1. #29446
    -

    Reacties
    5.885
    27-03-2007

    Citaat Geplaatst door Flowerbomb_ Bekijk reactie
    Hoi dames. Ik ben zwanger van mijn eerste kindje. Ben nu 31 wk zwanger en ben super zenuwachtig.
    Ik had een vraag over kraamzorg. Hoeveel u per dag hebben jullie gedaan en uiteindelijk hoeveel dagen?
    Gefeliciteerd!
    Ik heb 48 uur kraamzorg genomen, je kan altijd op dat moment nog beslissen om minder te nemen als je het zelf prima red.
    48 uur had ik gekozen omdat het ook mijn 1e kindje was en alles helemaal nieuw was. Uiteindelijk heb ik nog 2 dagen extra kraamzorg gehad omdat mijn herstel lang duurde en ik nog bijna niks kon doen

  2. #29447
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Salam dames

    Hoe gaat het met jullie? Voor de prille zwangeren. Ik hoop dat jullie snel af zijn van die misselijkheid en vermoeidheid. Er komen Inchallah betere tijden.

    Flowerbomb gefeliciteerd.

    Wat betreft kraamzorg. Ik neem het maximale ook omdat ik geen ander hulp heb en verdeling zie ik dan wel. Je weet niet wat voor bevalling je hebt en als ze overbodig blijkt te zijn Kun je haar altijd Naar huis sturen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #29448
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Hier gaat het wat beter sinds vandaag. Ik heb bij de huisarts alles laten testen en uitslag krijg ik binnenkort. Ik heb nu ook ander medicijnen voor bloedarmoede en Mischien door die voel ik me beter. Maar ik ben weer positief elhamdl en hoop dat het zo blijft.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #29449
    MVC Lid

    Reacties
    686
    26-06-2016

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    http://spaauwe.simplesite.com

    Blog van de moeder die onlangs haar 2 kinderen verloor met een auto ongeluk, hartverscheurend
    Er is niks moeilijker op deze aarde, dan het verliezen van je kind(eren).

  5. #29450
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Zilverbloempje Bekijk reactie
    Er is niks moeilijker op deze aarde, dan het verliezen van je kind(eren).
    Hoe gaat het met jou zilverbloempje? Moge allaah jouw pijn verzachten lieve zuster, ameen.

  6. #29451
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Op elke leeftijd lief zilverbloempje. Inderdaad, hoe gaat het met je?

  7. #29452
    MVC Lid

    Reacties
    21.821
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    http://spaauwe.simplesite.com

    Blog van de moeder die onlangs haar 2 kinderen verloor met een auto ongeluk, hartverscheurend
    Vreselijk. Vond mijn miskraam al hel en heb zeker een paar weken constant nachtmerries gehad.

    Gefeliciteerd nieuwe zwangeren! Hoop me gauw te kunnen aansluiten.

    Zilverbloempje, een dikke knuffel.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  8. #29453
    MVC Lid

    Reacties
    593
    12-09-2012

    Salaam alykoem dames

    Gemene griep achter de rug bahhh zoo zwak geworden moet veel rusten van vk
    Mss komen schfamilie eerder komen ze mij lekker verwennen en heb er ook behoefte aan
    Volgende week echo Ben benieuwd of hij gedraaid is

    Hoe gaat het met de nieuwe zwangeren en de gevorderen nieuwe mamas
    Kan niet wachten wanneer ik de kleine in mijn armen heb

  9. #29454
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door stadmens Bekijk reactie
    Salaam alykoem dames

    Gemene griep achter de rug bahhh zoo zwak geworden moet veel rusten van vk
    Mss komen schfamilie eerder komen ze mij lekker verwennen en heb er ook behoefte aan
    Volgende week echo Ben benieuwd of hij gedraaid is

    Hoe gaat het met de nieuwe zwangeren en de gevorderen nieuwe mamas
    Kan niet wachten wanneer ik de kleine in mijn armen heb
    Wa alaykoem asalaam,

    Je bent er bijna toch? Nog heel even volhouden insha allaah! Fijn dat er versterking onderweg is, dat is zoooo een ni3ma dat je hulp krijgt in de moeilijkere weken. Allaahi chafik, ameen. Het duurt insha allaah niet lang meer.

  10. #29455
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Ik ben ook weer zwanger alhamdoelilaah. Nu 9 weken, volgens mij net zo ver als Lhoceima?

    Alles gaat goed alhamdoelilaah, los van de misselijkheid en de continue behoefte aan slaap!! Elke keer leer ik een nieuwe vorm van vermoeidheid kennen hahaha. Maar alhamdoelilaah. Met een kleintje vind ik het wel sneu hoor, die ligt nu ook alleen maar, want mama ligt ook alleen maar. Insha allaah komt de energie gauw terug.

  11. #29456
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Gefeliciteerd ochtendmens! Moge Allah jullie verblijden met een voldragen en gezonde zwangerschap en bevalling. Wat een fijn nieuws zeg!

    Ja vermoeidheid is heeeel heel moeilijk in het eerste trimester en zeker met een dreumes of peuter erbij. De eerste maanden was ik zo moe en mijn kind sliep maar niet door...op een gegeven moment kon ik alleen nog maar huilen. Geeneens energie om me rot te voelen, alleen tranen laten haha. Inshallah is het snel voor je voorbij die vermoeidheid!

  12. #29457
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Baby is hier morgen 7 weken en afgelopen week was best pittig. Elke avond begon het huiluurtje rond 22-23u en gaat door tot 3-4u. Ik lees op internet dat de piek van die huiluurtjes op 6 weken is, dat kan hier dus wel kloppen. Weet nu ook niet zo goed wat ik hiermee moet. Uitzitten? Of aanpakken? En hoe? Eerste had ook huiluurtje maar was eerder op de avond en bij de laatste voeding was hij moe en vielen we allemaal in slaap. Hier begint het dus pas met de laatste voeding. Breekt me snel op zulke nachten.

  13. #29458
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Gefeliciteerd ochtendmens! Moge Allah jullie verblijden met een voldragen en gezonde zwangerschap en bevalling. Wat een fijn nieuws zeg!

    Ja vermoeidheid is heeeel heel moeilijk in het eerste trimester en zeker met een dreumes of peuter erbij. De eerste maanden was ik zo moe en mijn kind sliep maar niet door...op een gegeven moment kon ik alleen nog maar huilen. Geeneens energie om me rot te voelen, alleen tranen laten haha. Inshallah is het snel voor je voorbij die vermoeidheid!
    Ameeen!!

    Als je kindje dan ook nog extra zorg vraagt, ben je helemaal kapot! Moge allaah jou belonen voor alle lasten die je draagt ameen. Echt pittig hoor, al je klachten in combinatie met slapeloze nachten. Heel moeilijk gewoon. Mijn zoontje krijgt dan nog bv en het is echt de hele dag mamaaaa, mamaaaa, mamaaa, terwijl hij normaal echt veel meer naar papa trekt. Nu ziet hij papa niet eens staan haha. Ik denk dat ze aanvoelen dat er iets verandert allaahoe alam.

  14. #29459
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Baby is hier morgen 7 weken en afgelopen week was best pittig. Elke avond begon het huiluurtje rond 22-23u en gaat door tot 3-4u. Ik lees op internet dat de piek van die huiluurtjes op 6 weken is, dat kan hier dus wel kloppen. Weet nu ook niet zo goed wat ik hiermee moet. Uitzitten? Of aanpakken? En hoe? Eerste had ook huiluurtje maar was eerder op de avond en bij de laatste voeding was hij moe en vielen we allemaal in slaap. Hier begint het dus pas met de laatste voeding. Breekt me snel op zulke nachten.
    Wat heftig! Ik heb hier geen ervaring mee, Subhan allaah. Wel met clusteruurtjes, maar daar heb je het nu niet over denk ik?

    Waarom huilen babies bij deze termijn zoveel dan? Door krampjes? Of gewoon iets van een sprongetje of zo?

  15. #29460
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Het huiluurtje is idd een combi van clusteren en jengelen. Ze wil veel aan de borst naar is er onrustig aan. Trekt met haar hoofdje en wil niet rustig in de armen blijven. Dan valt ze na veel tegenstribbelen in slaap maar wordt met de kleinste beweging gelijk wakker en begint het weer opnieuw. En veel veel jengelen en af en toe echt even huilen.
    Schijnt dat de samenstelling van de melk bij bv in de avond anders is, vetter. Om de nacht beter door te komen. Maar dag zorgt sneller voor krampjes. En huiluurtje is er vaak ook omdat de baby's de prikkels van de dag gaan verwerken.