1. #29746
    Amour♡

    Reacties
    6.392
    02-09-2014

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Kan het zijn dat er vrouwen bevallen zonder weeën?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Heb dat nog nooit gehoord eerlijk gezegd. Er zijn meestal wel altijd weeëm omdat dat die ontsluiting is.
    Allahoe alem.

    Maar die vrouwen die niet weten dat ze zwanger zijn en ineens een harde druk voelen na 9 mnd, en ze denken dat ze naar de toilet moeten en ineens komt er een baby uit....euhmmm jaa....dan weet ik niet hoe hun dat voelen maar zelf beschreven ze dat ook wel als pijnlijk. Dus ook hun hadden weeën.
    Alleen toch anders denk ik dan wat de meesten hier in de topic gevoeld hebben

    Mijn kookhoekje merhbabiek >>> ♥www.amourscuisine.nl


  2. #29747
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Praline ik had ook echt sterke persweeen. Die gyn nog zeggen , nee niet persen wacht tot je een wee voelt . Dacht bij mezelf tuurlijk joh. Doe jij dat maar als je sterke drang hebt om te gaan persen Hahahaha.
    Dus ik gewoon meedrukken elke keer dat ik persdrang voelde. waren zo krachtig Subhana Allah.

    Maar ik was op n gegeven echt uitgeput. Ik kon niet meer en die gyn nog schreeuwen. He luister je moet blijven persen als je een wee voelt. Anders gaat het achteruit met je kind bla bla.. want zijn hoofdje was al beetje te zien..

    Maar nu met de tweede ga ik wel echt luisteren in sha Allah want ik denk omdat ik juist niet naar ze ging luisteren ben ik echt oo gevoelige plek uitgescheurd..
    Trotse mama ♡♡

  3. #29748
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Kitchenaid. Bekijk reactie
    Wat eeeen lieverd ben je maaa shaaa Allah. Super lieve woorden. BarakAllahoe feeki echt een schat van een vrouwjte. Ameen hbiba ameen.

    Ik vind jou ook een superwoman dat je nu voor de vierde bent gegaan echt goed zeg Allahoema baarik.

    Ik las al zoiets in jouw verhaal idd een paar bladzijdes terug.
    Maar heb je toen zelf aangegeven dat je dat zo wou? Want tegen mij zeiden ze dus dat dat niet meer mocht en ook niet mogelijk was omdat er risico is op een binnenbloeding/scheuren in de wond. Allahoe alem.
    Tegen mij zeiden ze inderdaad ook na mijn 2e bevalling dat de 3e sowieso een ks zou worden als er een 3e zou komen. Toen ik zwanger bleek heb ik mijzelf ingelezen erover en uit onderzoek blijkt dat de slagingskans 71% is en de scheurkans van de baarmoeder 1,36 Allaahu alam.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/19781046/

    Natuurlijk hangt het ook allemaal af van de redenen van je voorgaande keizersnede. Ik ben toen naar het eerste gesprek bij de gyn geweest en heb daar aangegeven dat ikzelf graag normaal wilde bevallen. Uiteindelijk geven de doktoren een advies (wat dus een keizersnee was, en zelfs deze keer adviseren ze weer een keizersnee) maar je beslist uiteindelijk zelf over je lichaam en wat je doet alhamdulilaah. Ze gaf aan dat het bespreekbaar was. Uiteindelijk waren de voorwaarden dat mijn bloeddruk niet hoog was, hoofligging beneden, geen zwangerschapssuiker, en geen inleiding. Het moest natuurlijk gebeuren en mocht na 41 weken de kleine niet zijn gekomen dan zou het alsnog een ks worden. alhamdulilaah kwam hij op de uitgerekende datum.

    Ik ben mij bewust van de risico's echter vertrouw ik op Allaah en het voelde gewoon goed subhaanAllaah. Als de artsen hadden gezegt dat het echt gevaarlijk was in mijn situatie had ik wel geluisterd. Maar ik kreeg een beetje het gevoel alsof het ook uit eigengemak van de gyns was. Een geplande ks is ook wel.handig, je weet hoelaat ze doen hun ding en de baby is er. Natuurlijk is onvoorspelbaar. En mocht het alsnog een spoedkeizersnee worden dan moeten ze zich haasten. Maar ach, mijn andere 2 waren ook een spoedkeizersnee so be it. Dat hoort ook bij hun vak. Overigens ben ik van mening dat ze bij mijn 2e te snel een ks hebben gedaan maar khayr in shaa Allaah.

    Nogmaals, het hangt echt af van je voorgaande redenen voor een keizersnee en de stand van je litteken. Maar het is zeker niet onmogelijk en naar mijn idee het bespreken zeker meer dan waard alhamdulilaah.

  4. #29749
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Dat meedrukken is indd een heerlijk gevoel
    Heb dat bij Mn 1ste helemaal niet gehad. Ik voelde Mn persweeen toen amper waren echt niet sterk, maar als nog wel gelukt zelf
    Maar bij Mn dochter kreeg wa7ed druk niemand kon me tegen houden
    Denk ook door het inleiden misschien?
    Hahaha wie weet? Ik had ook niet echt persdrang waarvan ik dacht he dit is persdrang. Ben benieuwd deze keer haha

  5. #29750
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Interessant bintu. Mijn vk gaf aan dat vooral de reden voor ks bepaalt of je de volgende bevalling zonder ks kan doen. Vrouwen waarbij het lichaam niet doet wat het moet doen en daardoor een ks moeten krijgen, hebben een grotere kans dat bij een volgende bevalling weer een ks gedaan moet worden. Deze vrouwen wordt volgens mij vaak ook afgeraden om het überhaupt op de natuurlijke manier te proberen.

  6. #29751
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Interessant bintu. Mijn vk gaf aan dat vooral de reden voor ks bepaalt of je de volgende bevalling zonder ks kan doen. Vrouwen waarbij het lichaam niet doet wat het moet doen en daardoor een ks moeten krijgen, hebben een grotere kans dat bij een volgende bevalling weer een ks gedaan moet worden. Deze vrouwen wordt volgens mij vaak ook afgeraden om het überhaupt op de natuurlijke manier te proberen.
    Dat is ook helemaal waar. In mijn geval lag mijn eerste in een stuit. Mijn 2e was een inleiding waar de ontsluiting niet vorderde. Ik was dus nooit natuurlijk bevallen. Gek genoeg vorderde de ontsluting juist super snel bij mijn natuurlijke bevalling alhamdulilaah. Het is wel de moeite waard om het te bespreken met je gyn. Dan nog beslis je als vrouw over je eigen lichaam en grijpen (naar mijn persoonlijke mening) de gynaecologen snel naar een keizersnee Allaahu alam.

  7. #29752
    MVC Lid

    Reacties
    3
    25-01-2018

    Saalam aleykum dames,

    Ik ben nieuw hier en heb een vraag.

    Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben (huistest). Vanwege mijn medische achtergrond mag ik niet vaginaal bevallen, en moet dat dus via een keizersnede.

    Mijn vraag is:
    Moet ik nu direct contact opnemen met de gynaecoloog? Dus een doorverwijzing via de chirurg?

    Heb al gebeld met de ziekenhuis en afdeling gyneacologie zegt dat ik mij eerst moet aanmelden bij een verloskundige en zij mij vervolgens na een intake gaat overdragen/doorverwijzen naar de gyneacoloog?
    Via de huisarts werd ik er niet wijzer van, maar ik begreep van de dame aan de telefoon dat dit de nieuwe procedure is?

  8. #29753
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Mearyemmm Bekijk reactie
    Saalam aleykum dames,

    Ik ben nieuw hier en heb een vraag.

    Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben (huistest). Vanwege mijn medische achtergrond mag ik niet vaginaal bevallen, en moet dat dus via een keizersnede.

    Mijn vraag is:
    Moet ik nu direct contact opnemen met de gynaecoloog? Dus een doorverwijzing via de chirurg?

    Heb al gebeld met de ziekenhuis en afdeling gyneacologie zegt dat ik mij eerst moet aanmelden bij een verloskundige en zij mij vervolgens na een intake gaat overdragen/doorverwijzen naar de gyneacoloog?
    Via de huisarts werd ik er niet wijzer van, maar ik begreep van de dame aan de telefoon dat dit de nieuwe procedure is?
    Wa alaykuk salaam mabrouk!

    Je meld je inderdaad gewoon bij een verloskundige naar keuze. Daar krijg je dan een intake en vanuit daar zijn er 2 opties. Of, je word direct doorverwezen naar de gynaecoloog en dat daar alle controles krijgen. Of je krijgt de controles verder bij de verloskundige en vanaf 36 weken zwangerschap word dit overgenomen door de gynaecoloog.

  9. #29754
    MVC Lid

    Reacties
    95
    06-01-2011

    Alaikoum salaam, mabrouk met de positieve test. Insha allah een voldragen zwangerschap, waqfa sahla.

    Als je in Nederland woont is dat inderdaad de juiste route. Je meld je aan bij een verloskundige praktijk bij jou in de buurt. Check op de website van je zorgverzekeraar altijd of de praktijk een contract heeft. Dan weet je zeker dat je consulten 100% vergoed worden vanuit je basisverzekering. Via de verloskundige verloopt een eventuele overdracht naar de gyneacoloog.

    P.s. Je kan nog tot uiterlijk 31 januari je aanvullende verzekering wijzigen. Check dus goed hoe je nu verzekerd bent en wat je nodig denkt te hebben voor de bevalling. Aangezien je nog in 2018 uitgerekend bent en na januari niet meer kan wijzigen

  10. #29755
    MVC Lid

    Reacties
    3
    25-01-2018

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Wa alaykuk salaam mabrouk!

    Je meld je inderdaad gewoon bij een verloskundige naar keuze. Daar krijg je dan een intake en vanuit daar zijn er 2 opties. Of, je word direct doorverwezen naar de gynaecoloog en dat daar alle controles krijgen. Of je krijgt de controles verder bij de verloskundige en vanaf 36 weken zwangerschap word dit overgenomen door de gynaecoloog.
    Shoukran!

    Ah, Baarak Allahu fieki!!
    Duidelijk zuster. Ik ga dan in sha Allah op zoek naar een verloskundige.

    Ik woon nu alleen wel in een andere stad en mijn chirurg en ziekenhuis zijn in mijn oude woonplaats. Kan ik gewoon een verloskundige hier in de buurt vinden en alsnog een doorverwijzing krijgen naar het ziekenhuis van mijn oude woonplaats?
    (Sorry voor de vele vragen)

  11. #29756
    MVC Lid

    Reacties
    95
    06-01-2011

    Citaat Geplaatst door Mearyemmm Bekijk reactie
    Shoukran!

    Ah, Baarak Allahu fieki!!
    Duidelijk zuster. Ik ga dan in sha Allah op zoek naar een verloskundige.

    Ik woon nu alleen wel in een andere stad en mijn chirurg en ziekenhuis zijn in mijn oude woonplaats. Kan ik gewoon een verloskundige hier in de buurt vinden en alsnog een doorverwijzing krijgen naar het ziekenhuis van mijn oude woonplaats?
    (Sorry voor de vele vragen)
    Vaak werkt een verloskundige praktijk graag samen met een bepaald ziekenhuis. Maar je bent vrij om een ziekenhuis te kiezen, afhankelijk van je verzekering of je alles vergoed krijgt. Check dus of je zelf mag kiezen of alleen bij bepaalde ziekenhuizen 100% vergoeding hebt.

    Als het ver rijden is naar je oude woonplaats zal verloskundige waarschijnlijk adviseren om een ziekenhuis dichterbij te kiezen. Je moet er natuurlijk snel kunnen zijn als het zo ver is. Ook voor controles op en neer rijden moet dan geen probleem voor je zijn.

  12. #29757
    MVC Lid

    Reacties
    3
    25-01-2018

    Citaat Geplaatst door CompValley1 Bekijk reactie
    Vaak werkt een verloskundige praktijk graag samen met een bepaald ziekenhuis. Maar je bent vrij om een ziekenhuis te kiezen, afhankelijk van je verzekering of je alles vergoed krijgt. Check dus of je zelf mag kiezen of alleen bij bepaalde ziekenhuizen 100% vergoeding hebt.

    Als het ver rijden is naar je oude woonplaats zal verloskundige waarschijnlijk adviseren om een ziekenhuis dichterbij te kiezen. Je moet er natuurlijk snel kunnen zijn als het zo ver is. Ook voor controles op en neer rijden moet dan geen probleem voor je zijn.
    Dankjewel zuster,Baarak allahu fieki voor je heldere uitleg.

    Prima, ik ga aan de slag in sha Allah.

  13. #29758
    MVC Lid

    Reacties
    1.625
    15-07-2015

    Dames, waar kijk je naar bij het zoeken naar juiste kinderopvang? Ik ga bij twee een rondleiding aanvragen. Waar let je op?

  14. #29759
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Iemand die dit geckeckt heeft en klopt het ?

    https://wij.nl/zwanger-jongen-meisje...lachtskalender
    Trotse mama ♡♡

  15. #29760
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Lhoceima- Bekijk reactie
    Iemand die dit geckeckt heeft en klopt het ?

    https://wij.nl/zwanger-jongen-meisje...lachtskalender
    Haha grappig bij mij klopt het

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)