1. #63751
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Vandaag wok op

    Happiness is an inside job


  2. #63752
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Ik ga eens ff terug kijken al het lekkers
    Happiness is an inside job


  3. #63753
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Ik werd vandaag vrolijk van al dat lekkers


    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  4. #63754
    MVC Lid

    Reacties
    581
    03-09-2017

    Besahha Praline. Ziet er goed uit, Tbarkelah.

    Some women fear the fire, some women simply become it.


  5. #63755
    MVC Lid

    Reacties
    581
    03-09-2017

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Ik werd vandaag vrolijk van al dat lekkers


    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Jammie!

    Some women fear the fire, some women simply become it.


  6. #63756
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door FreePeople Bekijk reactie
    Besahha Praline. Ziet er goed uit, Tbarkelah.

    Dankjewel x
    Jouw eten ziet er ook altijd heerlijk uit mashaAllah!
    Happiness is an inside job


  7. #63757
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Heerlijke gebakjes olifantje

    Morgen komt een vriendin langs en wil allemaal kleine tapas serveren.
    Dus sneetjes brood en dan met lekkere beleg soorten en lekkere tapas.
    Hebben jullie een idee wat ik kan halen ? Of iets wat snel gemaakt is

    Avond gaan we uiteten
    Happiness is an inside job


  8. #63758
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Praline leuke taart, laat je je taart goed koelen voordat je het fondant erop doet? Dan krijg je het strakker en met dingen uitsteken als die cijfer krijg je mooi strak/gelijk als je wat tylose in het fondant doet of heel kort in de vriezer legt

    Zie ook nog een klein stukje karton boven zou dat zo goed mogelijk wegknippen

  9. #63759
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Praline leuke taart, laat je je taart goed koelen voordat je het fondant erop doet? Dan krijg je het strakker en met dingen uitsteken als die cijfer krijg je mooi strak/gelijk als je wat tylose in het fondant doet of heel kort in de vriezer legt

    Zie ook nog een klein stukje karton boven zou dat zo goed mogelijk wegknippen

    Niet zo lang eigenlijk, omdat die taart ook die dag af moet. Probeer alles zo vers mogelijk te maken.
    Hoe lang laat jij ze koelen? En hoe ver van te voren smeer je af en bekleed je ze?

    Die cijfer heb ik zelf uit losse hand gemaakt. Moest een grote cijfer zijn en had ik zo niet als uitsteker, maar wat Tylose zat er doorheen.
    Ja klopt kwam laatste moment achter dat een grote ronde karton was dus toen stond de taart er al op en zo nog geprobeerd om heen te snijden.. strik vond ik wel aardig gelukt voor 1ste keer.
    Happiness is an inside job


  10. #63760
    MVC Lid

    Reacties
    4.083
    12-09-2010

    Praline dat ziet er mooi uit. Kan je eens delen hoe je dat maakt (taart, vulling, afsmeren etc.
    En zou ik misschien je recept mogen van je pizza'tjes en je gewokte groenten. Looks all delicious.

  11. #63761
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Niet zo lang eigenlijk, omdat die taart ook die dag af moet. Probeer alles zo vers mogelijk te maken.
    Hoe lang laat jij ze koelen? En hoe ver van te voren smeer je af en bekleed je ze?

    Die cijfer heb ik zelf uit losse hand gemaakt. Moest een grote cijfer zijn en had ik zo niet als uitsteker, maar wat Tylose zat er doorheen.
    Ja klopt kwam laatste moment achter dat een grote ronde karton was dus toen stond de taart er al op en zo nog geprobeerd om heen te snijden.. strik vond ik wel aardig gelukt voor 1ste keer.
    Wanneer botercreme of ganache erop zit moet je het goed laten koelen tot het goed hard is. Verschilt per taart maar minimaal een uur. Bakken doe ik meestal bijvoorbeeld donderdag avond. Vrijdag vullen, afsmeren laten koelen en op t einde bekleden ook vrijdag. En versiering heb ik dan al gemaakt

  12. #63762
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Wanneer botercreme of ganache erop zit moet je het goed laten koelen tot het goed hard is. Verschilt per taart maar minimaal een uur. Bakken doe ik meestal bijvoorbeeld donderdag avond. Vrijdag vullen, afsmeren laten koelen en op t einde bekleden ook vrijdag. En versiering heb ik dan al gemaakt
    Ja zo doe ik het ook. Dag van te voren bakken en volgende dag afsmeren en bekleden. En decoratie indd al van te voren klaar.
    Ga volgende keer het langer laten koelen.
    Happiness is an inside job


  13. #63763
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door BellaEsha Bekijk reactie
    Praline dat ziet er mooi uit. Kan je eens delen hoe je dat maakt (taart, vulling, afsmeren etc.
    En zou ik misschien je recept mogen van je pizza'tjes en je gewokte groenten. Looks all delicious.
    Dankjewel

    Taart bak ik met funcakes dag van te voren, omdat je het dan makkelijker kan snijden/vullen.
    1 taart snijd ik meestal door 2 of 3 ligt aan de hoogte. Vulling heb ik dit keer botercreme mix ook funcakes gemixt met gesmolten chocolade en daar doorheen gehakte ferrero door gedaan.
    Daarna afgemeerd met witte ganache. Verhouding 1:3 dus 100ml slagroom en 3 repen choco.
    Afsmeren, koelen en dan weer afsmeren ik blijf er mee doorgaan tot ik tevreden ben. Dan zet je m dus weg in de koelkast tot je het gaat bekleden met fondant.

    Pizzaatjes heb ik dit keer recept van kookmutsjes gebruikt alleen heb ik Mn deeg wel uitgerold en uitgestoken met zo een bakring. Krijg je gewoon gelijke rondjes.
    En mijn vulling Wat simpeler.
    Tonijn: Paprika en ui met zout bakken en olijven snijden
    Paprika, champignons met zout bakken en gehakt met oregano rul bakken apart
    Tomatensaus van Heinz gebruikt en geraspte kaas en Italiaanse kruide

    https://kookmutsjes.com/recept/mini-pizza/

    Gewokte groente is broccoli, rode paprika en champignons (gepakt wat ik in huis had)
    Broccoli kort gekookt in water met snufje zout. En dat samen gewokt met paprika,champignons, peper en beetje sweet chili van Conimex, sambal
    Happiness is an inside job


  14. #63764
    MVC Lid

    Reacties
    4.083
    12-09-2010

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Dankjewel

    Taart bak ik met funcakes dag van te voren, omdat je het dan makkelijker kan snijden/vullen.
    1 taart snijd ik meestal door 2 of 3 ligt aan de hoogte. Vulling heb ik dit keer botercreme mix ook funcakes gemixt met gesmolten chocolade en daar doorheen gehakte ferrero door gedaan.
    Daarna afgemeerd met witte ganache. Verhouding 1:3 dus 100ml slagroom en 3 repen choco.
    Afsmeren, koelen en dan weer afsmeren ik blijf er mee doorgaan tot ik tevreden ben. Dan zet je m dus weg in de koelkast tot je het gaat bekleden met fondant.

    Pizzaatjes heb ik dit keer recept van kookmutsjes gebruikt alleen heb ik Mn deeg wel uitgerold en uitgestoken met zo een bakring. Krijg je gewoon gelijke rondjes.
    En mijn vulling Wat simpeler.
    Tonijn: Paprika en ui met zout bakken en olijven snijden
    Paprika, champignons met zout bakken en gehakt met oregano rul bakken apart
    Tomatensaus van Heinz gebruikt en geraspte kaas en Italiaanse kruide

    https://kookmutsjes.com/recept/mini-pizza/

    Gewokte groente is broccoli, rode paprika en champignons (gepakt wat ik in huis had)
    Broccoli kort gekookt in water met snufje zout. En dat samen gewokt met paprika,champignons, peper en beetje sweet chili van Conimex, sambal
    Dank je wel. Ga ook eens een poging wagen om zo een taart te maken. De fondant welke gebruik je en doe je dat met poedersuiker uiuitrollen? Mocht je lekkere recepten hebben van vullingen dan mag je die gerust plaatsen.

    En ik heb een pizzarecept van jou ooit opgeslagen. Is deze anders?

  15. #63765
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Ziet er heerlijk uit praline. MachaAllah mooie taart.

    Mijn laatste dag in marokko is aangebroken... ik heb nu al een brok in mijn keel omdat we terug moeten.
    Ik ga meteen kijken of ik tickets kan vinden voor de mei vakantie.




    Wij wensen jullie een fijne dag van uit temsamane