1. #28906
    MVC Lid

    Reacties
    593
    12-09-2012

    Zkh geweest vr mijn opgegezwollen been uren aan de monitor baby hartje ook beluisterd
    Bloeddruk urine onderzocht leuk en aardige allemaal maar nog niemand heeft nr mijn been gekeken

    Wacht op verloskundige vn ochtend tot uur of 3
    Was het wachten bui heb me zelf ontslaan moest ook iets ondertekenen

    Zit nu thuis doodmoe heb maandag toch een afspraak dus wacht af
    Maar denk niet dat het iets ernstig is

  2. #28907
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Asalamoe alaykoem.

    Alles goed met jullie hier?

    Vraagje ... soms kolf ik af omdat de kleine heel traag aan de borst drinkt en op bezoek vind ik dat 'vervelend'.
    Maar welk flesje/speen valt hierbij aan te raden? Nr 1 van Avent is te groot heb ik gisteren gemerkt. Dus liefst een fles/speen waarbij hij traag drinkt en moeite moet doen zoals bij borstvoeding.


    Dank alvast!

  3. #28908
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Stadsmens allaahi chafiek ameen

    Nieuwerd ik heb daar helaas geen advies over. Mss weet iemand anders het?

    Appelcake.....ik had gister zo een gevoel dat je afgelopen nacht mss wel weeën zou krijgen....ik hoop insha allaah dat het zover is voor jou. Waqfa sahla insha allaah. Moge allaah jullie bijstaan ameen.

  4. #28909
    MVC Lid

    Reacties
    3.536
    26-02-2015

    Nieuwerd medela fles met een calmaspeen. Is de zelfde dribktechniej als aan de borst.

    Ps ben weer back heb laatste periode in n bubbel geleefd.
    Ik.zal later mijn verhaal doen..
    Voor de zwangere waqfa sehla geniet nog maar van jullie buik en rust

  5. #28910
    MVC Lid

    Reacties
    21.821
    03-02-2013

    Hoe lang na de miskraam heb je je eerste menstruatie weer? Wat is normaal?
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  6. #28911
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Ochtendmens, van 4.30u tot 8.30u vannacht weer dezelfde voorweeeen en meer niet. Op naar week 42.

    Zo jammer...vk heeft het al over inleiden. Als we willen woensdag al. Ik wil niet meer inleiden is zo lelijk. Maaja. We wachten het af...

  7. #28912
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Nismae welkome back! Inshallah is alles goed met jou en je gezin? Gair inshallah.

  8. #28913
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Nieuwerd medela fles met een calmaspeen. Is de zelfde dribktechniej als aan de borst.

    Ps ben weer back heb laatste periode in n bubbel geleefd.
    Ik.zal later mijn verhaal doen..
    Voor de zwangere waqfa sehla geniet nog maar van jullie buik en rust
    Welkom terug Nismae. Ik hoop dat alles goed gaat met jou en je gezinnetje.

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Ochtendmens, van 4.30u tot 8.30u vannacht weer dezelfde voorweeeen en meer niet. Op naar week 42.

    Zo jammer...vk heeft het al over inleiden. Als we willen woensdag al. Ik wil niet meer inleiden is zo lelijk. Maaja. We wachten het af...
    Zoooo jammer zeg. Khair insha allaah.

    Insha Allaah hoeft dat inleid gebeuren allemaal niet hoor! Moge Allaah het een voorspoedige bevalling laten zijn, ameen.

  9. #28914
    MVC Lid

    Reacties
    682
    12-03-2011

    @appelcake je geduld wordt wel op de proef gesteld. Het kan nooit meer zolang duren..het is bij jou een kwestie van uren in cha allah. Mocht ik je niet meer spreken voor je bevalling dan wens ik je een hele fijne bevalling toe in cha allah.

    @nieuwers flesjes van dr brown past heel goed bij babys die traag moeten drinken. Heb m zelf ook en gebruik hem soms..niet altijd want hij drinkt dus erg traag. Gebruik zelf sinds een kaar dagen die van Avent philips die gratise in de box.

    @thischick..wat vreselijk om te lezen van je miskraam. In cha allah raak je snel in verwachting van een gezond kindje. Ik weet niet hoelang je zwanger was maar het verschilt van vrouw tot vrouw qanneer je cyclus weer op gang komt. Bij mij duurde het ongeveer 5 weken.


    @stadmens hoe gaat het nu met je been? Heb je nog veel pijn en is deze nog steeds opgezwollen? Kan het geen vocht zijn? Allahi chefek in cha allah!

    @invent hoe is het met jou? Je bent ook inmiddels de 40 weken gepasseerd las ik. Voel je al wat? Maarja zelfs als je niks voelt kan het zo maar beginnen. Ik voelde dik 39 weken niks tot mn vliezen opeens braken. In cha allah heb jij ook snel je wondertje in je armen.

  10. #28915
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Ameen lieve dames. Al zeg ik nu wel makkelijk hamdulilah en we wachten af, ik vind het toch echt lastig. Maar goed het zij zo.

    Nieuwerd, ik had de fles van Lansinoh (Momma) gekregen en gebruikt. Een hele fijne fles.
    Lansinoh maakt speciaal de lijn voor moeders die borstvoeding geven en kolven. Drinktechniek aan de fles is als aan de borst. Heb een kleine gekregen en later een grote gekocht...alleen online verkrijgbaar toen. Heel blij mee geweest.

  11. #28916
    MVC Lid

    Reacties
    3.536
    26-02-2015

    Selaam dames een update..
    Ik ben dus inmiddels bevallen op 6 oktober van een prachtige zoon. De bevalling verliep heel snel. Hamdollah voor alles.. helaas ben ik nogal gevoelig voor postnatale depressie na de bevallingen.. ik had dit ook bij de andere kinderen.. en hoewel ik het zag aankomen is het toch moeilijk iedere keer. Dat bedoelde ik met ik heb in n bubbel geleefd laatste tijd. Het is ook niet makkelijk om te herstellen je ritme te vinden. Ook je andere Kids aandacht geven je echtgenoot.. Dan nog kraambezoek. Het huishouden etc..
    Gelukkig heb ik nu een routine en is de baby ook rustig. Zelf ga ik al naar buiten wat me heel goed doet. Dus mijn tip is blijf vooral niet binnenuit ten maar neem lekker n frisse neus..
    Verder tjaah alles gaat voorbij persoonlijk ben ik liever 80 keer zwanger en beval ik 100 keer maar kraamtijd sla ik echt liever over. Kan niet wachten tot de baby kan kruipen etc..
    Waqfa sehla voor de dames die nog moeten

  12. #28917
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Hoe lang na de miskraam heb je je eerste menstruatie weer? Wat is normaal?
    Het kan gelijk over een maand 40 dagen, kan ook iets langer, als je lichaam zich eerst schoon wilt maken. Hoe dan ook je lichaam is daar slim in alhamdoelillah. Hoelang het ook de tijd neemt, dat is wat het nodig heeft .
    Je kunt de boel helpen door je baarmoeder warm en schoon te maken door gezonde voeding en warme kruiden. Vooral nu in de koude maanden wordt het op prijs gesteld. Af en toe een kopje thee met kaneel o fthee met gember. Niet veel mixen met kruiden.

    Wat ook goed helpt is een warm teiltje vullen met een beetje lavendelblaadjes. Trek iets langs aan zonder ondergoed en laat de stoom omhoog komen. Doe dat 10 min/15 min kijk hoelang je het volhoudt en niet te dichtbij. Zeef vervolgens de nog warme lavendelbladeren en stop ze in een lapje van katoen, zodat je ze als verband kunt dragen. Zorg ervoor dat de kamer waarin dit gebeurt om aangename warme temperatuur is. Je zult de komende dagen merken, dat er heel veel oud bloed en viezigheid ( hashakoem) uit je baarmoeder komt.
    Dit zou eigenlijk elke menstruerende vrouw moeten doen. Helpt ook bij blaasontsteking en warm houden van de geslachtsorganen van de vrouw

  13. #28918
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Selaam dames een update..
    Ik ben dus inmiddels bevallen op 6 oktober van een prachtige zoon. De bevalling verliep heel snel. Hamdollah voor alles.. helaas ben ik nogal gevoelig voor postnatale depressie na de bevallingen.. ik had dit ook bij de andere kinderen.. en hoewel ik het zag aankomen is het toch moeilijk iedere keer. Dat bedoelde ik met ik heb in n bubbel geleefd laatste tijd. Het is ook niet makkelijk om te herstellen je ritme te vinden. Ook je andere Kids aandacht geven je echtgenoot.. Dan nog kraambezoek. Het huishouden etc..
    Gelukkig heb ik nu een routine en is de baby ook rustig. Zelf ga ik al naar buiten wat me heel goed doet. Dus mijn tip is blijf vooral niet binnenuit ten maar neem lekker n frisse neus..
    Verder tjaah alles gaat voorbij persoonlijk ben ik liever 80 keer zwanger en beval ik 100 keer maar kraamtijd sla ik echt liever over. Kan niet wachten tot de baby kan kruipen etc..
    Waqfa sehla voor de dames die nog moeten
    WAt vervelend voor e lieverd. Maar alhamdoelillah je pakt het goed aan! GA zo door. Moge Allah je snel genezen1

  14. #28919
    MVC Lid

    Reacties
    3.536
    26-02-2015

    Chokrane mamavanm lief van je..

  15. #28920
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Chokrane mamavanm lief van je..
    Probeer als het je lukt veel dadels en gerstesoep te eten. Ook noten en zaadjes zullen je helpen ( voeding voor de hersenen). HEt helpt goed tegen depressie vooral pompoenpitten en drink veeeeel. En beter vlees vermijden behalve djaj beldi en vis omega-3. Want de baby trekt veel energie van je en als je dat niet voldoende haalt uit vocht en voeding kan het je geestelijk ook ziek maken.