1. #30031
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Lhoceima, voor een baby die geen fles wil nemen zou je 'Lansinoh Momma' fles kunnen proberen. Lansinoh heeft een speciale lijn voor borstvoedende baby's. Met deze fles zuigen ze op dezelfde manier als aan de borst.

    Mijn zoontje ging wel makkelijk aan de fles naar lukte niet om rustig en zonder te lekken te eten. Met deze fles at hij echt fijn en zonder een druppel langs zijn mond.
    Dochtertje heb ik 2x afgekolfde melk gegeven. Eerste x in dat Philips flesje, maar weigerde ze. Ze snapte niet wat ze met dat ding moest. Tweede keer in een Lansinoh Momma fles en ze dronk gelijk netjes zonder knoeien en heel het flesje op.

    Je kan de flesjes weinig tot niet in winkels vinden, maar mamaloesbabysjop heeft ze online te koop. Heb pas terug daar een nieuwe besteld voor dochter.

  2. #30032
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Ochtendmens, ik wil wel een groot gezin maar ik ben er echt niet voor gemaakt. Ik wist niet dat het zo slopend zou zijn allemaal. Ik ben echt een mama van niks hoor, ik doe maar wat en raak langzaam steeds meer op.

    En toch blijft die wens van een groot gezin knagen..... Herkent iemand dit? Dat je rationeel denkt nee echt niet meer kinderen want het is te zwaar. Maar gevoelsmatig klepperen die eierstokken maar door en door.

  3. #30033
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Invent, petje af hoor 3 koters zo jong! Mashallah, moge Allah je belonen! Zo zwaar hoor. Allahislah je kleintjes!

    Ik heb met zoontje fulltime gekolfd, op de nachten na. Dan wilde hij wel aan de borst. Maar is idd zwaar, jeejte dat je dat volhoudt met 2 kinderen ernaast. Petje af zeg ik je!

  4. #30034
    MVC Lid

    Reacties
    56
    17-06-2017

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Ochtendmens, ik wil wel een groot gezin maar ik ben er echt niet voor gemaakt. Ik wist niet dat het zo slopend zou zijn allemaal. Ik ben echt een mama van niks hoor, ik doe maar wat en raak langzaam steeds meer op.

    En toch blijft die wens van een groot gezin knagen..... Herkent iemand dit? Dat je rationeel denkt nee echt niet meer kinderen want het is te zwaar. Maar gevoelsmatig klepperen die eierstokken maar door en door.
    Zal je wat verklappen: alle mamma’s doen maar wat! En alle mama’s zijn moe de 1 zegt het hardop en de ander niet

  5. #30035
    MVC Lid

    Reacties
    1.407
    28-06-2015

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Mabrouk. InshAllah een voldragen zwangerschap. Spannend hoor! Meestal beginnen de kwaaltjes bij 6 weken maar bij sommige ook later of helemaal niet dus zolang je niets voelt lekker van genieten haha. Heb je al andere kindjes?

    Ameen!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Allahibaraak feeki. Inch hoop ook op een goede zwangerschap.
    Tot nu voel ik nog niks alleen wat last van jeuk wat raar is want vorige zwangerschappen heb ik dit nooit gehad maar ghair inch. Ja heb al vier andere kinderen hmdl! Lekkere gezellige bende zo.

  6. #30036
    MVC Lid

    Reacties
    1.407
    28-06-2015

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Ochtendmens, ik wil wel een groot gezin maar ik ben er echt niet voor gemaakt. Ik wist niet dat het zo slopend zou zijn allemaal. Ik ben echt een mama van niks hoor, ik doe maar wat en raak langzaam steeds meer op.

    En toch blijft die wens van een groot gezin knagen..... Herkent iemand dit? Dat je rationeel denkt nee echt niet meer kinderen want het is te zwaar. Maar gevoelsmatig klepperen die eierstokken maar door en door.

    Hahahaha

  7. #30037
    MVC Lid

    Reacties
    1.407
    28-06-2015

    Citaat Geplaatst door Mamavanf Bekijk reactie
    Zal je wat verklappen: alle mamma’s doen maar wat! En alle mama’s zijn moe de 1 zegt het hardop en de ander niet
    Het is waar sommige dagen ben je savonds wel echt moe. Maar eerlijk alles went en allah legt een mens niet op wat hij of zij niet aankan. Daarbij als moeder groei je met de tijd ook mee in je moeder ''zijn''. Je leert met zaken omgaan en probleemiplossend denken. Je leert met meerdere kinderen vooral je tijd nuttig te besteden en in te delen. Das toch wat ik over de jaren geleerd heb in ieder geval.

  8. #30038
    MVC Lid

    Reacties
    35
    25-01-2016

    @ bakster

    Mabrouk! In sha Allah een voldragen zwangerschap.
    Ik heb ook veel last van jeuk, tis wel normaal dusja we moeten het er maar ff mee doen

  9. #30039
    MVC Lid

    Reacties
    35
    25-01-2016

    @Appelcake

    Veel vrouwen hebben denk ik wat jij hebt schat, dat lijkt mij ook een natuurlijk iets. En Allah geeft jou alleen wat je aan kan, ondanks het aantal kinderen dat je baart.

  10. #30040
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Hebben jullie last van jeuk bij je buik meiden?
    Ik had dat namelijk ook en gebruikte de menthol talkpoeder van de kruidvat en dat hielp wel wat. Is ook gewoon veilig om te gebruiken.

  11. #30041
    MVC Premium

    Reacties
    7.228
    10-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door LaiiLaa Bekijk reactie
    Bijna iedereen in mijn omgeving die een kindje van dezelfde leeftijd van mijn zoontje heeft, is zwanger van de 2e of is net bevallen van een 2e.
    Zelf moet ik eerlijk gezegd nog even niet denken aan een kindje erbij, hebben meer meiden dit? Ik voel me zo raar haha
    Haha, nee je bent niet raar. Ook in mijn omgeving is bijna iedereen al aan de volgende die tegelijk of zelfs na mij zwanger was. Ik zelf wil ook nog even wachten.. nlg niet echt de behoefte..

  12. #30042
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Ik heb geen jeuk gehad golden, maar een vriendin van me nu zwanger wel. Vroeg me om tips maar ik had er geen dus bedankt voor deze!


    En dames, eigenlijk 'geloof' ik niet dat Allah je alleen geeft wat je aankan. Want genoeg moeders die hun gezinnen niet aankunnen...instorten of allahihfed weggaan van hun kinderen. Soms is het ook een beproeving en niet iedereen doorkomt ze zonder kleerscheuren.

  13. #30043
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Citaat Geplaatst door Invent- Bekijk reactie
    Ochtendmens, mabrouk met je zwangerschap lieverd! Wens je een fijne zwangerschap toe!

    Hier is mijn kleine bijna 3 maandjes oud, ik kolf nog steeds fulltime ( zijn er lotgenoten, merk dat ik eigenlijk de enige ben hahah). Het is enorm zwaar maar elhamdulillah, er begint steeds meer structuur te komen. De oudste gaat na de vakantie eindelijk naar groep 1 Hoop dan wat meer bewegingsvrijheid te krijgen want nu is het echt niet te doen met 3 koters onder de 4 jaar.
    Ik heb bij mijn 2de kind 7,5 maanden FT gekolft. Wat vond ik dat op een gegeven moment zwaar subhanAllaah. Ik doe het je alleszins niet meer na.

    In sha Allaah dat het snel allemaal wat vlotter loopt.
    Heb je bij je vorige kids ook ft gekolft?

  14. #30044
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Appelcake voor ik trouwde zei ik tegen mijn man ik wil graag 5 kinderen insha allaah en na de geboorte van mijn zoon zei ik, nee is wel genoeg zo haha. Hij lacht me er altijd om uit, zo van je wilde toch 5??? Ja theoretisch misschien, maar in de praktijk kost het veel meer energie dan je kan bedenken. En ik ben gewoon geen leuke mama als ik uitgeput ben en dat gun ik mijn kindjes niet.

    Nu ben ik dankbaar voor de 2e zwangerschap alhamdoelillaah, maar ik maak me nu veel meer zorgen over wat het met me zal doen. Of ik het wel aan zal kunnen. Blijft er nog wat van me over of ben ik straks zo'n uitgeputte mama die helemaal geen plezier heeft in opvoeden?

  15. #30045
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Een groot gezin wilde ik ook wel graag, maar de realiteit is toch anders hoor haha.
    Had het niet zo zwaar verwacht. Vooral het feit dat jij verantwoordelijk bent voor hen. De babytijd vind ik zwaar qua volledige afhankelijkheid en de slopende nachten. Maar mijn oudste wordt 8 in sha Allaah en ja ... Dan begint de (islamitische) opvoeding een grotere rol te spelen.
    Het heeft ook wel een leuke kant ... Met haar kan ik nl veel doen en daar ben ik ook echt blij om dat ze nu eindelijk wat groter is haha.

    Voor nu heb ik zoiets van ... Alhamdoellillaah, 3 is mooi genoeg. Maar Allaahoe a3lam wat uiteindelijk voorbestemd is.


    Awel, je krijgt hetgeen je aankan ... Maar dat betekent niet dat het per se allemaal makkelijk zal verlopen. Dat is nog iets anders. Elk mens wordt beproefd in zijn/haar leven, maar niet allen op dezelfde vlak.