1. #8746
    Bijna Lid

    Reacties
    3.269
    13-08-2014

    Citaat Geplaatst door Nieuwerd Bekijk reactie
    Tijd om het tij te keren ...
    Wil komaf maken met mijn suikerverslaving inshaAllaah.
    Klinkt zo junkie-achtig.
    Haha, ik ben ook bezig. Best lastig soms.

  2. #8747
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Freyaa Bekijk reactie
    Is glas formaat. 300/400ml max
    Boekweit.. Zijn korrels die je weekt in water nacht van tevoren. En vanochtend heb ik t gemixt met amandelmelk, banaan, sesamzaadjes, honing enz.

    Boekweit is super gezond, het zijn geen glute (granen) maar het is een plant.
    Boekweit doet me denken aan die boekweit-kussens

    Die glazen leuk voor shakes en smoothies, zag ze net bij big bazaar met deksel en rietje
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  3. #8748
    MVC Lid

    Reacties
    3.657
    23-05-2006

    Meiden ben vandaag pas 5 uur thuis. Wat is makkelijk om te maken. Dacht aan wok. Heeft iemand tips?

  4. #8749
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    🚓
    Citaat Geplaatst door Super_Mom Bekijk reactie
    Salaam dames,

    Vandaag dag 6 van de 7. Ben aan het inhalen en morgen laatste dag!

    Gisteren was ik pas om half 6 thuis en maghreb was om 17.52 hier. Heb alleen een glas melk gedronken met een stukje cake en ondertussen het eten gemaakt, was echt aan het racen want ik hou niet van laat eten.



    Fijne cake met nutella. Niet echt netjes afgewerkt.



    Rijstsalade, frietjes en gepaneerde kip.

    Voor vanavond gehakt eruit gehaald, lasagne staat op de planning maar ik weet het nog niet zeker.

    Fijne dag lady's, ik kijk vanavond na lmaghreb op deze topic haha

    ♡ Super_Mom
    Hee meid had gisteren precies t zelfde was laat thuis ivm zwemles kinderen. Had gelukkig nog macaroni van dag ervoor. Heb om die reden niet gevast, vandaag wel en het is idd een moeilijk tijdstip qua eten. Het is dan echt tijd voor de kinderen om op tijd te eten en als ik eenmaal wat heb gegeten na t vasten kak ik in hihi

    Maar is t niet een idee om van te voren eea voor te bereiden? Zo kan iedereen op tijd eten
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  5. #8750
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door MaroccanDiamond Bekijk reactie
    Meiden ben vandaag pas 5 uur thuis. Wat is makkelijk om te maken. Dacht aan wok. Heeft iemand tips?
    Wok
    Pasta
    Nasi/bami
    Frietjes met daarbij broodjes visstick en salade
    Aardappel/spinazie stamppot met sousit/visstick
    Broodjes kipshoarma met friet of wedges

    Dit kan je allemaal in half uur doen
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  6. #8751
    MVC Lid

    Reacties
    3.657
    23-05-2006

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Wok
    Pasta
    Nasi/bami
    Frietjes met daarbij broodjes visstick en salade
    Aardappel/spinazie stamppot met sousit/visstick
    Broodjes kipshoarma met friet of wedges

    Dit kan je allemaal in half uur doen
    Shoarma dat is een goede met frietjes en salade. Perfect. Dank je wel meid

  7. #8752
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door MaroccanDiamond Bekijk reactie
    Shoarma dat is een goede met frietjes en salade. Perfect. Dank je wel meid
    Besaha alvast! Heb er ook wel zin in vooral die frietekes van supermom zien er heerlijk uit
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  8. #8753
    MVC Lid

    Reacties
    3.657
    23-05-2006

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Besaha alvast! Heb er ook wel zin in vooral die frietekes van supermom zien er heerlijk uit
    Allah i3tiek saha. Ja heerlijk. Zat al de hele tijd na te denken.

  9. #8754
    MVC Lid

    Reacties
    273
    27-10-2014

    Dit is echt een ideale topic! Stap dit jaar het huwelijksbootje in en al deze gerechtjes zien er heerlijk uit !

  10. #8755
    ❤❤

    Reacties
    281
    09-02-2015

    Citaat Geplaatst door Haas-Konijntje Bekijk reactie
    Ziet er inderdaad lekker ui. Zou ik het recept mogen
    Ja natuurlijk, ik heb het recept van een blog. Weet alleen niet meer welke blog.

    Ingrediënten
    Voor de broodjes
    1 kilo meel
    2 el gedroogde gist
    2 eieren los geklopt
    4 el melkpoeder
    3.5 el suiker
    80 gram zachte ongezouten roomboter
    1 tl zout
    0.5 l lauwwarm water


    1 handvol geraspte kaas
    1 losgeklopt ei
    2 uien gesnipperd
    Zwarte peper

    1. Doe alle ingrediënten voor de broodjes in een beslagkom en klop het geheel in 10 – 15 minuten tot een soepel deeg. Mocht je geen keukenmachine met deeghaak hebben (een elektrische mixer heeft helaas niet genoeg power) dan moet je met je handen aan de slag. Het kneden duurt dan zo’n 20 – 25 minuten.

    2. Snipper ondertussen de uien en bak in een beetje olie beetje goudbruin en voeg beetje zwarte peper toe. Laat de uien vervolgens iets afkoelen.

    3. Voeg de ui bij het brooddeeg en kneed dit er nog even goed doorheen.

    4. Vorm een bal van het deeg en leg deze in een lichtjes ingevette kom. Dek de kom af met plasticfolie en laat het deeg minimaal een uur rijzen.

    5. Verdeel het brooddeeg in kleine stukken en vorm hier bolletjes van. Leg de broodjes op een met bakpapier bekleedde bakplaat. Dek af met een theedoek en laat de broodjes nogmaals een uur rijzen. Bij mij is het vaak na 30 min gerezen

    6. Verwarm de oven (hetelucht) voor op 180°c.

    7. Bestrijk de bovenkant van de broodjes lichtjes met losgeklopt ei en strooi hier de geraspte kaas overheen.

    8. Bak de broodjes in het midden van de oven in 12 – 15 minuten goudbruin en gaar.

    Je kunt de kaas-uibollen direct na het bakken eventueel invriezen voor later gebruik. Laat de broodjes in een zak rustig ontdooien en krik ze weer wat op in de oven voordat je ze gaat eten.
    ♡Laat je glimlach de wereld veranderen,
    maar laat de wereld niet je glimlach veranderen♡

  11. #8756
    ❤❤

    Reacties
    281
    09-02-2015

    Citaat Geplaatst door Freyaa Bekijk reactie
    Elena ziet er lekker uit je kaasui bollen!
    Dank je
    ♡Laat je glimlach de wereld veranderen,
    maar laat de wereld niet je glimlach veranderen♡

  12. #8757
    ❤❤

    Reacties
    281
    09-02-2015

    Vanavond wordt het denk ik kip-kerrie ovenschotel
    ♡Laat je glimlach de wereld veranderen,
    maar laat de wereld niet je glimlach veranderen♡

  13. #8758
    **Getrouwd**

    Reacties
    3.344
    05-06-2009

    Citaat Geplaatst door Elena Bekijk reactie
    Ja natuurlijk, ik heb het recept van een blog. Weet alleen niet meer welke blog.

    Ingrediënten
    Voor de broodjes
    1 kilo meel
    2 el gedroogde gist
    2 eieren los geklopt
    4 el melkpoeder
    3.5 el suiker
    80 gram zachte ongezouten roomboter
    1 tl zout
    0.5 l lauwwarm water


    1 handvol geraspte kaas
    1 losgeklopt ei
    2 uien gesnipperd
    Zwarte peper

    1. Doe alle ingrediënten voor de broodjes in een beslagkom en klop het geheel in 10 – 15 minuten tot een soepel deeg. Mocht je geen keukenmachine met deeghaak hebben (een elektrische mixer heeft helaas niet genoeg power) dan moet je met je handen aan de slag. Het kneden duurt dan zo’n 20 – 25 minuten.

    2. Snipper ondertussen de uien en bak in een beetje olie beetje goudbruin en voeg beetje zwarte peper toe. Laat de uien vervolgens iets afkoelen.

    3. Voeg de ui bij het brooddeeg en kneed dit er nog even goed doorheen.

    4. Vorm een bal van het deeg en leg deze in een lichtjes ingevette kom. Dek de kom af met plasticfolie en laat het deeg minimaal een uur rijzen.

    5. Verdeel het brooddeeg in kleine stukken en vorm hier bolletjes van. Leg de broodjes op een met bakpapier bekleedde bakplaat. Dek af met een theedoek en laat de broodjes nogmaals een uur rijzen. Bij mij is het vaak na 30 min gerezen

    6. Verwarm de oven (hetelucht) voor op 180°c.

    7. Bestrijk de bovenkant van de broodjes lichtjes met losgeklopt ei en strooi hier de geraspte kaas overheen.

    8. Bak de broodjes in het midden van de oven in 12 – 15 minuten goudbruin en gaar.

    Je kunt de kaas-uibollen direct na het bakken eventueel invriezen voor later gebruik. Laat de broodjes in een zak rustig ontdooien en krik ze weer wat op in de oven voordat je ze gaat eten.
    Dank je!!!!

  14. #8759
    ❤❤

    Reacties
    281
    09-02-2015

    Citaat Geplaatst door Haas-Konijntje Bekijk reactie
    Dank je!!!!
    Alsjeblieft
    Is best een makkelijk recept
    ♡Laat je glimlach de wereld veranderen,
    maar laat de wereld niet je glimlach veranderen♡

  15. #8760
    MVC Lid

    Reacties
    1.118
    03-02-2014

    Citaat Geplaatst door Lid2014 Bekijk reactie
    Dames, heb vandaag die tamara9th (bissari ofso) over van gister. Wat kan ik beste erbij maken?? Dus geen vis als gister en gehakt heb ik niet thuis...
    Nobody?
    Heb zelf namelijk echt geeen idee...
    Trust only Allaah subhanawata'alaa

    SoubhaAllaah, waAlhamdoelilaah, wa la ilaha ila Allaah, Allaahu akbaar