1. #64441
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Kitchenaid. Bekijk reactie
    Nou Freyatje dit ben ik niet gewend van je hahaahah.
    Heerlijk die cake bsa7a
    Deze is zo lekker smeuïg heeeel af en toe mag het wel

    Allah ya3tik sa7a

  2. #64442
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Ja bedoel het gewoon voor de gezelligheid he.. samen cupcakejes maken en dat soort dingen zou haar wel graag de bakskills willen aanleren, meeste kinderen vinden dat geweldig. Mn zoontje trouwens ook hoor. Maar die doet ook vaak andere dingen, buiten spelen enz.
    Ooh Jaa zooo. Ja is ook geweldig!!

  3. #64443
    MVC Lid

    Reacties
    1.615
    01-07-2013

    Citaat Geplaatst door Kitchenaid. Bekijk reactie
    Ben ze nu ook weer aan t maken
    Ze gaan de tweede rijzing in haha.

    Heb er nu ook zin in. Awid iesten[emoji28]
    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Hey dames een makkelijke versie van aardbeienbavarios? Kan ik ook iets uit de winkel halen en in taartje stoppen?
    Heb verschillende recepten gezien, maar gaat bijna overal gelatine in.
    Dacht ook aan agar agar. Laatst nog gebruikt voor diue taart. Is wel veel sterker dan gelatine. Je moet dan deze halen de witte/kleurloze. Of miss witte choco met slagroom en gepureerde (diepvries) aardbeien een idee?

  4. #64444
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Aardbeienmousse zonder eieren, zonder gelatine én zonder suiker



    Ingrediënten
    250 ml slagroom
    250 g aardbeien
    ongeveer 6 el water
    2 tl agar-agar (te koop bij o.a. Ekoplaza)
    .

    Materialen
    handmixer of keukenmachine of garde staafmixer of blender 4 schaaltjes of bakjes
    .

    Bereiden

    Pureer de aardbei met een staafmixer of in een blender en voeg 1 eetlepel water toe. Zeef de aardbeienpuree zodat er geen pitjes meer inzitten.

    Klop de slagroom op totdat deze mooie stijven pieken heeft.

    Los in een kommetje de agar-agar op in water. Je hebt ongeveer 5 eetlepels water nodig. Gebruik net zoveel water totdat je een egaal beige mengsel hebt.

    Vouw de aardbeienpuree en het agar-agar mengsel voorzichtig in de slagroom, bijvoorbeeld met een rubberen spatel. Zorg dat het egaal verdeeld is, maar sla de lucht niet uit de slagroom. Verdeel over 4 bakjes en zet 3 uur in de koelkast om op te stijven.



    En dan wel suiker toevoegen. eventueel bij de slagroom nog wat kloppudding aardbei dan wordt het nog steviger

  5. #64445
    MVC Lid

    Reacties
    16.186
    13-08-2012

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Meen je dat laatste echt? Vind het zo raar om zoiets tegenwoordig nog te lezen, maar volgens mij neem ik het te serieus haha.
    Mijn nichtjes van 13 etc die helpen ook gezellig hun moeder mee in de keuken en maken zelfs soms avondeten. Laatst hadden ze mij en mijn zusje uitgenodigd en kregen we een 3 gangen diner (de jongste van 5 had zelfs het toetje verzorgd haha ijs met fruit in een coupe).
    Daarnaast helpen ze ook met de afwas, afruimen etc. De jongens idem dito. Niks mis mee.
    Dood is wakker worden uit de droom die leven heet..

  6. #64446
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Tesliem Bekijk reactie
    Mijn nichtjes van 13 etc die helpen ook gezellig hun moeder mee in de keuken en maken zelfs soms avondeten. Laatst hadden ze mij en mijn zusje uitgenodigd en kregen we een 3 gangen diner (de jongste van 5 had zelfs het toetje verzorgd haha ijs met fruit in een coupe).
    Daarnaast helpen ze ook met de afwas, afruimen etc. De jongens idem dito. Niks mis mee.
    Niks mis mee als ze het zelf ook willen, maar ik krijg het benauwd als ik soms zie hoe er druk ligt op meisjes in het bijzonder om te helpen. Dat komt ook door wat ik zelf heb gezien, dus dat is heus niet in elk gezin zo. Maar toch blijf ik dat een beetje jammer vinden als dat wel gebeurt. Ik las de reactie van Freya in eerste instantie wel zo, vandaar dat ik ernaar vroeg.

  7. #64447
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Ah bedankt tesliem.
    En ja tuurlijk...huisgebakken is natuurlijk wel weer anders...cakes bak ik al liever zelf....

    Het is dat ik twee meiden heb...maar waren het jongens geweest dan mochten ze net zo goed zelfredzaam zijn in de keuken en in en om het huis.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  8. #64448
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Ah bedankt tesliem.
    En ja tuurlijk...huisgebakken is natuurlijk wel weer anders...cakes bak ik al liever zelf....

    Het is dat ik twee meiden heb...maar waren het jongens geweest dan mochten ze net zo goed zelfredzaam zijn in de keuken en in en om het huis.

    Dat verschil tussen jongens en meisjes inderdaad, maar ook als er heel hoge verwachtingen zijn, zoals dat je dochter op 13 jarige leeftijd brood moet bakken en het hele huishouden op zich mag nemen haha. Dat is zoooo 1990 zeg maar.


    Nu overdrijf ik zwaar haha, maar daar kwam mijn vraag dus vandaan.

  9. #64449
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Je ziet wel gewoon meestal dat meiden dat leuker vinden. Mocht ze het niks vinden, dan niet natuurlijk. Nu helpt mijn zoontje weleens mee met snijden, aardappels, groenten etc. Vindt hij geweldig

    Mn man zegt weleens Layla je gaat over een paar jaartjes lekker taarten maken met je mama, hoor je hem meteen: en ik dan??
    Dan zeg ik ja jij ook als je wil natuurlijk. Mn zoontje is al heel erg zelfstandig Allahuma baarek.

  10. #64450
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Niks mis mee als ze het zelf ook willen, maar ik krijg het benauwd als ik soms zie hoe er druk ligt op meisjes in het bijzonder om te helpen. Dat komt ook door wat ik zelf heb gezien, dus dat is heus niet in elk gezin zo. Maar toch blijf ik dat een beetje jammer vinden als dat wel gebeurt. Ik las de reactie van Freya in eerste instantie wel zo, vandaar dat ik ernaar vroeg.
    Ze moeten helpen jongens en meisjes of ze nu willen of niet. Discipline aanleren. Wel met grenzen natuurlijk he het blijven kinderen.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  11. #64451
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Dat verschil tussen jongens en meisjes inderdaad, maar ook als er heel hoge verwachtingen zijn, zoals dat je dochter op 13 jarige leeftijd brood moet bakken en het hele huishouden op zich mag nemen haha. Dat is zoooo 1990 zeg maar.


    Nu overdrijf ik zwaar haha, maar daar kwam mijn vraag dus vandaan.
    Ik vind het wel mooi om te zien dat een meid van deze tijd oik gewoon goed kan koken. En ik zal ze zeker aanmoedigen om het te leren. Zelf heb ik vroeger nooit wat hoeven leren. Dat vind ik nu dan wel jammer.
    We moesten alleen helpen met koekjes bakken...vreselijk k3eb en chebakkia kneden....
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  12. #64452
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Ben net benaderd om 8 gewone cakes te maken voor vrijdag, amandelcake. Zo lastig wat ik voor een gewone cake moet/kan vragen.

  13. #64453
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Ben net benaderd om 8 gewone cakes te maken voor vrijdag, amandelcake. Zo lastig wat ik voor een gewone cake moet/kan vragen.
    Je productiekosten plus een winstmarge...geen idee hoeveel % gebruikelijk is. Wat kan voor jou uit? Is het een klant die vaker komt? Idzv klantenbindi g
    Etc.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  14. #64454
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Je productiekosten plus een winstmarge...geen idee hoeveel % gebruikelijk is. Wat kan voor jou uit? Is het een klant die vaker komt? Idzv klantenbindi g
    Etc.
    ja ze komt uit de buurt, was op zoek en kwam bij mij uit. Wel mooi, kan dus ook gewoon online gevonden worden
    en binnenkort ook weer een verjaardag van haar zoontje waar ze taart voor wil bestellen. En het is voor een sadaqa..vandaar gewoon 8 plain cakes. Ik ga even uitrekenen dan kijken. Qua uren werk is het niks, mixen, de oven in en voila.

  15. #64455
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Esyea Bekijk reactie
    Heb er nu ook zin in. Awid iesten[emoji28]Dacht ook aan agar agar. Laatst nog gebruikt voor diue taart. Is wel veel sterker dan gelatine. Je moet dan deze halen de witte/kleurloze. Of miss witte choco met slagroom en gepureerde (diepvries) aardbeien een idee?
    deze heb ik bij de Ah gezien. Ik wist wel dat je agar agar hebt, maar dacht misschien is er een makkelijkere optie voor bavarois.
    Maar anders maak ik het zelf gewoon dan weet ik zeker dat het lekker is.

    Thanks freya heb die van jou ook opgeslagen!
    Happiness is an inside job