1. #27421
    -

    Reacties
    5.885
    27-03-2007

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Morgen consultatiebureau en die vaccinatie weer.
    Ben benieuwd of alles weer goed is.
    Deze schijnt ook erg pijnlijk te zijn. Hoop dat het mee valt voor mn schatje.

    En al 4 kiezen zijn in 1x doorgekomen.
    Mijn zoontje moet morgen ook naar het cb en krijgt prikjes!
    Is je zoontje dan niet laat voor de 14 maanden prik?

  2. #27422
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    De (voorlopig) laatste prikjes hebben hier geen beetje pijn veroorzaakt. Nou ja, even gehuild bij het zetten maar daarna gelijk over. Inshallah bij jullie ook zo.

  3. #27423
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Gigi7 Bekijk reactie
    Vreemd. Ik had met 8 weken wel mijn eerste echo gehad bij de verloskundige (eerste bij de huisarts met 6 weken)en nooit een rekening gehad en het was niet medisch. Maar ik zie dat mijn verzekering dit wel vergoed uit de basisverzekering. Overigens ben ik verzekerd bij Anderzorg.

    Prenatale screening: de prenatale screening bestaat uit counseling (voorlichting, advies) de termijnecho (om de zwangerschapsduur te bepalen) en het structureel echoscopisch onderzoek in het 2e trimester (de '20 weken-echo').
    Uit die laatste zin begrijp ik juist dat er maar 2 echo's binnen de vergoeding vallen en de rest is dus alleen advies en voorlichting. Mijn verzekering is precies hetzelfde als bij mijn zoontje, maar toen deden ze niet moeilijk over de 7 weken of 30 weken echo. deze praktijk houdt zich denk ik gewoon iets strikter aan de regels (helaas).

  4. #27424
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    praline ze zeggen dat wanneer je bij de eerste later was, dat je dan bij de 2e meestal ook later zal zijn. Allaahoe alam. Inderdaad spannend haha.

  5. #27425
    MVC Premium

    Reacties
    7.228
    10-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Ik heb met mijn zoontje ook alleen maar een termijnecho gehad op het begin.. rond 10 weken. Geen vroege echo ofzo..

  6. #27426
    MVC Lid

    Reacties
    440
    19-02-2012

    Salaam Dames,

    Ik ben lang niet meer op Marokko.nl gekomen. Ben momenteel terug zwanger van mijn 2de kindje. Ik ben aan het aftellen ben eind september uitgerekend maar ik denk niet dat ik het einde haal de baby is al goed ingezakt en heb al 1 cm ontsluiting. Bij mijn dochter is het ook allemaal snel gegaan en was zij geboren op 38 weken.

    Trouwens hebben jullie al een naam? Hey is echt moeilijk zoveel mooie namen.:-) trouwens wat vinden jullie van de naam Adam en Nessim? Leuke topic!

  7. #27427
    Be happy

    Reacties
    26.428
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Mijn zoontje heet Adam. Prachtige naam

    Krijg je weer een jongetje of?
    Hoe oud is je eerste kind?

    Allah y kamar bi lghayr! In sha Allah een voorspoedige bevallen en gezond baby'tje
    Trotse mama ♡♡

  8. #27428
    MVC Lid

    Reacties
    682
    12-03-2011

    @octendmens ik proef een beetje uit je tekst dat je het best lang vind duren aangezien de 1e zwangerschap ook niet zonder slag of stoot is verlopen..keizersnede en dergelijke.

    Mocht ik het inderdaad goed hebben dan zou ik gewoon weer terugbellen en je onrust uitspreken. Aangeven dat je het best lang vind duren allemaal en dat het wat onzekerheid met zich meebrengt. Kijk of je de afspraak kan vervroegen doen ze echt moeilijk dan zou ik kijken naar een andere vk. Het is namelijk wel de bedoeling dat je de komende 8 maanden een goed en gerust gevoel hebt bij je vk. Er zijn genoeg praktijken die een echo rond de 8 weken inplannen.

  9. #27429
    MVC Lid

    Reacties
    440
    19-02-2012

    Lhoceima, subhanallah je zoontke noemt Adam prachtig ik en mijn man vinden die naam zo mooi! Mijn eerste kindje is een meisje zij os nu 20 maand. Ik krijg nu inschallah een zoontje hoe oud is u zoontje?sokran Inschallah

  10. #27430
    -

    Reacties
    5.885
    27-03-2007

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Uit die laatste zin begrijp ik juist dat er maar 2 echo's binnen de vergoeding vallen en de rest is dus alleen advies en voorlichting. Mijn verzekering is precies hetzelfde als bij mijn zoontje, maar toen deden ze niet moeilijk over de 7 weken of 30 weken echo. deze praktijk houdt zich denk ik gewoon iets strikter aan de regels (helaas).
    Raar zeg.. ik kreeg bij mn zoontje gewoon meerdere echo's
    Bij de verloskundige kreeg ik met 5.5, 8, 11, 20, 32 en 36 weken een echo

  11. #27431
    Be happy

    Reacties
    26.428
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Dankjewel.
    Hij is 16 maanden bijna.

    Ah wat leuk! Meisje en een jongen
    Trotse mama ♡♡

  12. #27432
    MVC Lid

    Reacties
    440
    19-02-2012

    Lhoceima-, leuke leeftijd en denk je al aan een 2de? Wij wouden na dat ze 1 jaar werd een 2de voor haar te vergezellen ze vraagt veel aandacht :-)

  13. #27433
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Simpel_ Bekijk reactie
    @octendmens ik proef een beetje uit je tekst dat je het best lang vind duren aangezien de 1e zwangerschap ook niet zonder slag of stoot is verlopen..keizersnede en dergelijke.

    Mocht ik het inderdaad goed hebben dan zou ik gewoon weer terugbellen en je onrust uitspreken. Aangeven dat je het best lang vind duren allemaal en dat het wat onzekerheid met zich meebrengt. Kijk of je de afspraak kan vervroegen doen ze echt moeilijk dan zou ik kijken naar een andere vk. Het is namelijk wel de bedoeling dat je de komende 8 maanden een goed en gerust gevoel hebt bij je vk. Er zijn genoeg praktijken die een echo rond de 8 weken inplannen.
    Chukran voor je reactie. Ja klopt ik maak me zorgen want ik heb gewoon een litteken. Ik ga er nog eens achteraan bellen insha Allaah.

  14. #27434
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Ochtendmens als je je zorgen maakt om fysieke redenen ofzo, idd terugbellen. Dat zijn vaak de uitzonderingen waarbij ze wel extra echo's maken.

    Ik heb bij onze zoon wel vroege echo's gehad, maar daarvoor is het ook mis gegaan bij 2 zwangerschappen. Gewoon om de stress te verlichten, vroege echo gehad. Nu weer zwanger maar eerste echo gewoon bij termijnbepaling gelaten: zo'n vroege echo is fijn, maar je kan er eigenlijk niks mee.

  15. #27435
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Salamaleikum dames, leuk om een update te lezen van iedrreen. Degenen die bijna gaan bevallen waqfa sahla in challah.
    Ow ja een vroege echo krijg je alleen als je complicaties of miskramen had tijdens vorige zwangerschappen anders idd zelf vergoeden. Verzekeringen zijn streng geworden.

    Ik heb de laatste weken sterke trek in rauwe groente. Alhamdoelillah wel gezonder dan vorige zwangerschappen, toen kreeg ik trek in klei.

    Zal wel een tekort zijn aan mineralen.