1. #61051
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    Wauw lief die koekjes zo perfect gewoon. Echt icing op z'n Amerikaans. Nu moet je elke jaar naar die beurs om te proeven en inspiratie op te doen!

    Bisarra maak ook ik zonder ui en verder zoals het lid bakster ..

    Iemand vroeg ome donut recept voor traktatie.
    Wil je Amerikaanse donuts? Google op zwervertje zei heeft n goed recept.. praline ook in haar topic dacht ik..

  2. #61052
    MVC Lid

    Reacties
    1.407
    28-06-2015

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Wauw lief die koekjes zo perfect gewoon. Echt icing op z'n Amerikaans. Nu moet je elke jaar naar die beurs om te proeven en inspiratie op te doen!

    Bisarra maak ook ik zonder ui en verder zoals het lid bakster ..

    Iemand vroeg ome donut recept voor traktatie.
    Wil je Amerikaanse donuts? Google op zwervertje zei heeft n goed recept.. praline ook in haar topic dacht ik..
    Ja ik zoek die van praline maar vind het recept niet dacht mss heeft iemand het zo bij de hand.

    Mijn dochter wil donuts trakteren met het thema frozen. Heb blauwe en witte fondant gehaald en suikerpareltjes. Alleen vraag ik me af hoe ik die pareltjes op de fondant moet bevestigen vind er niks over op internet.

    Iemand mss een idee pleaaaseee

  3. #61053
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    Met traktaties ben ik echt Supper simpel.
    Ik zou zelf echt niet hele lading donuts bakken.
    Koop gewoon van die kant en klare donuts bij ah. Zitten er meerdere in n pak groot of klein aan jou de keus.
    Dan zou ik witte chocolade kleuren met kleurtjes van het thema
    En dan sprinkels erop. Action heeft hele leuke sprinkles zitten ook van die ijspegels in Supper tof!
    En dan een paar laten drogen en haar naam erop ofzo.
    Zo zou ik het doen thema easy way

  4. #61054
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    Senna oei groen hmm zou het echt niet weten smehli

  5. #61055
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    Hier was het trouwens tajine vlees en groente old scool

  6. #61056
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Senna Bekijk reactie
    Dames spoed vraagje
    Mijn ganache is groen ipv blauw?
    Ik wil blauw en nu?

    Ik las dus net toevallig ergens dat je je chocolade eigenlijk eerst wit moet kleuren. Witte chocolade is beetje gelig drm is he groen geworden .

    Is het nof gelukt ?
    Happiness is an inside job


  7. #61057
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door bakster Bekijk reactie
    Ja ik zoek die van praline maar vind het recept niet dacht mss heeft iemand het zo bij de hand.

    Mijn dochter wil donuts trakteren met het thema frozen. Heb blauwe en witte fondant gehaald en suikerpareltjes. Alleen vraag ik me af hoe ik die pareltjes op de fondant moet bevestigen vind er niks over op internet.

    Iemand mss een idee pleaaaseee
    Daar ben ik het mee eens met nismae vind het ook te veel werk voor een schooltrataxie

    Dat kan gewoon met een beetje water die pareltjes op fondant dat blijft al plakken
    Wil je het donuts recept als nog die ik laatst sheb gemaakt?
    Happiness is an inside job


  8. #61058
    MVC Lid

    Reacties
    1.407
    28-06-2015

    [QUOTE=Praline;132884355]Daar ben ik het mee eens met nismae vind het ook te veel werk voor een schooltrataxie

    Dat kan gewoon met een beetje water die pareltjes op fondant dat blijft al plakken
    Wil je het donuts recept als nog die ik laatst sheb gemaakt?[/QUOTE

    @nismae idd ga gewoon die donuts halen en versieren met fondant anders heb ik die voor niks gekocht

    @praline ja wil het recept graag hebben heb net een donutmold gekocht online voor die uit te testen

  9. #61059
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    [QUOTE=bakster;132884398]
    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Daar ben ik het mee eens met nismae vind het ook te veel werk voor een schooltrataxie

    Dat kan gewoon met een beetje water die pareltjes op fondant dat blijft al plakken
    Wil je het donuts recept als nog die ik laatst sheb gemaakt?[/QUOTE

    @nismae idd ga gewoon die donuts halen en versieren met fondant anders heb ik die voor niks gekocht

    @praline ja wil het recept graag hebben heb net een donutmold gekocht online voor die uit te testen

    Ik had het recept nog alleen op fb staan..
    Had ze toen zo versierd


    650 gr bloem
    6 eetlepels suiker
    Snufje zout
    1 eetlepel gedroogde gist
    2 eigeel
    250 ml lauwe melk
    150 ml lauw water
    50 gr zachte boter

    Bereiding:
    Je lost de gist op in een klein kommetje met een klein beetje water en klein beetje suiker en laat dit even appart oplossen. Dan pak je nog een kleine kom en hier doe je het eigeel in en de rest van de suiker. Daarna pak je een grote kom en hier doe je de bloem in, maar ook de eigeel die je hiervoor in een kommetje had gedaan. De melk giet je ook in de grote kom en de water en natuurlijk de gist die je apart had gelegd. De roomboter gooi je als laatst erbij.
    Dan kneed je dit heel goed. Het deeg is een beetje plakkerig, uiteindelijk laat je de deeg rijzen totdat het zich verdubbelt en als hij goed gerezen is strooi je wat bloem op je aanrecht. Pak dan een deegroller en rol het uit, ongeveer 2 cm dik. Als het deeg te plakkerig is mag je er altijd bloem bij doen een beetje. Daarna pak je een ronde grote ring of een beker en druk daarvan donuts, het gat in het midden kan je doen van een dopje van bijv. een pak melk. Als je klaar bent doe je ze op een bakpapier en bedek je het met een theedoek. Laat het ongeveer 3 kwartier rijzen. Daarna pak je een diepe pan en doe daar olie in en zet het vuur gemiddeld en bak ze totdat ze lichtbruin zijn. Ze nemen geen olie op en zijn heerlijk luchtig.
    Happiness is an inside job


  10. #61060
    Avenida Chamal《L

    Reacties
    7.102
    01-03-2016



    Mrouzia aan het proeven.


    Mi amor es para siempre, tu eres mi razon, mi paz, es mi fe mi luz, mi unica verdad


  11. #61061
    Avenida Chamal《L

    Reacties
    7.102
    01-03-2016

    Citaat Geplaatst door lieff_c Bekijk reactie
    Ik had allemaal verschillende dingen op van Robert was niet normaal lekker

    Koekjes van een andere stand en mn buit heb mij nog ingehouden. Rolkem was actie


    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Ow wat leuk. En wat een lekkernij allatief!

    Heb nu zin in taaaart grrrrr.


    Mi amor es para siempre, tu eres mi razon, mi paz, es mi fe mi luz, mi unica verdad


  12. #61062
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Die kleine potjes op de achtergrond zijn ook om chocolade te kleuren, heb wit gekocht, zwart en paars. Kan ik mooie witte oreo bonbons maken.

    Blauw is lastig misschien wat paars erbij of opnieuw.. Moest laatst ook opnieuw met de aqua kleur. Had toen donker henna groen eerst ipv aqua

  13. #61063
    Avenida Chamal《L

    Reacties
    7.102
    01-03-2016

    Was toch geen bankhangen vandaag. Me broertje en mijn walid zijn gekomen. Dus had maar snel naast mrouzia, rijstsalade en borrelhapjes gemaakt:likje.

    En me kinderen zeurde van de week om cupcakes (bakken en versieren).....heb ik dus vandaag maar gedaan.


    En soort van marmercakjes. Waren wel lekker.


    Mi amor es para siempre, tu eres mi razon, mi paz, es mi fe mi luz, mi unica verdad


  14. #61064
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Wat is mrouzia?

  15. #61065
    MVC Lid

    Reacties
    1.066
    05-09-2011

    Bakster, Rita en Nismae bedankt voor jullie antwoord! Had al met ui gedaan.volgende keer zonder proberen. Iemand een goed recept met duidelijke hoeveelheden, heb echt geen gevoel voor koken