1. #10381
    Bijna Lid

    Reacties
    3.269
    13-08-2014

    Voor vandaag was het Surinaamse bami met kip, zoetzure komkommer en kroepoek.



    Recept:

    Kippenpootjes goed schoonmaken met citroen, zout en water. 1 ui snipperen en een tomaat in stukjes snijden. Dit toevoegen aan de kippenpootjes met een geperste knoflook. Dan 6 eetlepels ketjap kental, 3 eetlepels ketjap manis en iets minder dan een halve theelepel ketumbar toevoegen. Alles goed mengen en de kip dan laten marineren voor een uurtje.
    Daarna doe je een pan op het vuur met zonnebloemolie erin. Je doet de kip erin inclusief de saus. Dit laat je even bakken. Dan voeg je kokend water toe tot de kip er net onder staat. Vervolgens voeg je 2 laurierblaadjes, halve theelepel pimentpoeder, beetje zwarte peper, beetje ketumbar, 1 theelepel suiker, 1 blokje boullion en 1 tak selderij in stukjes erbij. Dit laat je rustig pruttelen.

    Terwijl de kip aan het garen is, maak je de bami. Je kookt spaghetti in gezouten water. Als het gekookt is, afspoelen met koud water en goed laten uitlekken. Dan doe je een wokpan op het vuur. Je snippert een uitje, perst een teentje knoflook en laat dit bakken in wat zonnebloemolie in de wokpan. Daarna kruid je het met beetje zwarte peper, beetje ketumbar, een theelepel suiker, een blokje boullion, scheutje ketjap kental en een scheutje ketjap manis. Vervolgens voeg je 2 takjes selderij in stukjes toe. Dit laat je een beetje bakken. Dan voeg je de spaghetti erbij en schep je iedere keer goed om tot elke spaghetti sliert goed bedekt is met de kruiden.

    Als je kippenpootjes gaar zijn, haal je ze uit de pan en bak je ze op een hoog vuurtje in een koekenpan met beetje olie. Zo worden ze krokant. Daarna doe je ze weer terug in de saus. En dan kan je opscheppen.

    De zoetzure komkommers heb ik als volgt gemaakt: een komkommer in dunne schijfjes snijden. Dan beetje suiker en azijn toevoegen tot je tevreden bent met de smaak. Dit laat je voor minstens een uur afgedekt staan, zodat de smaak goed intrekt.

  2. #10382
    MVC Lid

    Reacties
    1.235
    20-10-2014

    Citaat Geplaatst door Rectificatie Bekijk reactie
    Voor vandaag was het Surinaamse bami met kip, zoetzure komkommer en kroepoek.

    Heb jij het recept voor me? Lijkt net bami uit restaurant , ziet er heerlijk uit beseha

  3. #10383
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Hamburgers a la Romais


    Umm Hurairah.

  4. #10384
    MVC Lid

    Reacties
    807
    10-03-2013

    @ Tesliem, sorry schat ik bedoelde idd theelepeltje. Maar jouw kookkunsten zien er ook altijd echt super heerlijk uit. Masha Allah voor jullie beide. Moge Allah jullie beschermen.

    @ theelepeltje, heb jij een makkelijk recept voor me om bagrir te maken?
    En kan ik deze in een speciale pannenkoekenpan maken? Ik heb deze pan dus wel vaak gebruikt voor pannenkoeken, hij plakt namelijk niet.

  5. #10385
    MVC Lid

    Reacties
    16.186
    13-08-2012

    Citaat Geplaatst door Dendoena Bekijk reactie
    @ Tesliem, sorry schat ik bedoelde idd theelepeltje. Maar jouw kookkunsten zien er ook altijd echt super heerlijk uit. Masha Allah voor jullie beide. Moge Allah jullie beschermen.

    @ theelepeltje, heb jij een makkelijk recept voor me om bagrir te maken?
    En kan ik deze in een speciale pannenkoekenpan maken? Ik heb deze pan dus wel vaak gebruikt voor pannenkoeken, hij plakt namelijk niet.
    Aah super lief, barak Allahoe feeky ameen

    @romais en recti: jammieeeeeeee!!
    Dood is wakker worden uit de droom die leven heet..

  6. #10386
    <3

    Reacties
    30.738
    26-04-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Heerlijk!

    Succes Freya, ik ben niet zo dol op gebak met kleurstof. Het smaakt altijd zo "nep" of het zit gewoon tussen m'n oren omdat de kleur nep is haha




    The only person you should try to be better than is the person you were yesterday


  7. #10387
    MVC Lid

    Reacties
    21.989
    08-04-2014

    Citaat Geplaatst door Dendoena Bekijk reactie
    @ Tesliem, sorry schat ik bedoelde idd theelepeltje. Maar jouw kookkunsten zien er ook altijd echt super heerlijk uit. Masha Allah voor jullie beide. Moge Allah jullie beschermen.

    @ theelepeltje, heb jij een makkelijk recept voor me om bagrir te maken?
    En kan ik deze in een speciale pannenkoekenpan maken? Ik heb deze pan dus wel vaak gebruikt voor pannenkoeken, hij plakt namelijk niet.


    Jmi3ien, Allahoma Amien.


    Ik gebruik iedere koekenpan die niet plakt, maakt niet uit welke.

    Halverwege de pagina staat het recept, kan niet mislukken!!
    http://forums.marokko.nl/showthread....095047&page=38

  8. #10388
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Tnx voor de uitleg freyaa
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  9. #10389
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Tesliem Bekijk reactie
    Aah super lief, barak Allahoe feeky ameen

    @romais en recti: jammieeeeeeee!!
    Thnx moppie! X
    Umm Hurairah.

  10. #10390
    MVC Lid

    Reacties
    185
    12-07-2011

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Hamburgers a la Romais



    Wauw ziet er mooi uit hoor lijk net la place haha hoe heb je die hamburgers gedaan zit er nou paprika in?

  11. #10391
    **trotse mama**

    Reacties
    722
    26-03-2009

    De link naar mijn nieuwe website is:

    http://chadia.webnode.nl

  12. #10392
    MVC Lid

    Reacties
    21.195
    30-08-2004

    Citaat Geplaatst door miss-imzouran Bekijk reactie
    De link naar mijn nieuwe website is:

    http://chadia.webnode.nl
    mooi !! maar ik kom niet verder dan je startpagina
    Satan zei: "Ik vraag me af hoe mensen beweren te houden van Allah en ongehoorzaam zijn aan hem, en beweren dat ze me haten maar ze gehoorzamen mij!

  13. #10393
    MVC Lid

    Reacties
    600
    11-12-2009

    Freyaa,

    I need your help, elke x als ik reageer ,zie ikmmijn reactie pas n dag later

    Of paar uur later,onhandig natuurlijk als ik de dames hier wat wil vragen.

    Waarschijnlijk heb ik n ban ,geen idee waarom,reageer zelden.

    Vertel me nu, hoe omzijl jij n ban?

    Want ik ben t echt spuugzat. Aju.
    Kama tadieno toedaan.

  14. #10394
    MVC Lid

    Reacties
    4.267
    13-09-2013

    Citaat Geplaatst door miss-imzouran Bekijk reactie
    De link naar mijn nieuwe website is:

    http://chadia.webnode.nl
    Ik krijg geen recepten is dat normaal?
    Ik hou van mijn 4 schatjes (inclusief mijn ventje)

    LIEVE MAMA, MOGE ALLAH SWT JOU YENNAT AL FIRDOUS SCHENKEN, ALHAHOEMA AMIEN!
    JE BENT VOOR ALTIJD IN MIJN GEDACHTEN!

  15. #10395
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    vanmorgen om half 6 deeg gekneed,




    gisteren verse visje



    vanavond