1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    2.864
    15-09-2011

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Welke van de 3oelamaa heeft dit gezegd?
    Broeder, ik volgde sh. Hacane Chebbani.. alles wat ik hierover weet, heb ik van hem.. als ik die lezing vind, dan zal ik hem plaatsen

  2. #32

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    4.332
    10-04-2014

    Ik volg de Teletubbies is KEI lauk
    Een man is halverwege verliefd op een vrouw die luistert naar hem.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Universiteit. Bekijk reactie
    Broeder, ik volgde sh. Hacane Chebbani.. alles wat ik hierover weet, heb ik van hem.. als ik die lezing vind, dan zal ik hem plaatsen
    De wettige betaalmiddelen in de sharie3ah zijn goud en zilver. De overheid heeft niets te maken met ons geld, behalve zakaat die ze innen.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    2.864
    15-09-2011

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    De wettige betaalmiddelen in de sharie3ah zijn goud en zilver. De overheid heeft niets te maken met ons geld, behalve zakaat die ze innen.
    Dit klopt niet

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Universiteit. Bekijk reactie
    Dit klopt niet
    Leg uit.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  7. #37
    عشقم

    Reacties
    3.414
    26-11-2012

    Mijn moeder heeft geld voor mij gespaard (doorheen de jaren) en nu pas aan me gegeven...wat moet ik er nu mee, er is zeker sprake van riba niet? ik heb echt geen verstand van deze zaken :S
    ♡..این خاک فریباست.. ولی خاک وطن نیست

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    2.864
    15-09-2011

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Leg uit.
    Kan jij mij eerst uitleggen waarom de overheid niets te maken heeft met ons geld? Kan zijn dat ik je anders begrijp...

    Luister naar wat sh. Hacane Chebbani zegt in die lezing.. misschien dat jij nu gaat zeggen dat wij moslims pas ons eigen geld hebben sinds de regeerperiode van de Umawi leider Abdelmalik ibn Marwan.. maar dit is een ijmaa' van de latere 'ulamaa, denk ik

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Universiteit. Bekijk reactie
    Kan jij mij eerst uitleggen waarom de overheid niets te maken heeft met ons geld? Kan zijn dat ik je anders begrijp...

    Luister naar wat sh. Hacane Chebbani zegt in die lezing.. misschien dat jij nu gaat zeggen dat wij moslims pas ons eigen geld hebben sinds de regeerperiode van de Umawi leider Abdelmalik ibn Marwan.. maar dit is een ijmaa' van de latere 'ulamaa, denk ik
    Goud en zilver is ons geld. Ik mag goud smelten en omvormen als ik dat wil. Waarom zou de overheid dat moeten doen? En die idjmaa3, waar is het bewijs daarvoor?
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    2.864
    15-09-2011

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Goud en zilver is ons geld. Ik mag goud smelten en omvormen als ik dat wil. Waarom zou de overheid dat moeten doen? En die idjmaa3, waar is het bewijs daarvoor?
    Jij bent wel heel erg kritisch..


    Ken je dat lid Fassi? Hij adviseerde mij om sh. Hacane Chebbani te volgen op dit gebied... hij is voor zover ik weet betrouwbaar, dus ik zie niet in waarom wij hem niet kunnen vertrouwen op zijn woord agi?

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door eshghamx Bekijk reactie
    Mijn moeder heeft geld voor mij gespaard (doorheen de jaren) en nu pas aan me gegeven...wat moet ik er nu mee, er is zeker sprake van riba niet? ik heb echt geen verstand van deze zaken :S
    Vraag aan je moeder hoe ze heeft gespaard.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  12. #42
    عشقم

    Reacties
    3.414
    26-11-2012

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Vraag aan je moeder hoe ze heeft gespaard.
    Via een spaarrekening. Ze houdt geen rekening met rente, interest ofniet ze is niet gelovig..
    ♡..این خاک فریباست.. ولی خاک وطن نیست

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    2.864
    15-09-2011

    Citaat Geplaatst door eshghamx Bekijk reactie
    Via een spaarrekening. Ze houdt geen rekening met rente, interest ofniet ze is niet gelovig..
    Heb je die nasheed topic nog gezien?

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door eshghamx Bekijk reactie
    Via een spaarrekening. Ze houdt geen rekening met rente, interest ofniet ze is niet gelovig..
    http://islamqa.info/en/39661
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  15. #45
    عشقم

    Reacties
    3.414
    26-11-2012

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    dankjewel.dus toegestaan om.aan te nemen..
    Citaat Geplaatst door Universiteit. Bekijk reactie
    Heb je die nasheed topic nog gezien?
    Nee hh ff kijken
    ♡..این خاک فریباست.. ولی خاک وطن نیست