1. #28186
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Foxy Bekijk reactie
    Hier heb ik wel wat aan.. schrik alleen van de lange lijst haha
    Vroeger was alles veel makkelijker (mijn moeders tijd haha)

    Jazakallahu khairan
    Ja precies. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de helft nauwelijks gebruik haha. De basics zijn

    Kleding (die hoeveelheden zijn wel handig van de site, je kan altijd bijkopen).
    Badhandoek
    Badje + standaard
    Bedje
    Matras
    Hoeslaken
    Deken (ikzelf vind een slaapzak fijner)
    Luiers
    Doekjes

    Oh en hydrofielluiers, alhoewel ik die dingen voornamelijk.gebruik in het begin. Het ligt echt aan de voorkeur van een moeeder zelf. Maar inderdaad, vroeger was het allemaal makkelijker haha. Veel is ook marketing!

  2. #28187
    MVC Lid

    Reacties
    72
    30-05-2009

    Salam dames,

    Ik lees een tijdje mee hier, maar ik zou graag willen weten of er mama's zijn die in het Sophia kinderziekenhuis zijn bevallen.
    Ik moet daar bevallen, maar er is zo weinig informatie over van alles en nog wat.

    Help

  3. #28188
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Ja precies. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de helft nauwelijks gebruik haha. De basics zijn

    Kleding (die hoeveelheden zijn wel handig van de site, je kan altijd bijkopen).
    Badhandoek
    Badje + standaard
    Bedje
    Matras
    Hoeslaken
    Deken (ikzelf vind een slaapzak fijner)
    Luiers
    Doekjes

    Oh en hydrofielluiers, alhoewel ik die dingen voornamelijk.gebruik in het begin. Het ligt echt aan de voorkeur van een moeeder zelf. Maar inderdaad, vroeger was het allemaal makkelijker haha. Veel is ook marketing!

    Thermometer
    Kruik (vooral voor winterbabies)
    ik vind die molton doeken ook fijn
    En naast hoeslaken heb ik ook altijd een bovenlaken
    Shampoo en bodylotion
    hydrofiele washandjes
    Flesjes
    Flesjes schoonmaakborstel
    Aankleedkussen + hoes. Mooist is dat je ook een commode hebt. Anders een plek waar je staand je kindje kan verschonen.

    Uitzet kan je eigenlijk zo breed bekijken als je wil. Er komt nogal wat bij kijken als je eerste kindje op komst is.

  4. #28189
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    @Praline: Bij mijn 2de was ik later bevallen dan mijn 1ste.
    Hoop dus nu bij de 3de dat het niet nog later is

    Vandaag zit ik aan 38 weken alhamdoellillaah.

  5. #28190
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Luieremmer bijv heb ik helemaal nooit aangeschaft.
    Die geparfumeerde luierzakjes heb ik altijd en daar gaat het in.
    Happiness is an inside job


  6. #28191
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nieuwerd Bekijk reactie
    @Praline: Bij mijn 2de was ik later bevallen dan mijn 1ste.
    Hoop dus nu bij de 3de dat het niet nog later is

    Vandaag zit ik aan 38 weken alhamdoellillaah.
    Balen wij zeg haha. Ze hebben het goed binnen bij ons die kleintjeshaha
    Als het steeds later word bereik ik sowieso een keer die 42 weken wel
    Happiness is an inside job


  7. #28192
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Thermometer
    Kruik (vooral voor winterbabies)
    ik vind die molton doeken ook fijn
    En naast hoeslaken heb ik ook altijd een bovenlaken
    Shampoo en bodylotion
    hydrofiele washandjes
    Flesjes
    Flesjes schoonmaakborstel
    Aankleedkussen + hoes. Mooist is dat je ook een commode hebt. Anders een plek waar je staand je kindje kan verschonen.

    Uitzet kan je eigenlijk zo breed bekijken als je wil. Er komt nogal wat bij kijken als je eerste kindje op komst is.
    Ohja, haha daar denk ik niet eens meer aan omdat ik het meeste al heb barakAllaahu feeki voor je aanvulling lieverd. Flesjes heb ikzelf nooit nodig gehad alhamdulilaah.

  8. #28193
    MVC Lid

    Reacties
    110
    01-07-2016

    Dames ik zit er even doorheen..

    Mijn baby is nu bijna 8 maanden en sliep na 2 maandjes al helemaal door alhamdoulillah. Nu al 3 maanden niet meer ongeveer. Het begon met tandjes dus ik dacht dat het daaraan lag, maar het is echt elke nacht weer raak. Ik voed niet s’nachts, maar het is puur jammeren en huilen door onrustige slaap denk ik. Dus ik moet even troosten, speen teruggeven en het is weer goed. Maar als je dit minimaal 5x per nacht moet doen, ben je op een gegeven moment echt op.. Iemand tips?

    In love ♡


  9. #28194
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Afwisselen met je man sowieso. Doen wij hier ook. Vam tevoren afspreken wiens nacht dit is. Alhoewel 5x wel erg veel is. Meestal 1 tot max 4 keer ongeveer en dan alleen speentje geven maar ik snap je wel hoor want je nacht is dan sowieso onderbroken en moet je de slaap weer vatten...

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  10. #28195
    MVC Lid

    Reacties
    110
    01-07-2016

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Afwisselen met je man sowieso. Doen wij hier ook. Vam tevoren afspreken wiens nacht dit is. Alhoewel 5x wel erg veel is. Meestal 1 tot max 4 keer ongeveer en dan alleen speentje geven maar ik snap je wel hoor want je nacht is dan sowieso onderbroken en moet je de slaap weer vatten...
    Ja precies, het duurt al even voordat ik slaap maar dan ook nog zovaak wakker gemaakt worden..
    De afgelopen tijd zaten er wel wat goede nachten tussen en dan moest ik er ongeveer 2x uit. Maar helemaal doorslapen (wat vanaf 2 maanden al het geval was) gebeurt helaas niet meer.

    Afwisselen doen we niet, hij werkt veel en ik werk niet. Dus gun hem wel zijn nachtrust. Maar jouw kleintje wordt dus ook alleen wakker voor de speen?

    In love ♡


  11. #28196
    Be happy

    Reacties
    26.428
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Dat wakker worden in de nacht herken ik helaas ook. Soms heeft ie een nachtmerrie en soms wordt hij gewoon zo twee keer wakker in de nacht , aan t jammeren.

    Wij hebben het hier thuis zo geregeld dat mijn man weekends in de ochtend met hem opstaat. Ik ben blijf altijd diegene die opstaat in de nacht. (Hij werkt, ik niet)
    Maar echt fijn dat mijn man hem overneemt jn t weekend. Dan kan ik ff uitslapen .


    Geef soms flesje water aan je kleintje. Kan zo zijn dat ze gewoon echt dorst hebben..
    Trotse mama ♡♡

  12. #28197
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Loyaal. Bekijk reactie
    Ja precies, het duurt al even voordat ik slaap maar dan ook nog zovaak wakker gemaakt worden..
    De afgelopen tijd zaten er wel wat goede nachten tussen en dan moest ik er ongeveer 2x uit. Maar helemaal doorslapen (wat vanaf 2 maanden al het geval was) gebeurt helaas niet meer.

    Afwisselen doen we niet, hij werkt veel en ik werk niet. Dus gun hem wel zijn nachtrust. Maar jouw kleintje wordt dus ook alleen wakker voor de speen?
    Oke. Ja echt irritant hoor. Soms hoor ik haar niet en gaat mn man er een paar keer uit. Hij is een lichte slaper en ik slaap wat dieper. Een tijdje terug ging ik er t meest uit maar ik merkte aan mezelf dat ik geslooopt was en elke keer hoofdpijn. Dus doen we nu meestal om en om. Hij slaapt dan weleens na zijn werk een uurtje en dat vindt hij dan goed. Ik kan geen middagdutjes doen.
    Ja het gaat altijd om haar speentje. Tenminste ze is wel altijd stil wanneer ik het speentje teruggeef. Ik wil ook wel tips hoe ze gewoon zonder te zeuren verder kan slapen

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  13. #28198
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Praline is stil vandaag. Yep die is (aan het) bevallen. Inshallah.

  14. #28199
    MVC Lid

    Reacties
    593
    12-09-2012

    20 weken echo gehad baby is helemaal gezond alhamdoelilaah
    Krijg een gezonde zoontje


    Voor de dames die miskraam hebben gehad Wensik veel sterkte
    Weet dat Allah swtje deze beproevingen geeft omdat jullie sterke vrouwen zijn ohh

  15. #28200
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door stadmens Bekijk reactie
    20 weken echo gehad baby is helemaal gezond alhamdoelilaah
    Krijg een gezonde zoontje


    Voor de dames die miskraam hebben gehad Wensik veel sterkte
    Weet dat Allah swtje deze beproevingen geeft omdat jullie sterke vrouwen zijn ohh
    Allaahuma bareek een gezonde jongen maa shaa Allaah! Gefeliciteerd lieverd xx