1. #6751
    MVC Lid

    Reacties
    18.337
    29-06-2013

    Citaat Geplaatst door Theelepeltje Bekijk reactie
    Kaas of champignon
    Lekker mag ik aub recept?
    Doe zowieso parmerzaanse kaas erover strooien de ravioli ook ook gevuld met kaast moet alleen sausje
    ♡♡Nisrine & Maysae ♡♡

  2. #6752
    MVC Lid

    Reacties
    3.657
    23-05-2006

    Citaat Geplaatst door Freyaa Bekijk reactie
    Zoontje is ziek en papa past op, had ochtend vroeg weer sfenj gemaakt (was vroeg op want was half 8 al in slaap gevallen )



    Ziet er heel goed uit. Welk recept heb je gebruikt?
    Oh gossie zo zielig als kinderen ziek zijn. Allah ishafie.

  3. #6753
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Vlinder20 Bekijk reactie
    Ja dat komt bijna op hetzelfde neer als 18 euro voor een liter. Begrijp t prijsverschil niet. Bij Aldi 3 euro voor 500 ml, of is die van Aldi toch niet puur?

    Ja klopt.. maar van die van tuinen weet ik zeker dat het puur is. Aldi ik zou het niet weten.
    Happiness is an inside job


  4. #6754
    MVC Lid

    Reacties
    29.551
    14-08-2013

    Citaat Geplaatst door MaroccanDiamond Bekijk reactie
    Ziet er heel goed uit. Welk recept heb je gebruikt?
    Oh gossie zo zielig als kinderen ziek zijn. Allah ishafie.
    Van OumYassine/sharifax
    ja he, ameeen

    Sfenzj met ei en melk

    ( met dank aan Sharifax voor dit heerlijke recept)

    Ingrediënten:

    500 gram bloem
    1 volle theelepel zout
    12 gram instant gist
    1 tl. suiker
    200 ml. lauw water
    200 ml. lauwe melk
    1 ei, geklutst
    ½ tl. bakpoeder
    2 eetlepels gesmolten boter

    Bereiding:
    Los eerst de instant gist met een theelepel suiker op in het lauwe water. Laat ongeveer een kwartier staan; er vormen zich als het goed is allemaal belletjes.

    Doe dan de bloem in een kom samen met het zout: meng dit eerst samen goed. Maak dan een kuiltje in het midden en giet hierin het gistmengsel, de lauwe melk,
    het geklutste ei, de bakpoeder en de boter en meng deze ingrediënten goed met de hand tot een glad en soepel deeg. Zo'n vijf minuutjes.

    Doe de kom met deeg nu goed inpakken in een grote plastic zak ( bv pedaalemmerzak) en doe deze in de oven. De oven is tochtvrij en zo rijst het deeg goed. Laat een uur rijzen.

    Doe nu je handen invetten met weinig olie. Smeer ook je aanrecht in met wat olie. Pak nu een bolletje deeg ter grootte van een grote mandarijn. Vorm dit met je handen
    tot een mooie ronde gladde bal en leg op het aanrecht. Ga zo door totdat al het deeg is gevormd.

    Verwarm olie voor in een koekenpan. De olie moet goed heet zijn voor je begint met bakken .
    Smeer je vingers en/of handen in met weinig olie. Pak nu een bolletje deeg op; maak een gat in het midden en draai voorzichtig rond om het gat wat groter te maken.
    Leg voorzichtig in de olie in de koekenpan en bak goudbruin en gaar. 4 of 5 tegelijk.
    Is de sfenzj aan de onderkant gaar? Draai dan om en bak de andere zijde.
    Wanneer de sfenzj mooi goudbruin is aan beide zijden haal je deze uit de olie en laat uitlekken op keukenpapier.
    The world is nothing without my coffee

  5. #6755
    MVC Lid

    Reacties
    3.657
    23-05-2006

    Citaat Geplaatst door meisjes- Bekijk reactie
    Ja klopt.. maar van die van tuinen weet ik zeker dat het puur is. Aldi ik zou het niet weten.
    Hey meid, ik las gisteren een berichtje van jou? If you know what i mean. En?

  6. #6756
    MVC Lid

    Reacties
    3.657
    23-05-2006

    Citaat Geplaatst door Freyaa Bekijk reactie
    Van OumYassine/sharifax
    ja he, ameeen

    Sfenzj met ei en melk

    ( met dank aan Sharifax voor dit heerlijke recept)

    Ingrediënten:

    500 gram bloem
    1 volle theelepel zout
    12 gram instant gist
    1 tl. suiker
    200 ml. lauw water
    200 ml. lauwe melk
    1 ei, geklutst
    ½ tl. bakpoeder
    2 eetlepels gesmolten boter

    Bereiding:
    Los eerst de instant gist met een theelepel suiker op in het lauwe water. Laat ongeveer een kwartier staan; er vormen zich als het goed is allemaal belletjes.

    Doe dan de bloem in een kom samen met het zout: meng dit eerst samen goed. Maak dan een kuiltje in het midden en giet hierin het gistmengsel, de lauwe melk,
    het geklutste ei, de bakpoeder en de boter en meng deze ingrediënten goed met de hand tot een glad en soepel deeg. Zo'n vijf minuutjes.

    Doe de kom met deeg nu goed inpakken in een grote plastic zak ( bv pedaalemmerzak) en doe deze in de oven. De oven is tochtvrij en zo rijst het deeg goed. Laat een uur rijzen.

    Doe nu je handen invetten met weinig olie. Smeer ook je aanrecht in met wat olie. Pak nu een bolletje deeg ter grootte van een grote mandarijn. Vorm dit met je handen
    tot een mooie ronde gladde bal en leg op het aanrecht. Ga zo door totdat al het deeg is gevormd.

    Verwarm olie voor in een koekenpan. De olie moet goed heet zijn voor je begint met bakken .
    Smeer je vingers en/of handen in met weinig olie. Pak nu een bolletje deeg op; maak een gat in het midden en draai voorzichtig rond om het gat wat groter te maken.
    Leg voorzichtig in de olie in de koekenpan en bak goudbruin en gaar. 4 of 5 tegelijk.
    Is de sfenzj aan de onderkant gaar? Draai dan om en bak de andere zijde.
    Wanneer de sfenzj mooi goudbruin is aan beide zijden haal je deze uit de olie en laat uitlekken op keukenpapier.
    Dank je wel. Je bent een schat

  7. #6757
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door LamyaMarwa Bekijk reactie
    Heb de laatste tijd vermoeiende dagen gehad en stond er alleen voor met de Kids, mijn man had andere uren, moet ze naar school doen en halen, en thuis ook vanalles gedaan, en als ik kan dan profiteer ik ervan om vroeg in mijn bedje te kruipen
    haha ja wel heerlijk dan ben je volgende dag weer heeerlijk actief toch
    Happiness is an inside job


  8. #6758
    MVC Lid

    Reacties
    8.506
    21-03-2002

    freyaa krijg je trouwens veel uit dit recept van sfenj? of halveer jij t recept?
    GEEN PM VAN MANNEN AUB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. #6759
    MVC Lid

    Reacties
    21.989
    08-04-2014

    Citaat Geplaatst door hubby Bekijk reactie
    Lekker mag ik aub recept?
    Doe zowieso parmerzaanse kaas erover strooien de ravioli ook ook gevuld met kaast moet alleen sausje

    Basis is:
    1 eetlepel boter
    1 eetlepel bloem
    300ml melk

    Boter smelten, bloem erbij, aanbakken, half groenten of kip bouillon blokje erbij, beetje bij beetje melk erbij.
    Zout, peper, nootmuskaat en lekker wat kaas erbij en koken tot een mooie saus

    Bij champignon doe ik de boter smelten, champignons erbij, lekker laten bakken, lepel bloem eroverheen, melk beetje bij beetje toevoegen, zout, peper, eventueel half paddestoelen bouillon blokje voor extra smaak.

  10. #6760
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MaroccanDiamond Bekijk reactie
    Hey meid, ik las gisteren een berichtje van jou? If you know what i mean. En?
    Ja ik weet wat je bedoeld
    Happiness is an inside job


  11. #6761
    MVC Lid

    Reacties
    18.337
    29-06-2013

    Citaat Geplaatst door Theelepeltje Bekijk reactie
    Basis is:
    1 eetlepel boter
    1 eetlepel bloem
    300ml melk

    Boter smelten, bloem erbij, aanbakken, half groenten of kip bouillon blokje erbij, beetje bij beetje melk erbij.
    Zout, peper, nootmuskaat en lekker wat kaas erbij en koken tot een mooie saus

    Bij champignon doe ik de boter smelten, champignons erbij, lekker laten bakken, lepel bloem eroverheen, melk beetje bij beetje toevoegen, zout, peper, eventueel half paddestoelen bouillon blokje voor extra smaak.

    Soukran dit ga ik doen
    ♡♡Nisrine & Maysae ♡♡

  12. #6762
    MVC Lid

    Reacties
    3.657
    23-05-2006

    Citaat Geplaatst door meisjes- Bekijk reactie
    Ja ik weet wat je bedoeld
    haha en?

  13. #6763
    MVC Lid

    Reacties
    29.551
    14-08-2013

    Er zijn wel verschillen in kokosolie, virgin bv net als met olijfolie, extra virgin,koudgeperst, ongeraffineerd


    en las net dat niet ontgeurde beter is, want het ontgeuren is ook een proces en sommige (bij tuinen denk ik niet - maar is die van Aldi reukloos, dan miss wel..) gebruiken daarbij alsnog chemische processen.

    maar had die niet ontgeurde dus op mn gezicht gesmeerd, nou de geurrr
    The world is nothing without my coffee

  14. #6764
    MVC Lid

    Reacties
    29.551
    14-08-2013

    Citaat Geplaatst door Senna Bekijk reactie
    freyaa krijg je trouwens veel uit dit recept van sfenj? of halveer jij t recept?
    Ik halveer het recept en kreeg er rond de 10 uit.
    The world is nothing without my coffee

  15. #6765
    MVC Lid

    Reacties
    21.989
    08-04-2014

    Ontbijt



    Lunch