1. #26791
    MVC Lid

    Reacties
    9.437
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Alwayshope Bekijk reactie
    Salam wa3alaikum dames hoe gaat het met jullie??
    Bij ons gaat t goed alhamdulilah alleen heeft mn kleine last met poepen zooo zielig hij houdt het in omdat het pijn doet en als hij echt moet gaat hij echt persen. Was vandaag bij de huisarts cremetjes meegekregen voor zn billetjes. Ga hem ook wat olijfolie geven (kan ik het beste 1 lepeltje bij zn melk doen?) Hopelijk blijft het dan zacht.
    Wa alaykoem asalaam, als je kindje al groente krijgt, zou ik het daarin verwerken. Vinden ze sowieso lekker. En de groente en fruitpapjes ietsje met water aanlengen. Zo deed ik het en het hielp meestal in 24 uur al

    Allaahie chafih ameen.

  2. #26792
    MVC Lid

    Reacties
    9.437
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Veel te streng voor onszelf! Ik las laatst een artikel over moeders die 'spijt' hadden van het nemen van kinderen. Niet spijt van de kinderen, maar als ze wisten van te voren hoe groot het impact zou zijn, ze de keus hadden gemaakt geen kinderen te nemen.
    Zette me aan het denken en kwam tot de conclusie: als ik van te voren wist hoe vaak en hoe erg ik in mezelf als moeder teleurgesteld zou zijn....ik alsnog kinderen wil hoor. Maar het valt echt vies tegen.
    Eerlijk gezegd kan ik het wel begrijpen zo'n artikel. Moederschap is zo 180 graden iets anders dan wat ik ervan verwacht had. Ik ben ook dankbaar dat ik moeder mag zijn alhamdoelillaah, maar ik heb vaak dat ik bij mezelf denk, pff ik wist niet dat het zo en zo zou voelen.

  3. #26793
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Alwayshope Bekijk reactie
    Salam wa3alaikum dames hoe gaat het met jullie??
    Bij ons gaat t goed alhamdulilah alleen heeft mn kleine last met poepen zooo zielig hij houdt het in omdat het pijn doet en als hij echt moet gaat hij echt persen. Was vandaag bij de huisarts cremetjes meegekregen voor zn billetjes. Ga hem ook wat olijfolie geven (kan ik het beste 1 lepeltje bij zn melk doen?) Hopelijk blijft het dan zacht.
    Had mn zoontje ook ff in het begin toen we begonnen met de hapjes.
    Kreeg toen als tip ja sowieso olijfolie, maar wat in 1x hier hier hielo was ong 2/3 gedroogde pruimen laten wellen zo paar uurtjes of hele nacht en dat prakken/pureren door zn fruithapje of nof beter met een kiwi. Gegarandeerd succes haha.

    Maar weet niet of je zoontje al hapjes krijgt?
    Happiness is an inside job


  4. #26794
    MVC Lid

    Reacties
    5.185
    16-09-2013

    Citaat Geplaatst door Everly Bekijk reactie
    Ik word genegeerd


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Ameen dankjwel sorry ik had er overheen gelezen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #26795
    MVC Lid

    Reacties
    5.185
    16-09-2013

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Vond ik echt heerlijk. Tussen nr 1 en 2 zit 4 jaar en 2 maanden. Ja het op en neer gaan van en naar school is vervelend maar je hebt de hele dag voor de kleine. Beetje bijslapen enzo is ook wel fijn. Tussen mijn 2e en 3e zit nog net geen 2,5 jaar. En dat vond ik wel pittiger. Het heeft ook weer zijn voordelen zo korter op elkaar. Tussen nummer 3 en 4 zal nog net geen 2 jaar tussen zitten. Ben benieuwd.
    Ja was het heerlijk lijkt me echt lastig die omschakeling van 1 kindje naar 2. Mijn zoontje krijgt ontzettend veel aandacht waar hij ook maar gaat. Dus ik heb het best wel zwaar met hem qua dingen afleren dus ben erg benieuwd hoe hij gaat reageren op nog een kindje over een aantal maanden.
    Trouwens heb me verrekend ze zullen 3 jaar en 3 maanden schelen.
    Adam is dec 2014 en de baby zal in sh allah maart 2018 zijn


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #26796
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Ambiance Bekijk reactie
    Ja was het heerlijk lijkt me echt lastig die omschakeling van 1 kindje naar 2. Mijn zoontje krijgt ontzettend veel aandacht waar hij ook maar gaat. Dus ik heb het best wel zwaar met hem qua dingen afleren dus ben erg benieuwd hoe hij gaat reageren op nog een kindje over een aantal maanden.
    Trouwens heb me verrekend ze zullen 3 jaar en 3 maanden schelen.
    Adam is dec 2014 en de baby zal in sh allah maart 2018 zijn


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Heel eerlijk, ik vond van 1 naar 2 zwaarder dan van 2 naar 3. Was wel even wennen om ineens 2 kids te hebben. Aandacht moeten verdelen en ook dat de eerste alle volle aandacht is gewend. Maar daar wen je aan. Komt in shaa Allaah helemaal goed.

  7. #26797
    love.

    Reacties
    1.227
    14-08-2013

    Citaat Geplaatst door Ambiance Bekijk reactie
    Ahw wat zielig meskien !! Allah i shafih!! Hoe oud is je zoontje? Als die oud genoeg is zou ik gewoon kleine stukjes brood geven en dan in olijfolie deppen.
    Melk met olijfolie lijkt me echt een aparte smaak denk dat je zoontje de melk dan niet meer wilt op drinken


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Amien! Hij is 5.5 maand. Je hebt gelijk zal een gekke smaak geven. Ik mag dus wel beetje brood geven gewoon een stukje waar hij dan op sabbelt?
    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Wa alaykoem asalaam, als je kindje al groente krijgt, zou ik het daarin verwerken. Vinden ze sowieso lekker. En de groente en fruitpapjes ietsje met water aanlengen. Zo deed ik het en het hielp meestal in 24 uur al

    Allaahie chafih ameen.
    Ik geef hem weleens iets om te proeven maar nog niet echt elke dag en op vaste tijden. Hoevaak mag ik het eigenlijk geven nu met 5.5 maand? Ik neem jouw tip ook mee ga ik in sha Allah doen!
    Amien!
    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Had mn zoontje ook ff in het begin toen we begonnen met de hapjes.
    Kreeg toen als tip ja sowieso olijfolie, maar wat in 1x hier hier hielo was ong 2/3 gedroogde pruimen laten wellen zo paar uurtjes of hele nacht en dat prakken/pureren door zn fruithapje of nof beter met een kiwi. Gegarandeerd succes haha.

    Maar weet niet of je zoontje al hapjes krijgt?
    Wat fijn dat het zo snel hielp! Ik ga het proberen hoorde ook dat kiwi helpt alleen kan ik het nu al geven gewoon in de blender. Is zo zuur van smaak haha. Hij kreeg weleens om te proeven wilde met precies 6 maanden beginnen maar kan nu ook wel denk ik.

    Bedankt dames voor al de tips!
    “No one will ever know the strength of my love for you. After all you’re the only one who knows what my heart sounds like from the inside.” ♡♡♡

  8. #26798
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Alwayshope, met 5.5 maand zou ik geen brood geven nog. Wel groentehapje met een beetje olijfolie erbij dan. Mijn zoon ging altijd goed poepen van de Bambix pap, granen. Niet rijstepap he, verstopt nog meer. Nog steeds trouwens. Volgens mij begint die vanaf 6 maanden.
    Vezels en water geven.

  9. #26799
    love.

    Reacties
    1.227
    14-08-2013

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Alwayshope, met 5.5 maand zou ik geen brood geven nog. Wel groentehapje met een beetje olijfolie erbij dan. Mijn zoon ging altijd goed poepen van de Bambix pap, granen. Niet rijstepap he, verstopt nog meer. Nog steeds trouwens. Volgens mij begint die vanaf 6 maanden.
    Vezels en water geven.
    Is goed dan wacht ik daar nog even mee. Vandaag had ik hem klein beetje met lepeltje gegeven en daarna meteen melk zodat hij het niet uitspuugt haha. Dan haal ik die ook als hij precies 6 maanden is nog maar 2 weekjes In sha Allah! Dankjewel voor je advies!
    “No one will ever know the strength of my love for you. After all you’re the only one who knows what my heart sounds like from the inside.” ♡♡♡

  10. #26800
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Je mag best nu al een klein bordje pap geven die voor 6 maanden is bedoeld, als je het mij vraagt. Al is het maar een paar lepeltjes. Wellicht helpt het. En lekker vinden ze het bijna altijd!

  11. #26801
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Alwayshope Bekijk reactie
    Amien! Hij is 5.5 maand. Je hebt gelijk zal een gekke smaak geven. Ik mag dus wel beetje brood geven gewoon een stukje waar hij dan op sabbelt?

    Ik geef hem weleens iets om te proeven maar nog niet echt elke dag en op vaste tijden. Hoevaak mag ik het eigenlijk geven nu met 5.5 maand? Ik neem jouw tip ook mee ga ik in sha Allah doen!
    Amien!

    Wat fijn dat het zo snel hielp! Ik ga het proberen hoorde ook dat kiwi helpt alleen kan ik het nu al geven gewoon in de blender. Is zo zuur van smaak haha. Hij kreeg weleens om te proeven wilde met precies 6 maanden beginnen maar kan nu ook wel denk ik.

    Bedankt dames voor al de tips!
    Ik was al met 4,5 maand begonnen met zowel groente als fruit. Je kan er een banaantje bij doen voor de smaak. Je moet doen waar je goed bij voelt. Heb je al rijstebloem gegeven met lepeltje? Zou ook daarmee kunnen of pap van 6 maanden. Kan geen kwaad als je eerder begint
    Happiness is an inside job


  12. #26802
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Precies dus, wat praline zegt. Maar geen rijstepap, dat verstopt juist. Ook banaan verstopt. Ik mocht vanaf 6 maanden (iets eerder kan geen kwaad) van consultatiebureau ook een scheut roosvice lacto bij zijn yoghurt of fruit doen. Dat is wel zoet.

    Worteltjes verstopt ook enorm. Zou daar ook niet mee beginnen als groentehapje.

  13. #26803
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Je kan het ook gwn door de fles heen doen. Mijn dochtertje kreeg een tijdje 1 flesje kv en deed toen daar olijfolie doorheen. Dronk ze gwn op. Je kan door de groente hap doen..

    Je kan nu al langzaam beginnen met elke dag groente geven en je merkt vanzelf wnnr hij meer wilt..en zo kan je steeds meer geven..Zou geen banaan geven verstopt idd.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  14. #26804
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Goodmorning,

    Net dat heerlijk drankje gehad. Ik ging net niet over mij nek. Ow wat smerig

    Nu nog wachten

  15. #26805
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Dat suikerdrankje? Bah. Zie daar echt tegenop. Hoever ben je eigenlijk nu?