1. #66181
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    gaan jullie nog gerechten of delen daarvan voorbereiden en invriezen ?

    ik maak het niet meer zo gek als een paar jaar terug.

    op de planning staat :

    30 a 40 turkse kleine pizaatjes
    ongeveer een kg tot 1,5 taco gehakt in 1 persoons porties
    2 kg hete kipstukjes ook in 1 persoonsporties
    verder een half netje uien gesnipperd in porties
    en 10 paprikas in blokjes in porties



    wat heb ik al in de vriezer.

    1 bak bolognese saus
    2 1-persoonporties bbq gehakt
    6 gevulde pannekoeken
    en 3 ontbijt burritos

    deze vul ik in de ramadan ook niet aan.
    en mensen die zeggen je hebt tijd zat tot haf10/10uur... nee heb ik niet, ik werk 60 uur per week op dit moment en wil daarnaast ook wat tijd voor aanbidding. peach...
    60 uur? Hoe ga je dat doen, sis? Heb je er iets langs of is het huidige baan? Kan je niet tijdelijk wat verminderen in de ramadan. Juist in de ramadaan. Ik pakte juist altijd vakantiedagen op in de ramadan..Khayr inchallah, Allahyauwnak.
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  2. #66182
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    innoe ik kan je niet citeren, is tijdelijk schat ik werk normaal 24 uur, maar we zitten midden in een bedrijfsovername wat erg veel werk met zich mee brengt, ik werk een gedeelte thuis dat scheelt wel in tijd dat ik normaal kwijt ben aan reizen. gheer insha allah.

  3. #66183
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Ik ga denk ik lemsemen maken en invriezen. Fruit voor smoothies invriezen (aardbei etc). Pannekoeken vind ik ook een heel goed idee van Riannah.
    Misschien borek met spinazie en turkse kaas.
    rijst/tonijn balletjes OF loempias.
    Ik ben gewoon huismoeder, maar wel zwanger dus wil graag proberen toch te vasten. Misschien helpen die ingevroren dingen wel als ik mij even niet goed voel...
    Vooral suhoor is killing voor mij!!!

  4. #66184
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Wat eten jullie trouwens met suhoor?
    Mijn man eet wat er over is van avondeten, fruit etc.

  5. #66185
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    Ik eet met suhur havermoutpap meestal of nu lijnzaadpap.. met noten, fruit..voedzaam en zit ik lang vol van. Soms kwark als ik zin heb

  6. #66186
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Beste zusters, kunnen jullie ook mee doneren al is het 1 euro!

    https://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5635095

    Moge Allah jullie allen belonen Ameen

  7. #66187
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    innoe ik kan je niet citeren, is tijdelijk schat ik werk normaal 24 uur, maar we zitten midden in een bedrijfsovername wat erg veel werk met zich mee brengt, ik werk een gedeelte thuis dat scheelt wel in tijd dat ik normaal kwijt ben aan reizen. gheer insha allah.
    Oh subhanAllah, dat is niet lekker getimed nu met de Ramadan, maar in chaa Allah fiha lkhayr. Fijn dat je be3da thuis kan werken, dat scheelt idd. Allahy3auwnak.
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  8. #66188
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Bij suhoor eet ik vaak havermoutpap, een stukje fruit, koffie en soms nog een boterham.Of gebakken eieren met olijfolie, koffie en wat fruit. Soms wat ontbijtkoek voor de suikers.

    Voor iftar komen wij hier nooit verder dan dadels, soep en een soort boekadio of burger met iets, beetje salade en smoothie. Dus ik sta sowieso nooit heel lang in de keuken. Ik dacht nu wel om kip briwat te maken alvast als een extra. Maar ik weet niet hoe dat gaat bevallen.

  9. #66189
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door ummRoqaya Bekijk reactie
    Wat eten jullie trouwens met suhoor?
    Mijn man eet wat er over is van avondeten, fruit etc.
    ik drink alleem water met suhuur. ik krikg niks door mijn keel al vanaf het jaar dat ik begon met vasten alleen water anders word ik misselijk.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  10. #66190
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door innoe Bekijk reactie
    Oh subhanAllah, dat is niet lekker getimed nu met de Ramadan, maar in chaa Allah fiha lkhayr. Fijn dat je be3da thuis kan werken, dat scheelt idd. Allahy3auwnak.
    ja al sinds januari aan de gang. ik geef een feestje wanneer het eindelijk voorbij is hahaha . ik mag helaas mijn overuren ook niet meer omzetten in vrije tijd... verplicht uitbetalen. anders kon ik mooi een maand of 3 opnemen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  11. #66191
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Bij suhoor eet ik vaak havermoutpap, een stukje fruit, koffie en soms nog een boterham.Of gebakken eieren met olijfolie, koffie en wat fruit. Soms wat ontbijtkoek voor de suikers.

    Voor iftar komen wij hier nooit verder dan dadels, soep en een soort boekadio of burger met iets, beetje salade en smoothie. Dus ik sta sowieso nooit heel lang in de keuken. Ik dacht nu wel om kip briwat te maken alvast als een extra. Maar ik weet niet hoe dat gaat bevallen.
    dit jaar ga ik dat ook doen maximaal een half uur in de keuken staan. simpel eten salades en lichte soepjes.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  12. #66192
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    29-06-2017

    Citaat Geplaatst door ummRoqaya Bekijk reactie
    Wat eten jullie trouwens met suhoor?
    Mijn man eet wat er over is van avondeten, fruit etc.
    smoothie of fruitssap of thee of koffie (afwisselend) zekers wel water, dadeltjes, fruit en iets van een hapje (daarom wil ik er ook invriezen zodat je bij suhoor het gewoon in de oven moet gooien ou safe, leuke tips)

  13. #66193
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    29-06-2017

    ik heb deze sapcentrifuge van de lidl besteld, ik wil graag eens groenten sapjes proberen zoals komkommer/wortelsap, ik weet niet of dat lekker is maar we zullen wel zien


  14. #66194
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Ik maak ook niet veel bijzonders met iftar, ga liever Koran lezen. Maar maak nooit iets met brood zoals Burgers, want zit dan te snel vol.
    Ik ga misschien sellou maken, maar dan beetje anders. Dus met haver, habbat soda, kikkererwten, linzen, zaden en noten etc... Kommetje daarvan met suhoor, fruit, water, en brood of ei.

  15. #66195
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    alvast wat uien en paprikas gesneden en ingevroren. makkelijk als ik snel iets moet maken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk