1. #28231
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Ja gaat echt snel. Ik heb een buik vergeleken met 28 weken zwanger hahaha.
    Hahaha ze zeggen dat het vanaf baby nr 3 sneller gaat allemaal.

  2. #28232
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Hahaha ze zeggen dat het vanaf baby nr 3 sneller gaat allemaal.
    Ja bij mij klopt dat wel. Had vanaf week 15 ongeveer al echt een buik. Maar doordat ik een khimaar draag zien mensen het vaak niet haha. Daarbij fietsen en het is al helemaal moeilijk te zien. Sommige moeders wisten niet eens dat ik zwanger was haha. En ik had echt wel een flinke buik.

  3. #28233
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Ik geloof ook niet dat je her geslacht kan beïnvloeden met timing ofzo. Mekteb Allah wanneer en waarvan je zwanger raakt. Ook al is het wetenschappelijk bewezen dat tijd enz enz een rol spelen: die kansen zijn zo klein. Enkel de timing van Allah zal dat bepalen. Naar mijn eigen mening. Wa Allahoe e3lem.

  4. #28234
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Mashallah bintu, een heel eind!
    En simpel nog veel verder hamdulilah.

    Mourema, lastig hoor tandjes. Inshallah komen ze allemaal snel door. Is je kindje er van af.

  5. #28235
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Vandaag 37 weken hamdulilah. Met mijn zoontje begon vandaag de inleiding en had ik 2 dagen later hem in mijn armen. Soubhanallah lijkt zo lang terug en ook net gisteren.
    Nu benieuwd hoelang het nog gaat duren. Straks weer controle. Maar nog geen tekenen hoor. Dus we wachten het af.

  6. #28236
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Vandaag 37 weken hamdulilah. Met mijn zoontje begon vandaag de inleiding en had ik 2 dagen later hem in mijn armen. Soubhanallah lijkt zo lang terug en ook net gisteren.
    Nu benieuwd hoelang het nog gaat duren. Straks weer controle. Maar nog geen tekenen hoor. Dus we wachten het af.
    Wat heeft dat lang geduurd! Mag ik vragen waarom er ingeleid moest worden? Had je zelf al wel tekenen of was het gepland?

  7. #28237
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Ochtendmens, met 37 weken precies heb ik een ballon gekregen. Die blijft 24u in om de baarmoedermond te doen verstrijken. Volgende dag kwam hij los, en 2 cm ontsluiting. Dag erop in de ochtend gemeld, aan het infuus met weeenopwekkers en einde van de dag is onze zoon geboren. Een hele reis haha.

    Ja was gepland, vanaf week 28 begon de groei van de baby opeens heel hard te gaan. Om te voorkomen dat ik met 40 weken moest bevallen van een kind van 5 kilo, met 37 weken dus ingeleid. Kind woog toen al 3750 gram. Dus goed ingeschat door de artsen.

  8. #28238
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Ochtendmens, met 37 weken precies heb ik een ballonnen gekregen. Die blijft 24u in om de baarmoedermond te doen verstrijken. Volgende dag kwam hij los, en 2 cm ontsluiting. Dag erop in de ochtend gemeld, aan het infuus met weeenopwekkers en einde van de dag is onze zoon geboren. Een hele reis haha.

    Ja was gepland, vanaf week 28 begon de groei van de baby opeens heel hard te gaan. Om te voorkomen dat ik met 40 weken moest bevallen van een kind van 5 kilo, met 37 weken dus ingeleid. Kind woog toen al 3750 gram. Dus goed ingeschat door de artsen.
    Masha allaah flinke baby! Inderdaad wel fijn dat ze dat goed hebben ingeschat.

    Heftig hoor als je ingeleid moet worden en schijnt ook erg vervelend te zijn. Mag je nu wel je termijn afwachten? Ze zeggen toch dat de 2e meestal ongeveer even groot is als de eerste? Dat het geboortegewicht van de eerstw een indicatie Is?

  9. #28239
    MVC Lid

    Reacties
    593
    12-09-2012

    @simpel heelspannend mijn eerste was Ik met 42 weken bevallen

    @appelcake Ben je zwanger ? Moet nog paar nicknames leren

    @bintu wij zijn maar een weekje verschil Ben 21 weken heb ook een grote buik voel de baby lichtjes bewegen
    Erg last van stemming wisseling
    Hoe is het met jou ?

  10. #28240
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Nee lieve schatten die om me vroegen.
    Ben in het ziekenhuis nu. Zo aan de ctg
    Had ff geen zin om iets over zwangerschap te lezen of over te hebben.

    InshaAllah doet ze het goed fan kan ik nog wachten tot 42 weken.

    En wat betreft hoe groot baby is heb juist vaak gelezen dat de 2de groter/zwaarder is meestal dan de 1ste.
    Happiness is an inside job


  11. #28241
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Allahumma baarik Appelcake, mijn kids hebben dat gewicht op 40 weken zelfs niet

    @Bint: Heb bij alledrie de zwangerschappen geen grote buiken gehad.
    Wel heb ik al vroeg last/pijn van de harde schoppen en bewegingen. Misschien doordat ze meer naar binnen zitten of sneller krapper zitten
    Heb nl soms echt het gevoel alsof hij letterlijk uit mijn buik komt met zijn getrap.
    Het onaangenaam gevoel begon al rond 20 weken. Meesten genieten dan van de zachte schopjes etc. Awel, ik denk alleen maar ... zit stil, je doet me pijn

  12. #28242
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    @Praline: Moge Allaah het voor je vergemakkelijken. Ameen
    In sha Allaah goed nieuws!

  13. #28243
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nieuwerd Bekijk reactie
    @Praline: Moge Allaah het voor je vergemakkelijken. Ameen
    In sha Allaah goed nieuws!
    Ameen
    Happiness is an inside job


  14. #28244
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Grrr pralineee haha. Ik had zulke goede hoop. In shaa Allaah komt je kleine vandaag nog. Moge Allaah het makkelijk maken voor je ameen! Zoals je ziet denken we allemaal aan je.

  15. #28245
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door stadmens Bekijk reactie
    @simpel heelspannend mijn eerste was Ik met 42 weken bevallen

    @appelcake Ben je zwanger ? Moet nog paar nicknames leren

    @bintu wij zijn maar een weekje verschil Ben 21 weken heb ook een grote buik voel de baby lichtjes bewegen
    Erg last van stemming wisseling
    Hoe is het met jou ?
    Leuk maa shaa Allaah! Ja ik voel de kleine ook een paar keernper dag. Blijft prachtig gewoon maa shaa Allaah! Oef ik ook. Vind het best zwaar met al die rondrennende kinderen. Hoe oud zijn je andere kindjes? Verder gaat het wel goed alhamdulilaah, bekkeninstabiliteit is alweer lichtjes begonnen helaas.