1. #29326
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Ik merk nu wel echt dat het aan het karakter van je kindje ligt of het zwaar is of niet, een kindje (erbij) hebben. Mijn zoontje is zo anders dan mijn dochtertje. Een baby als zij kan ik er 10 tegelijk hebben hamdulilah. Bij mijn zoontje was ik met de seb3 (14 dagen gedaan) helemaal op. Ik viel in slaap tussen de dames zittend aan tafel. Ik kon thuis alleen nog maar huilen hoe moe ik was. En ga zo maar door.
    Mijn dochtertje is nu ruim 3 weken en soms 'vergeet' ik even dat ze er is.
    Ze is zo rustig en slaapt zo lekker door..hamdulilah. Moet haar echt nog steeds wakker maken om te eten, anders haal ik 6 voedingen niet eens op een dag.

    Dus fessia, inshallah gewoon een rustige baby erbij. Dan is het echt niet moeilijk om ze beiden zo jong te hebben.
    Inshaallah!! Wel heel fijn voor jou alhamdoulilah dat het een rustig meisje is.. Hopelijk blijft het ook zo. Denk idd ook met karakter te maken maar soms denk ik ook.. vertel me als het niet zo is haha.. Is gewoon een gedachte die ik heb.. dat bij een 2e het vaker wel soepeler gaat omdat niet alles nieuw is. Bij een eerste ren je bij elke piep bij wijze van en ben je ook wat onzeker. Ik was dat wel met borstvoeding heel erg en wist soms niet waarom ze huilde.

    InshAllah voor iedereen een makkelijke baby!! Zou het super fijn vinden haha.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  2. #29327
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Bij een tweede ben je idd ervarener en zekerder van jezelf. En ik geloof ook dat het een wisselwerking is met je kind: jij rustig dan is je kind ook rustig(er). Maar de basis ligt echt in het karakter van je kindje. Mijn zoontje is nu nog druk en slaapt nog steeds niet door. Heel koppig en eigenwijs. Kan echt jammeren en jengelen. En zo precies was hij al vanaf dag 1. Is gewoon vermoeiend.

  3. #29328
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Bij een tweede ben je idd ervarener en zekerder van jezelf. En ik geloof ook dat het een wisselwerking is met je kind: jij rustig dan is je kind ook rustig(er). Maar de basis ligt echt in het karakter van je kindje. Mijn zoontje is nu nog druk en slaapt nog steeds niet door. Heel koppig en eigenwijs. Kan echt jammeren en jengelen. En zo precies was hij al vanaf dag 1. Is gewoon vermoeiend.
    Ja klopt idd. Karakter zegt wel veel hoor. Mijn dochtertje is heel rustig en kan haar echt overal mee na toe nemen en daar krijg ik dan ook te horen dat ze heel rustig is..al i ze nu wel wat drukker en actiever maar nog wel echt rustig. Wie weet wordt de 2e een druktemaker en dan word het een stuk vermoeiender. Ben blij voor jou iig dat je meisje alhamdoulilah lekker rustig is en InshAllah gaat je zoontje ook snel doorslapen want dat lijkt me echt super zwaar!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  4. #29329
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Hamdulilah idd dat zij rustiger is. Was er echt bang voor. En fijn dat je dochtertje ook rustig is. Inshallah blijft dat zo en krijg je er een rustig kindje bij.
    Hoe dan ook, het is en blijft moeilijk die eerste tijd. Het zijn niet voor niets de tropenjaren. Hele relaties zijn erdoor op de klippen gelopen en ga zo door. Opvoeden van kinderen, zeker de eerste paar jaar, is altijd intens vermoeiend.

    Maar goed. Laten we niet vergeten dat hoe zwaar het ook is, het maar een paar jaar zijn. En ineens zijn ze groot

  5. #29330
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Praline en fessia in de ochtend als ik nog niets gegeten heb krijg ik dat missekijkheidsgevoel .. moet dan snel wat eten.. verder ruik ik alles sterk en meestal echt zin in dingen die ik niet thuis heb... Alhamdulillaah heb ik een man die ook alles haalt wat ik dan wil Haha..
    en ja dat gevoel van misselijkheid heb ik soms wel last van maar verder Alhamdulillaah .
    Trotse mama ♡♡

  6. #29331
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Appelcake ik heb ook echt een lief kind Alhamdulillaah! Totaal geen huilend kind. Snel tevreden. Maar slaapt ook bog niet door.
    Wordt toch een keer in de nacht wakker soms twee keer. Maar slaapt wel snel weer door. Soms wilt ie toch water drinken of is zijn speen gevallen of wilt nog flesje melk... vind het ook echt jammer maar ja wat doe je eraan. In sha Allah zullen ze echt gauw doorslapen!!
    Trotse mama ♡♡

  7. #29332
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Bedankt dames voor de felicitaties! Ameen op de dua Appelcake
    Trotse mama ♡♡

  8. #29333
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Awel appelcake.
    Mijn oudste was moeilijk als baby, maar werd vanaf peuterleeftijd aangenamer. Nog steeds is ze rustig.
    Mijn 2de was ook geen makkelijke maar nog steeds is hij enorm druk. De combi van die 2 was goed doenbaar omdat de oudste rustig was en hij vooral tijd nodig had.

    Nu van 2 naar 3 ... Wat vind ik dit zwaar subhanAllaah.
    Nummer 2 is 4 jaar maar erg druk, wordt nog wakker s nachts -redenloos- en nummer 3 komt nog uiteraard voor voeding s nachts. Heeft ook zo wel zijn huilperiodes.

    Merk ook wel dat ik dit keer minder kan hebben dan de vorige keren.
    Ook al heb ik meer ervaring. Toch valt het me zwaarder. Voel me echt moe/uitgeput. Alhamdoellillaah.

  9. #29334
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Nou Layla heeft wel een moeilijk of eerder gewoon sterk karakter maar ze slaapt bijvoorbeeld wel echt goed. Ben ook wel consequent met haar en altijd dezelfde dingetjes zegmaar.. regelmaat dus. Ze vraagt altijd netjes dingen, of ze iets mag. En komt ook haar bed/kamer niet uit zonder toestemming. Maar ze loopt wel regelmatig te jengelen nog soms wordt ze na haar dutje chagrijnig wakker of ze loopt te piepen om niks.

    Jalil was super makkelijk en was in de nachten nooit wakker (na een paar maanden), moest echt nooit huilen of zomaar jammeren, altijd vrolijk en vond alles best (nog steeds wel). Je kon hem overal mee naar toe nemen en je merkte m amper op. Ook na 1 jaar hij zat gewoon in de buggy om zich heen te kijken.

    Al met al nu ze slapen beiden goed dus heb niets te klagen. Ze komen ook nooit naar beneden voor drinken of mij lastig vallen ofzo slapen is slapen. Rond half 8 begint ons avondje. Volgende ochtend rond 8u begint het pas weer. Helft vd dag een break dus

  10. #29335
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door LaiiLaa Bekijk reactie
    Zijn er hier mama’s die ook werken?
    Begint me echt op te breken.. Ik heb het gevoel dat ik werk, op mijn vrije dag het huis opruimen en zo weer verder.
    Ben steeds echt super moe en heb soms het idee dat ik mijn zoontje tekort doe doordat ik een aantal dagen per week aan het werk ben en hem dus niet zie.

    Hebben jullie dit gevoel ook regelmatig?
    Ik werk parttime en mijn man ook. Dus we verdelen het wel aardig dat helpt wel. Als ik werk hoef ik bijvoorbeeld niet te koken en afwassen, dat helpt al veel haha. Vind het juist fijn om ff te werken maar ligt er ook aan hoe zwaar het werk is denk ik.. Heb nooit het gevoel gehad ze tekort te doen. Bij mn zoontje studeerde ik nog en moest hij regelmatig een week logeren bij opa en oma omdat ik moest studeren. Miste hem wel maar niet schuldig gevoeld. Alles wat we doen doen we ook voor onze kids.

    Gevoel van werk en dan vrije dagen ook vooral bezig zijn had ik op t begin wel, ook net verhuisd naar stuk grotere woning pff leek geen einde aan te komen. Heb t wat meer los gelaten. Dan soms maar niet stofzuigen of weet ik t. Gaat nu veel beter en ga ook regelmatig weg even wat leuks doen dat helpt ook

  11. #29336
    MVC Lid

    Reacties
    593
    12-09-2012

    Mijn eerste is ook heel makkelijk
    Tweede ook makkelijk maar hij was toch meer standvastig koppig pittig ...
    Maar alhamdoelilaah met slapen en zindelijkheid is alijd goed gegaan

    Eerste had meer tijd nodig bij peuterspeelzaal hij heeft zeker 2wekengehuild
    Hij moet overal meer tijd voor voor hebben

    Tweede bij peuterspeelzaal eerste dag meteen uitgezwaaid
    Hij kan meteen overal aan wennen ....

    Twee verschillende mannetjes

  12. #29337
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Stadsmens Subhana Allah wel
    Mooi die verschillen. Welke lijkt op jou Haha ?
    Trotse mama ♡♡

  13. #29338
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Nou Layla heeft wel een moeilijk of eerder gewoon sterk karakter maar ze slaapt bijvoorbeeld wel echt goed. Ben ook wel consequent met haar en altijd dezelfde dingetjes zegmaar.. regelmaat dus. Ze vraagt altijd netjes dingen, of ze iets mag. En komt ook haar bed/kamer niet uit zonder toestemming. Maar ze loopt wel regelmatig te jengelen nog soms wordt ze na haar dutje chagrijnig wakker of ze loopt te piepen om niks.

    Jalil was super makkelijk en was in de nachten nooit wakker (na een paar maanden), moest echt nooit huilen of zomaar jammeren, altijd vrolijk en vond alles best (nog steeds wel). Je kon hem overal mee naar toe nemen en je merkte m amper op. Ook na 1 jaar hij zat gewoon in de buggy om zich heen te kijken.

    Al met al nu ze slapen beiden goed dus heb niets te klagen. Ze komen ook nooit naar beneden voor drinken of mij lastig vallen ofzo slapen is slapen. Rond half 8 begint ons avondje. Volgende ochtend rond 8u begint het pas weer. Helft vd dag een break dus
    Haha Mn zoontje word ook vaak chagrijnig wakker na zn dutje. Dan moet je hem echt ff met rust laten. En verder is het ook een lief kindje.
    Hij kan zich bijv ook lang vermaken in een camping bedje. Die staat bij mn moeder dan, daarin kan hij uren spelen tot ik hem er zelf uithaal
    Happiness is an inside job


  14. #29339
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Misschien niet de juiste topic maar misschien iemand die me kan helpen?

    Zou je een kind straffen door hem/haar niet naar een verjaardagsfeestje te laten gazn van een ander kindje?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  15. #29340
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Lhoceima- Bekijk reactie
    Praline en fessia in de ochtend als ik nog niets gegeten heb krijg ik dat missekijkheidsgevoel .. moet dan snel wat eten.. verder ruik ik alles sterk en meestal echt zin in dingen die ik niet thuis heb... Alhamdulillaah heb ik een man die ook alles haalt wat ik dan wil Haha..
    en ja dat gevoel van misselijkheid heb ik soms wel last van maar verder Alhamdulillaah .
    Ja die ochtendmisselijkheid had ik ook wel eens bij Mn 2de. Bij de 1ste helemaal niet gehad. Maar moest nooit overgeven gelukkig
    Happiness is an inside job