1. #30166
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Appelcake. Haha heb t je gepunt.


    Heeft iemand hier tzelfde ..
    Mijn rechterhand is heel droog en doet zeer. Bij mijn knokkels wil ik echt blijven krabben Subhana Allah!
    En heb ook een vervroegde maagzuur Haha. Ja noem het vervroegd want bij mijn zoontje had ik het pas aan t einde. En nu al begonnen met 16 weken..

    Maar ja verder Alhamdulillaah mag niet klagen maar wel allebei erg vervelend!

    Hoe gaat het met de zwangeren?
    Trotse mama ♡♡

  2. #30167
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Appelcake Ah dat is minder...

    Ook fijn dat er bij jullie al een ritme is en t goed gaat hamdulillaah..


    Mijn zoontje gaf ook echt veel over de eerste twee maanden dacht ik zo.. was wel vervelend idd , steeds verschonen. Maar ook zo zielig dan heeft ie honger maar na paar minuten of nadat hij een boertje alleen al liet , kwam alles naar buiten.
    Trotse mama ♡♡

  3. #30168
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Jammerrrrr dat ik het niet kan zien lhoceima. Nu ben ik nog nieuwschieriger haha.

    Je hand komt door het weer hoor. Heb hetzelfde heel gauw als het ineens echt koud is of koud waait. Goed insmeren met een goede/vette handcreme. Helpt hier heel goed.

  4. #30169
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Nieuwerd Bekijk reactie
    @Bintu: Gaat het al wat beter met je bekken en handen?

    @Appelcake: Hoe gaat het met je dochtertje en grote broer haha?
    Jouw dochtertje scheelt niet veel met mijn zoontje hé ...
    Alhamdulilaah het gaat wel. Heb een spalk gekregen voor mijn hand en dat helpt wel wat alhamdulilaah. Mijn bekken is gewoon een drama khayr haha. We zijn er bijna dus we houden vol in shaa Allaah.

  5. #30170
    MVC Lid

    Reacties
    95
    06-01-2011

    Dames hebben jullie ervaringen met het laten breken van de vliezen? Doet het pijn? Kwam de bevalling daarna op gang?

    Ben 41 + 4 en als de kleine dit weekend niet komt dan gaan ze mijn vliezen breken. Mijn gevoel zegt dat ze niet spontaan komt, voel helemaal niks.

  6. #30171
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Gaan ze bij jou niet eerst de weeen op gang laten komen?

    Vliezen breken ze toch pas af als je al wat ontsluiting hebt en het gewoon lang duurt?

    Bij mij gingen ze de vliezen breken toen ik 4cm ontsluiting had dacht ik.. je voelt er niks van. Je moet je gewoon altijd proberen te ontspannen.

    In sha Allah zal je nog daarvoor bevallen ,het kan snel gaan
    Trotse mama ♡♡

  7. #30172
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Appelcake


    Nou dat dacht ik ook maar geen idee. Ben al twee dagen thuis en heb alleen last van mijn rechterhand. Dit ook nooit eerder gehad. Ghayr in sha allah
    Trotse mama ♡♡

  8. #30173
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Elhamdolilah dat het wat helpt. Nog even Inchallah.

  9. #30174
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    heb Je al ontsluiting? Bij mij hebben ze de vliezen gebroken gedurende een wee voelde alleen de wee en niet het breken van de vliezen.

  10. #30175
    MVC Lid

    Reacties
    95
    06-01-2011

    Is mijn 2e kind, 1e kwam spontaan met 39+6 volgens het boekje subhanallah zo zie je maar elke keer Is anders.

    Heb inderdaad al ontsluiting zo een 5 cm maar geen weeën of gebroken vliezen. Ben gestript dat zorgde alleen voor menstruatie pijn en verliezen van slijmprop maar geen ontsluitingsweeen. Gisteren weer getoucheerd / geprobeerd te strippen maar vond het te pijnlijk.

    Afgesproken dat als ze dit weekend niet spontaan komt, maandag mn vliezen worden breken om het op gang te brengen. Kijk er heeeeel erg tegen op.... pff

  11. #30176
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door CompValley1 Bekijk reactie
    Is mijn 2e kind, 1e kwam spontaan met 39+6 volgens het boekje subhanallah zo zie je maar elke keer Is anders.

    Heb inderdaad al ontsluiting zo een 5 cm maar geen weeën of gebroken vliezen. Ben gestript dat zorgde alleen voor menstruatie pijn en verliezen van slijmprop maar geen ontsluitingsweeen. Gisteren weer getoucheerd / geprobeerd te strippen maar vond het te pijnlijk.

    Afgesproken dat als ze dit weekend niet spontaan komt, maandag mn vliezen worden breken om het op gang te brengen. Kijk er heeeeel erg tegen op.... pff
    Wat een cadeautje zeg, dat je al 5 cm hebt alhamdoelillaah.

    Ik heb er helaas geen ervaring mee verder.


    Bintu hoe ver ben je nu dan? 38 weken?


    Fessia hoe is het met de eetlust? Gaat het iets beter? Ik ben nu 16 weken en voel me eindelijk wel goed alhamdoelilaah. Inmiddels ook al 1 kilo aangekomen haha.

  12. #30177
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door CompValley1 Bekijk reactie
    Dames hebben jullie ervaringen met het laten breken van de vliezen? Doet het pijn? Kwam de bevalling daarna op gang?

    Ben 41 + 4 en als de kleine dit weekend niet komt dan gaan ze mijn vliezen breken. Mijn gevoel zegt dat ze niet spontaan komt, voel helemaal niks.
    Doet geen pijn, je voelt er niks van. Er gebeurde niks uit zichzelf bij mij en ik kreeg toen opwekkers. Maar ik was 39,5 weken toen en mijn lichaam was gewoon nog niet aan bevallen toe. In shaa Allaah zal het alsnog dit weekeind beginnen. Spannend!!

    Citaat Geplaatst door Lhoceima- Bekijk reactie
    Gaan ze bij jou niet eerst de weeen op gang laten komen?

    Vliezen breken ze toch pas af als je al wat ontsluiting hebt en het gewoon lang duurt?

    Bij mij gingen ze de vliezen breken toen ik 4cm ontsluiting had dacht ik.. je voelt er niks van. Je moet je gewoon altijd proberen te ontspannen.

    In sha Allah zal je nog daarvoor bevallen ,het kan snel gaan
    Als ze je gaan inleiden dan breken ze eerst de vliezen. Dan kijken ze even of het vanzelf gaat beginnen, zonee dan gaan ze haar opwekkers geven.

    @ Ochtendmens, 38,1 om precies te zijn haha. Heb net mijzelf ertoe aangezet de babykleertjes in de wasmachine te doen dus die was draait nu. Het huis staat op zijn kop, nesteldrang!! Allemaal klusjed voor mijn man hahaha.

  13. #30178
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Spannend bintu, aftellen is nu wel echt begonnen.

    Haha succes met klusjes. Klinkt als een leuk weekend

  14. #30179
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Compvalley, ik heb 'hetzelfde' gehad met mijn laatste bevalling. Alleen had ik wel voorweeen maar die zette niet door...weken last van gehad.
    Bij aankomst ziekenhuis had ik op dag van geboorte 3/4cm ontsluiting maar baby was nog niet zover ingedaald dat ze vast zat met hoofd. Daar hebben we op gewacht en Soubhanallah een paar uur later was ze gedaald. Toen hebben ze de vliezen gebroken en daarmee kwamen de weeen gelijk op gang. En begon het actief bevallen zeg maar. En 4 uur later was ik bevallen en klaar hamdulilah.

    Het breken van de vliezen stelt niks voor. Ze toucheren en terwijl ze dat doet neemt ze een soort breinaald mee naar binnen en prikt de vliezen door. Voel je helemaal helemaal niks van. Alsof je een blaar doorprikt zeg maar, prikken zelf is pijnloos.

    Zouden de weeen niet zelf zijn begonnen, had ik aan het infuus gemoeten voor weeenopwekkers. Maar zoals je ziet doet je lijf ineens veel als de vliezen stuk zijn: baby moet er dan van je lichaam uit Soubhanallah.

  15. #30180
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Oh bintu, Het leek altijd nog zolang te duren voor jou. Lijkt gisteren dat je nog helemaal overdonderd hier plaatste dat er nog een kleine kwam. En nu is die er alweer bijna! Mashallah! Spannennnnnndd!!