1. #58156
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Salam dames hoe is het hier?
    Ik heb heerlijk koekjes gezien.
    Lieff hoe ver ben jij?

    Ik heb vandaag geen koekjes kunnen bakken. Doe ik morgen inshaAllah er komt dus nu pindakaas koekjes bij want mijn man heeft de hele trommel op 4 koekjes na leeg gevreten

    2 soorten maken dus maken en een no-bake op zaterdag

    Vandaag alle resterende kadootjes gekocht. Ik kan morgen als de kids op school zitten gaan inpakken.



    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

  2. #58157
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Haha riannah ik zie t al helemaal voor me, als iedereen slaapt de koekjes trommels leegeten.

    Hier niks bijzonders te melden behalve dat ik hoop dat t gaat regenen, lekker 2 dagen ofzo heerlijk die ver*****ng ! Maar zoals t nu voorspelt wordt gaat t regenen met Aid, we zien t wel.
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  3. #58158
    MVC Lid

    Reacties
    1.615
    01-07-2013

    Hier gebraden kip uit de over InshaAllah

  4. #58159
    MVC Lid

    Reacties
    272
    13-04-2009

    Dames, ik wil me ook gaan wagen aan de pindakaas koekjes . Mijn ma is pessimistisch over het gebruik van pindakaas ipv pinda's dus heb maar pure pindakaas gehaald van de ah ( https://www.ah.nl/producten/product/...dakaas-naturel )

    Denken jullie dat dit ok is?
    En volgens mij had Mamavanm de verschillende varianten gemaakt. Ik heb de koekstempel, maar hoe moet ik die gebruiken? Deeg uitrollen en dan uitsteken? En daarna trouwens indompelen in de poedersuiker?

  5. #58160
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door nisrineke22 Bekijk reactie
    Phynxx

    Oké maar waarom dan niet gewoon flesjes geven bedoel Ok borstvoeding is perfectie Allah weet wat die doet maar als je zo zwaar hebt ik zou dat echt niet doen denk ik. Want ik lees steeds en dan denk ik jeetje moet wel echt zwaar zijn als je dat zegt ik dacht is echt makkie. Zo ziet het er wel uit in ieder geval.


    Praline feqqas zijn ook echt lekker. Ineens denk ik jeetje je lijst favoriete koekjes is best lang

    Feqqas briwats kokosjam koekjes en dadelkoekjes. Als echt moet kiezen dan he.


    Wuahaha wat heb ik gemaakt niks niks niks en nog een beetje niks.
    Een kind heeft recht op 2 jaar borstvoeding. Flesvoeding zorgt alleen maar dat de productie afneemt aangezien een kindje dan minder vaak komt voor de borst. Het is geen geschikte vervanging. Juist tijdens het vasten is het belangrijk extra vaak aan te leggen.

  6. #58161
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door X-hafje Bekijk reactie
    Dames, ik wil me ook gaan wagen aan de pindakaas koekjes . Mijn ma is pessimistisch over het gebruik van pindakaas ipv pinda's dus heb maar pure pindakaas gehaald van de ah ( https://www.ah.nl/producten/product/...dakaas-naturel )

    Denken jullie dat dit ok is?
    En volgens mij had Mamavanm de verschillende varianten gemaakt. Ik heb de koekstempel, maar hoe moet ik die gebruiken? Deeg uitrollen en dan uitsteken? En daarna trouwens indompelen in de poedersuiker?
    ellouisa heeft een recept met pinda's zien er ook lekker uit.

    http://www.ellouisacooking.nl/2015/0...apiertjes.html

    Ik maakte een klein bolletje, legde die op de bakpapier en drukte de stempel heel voorzichtig op. Vervolgens ook weer heel voorzichtig eraf halen.
    Als de koekjes klaar zijn, moet je ze ook een beetje met rust laten, want warm gaan ze heel snel stuk. Ik heb ze ook 5 min extra laten bakken, want ze vielen zo wat uit elkaar.

  7. #58162
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door nisrineke22 Bekijk reactie
    MamavanM Ja die ken ik inderdaad moet je nagaan hoe ver ik nu heen ben dan Wajow pffff.

    Vorig jaar was zo anders dit jaar is echt zo van is dit het? Waar gaat het over? Echt slecht eigenlijk maar ja ik zal maar eerlijk zijn het doet me dit jaar echt even helemaal niets.

    Ja dat is zeker een beproeving geen moeite doen verwend gedrag zonder dat we het in de gaten hebben.

    Moge Allah het goede brengen.
    Ameen!

  8. #58163
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    @ Nisrineke lekker die spring rolls, hoe vond je die en met wat gevuld?

    Citaat Geplaatst door HRS__x Bekijk reactie
    Thanks voor de inspiratie. Ik ga die gehaktballen ook maken.
    Geen dank, laat je weten wat je ervan vond..
    Citaat Geplaatst door Phynx Bekijk reactie
    Ik heb ze vaker gemaakt, zijn lekkere hapjes!
    Was een lid hier vroeger die op het oog een soortgelijk recept had

    Die surinaamse meatballs, door jou staan ze nu ook op mn lijstje. Heb je notes opgeslagen. Thnx

    @Spa, hele mooie tafel. Hou van die netheid, mooi servies ook
    Ah ok.e dan ga ik ze ook maken insha Allah (die kip bites)
    Ja he heerlijk zijn die!
    Citaat Geplaatst door lieff_c Bekijk reactie
    Dankjewel xaviera
    Heb ook zin in die gehaktballen
    Geen dank. Ja ze zijn heerlijk! En echt chapeaux voor al de koekjes die je hebt gemaakt!
    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Xav toevallig heb ook een boerenvla gehaald (wel bij de super) de kids na t eten hebben ze m gepakt, ik zei heee weinig doen he normaal vullen ze bakjes goed hihi ik hoorde later mmmmmm deze is echt lekker ik dacht wah als tie op is ga je zien.
    Hahaha waarom gaat vla altijd zo snel op met kinderen?? Zjoe3en.

  9. #58164
    MVC Lid

    Reacties
    272
    13-04-2009

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    ellouisa heeft een recept met pinda's zien er ook lekker uit.

    http://www.ellouisacooking.nl/2015/0...apiertjes.html

    Ik maakte een klein bolletje, legde die op de bakpapier en drukte de stempel heel voorzichtig op. Vervolgens ook weer heel voorzichtig eraf halen.
    Als de koekjes klaar zijn, moet je ze ook een beetje met rust laten, want warm gaan ze heel snel stuk. Ik heb ze ook 5 min extra laten bakken, want ze vielen zo wat uit elkaar.
    Ik wil liever de pindakaas variant proberen, ik denk dat dat hetzelfde is aangezien het alleen gemalen pinda's zijn. Weet jij nog hoeveel bloem je gebruikt had? Dan weet ik wat n beetje redelijk is. Bedankt voor je uitleg

  10. #58165
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Ben ook maar alvast begonnen aan deze kokos truffels en kokos pinda truffels.

    Zeer makkelijk te maken en zeker een aanrader voor degenen die er eigenlijk geen zin in hebben en ze hoeven ook niet in de oven.

    Wie heeft dit ook gemaakt?



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  11. #58166
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Wil als laatste nog amandelbriwats maken want vind die te lekker om niet te maken en dan is het zo wel genoeg. Heeeel misschien als ik er zin in heb de cornflakeskoekjes erbij al is het pokkewerk.
    Voor ontbijt met el eid nog ff die anijsbroodjes van Kookmutsjes maken de avond ervoor en ook wat meenemen op bezoek.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  12. #58167
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door X-hafje Bekijk reactie
    Ik wil liever de pindakaas variant proberen, ik denk dat dat hetzelfde is aangezien het alleen gemalen pinda's zijn. Weet jij nog hoeveel bloem je gebruikt had? Dan weet ik wat n beetje redelijk is. Bedankt voor je uitleg
    ik heb echt heel veel bloem gebruikt, iets minder dan een kilo, maar het was ook nodig. Een pot pindakaas van 600gr en een pot met olie. Was te veel.

    Xaviera deel receptje van truffels. Ik heb nog spullen hier, dus er kan altijd nog wat bij.

  13. #58168
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    ik heb echt heel veel bloem gebruikt, iets minder dan een kilo, maar het was ook nodig. Een pot pindakaas van 600gr en een pot met olie. Was te veel.

    Jouw koekjes zien er heerlijk uit trouwens bse7a!

  14. #58169
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Lekker xav, ben ook benieuwd, hou van weinig doen met mooi resultaat ;-)
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  15. #58170
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    MamavanM en Roumaisa het is inderdaad makkelijk te maken, alleen wel al die balletjes draaien is irritant vind ik zelf (heb geen geduld) maar van vooraf is zo gepiept en weinig ingrediënten nodig. Ideaal!

    De kokos pinda truffels (de bruine):

    http://kookhoekjevanxfaatje.nl/kokos-pinda-truffels/

    En de kokos truffels (de witte)

    http://kookhoekjevanxfaatje.nl/kokos-truffels/


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk