moslim die rookt of drinkt ineens door die daad 'geen moslim'? Lieve broeder, je neemt grote woorden in je mond.
    En zeggen dat je wel vergeven wordt, is niet helemaal waar.

    Dat is net zoiets als: ik doe dit gewoon en als mijn intentie niet helemaal zuiver is, dan vergeeft Allah me wel.
    Hij is vergevensgezind, hamdoulilah. Maar Hij is niet dom.

    Intentie is de eerste stap, niet de tweede.
    In other words: eerst nadenken, dan doen.
    Niet eerst doen, dan nadenken en vervolgens het idee hebben dat je toch wel vergeven wordt.

    Het enige wat ik zeg is: we zijn insha Allah allemaal moslim.
    Los van overige overtuigingen. En de een maakt een andere fout dan een ander.
    Wie zijn wij om die fouten aan een meetlat te hangen en te interpreteren welke fout zwaarder is?
    Laat dat aan Allah over.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    16.896
    23-05-2008

    Als Abu nou ook es rot op zou schreeuwen tegen haatzaaiende rechtsextremisten die overal op internet oproepen tot geweld tegen moslims zou ik 'm nog een beetje serieus nemen maar op dat vlak houdt ie zich muisstil, de hypocriet.
    En Marcoush praat iedereen naar de mond, hij komt altijd paniekerig op me over ie op tv is, hij praat veel dat wel, misschien wordt ie per minuut uitbetaald op per gesproken woord dat kan ook..

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    421
    23-05-2012

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt broeder. Allahi sla7


    - Je broeder een ongelovige noemen:

    “Degene die zijn broeder een ongelovige noemt, één van hen is werkelijk een ongelovige.”
    Deze hadith is overgeleverd door Abdullah ibn Umar (moge Allah tevreden zijn met hen beiden) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat vermeld in Muslim.


    - In een andere overlevering zei hij (vrede en zegeningen zij met hem):

    “Als iemand een ander van ongeloof beschuldigd [door hem een ongelovige te noemen], [dan] zal een dergelijke beschuldiging terugkeren naar hem [de beschuldigd] als zijn metgezel [de beschuldigde] onschuldig is.”

    Hij (vrede en zegeningen zij met hem) heeft ook gezegd:

    “Wanneer een man een ander beschuldigt van ongeloof, of tegen hem zegt, ‘oh vijand van Allah,’ een dergelijke beschuldiging zal naar hem [die beschuldigd] terugkeren als zijn metgezel [de beschuldigde] onschuldig is.”
    (Overgeleverd door Muslim)

    Hij (vrede en zegeningen zij met hem) zei ook:

    “Drie zaken maken deel uit van de kern van het geloof: zich onthouden van het berokkenen van schade aan allen die zeggen dat er geen God is behalve Allah; hen niet te beschuldigen van ongeloof vanwege een zonde; en hen niet uit de Islam te verjagen vanwege hun handelingen.”
    (Overgeleverd door Abū Dawūd)

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    16.896
    23-05-2008

    @Tiarabloem, voor een moslima zeg jij hele beledigende domme dingen..subhanAllaah.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    421
    23-05-2012

    Citaat Geplaatst door ilovesoap Bekijk reactie
    @Tiarabloem, voor een moslima zeg jij hele beledigende domme dingen..subhanAllaah.
    Zoals wat?

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    576
    16-06-2011

    Citaat Geplaatst door Tiarebloem Bekijk reactie
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt broeder. Allahi sla7


    - Je broeder een ongelovige noemen:

    “Degene die zijn broeder een ongelovige noemt, één van hen is werkelijk een ongelovige.”
    Deze hadith is overgeleverd door Abdullah ibn Umar (moge Allah tevreden zijn met hen beiden) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat vermeld in Muslim.


    - In een andere overlevering zei hij (vrede en zegeningen zij met hem):

    “Als iemand een ander van ongeloof beschuldigd [door hem een ongelovige te noemen], [dan] zal een dergelijke beschuldiging terugkeren naar hem [de beschuldigd] als zijn metgezel [de beschuldigde] onschuldig is.”

    Hij (vrede en zegeningen zij met hem) heeft ook gezegd:

    “Wanneer een man een ander beschuldigt van ongeloof, of tegen hem zegt, ‘oh vijand van Allah,’ een dergelijke beschuldiging zal naar hem [die beschuldigd] terugkeren als zijn metgezel [de beschuldigde] onschuldig is.”
    (Overgeleverd door Muslim)

    Hij (vrede en zegeningen zij met hem) zei ook:

    “Drie zaken maken deel uit van de kern van het geloof: zich onthouden van het berokkenen van schade aan allen die zeggen dat er geen God is behalve Allah; hen niet te beschuldigen van ongeloof vanwege een zonde; en hen niet uit de Islam te verjagen vanwege hun handelingen.”
    (Overgeleverd door Abū Dawūd)
    Hoort een moslim niet op te komen voor zijn medemoslims? Waar is de speech van Aboutaleb over alle moslimhaat de laatste jaren in Europa en in Nederland?

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    421
    23-05-2012

    Zeker. En treurig dat hij dat niet doet.
    Gaat mij er niet om wat hij doet, maar hoe anderen hem bestempelen.
    Als er iets wordt gezegd of gedaan waar moslims niet blij mee zijn, is hij een verrader, nepmarokkaan en stagfiroeAllah een kuffar.
    Marcouch daarentegen heeft het wél op de kaart gezet. Islamofobie. Mag meer, mee eens, maar zie ook eens de dingen die ze wel doen / zeggen.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    16.896
    23-05-2008

    Citaat Geplaatst door Tiarebloem Bekijk reactie
    Zoals wat?
    Lees je Posts maar terug. Ik ga dingen niet herhalen maar je spreekt bizar over Allaah, het past een moslim niet zoiets te zeggen.
    Allaah is ver verheven boven alles dus waarom spreek je alsof je t over een mens hebt, astaghfiruAllaah...
    Ghair in sha Allaah.

  14. #29
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Ik zal stapsgewijs reageren In Shaa Allaah opdat we niks zullen verwarren.

    Citaat Geplaatst door Tiarebloem Bekijk reactie
    Ik zal je ten eerste uitleggen wat ik bedoel met mijn opmerking. Je oordeelt.
    Over een ander. In ieder geval over de religieuze beleving / imaan van een ander. Hoe weet jij of iemand wel of niet gelovig is?
    Ik oordeel in navolging van hoe Allaah en Zijn Boodschapper hebben geoordeeld. Wij leven naar gelang de Qor'aan en Soennah en niet naar gelang de eigen begeerten. Indien Allaah of Zijn Boodschapper ergens over hebben geoordeeld, dan kan ik onmogelijk een ander oordeel vellen. En in de Islaam is het duidelijk dat degene die iets legaal verklaart wat door Allaah en Zijn Boodschapper als duidelijk illegaal is genoemd; een afvallige is. Dit is wanneer iemand bijvoorbeeld zou zeggen "Overspel verrichten is toegestaan", of "stelen is Halaal", of dus "Homoseksualiteit is toegestaan".

    Iemand die dus iets Halaal (toegestaan) verklaart terwijl het overbekend is binnen de Islaam dat het Haraam is; wordt hiermee een afvallige. En idem dito wanneer iemand iets juist Haraam verklaart terwijl het overbekend is binnen de Islaam dat het Halaal is; dit is evengoed afvalligheid.


    Is een moslim die rookt of drinkt ineens door die daad 'geen moslim'? Lieve broeder, je neemt grote woorden in je mond.
    Nee absoluut niet. Drinken of roken zijn grote zonden maar geen daden van ongeloof. Maar wanneer echter iemand zou zeggen "drinken is Halaal", dan pas wordt dit ongeloof omdat hij dan -zoals net gezegd- aan Isti7laal doet. Isti7laal is het Halaal verklaren wat overbekend is als Haraam. Dit onderscheid is dus belangrijk. Je hebt het verrichten van een zonde terwijl je erkent dat je fout bezig bent; dan ben je zondig maar wel moslim. En je hebt Isti7laal; dit is afvalligheid zonder twijfel.

    En zeggen dat je wel vergeven wordt, is niet helemaal waar.

    Dat is net zoiets als: ik doe dit gewoon en als mijn intentie niet helemaal zuiver is, dan vergeeft Allah me wel.
    Hij is vergevensgezind, hamdoulilah. Maar Hij is niet dom.

    Intentie is de eerste stap, niet de tweede.
    In other words: eerst nadenken, dan doen.
    Niet eerst doen, dan nadenken en vervolgens het idee hebben dat je toch wel vergeven wordt.
    Indien je Takfier verricht (iemand ongelovig verklaart) terwijl hij dat niet verdient; oftewel vanwege een misinterpretatie; dan is dat te vergeven door Allaah. De grote Sahaabie en tevens 2e Khalief na de dood van de Profeet; 3omar ibn al-Khattaab heeft ook foutief Takfier verricht op de Sahaabie Haatib ibn abie Balta3ah. De Profeet heeft hem hier niet voor vermanen omdat hij dit vanuit een oprechte interpretatie die weliswaar fout was.

    Maar wanneer iemand echter gewoon puur voor de lol of puur vanuit begeerten iemand een ongelovige noemt terwijl dat niet waar is; dan keert de beschuldiging terug op hemzelf zoals blijkt uit een Hadith van de Profeet. En dit is zoals bijvoorbeeld onder Marokkanen best een nare gewoonte is; tijdens voetbal ofzo zeggen ze tegen elkaar: Joh Jood! of dergelijke. Dit is heel gevaarlijk!

    Maar zoals eerder gezegd, heb ik mijn Islamitische onderbouwing om bv Marcouch een ongelovige te beschouwen. Dit doe ik absoluut niet vanuit mijn eigen begeerten. Moge Allaah mij behoeden van zoiets..


    Het enige wat ik zeg is: we zijn insha Allah allemaal moslim.
    Los van overige overtuigingen. En de een maakt een andere fout dan een ander.
    Wie zijn wij om die fouten aan een meetlat te hangen en te interpreteren welke fout zwaarder is?
    Laat dat aan Allah over.
    Een meningsverschil is ook helemaal niet erg. Maar wanneer iemand over de grens gaat en buiten de Islaam treedt; dan moet dat gewoon erkent worden. De Islaam is geen spel. De Islaam heeft ingangen en uitgangen. De ingang is de Shahaadah, en de uitgangen zijn velen. Shirk is bijvoorbeeld een uitgang; iemand die een standbeeld aanbidt bijvoorbeeld treedt de Islaam uit. Zo simpel als dat, ongeacht wat zijn intentie is. En zoals eerder gezegd, treedt iemand die isti7laal verricht ook buiten de Islaam.

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  15. #30
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door Tiarebloem Bekijk reactie
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt broeder. Allahi sla7


    - Je broeder een ongelovige noemen:

    “Degene die zijn broeder een ongelovige noemt, één van hen is werkelijk een ongelovige.”
    Deze hadith is overgeleverd door Abdullah ibn Umar (moge Allah tevreden zijn met hen beiden) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat vermeld in Muslim.


    - In een andere overlevering zei hij (vrede en zegeningen zij met hem):

    “Als iemand een ander van ongeloof beschuldigd [door hem een ongelovige te noemen], [dan] zal een dergelijke beschuldiging terugkeren naar hem [de beschuldigd] als zijn metgezel [de beschuldigde] onschuldig is.”

    Hij (vrede en zegeningen zij met hem) heeft ook gezegd:

    “Wanneer een man een ander beschuldigt van ongeloof, of tegen hem zegt, ‘oh vijand van Allah,’ een dergelijke beschuldiging zal naar hem [die beschuldigd] terugkeren als zijn metgezel [de beschuldigde] onschuldig is.”
    (Overgeleverd door Muslim)

    Hij (vrede en zegeningen zij met hem) zei ook:

    “Drie zaken maken deel uit van de kern van het geloof: zich onthouden van het berokkenen van schade aan allen die zeggen dat er geen God is behalve Allah; hen niet te beschuldigen van ongeloof vanwege een zonde; en hen niet uit de Islam te verjagen vanwege hun handelingen.”
    (Overgeleverd door Abū Dawūd)
    Heel erg bedankt, deze Ahaadieth zijn me bekend.

    Lees In Shaa Allaah mijn andere reactie. Dat zal met de Wil van Allaah wat meer verduidelijken omtrent mijn standpunt. En indien we de dialoog beschaafd kunnen voortzetten, dan wil ik graag verder in gesprek.

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!