1. #1
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium

    ISIS Have NOT Established the Khilaafah - Abu Khadeejah

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.327
    11-02-2011

    Geschreven versie van dit betoog beschikbaar? Interessant trein materiaal
    Let the hate flow through you

  3. #3
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    ISIS are Nurtured Upon the Books of Sayyid Qutb



    https://www.youtube.com/watch?v=e0AcU774gtM

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #4
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    The Actions of the Khawarij (ISIS & JAN) vs. The Sunnah



    https://www.youtube.com/watch?v=fFjRzvEZZ9o

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #5
    عمرالمختار

    Reacties
    446
    02-02-2005

    Hahaha ya miskeen, krijg je het te heet onder je voeten. Ik zou zeggen stik in je haat.
    'Weet dat het paradijs onder de schaduw der zwaarden ligt '

  6. #6
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    The Tribulation of ISIS & Connection To Khawarij Past & Present by Shaykh Khalid 'Uthmaan al-Misree



    https://www.youtube.com/watch?v=VSDJs69MDyQ

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  7. #7
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Wat is belangrijker Tawhid of een khilaafah? Al-Allaamah Muqbil Ibn Haadi Al-Waadi'i



    https://www.youtube.com/watch?v=Sy8d4WUMD9g

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #8
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    How to establish Khilafah according to the salafi methodology VS the method of the radical Khawarij



    https://www.youtube.com/watch?v=IbxIMdafGsY

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #9
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    How Khawarij Work Their Way In - (Must see)



    https://www.youtube.com/watch?v=U1Qxw5-S0ts

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #10
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    verduidelijking van de toestand van ISIS | Shaykh Khaalid 'Abdur-Rahman Al-Misrie



    ISIS Is A Terrorist Organisation | Shaykh Muhammad bin Hādī Al-Madkhalī



    ISIS & The Alleged Khilāfah: Treacherous Takfīrī Kharijites



    The Caliph in Iraq is an Impostor and a Dajjal | Shaykh Saalih as-Suhaymee



    Isis en de Khalifaat | Shaykh 'Abdullah Al-'Adani



    ISIS (Daa'ish) zijn bloeddorstige moordenaars! - Shaykh Mohammed bin Ramzaan al-Haadjirie



    Is there Jihād in Syria? Should one go & fight? | Salafī Shaykh, Abdullāh al-Bukhārī



    ISIS is Not A Salafī Group | Shaykh ‘Ubayd bin Abdillāh Al-Jābirī



    IS zijn Khawaarij! | Al-'Allaamah 'Abdul-Muhsin Al-'Abbaad




    ________


    Betreft de Khawaarij ISIS en hun zogenaamde Islamistische Staat die zogenaamd is gebaseerd OP de Kitaab en Sunnah terwijl het in werkelijkheid is gebaseerd OP hun hawaa.

    Weet broeders en zusters, dat deze "Islamistische Staat" GEEN geleerden hebben NOCH is hun "leider" een geleerde. Dit zijn allemaal djoehaal die in het geheim een "khaliefa" hebben uitgekozen en een "khalifaat" hebben opgericht. Wat wil men verwachten van een "ISLAMISTISCHE Staat" zonder ISLAMISTISCHE geleerden van Ahlul Sunnah wa Djama'a? En wat verwacht men van een "Islamistische Staat" die wordt geleid door een grote djaahil, waarvan zijn strijders grotere djoehaal zijn?

    Werden de Khaliefen in de tijd van de Salaf zo uitgekozen? IN het geheim door een groep jonge djoehaal? Wat voor moslims waren de Salaf, waren zij djoehaal of waren zij van de beste moslims en de grootste geleerden? Wie werden er verzameld om een Khaliefa te kiezen in de tijd van de Salaf? Djoehaal? En wie werd er uitgekozen UIT de Ummah als Khalief in de tijd van de Salaf? Djoehaal? Hij noemt zichzelf Aboe Bakr (al Baghdadi) terwijl hij een grote djaahil is en niet EENS een student van kennis. Hoe wil een DJAAHIL de Ummah van Mohammed sallallaahoe 'alayhi wa sallam leiden uit de duisternis naar het Licht?

    Alle kibaar 'ulama van as-Salafiyyah zijn TEGEN deze dajjal van een Baghdadi en deze ISIS bevat geen 'ulama noch grote studenten van kennis. Deze ISIS is zo extreem dat ZELFS de extreme groepen zoals al Qaeeda (waar ALLE takfiriyeen die nu ISIS aanhangen, FAN van waren) hen TE extreem noemen. SubhanAllaah. Als extremisten een groep TE extreem vinden, wat valt er nog te zeggen over deze ISIS die erger is? Het is allemaal heel duidelijk, moge Allaah hen leiden of hun ruggen breken.



    Dit is wat zij doen, mensen zeggen de Shahada en ze onthoofden hem dan nog op een brutale wijze. Ik zag op een andere video waarin een man riep: "Wallahi ashhadu an laa illaha illa Allah" en ze doodden hem! Is dit de leiding van de Profeet ﷺ?

    Overgeleverd van Al-Miqdaad Ibn Al-Aswad is dat hij vroeg:

    "O Boodschapper van Allah! Als ik een van de ongelovigen tegen zou komen die tegen mij strijdt en als hij dan een van mijn handen met zijn zwaard afhakt en vervolgens zijn toevlucht bij een boom zoekt en zegt:
    "Ik heb me over gegeven aan Allah! [d.w.z ik ben moslim geworden]"
    O Boodschapper van Allah, mag ik hem dan nog doden, nadat hij dit heeft gezegd?"
    De Boodschapper van Allah ﷺ antwoordde:
    "Je mag hem niet doden."

    Al-Miqdaad zei:

    "O Boodschapper van Allah, hij heeft mijn hand afgehakt en hij heeft deze woorden slechts daarna uitgesproken. Mag ik hem doden?"
    De Boodschapper van Allah ﷺ antwoordde:
    "Je mag hem niet doden. Als je hem wel doodt, dan neemt hij jouw positie in voordat je hem doodde en neem jij zijn positie voordat hij zijn uitspraak deed." [Sahieh Muslim]

    Overgeleverd van Usaamah Ibn Zayd is dat hij heeft gezegd:

    "De Boodschapper van Allah ﷺ zond ons eens uit op een compagnie. Wij vielen [de stam van] Al-Huruqaat van Djuhaynah in de ochtend aan. Ik ving een man, die [toen] 'La illaha Illa Allah' zei. Toen ik hem echter [alsnog] doodstak, kreeg ik spijt van mijn daad. Daarom vertelde ik mijn voorval aan de Profeet ﷺ. De Boodschapper van Allah ﷺ vroeg mij:

    "Heeft hij 'la illaha illa Allah' gezegd en heb je hem [daarna] gedood?!"
    Ik antwoordde:
    "O Boodschapper van Allah ﷺ, hij heeft het gezegd uit angst voor mijn wapen."
    Hij ﷺ zei:
    "Heb je zijn hart opengereten om te weten of hij het wel of niet [oprecht] heeft gezegd?"

    Hij bleef zijn woorden herhalen, totdat ik wenste dat ik pas op dat moment moslim was geworden. Hij [de overleveraar] zegt dat Sa'd heeft gezegd:
    "Bij Allah, ik zal nooit een moslim doden, totdat de dikbuikige [usaamah] hem doodt."

    Een man vroeg:

    "Heeft Allah niet gezegd:
    "En bestrijdt hen totdat er geen Fitnah [ongeloof en afgodenaanbidding] meer is en de religie in zijn geheel voor Allah alleen is." [Surah Al-Anfal 8:39]?"
    Sa'd antwoordde:

    "Wij hebben gestreden opdat er geen fitnah meer zou zijn. Jij en jouw vrienden wensen echter om te strijden zodat er fitnah ontstaat." [Sahieh Muslim]

    En zo zijn er nog vele overleveringen! En dan kijken we nog op de gruwelijke manier dat ze hem vermoorden! Zijn wij niet opgedragen om hem op de beste wijze te doden? De Profeet ﷺ zei:

    “Waarlijk, Allaah heeft wat betreft alles goedheid voorgeschreven. Als jullie doden,doodt dan op de beste wijze en als jullie slachten, slacht dan op de beste wijze en laat een ieder van jullie zijn mes [goed] slijpen en het te slachten dier geruststellen.” [Muslim]

    In de uitleg van deze hadieth zegt Shaykh Al-Fawzan dat zelfs de ongelovige het recht heeft om op een goede wijze gedood te worden en niet op zo een brutale en pijnlijke wijze.

    In het boek Fiqh Al-Muyassar staat dat het een lange en vlijmscherpe zwaard dient te zijn die het hoofd meteen afhakt.

    Ik vertelde destijds aan Shaykh Ali Ibn Abdulaziz Musa dat ze gevangenen vermoorden hij vertelde mij dat het niet is toegestaan, toen ik hem vroeg wat dan met de krijgsgevangene? Dan antwoordde hij:

    "In bepaalde gevallen is dat toegestaan, maar dit gebeurt door de leider."
    Toen we zeiden: "O Shaykh, zij doodden hen door hun kelen open te snijden."
    De Shaykh Antwoordde: "Nee, dit is niet toegestaan. Het moet een lange vlijmscherpe zwaard zijn die het hoofd er meteen afhakt [en haalde dan de volgende hadieth aan als bewijs]:

    “Waarlijk, Allaah heeft wat betreft alles goedheid voorgeschreven. Als jullie doden,doodt dan op de beste wijze en als jullie slachten, slacht dan op de beste wijze en laat een ieder van jullie zijn mes [goed] slijpen en het te slachten dier geruststellen.” [Muslim]"

    Niet doden zij enkel iemand die de getuigenis heeft afgelegd, MAAR ook doen ze dit op een slechte en gruwelijke wijze! Dit behoort zeker niet tot de leiding van Allah en van Zijn Boodschapper ﷺ! Nog een bewijs dat deze mensen geen flauw benul hebben van de Sharie'ah laat staan dat ze ermee zouden kunnen regeren.

    Abu Muttahir Abdelillah Al-Albani.
    Yusayr ibnu ‘Amr overlevert dat hij tegen Sahl Ibnu Hanief zei:

    “Heb jij de Profeet salallahu alayhi wasalam iets horen zeggen over Al Khawaaridj?”

    Hij antwoordde:

    “Ik hoorde hem zeggen [terwijl hij met zijn hand naar Irak wees]:

    “Er zal van die kant een natie voortkomen die de Koran leest, terwijl deze niet verder komt dat hun keel. Zij vliegen uit de religie zoals een pijl uit een koker vliegt.”

    [Al-Bukhaari en Muslim]

    Website: www.ikhouvanislam.be
    Twitter: @ikhouvanislamBE
    Youtube. www.youtube.com/ikhouvanislam
    Het is alsof Ibn Kathier (gestorven 774 NH) al in zijn tijd heeft gesproken over de ISIS

    Ibn Kathier zei over de Khawaaridj wat ze zullen doen met de Oemmah als ze de macht zouden krijgen:

    "Als zij de macht zouden krijgen zullen ze over de hele aarde -met name in Irak en Shaam- verderf zaaien, ze zullen geen jongetje, meisje, man of vrouw sparen, behalve dat ze deze zullen doden, want de mensen zijn in hun ogen zo erg verdorven dat er geen andere optie voor ze overblijft dan ze massaal te doden."

    [Bron: al-Bidaayah wa an-Nihaayah Blz. 584-585 Vol. 10]

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #11
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Islam's reply to extremesim - Abu Khadeejah Abdul-Wahid



    https://www.youtube.com/watch?v=_1NLQNDjw8M

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #12
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #13
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    792
    19-11-2014

    Moslims maken zich druk en laten zich makkelijk afleiden door de regeltjes waarop de Khalifaat dat is ontstaan... zien jullie wel niet wat er momenteel in Palestina en Syrie gaande is? als we nou net zoveel moeite en tijd hadden gestoken om onze broeders en zusters in Palestina en Syrie te helpen, dan hadden we het recht om iets over de Khalifaat te zeggen...


    Of Isis nou khawarji zijn of niet, ze zijn onze broeders, meer dan zij die jullie als Allah's en jullie aardsvijanden zien. laten we gewoon onze handen in een slaan tegen de kufr ipv dat de kufr ons bezighoudt met onszelf.

  15. #15
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Refuting the principles of the Khawarij - Abu Khadeejah



    https://www.youtube.com/watch?v=V7x_g0YvuhY

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”