1. #62476
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Vergeet ik weer foto.
    Ik maak m graag voor je juno!

    Ik zou bij het biscuit iets van amandelmeel doen & qua vulling een laagje warme honing met mazhar en room met almond extract, klein beetje honing en wat chebekia kruiden (anijs/venkel/sesam dat soort) en eventueel wat grofgehakte amandelen of andere noten maar daar houdt niet iedereen van zoiets door de taart. Of gewoon grofgehakte chebekia erdoor . Afsmeren met een cream cheese buttercream met honing erdoor en drip ook van een soort honing "caramel" met een vleugje mazhar

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  2. #62477
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Tesliem Bekijk reactie
    Ja die indd
    Heb dat eens bij toeval gedaan maar is echt heel lekker, kan ook als cupcake toef. Zakje banketbakkersroom van dr oetker, aanmaken met slagroom en water zoals op verpakking staat. Dan in de mixer de oreo's erbij doen zodat het goed fijngemalen wordt (stuk of 8 a 10) en dan nog een paar grofgemalen erdoor. En dan laagje aardbei vlaaifruit of jam.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  3. #62478
    MVC Lid

    Reacties
    16.186
    13-08-2012

    Citaat Geplaatst door HRS__x Bekijk reactie
    @Tesliem jouw nasi ziet er erg lekker uit. Bak je de spaanse peper niet met het eten? Voeg je dit rauw toe aan het gerecht?
    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Heb dat eens bij toeval gedaan maar is echt heel lekker, kan ook als cupcake toef. Zakje banketbakkersroom van dr oetker, aanmaken met slagroom en water zoals op verpakking staat. Dan in de mixer de oreo's erbij doen zodat het goed fijngemalen wordt (stuk of 8 a 10) en dan nog een paar grofgemalen erdoor. En dan laagje aardbei vlaaifruit of jam.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Ah soort Zwitserse room dus, maar dan met stukjes oreo dus. Klinkt goed!
    Dood is wakker worden uit de droom die leven heet..

  4. #62479
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Ruikt al heerlijk hier deze aardappeltjes gaan zo de oven in

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  5. #62480
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Ik maak m graag voor je juno!

    Ik zou bij het biscuit iets van amandelmeel doen & qua vulling een laagje warme honing met mazhar en room met almond extract, klein beetje honing en wat chebekia kruiden (anijs/venkel/sesam dat soort) en eventueel wat grofgehakte amandelen of andere noten maar daar houdt niet iedereen van zoiets door de taart. Of gewoon grofgehakte chebekia erdoor . Afsmeren met een cream cheese buttercream met honing erdoor en drip ook van een soort honing "caramel" met een vleugje mazhar

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Hmmm....klinkt goed, maar wel wat aanpas ideetjes van mij....we hebben nog ebentjes tot ramadan.

    Ik wil liever geen ma zhar...ik vind dat met cake te overheersend...ooit in marokko gehad. Honing...als het maar subtiel is....maar ik zit ook aan een ondertoon[emoji57] te denken van safraan.
    Die typische chebakkia kruiden klimken goed...net als sesamzaad...nog iets met sfouf?[emoji4]

    Persoonlijk kan ik geen groffe stukjes hebben...maar dat is dus persoonlijk...anders stik ik...niet zoals hrs denkt van zoetigheid....je mag insha Allah mee komen eten hoor....als je 020 uit durft richting noorden...wel eens op de afsluitdijk geweest? [emoji18]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  6. #62481
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Bbq krieltjes met provencaalse kippenbillen en sperziebonen met broccoli.

  7. #62482
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Ik ben bijna klaar en heb zin!

    Dat stoofvlees is zo lekker....had nog wat lappen in de vriezer...vorige keer kreeg ik het niet gaar...net schoenzolen...ben sowieso geen vleeseter...dus ingesmeerd met baking powder. Heerlijk mals! Weet niet of het aan ander recept ligt ofzo....

    En d ekrieltjes zitten nog in de airfryer.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  8. #62483
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Heerlijk gegeten alhamdolilah!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  9. #62484
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Hmmm....klinkt goed, maar wel wat aanpas ideetjes van mij....we hebben nog ebentjes tot ramadan.

    Ik wil liever geen ma zhar...ik vind dat met cake te overheersend...ooit in marokko gehad. Honing...als het maar subtiel is....maar ik zit ook aan een ondertoon[emoji57] te denken van safraan.
    Die typische chebakkia kruiden klimken goed...net als sesamzaad...nog iets met sfouf?[emoji4]

    Persoonlijk kan ik geen groffe stukjes hebben...maar dat is dus persoonlijk...anders stik ik...niet zoals hrs denkt van zoetigheid....je mag insha Allah mee komen eten hoor....als je 020 uit durft richting noorden...wel eens op de afsluitdijk geweest? [emoji18]
    Mazhar maakt juist de chebekia/marokkaanse smaak vind ik maar wel snel overheersend idd. Saffraan door het biscuit, mooie gele taart

    Over je vlees, denk dat het ook ligt aan het soort vlees? Ik smeer t nooit in. Gewoon mager stuk rundvlees, kleine stukjes en lang genoeg op laten staan

  10. #62485
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Mazhar maakt juist de chebekia/marokkaanse smaak vind ik maar wel snel overheersend idd. Saffraan door het biscuit, mooie gele taart

    Over je vlees, denk dat het ook ligt aan het soort vlees? Ik smeer t nooit in. Gewoon mager stuk rundvlees, kleine stukjes en lang genoeg op laten staan
    Dat bedoel ik....in chebakkia of k3ibat smaakt ma zhar anders dan in cakeachtig iets.

    Ik weet eerlijk gezegd niet eens wat voor vlees het was...shie baqra sherfa zeggen we dan...[emoji15]

    Besa77a je eten!
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  11. #62486
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium










    Trotse mama ♡♡

  12. #62487
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Ziet er heerlijk uit dames krijg weer honger.
    Wil ook wat plaatsen maar inloggen op tapatalk lukt niet
    En tynipic daar heb ik echt geen zin in, teveel werk.

  13. #62488
    Avenida Chamal《L

    Reacties
    7.102
    01-03-2016

    Citaat Geplaatst door Xaviera Bekijk reactie
    Ziet er heerlijk uit dames krijg weer honger.
    Wil ook wat plaatsen maar inloggen op tapatalk lukt niet
    En tynipic daar heb ik echt geen zin in, teveel werk.
    Xaviiii hoe is het met jou en je kinderen?


    Mi amor es para siempre, tu eres mi razon, mi paz, es mi fe mi luz, mi unica verdad


  14. #62489
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    De luxe pasta's zijn er weer bij de Lidl ga weer flink inslaan
    Was bij een Lidl in Utrecht daar was alleen nog 1 toffifee en 1 hazelnut. Maar dorp hier verderop heeft wel genoeg

  15. #62490
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Dames
    Salaam aleikum

    Alles ziet er heerlijk uit. Ik word oud want ben te moe om na het koken te denken aan foto nemen.

    Ik wil vandaag zo kip tagine maken maar de combinatie spruitjes, bonen en erwten met aardappelen. Is dit een goede combinatie od teveel?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol