1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2
    03-12-2014

    Speelgroep/ samen spelen (dreumes)

    Hoi mama`s,


    Ik heb een vraag en hoop dat er andere mama`s zijn die zich hierin herkennen.

    Ik heb een dochter van 13 maanden. Ze is erg actief, vrolijk en speels alhamdolllilah.
    Op de dagen dat ik werk gaat ze naar opa en oma. Daar heeft ze het erg goed en wordt ze super goed verzorgd.
    Ze hoeft dus niet naar een KDV en daar ben ik eigenlijk erg blij mee.


    Alleen nou dus mijn zorg.

    Mijn dochter heeft geen neefjes en nichtjes, geen buurmeisjes, buurjongens of andere kleine kinderen.
    Ze ziet dus eigenlijk heel weinig kinderen en al helemaal geen kinderen van haar leeftijd.

    Op straat merk ik dat zij er wel erg veel behoefte aan heeft.
    Als ze een kindje ziet gaat ze soms zelfs gillen. En ze loopt er altijd op af om meteen met ze te knuffelen (tot de erg van die andere ouders).

    Ik denk dat zij contact met andere kinderen erg mist en nou vroeg ik mij af of er ook andere ouders zijn die dit herkennen. Zo ja, hoe los je dat op? Of heb je zelf ook geen oplossing.

    Ik woon zelf in Amsterdam en ik vroeg me af weten jullie of er ergens SPEELGROEPEN zijn. Zoiets simpels, maar ik kan op internet echt niets vinden.

    Nou stop ik met typen, want heb al te veel gevraagd.


    Ik hoop echt dat er reacties komen.


    Groetjes!

  2. #2
    Perfectioniste

    Reacties
    1.035
    04-12-2009

    Ik heb dat probleem met mijn 2 jarige dochter ook. Als we langs een school lopen met kindjes die tijdens de pauze op het speelplein spelen dan zegt ze altijd."mama mag spelen kindje. En dan blijft ze zo door gaan ik heb geprobeerd haar naar de peuterspeelzaal te brengrn voor 2 ochtendjrs en de kosten waren over de 200 euro pas als ze 2,5 is dan wordt het gesubsidieerd door de gemeente en zal het bedrag 32 euro p.m worden. Moet wachten tot mei en tot die tijd proberen we het gezellig te houden door af en toe met haar te gaan zwemmen of naar wen overdekt speelplaats. Dat vinden ze ook erg leuk.


    Gezegend met twee prachtige dochters Al Hamdoulillah


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2
    03-12-2014

    Aaahhhh wat lief. Zij kan zich al uitdrukken en maakt het zo duidelijk.

    Gelukkig kan ze in mei naar de voorschool.

    Die overdekte speelplaatsen, moet ik dan denken aan ballorig enzo? En wat zijn dan je ervaringen met de leeftijd. Is dat te doen met iemand van 13 maanden. Ze is gelukkig best pittig.

  4. #4
    D...

    Reacties
    429
    21-09-2009

    Ik heb ook het zelfde probleem, nichtje en neefjes die veel ouder zijn, geen leeftijdsgenootjes in de buurt. Dus veel naar overdekte speelplaats. Ballorg etc daar kan hij zich prima vermaken hij vind het heerlijk om daar te spelen met andere.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    425
    11-07-2014

    Ik weet niet waar jullie wonen maar in sommige steden heb je speel o theek. Kun je speelgoed lenen en eventueel spelen met andere kinderen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    4.568
    15-07-2012

    Ja zulke groepjes zijn er! Je kan navragen bij cb of okc!