1. #27706
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door LaiiLaa Bekijk reactie
    Als ik weer 8 cm zou hebben dan zou ik weer thuis blijven maar als ik weinig ontsluiting heb en veel pijn, dan wil ik wel in het ziekenhuis bevallen met pijnstilling erbij.

    Ja we hebben er voor gekozen om de operatie wel te doen, ik zie zelf ook dat hij zijn duim steeds minder gebruikt. Hij begint ook grote dingen verkeerd op te pakken. Zijn rechterhand word ook geopereerd maar daar word alleen een spier uit een vinger gepakt en in de duim geplaatst.

    De operaties worden in 2 keer uitgevoerd, anders kan hij zijn handen een tijdje helemaal niet gebruiken en dat is niet te doen voor een klein kindje.

    Hij moet dan 2 nachten in het ziekenhuis blijven en met beide operaties moet hij dan 6 weken in het gips. Het word begin 2018 gedaan
    Aah meskien klein mannetje! Moge Allaah het makkelijk maken voor hem en voor jullie ameen. Je bent een topper Laila, hoe jij hiermee omgaat, respect! Top mamma ben je.

  2. #27707
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Ik lees en hoor vaak, geniet maar lekker van je kraamtijd. Mijn vraag, wie heeft daar van kunnen genieten? Echt roze wolk enz.
    Ik neem mij elke keer voor dat ik ervan ga genieten. Maar telkens is er wel wat. De laatste keer mijn kleine die werd opgenomen. Gaf een enorme domper maar alhamdulilaah.

    Denk dat het ook ligt aan de omgeving om je heen. Mijn man moet na de 2 dagen verlof gewoon weer werken. Heb geen opvang ofzo dus ik heb simpelweg geen tijd om te genieten, het gezinsleven gaag gewoon door haha.

  3. #27708
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Zeeman

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  4. #27709
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Ik heb wel echt genoten van de kraanweken.. Vondt het wel meevallen op het moment zelf. Vond de eerste 3 maanden wel te doen. Vond rond maand 4 heel zwaar. Ze huilde toen veel meer door reflux.
    Maar moet wel eerlijk zeggen bij een tweede zie ik er wel echt tegen op om weer borstvoeding te geven. Vondt dat wel zwaar! Maar dat kwam omdat ik 3 maanden lang na elke live voeding ook nog eens moest kolven..Geef het nu nog steeds maar die eerste maanden waren qua bv wel vermoeiend.. maar Alhamdoulilah! Met een tweede lijkt het me wel veel zwaarder. Met eerste kon je nog in bed liggen etc


    Vraag me af of bij een 2e borstvoeding sneller en beter gaat als je al een x succesvol bv heeft gegeven. Iemand ervaring?
    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  5. #27710
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    Kraamtijd was altijd een hell. Tel daarbij op dat ik huilbaby's baar. Mohim gekkenhuis. Ben altijd blij als de eerste periode voorbij is.
    Het is gewoon moeilijk om weer routine te kweken met n kleine die constant jou nodig heeft.
    En dan de rest van je Kids die ook nog hulp nodig hebben met van alles.
    Je man die dan op het verkeerde moment dingen vraagt.
    Jezelf zet je op de laatste plaats en dat is best heftig.
    Soms vergeet je gewoon te eten of te drinken. Omdat je zoo bezig bent met overleven.

    Ik weet nog dat ik bij m'n oudste de moed vond om alleen naar de ah te gaan. Kom ik een buurvrouw tegen... zegt ze goh wat zie jij eruit wallen onder je ogen en zo vermagerd ik antwoorden droog terug met goh je meent het. ..
    Heb daarna de hele terugweg naar huis gejankt. Hormonen..
    Bij de volgende keren wordt je wel wat sterker maar je blijft kwetsbaar door je hormonen

  6. #27711
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Ik heb wel echt genoten van de kraanweken.. Vondt het wel meevallen op het moment zelf. Vond de eerste 3 maanden wel te doen. Vond rond maand 4 heel zwaar. Ze huilde toen veel meer door reflux.
    Maar moet wel eerlijk zeggen bij een tweede zie ik er wel echt tegen op om weer borstvoeding te geven. Vondt dat wel zwaar! Maar dat kwam omdat ik 3 maanden lang na elke live voeding ook nog eens moest kolven..Geef het nu nog steeds maar die eerste maanden waren qua bv wel vermoeiend.. maar Alhamdoulilah! Met een tweede lijkt het me wel veel zwaarder. Met eerste kon je nog in bed liggen etc


    Vraag me af of bij een 2e borstvoeding sneller en beter gaat als je al een x succesvol bv heeft gegeven. Iemand ervaring?
    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Als je wat langer wacht kan dat ook weer ik kon dat wel. Maar goed heeft alletwee voor en nadelen.

    Nee bij mij niet, maar het was ook heel lang geleden. Eerste x was ook niet helemaal succesvol (3 maanden)

  7. #27712
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door pareltje___ Bekijk reactie
    Salam dames ik ben afgelopen dinsdag bevallen.. was snel maar heftig.maar hmdl heb het achter de rug..
    Hoe gaat het met de zwangere?
    GEfeliciteerd, Alhamdoellah 3la slama. Rust lekker uit

  8. #27713
    MVC Lid

    Reacties
    593
    12-09-2012

    Haha zoo verschillend hoe jullie de kraamtijd ervaren

    Mijn kraamtijd was heerlijk mijn schoonmoeder en schoonzus komen over van marokko
    Wordt lekker verwend Ben echt hele dag op mijn kamer
    Zij verzorgen voor het gezin en eten

  9. #27714
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    haha grappig om de verschillen in wensen te lezen en zo mooi, Bij de eerste wilden ze mij niet snel ontslaan. Ik moest eerst een papier tekenen dat ik zo graag weg wilde naar huis, dat zij mij niet hebben ontslagen voor het geval dat er iets gebeurt, dan werden ze niet verantwoordelijk gesteld. De kraamvrouw moest goed kijken, ze had nooit zo´n papiertje gezien. Bij de tweede werd ik wel ontslagen, maar moest mijn liefje heel lang in het zkh blijven ivm vroege geboorte nou ja vroeg 38. Vond heel zwaar...
    Bij de derde werd ik dezelfde dag nog naar huis gestuurd. Ik wilde wel wat langer blijven hihi, maar dat kon niet.

    En ik moet zeggen Bij 8 cm zou ik ook niet durven naar het zkh te gaan. Ik kan ook amper staan of zitten. ZOdra ik sta voel ik die pijnlijke druk, de combinatie van de weeen samen met de druk alsof je grote boodschap moet doen ) hashakoem'.

    En uiteindelijk, loopt het allemaal zoals het moet lopen, niet altijd volgens wens.

  10. #27715
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Was bij de 2e ook gelijk weggestuurd, eerste niet. Ze hadden ook geen bedden meer over.. wilde ook niet blijven maar wat als ik dat wel wilde?

    Half 12 bevallen in de avond en rond half 2 a 2u in de nacht gingen we naar huis.

  11. #27716
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Ik heb wel echt genoten van de kraanweken.. Vondt het wel meevallen op het moment zelf. Vond de eerste 3 maanden wel te doen. Vond rond maand 4 heel zwaar. Ze huilde toen veel meer door reflux.
    Maar moet wel eerlijk zeggen bij een tweede zie ik er wel echt tegen op om weer borstvoeding te geven. Vondt dat wel zwaar! Maar dat kwam omdat ik 3 maanden lang na elke live voeding ook nog eens moest kolven..Geef het nu nog steeds maar die eerste maanden waren qua bv wel vermoeiend.. maar Alhamdoulilah! Met een tweede lijkt het me wel veel zwaarder. Met eerste kon je nog in bed liggen etc


    Vraag me af of bij een 2e borstvoeding sneller en beter gaat als je al een x succesvol bv heeft gegeven. Iemand ervaring?
    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Subhan Allaah zo zie je maar weer dat het voor ieder weer anders loopt. Ook wanneer de piek is qua zwaarte. Borstvoeding geven is ook een heel dingetje vind ik en heb zoveel respect voor vrouwen die het geven met vallen en opstaan zeg maar.

    Volgens mij is het elke keer anders? Zo weet ik dat de manier hoe de bevalling is gegaan ook van invloed kan zijn op je productie. Vrouwen met een zwaardere bevalling hebben soms meer moeite met het krijgen van een goede productie, omdat het lichaam alle energie gebruikt om te herstellen. Zo zei een lactatiedeskundige kort geleden eens tegen een zus van mij. Maar als alles goed gaat zoals eerder, dan zal je productie denk ik ook gewoon goed zijn.

    Bij mij kwam het niet gauw op gang omdat ik een spoedkeizersnede had en ik ging zo'n 12 uur na de operatie pas voor het eerst kolven. Ik ben ook niet goed begeleid daarin, waardoor ik ook helemaal geen ritme had met dat kolven. "s nachts lieten ze me gewoon slapen bijvoorbeeld. Dat soort dingetjes maken het wel moeilijker om je productie snel op gang te krijgen.

  12. #27717
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door lieff_c Bekijk reactie
    Als je wat langer wacht kan dat ook weer [emoji14] ik kon dat wel. Maar goed heeft alletwee voor en nadelen.

    Nee bij mij niet, maar het was ook heel lang geleden. Eerste x was ook niet helemaal succesvol (3 maanden)
    Haha ja we willen nu voor de 2e gaan inshAllah en mevrouwtje is altijd rond 8 wakker. Slaapt alhamdoulilah wel klokje rond dus dat is wel fijn!

    Hmm ja dan zit er wel een periode tussen. Ik weet natuurlijk niet hoelang het gaat duren voor het raak is maar hoop dat bv volgende x niet zo vermoeiend is. Ze krijgt nu nog steeds..miss als er een korte periode tussen zit dat het wat makkelijker gaat maar dont know!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  13. #27718
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Kraamtijd was altijd een hell. Tel daarbij op dat ik huilbaby's baar. Mohim gekkenhuis. Ben altijd blij als de eerste periode voorbij is.
    Het is gewoon moeilijk om weer routine te kweken met n kleine die constant jou nodig heeft.
    En dan de rest van je Kids die ook nog hulp nodig hebben met van alles.
    Je man die dan op het verkeerde moment dingen vraagt.
    Jezelf zet je op de laatste plaats en dat is best heftig.
    Soms vergeet je gewoon te eten of te drinken. Omdat je zoo bezig bent met overleven.

    Ik weet nog dat ik bij m'n oudste de moed vond om alleen naar de ah te gaan. Kom ik een buurvrouw tegen... zegt ze goh wat zie jij eruit wallen onder je ogen en zo vermagerd ik antwoorden droog terug met goh je meent het. ..
    Heb daarna de hele terugweg naar huis gejankt. Hormonen..
    Bij de volgende keren wordt je wel wat sterker maar je blijft kwetsbaar door je hormonen
    Dikke knuffel voor jou nismae, ik weet uit mijn omgeving hoe zwaar het kan zijn. Moge allaah jou belonen voor alle lasten die je hebt gedragen voor je gezin, ameen. Moge Allaah het makkelijker maken in de kraamperiode die nu voor je ligt, ameen.

  14. #27719
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    haha grappig om de verschillen in wensen te lezen en zo mooi, Bij de eerste wilden ze mij niet snel ontslaan. Ik moest eerst een papier tekenen dat ik zo graag weg wilde naar huis, dat zij mij niet hebben ontslagen voor het geval dat er iets gebeurt, dan werden ze niet verantwoordelijk gesteld. De kraamvrouw moest goed kijken, ze had nooit zo´n papiertje gezien. Bij de tweede werd ik wel ontslagen, maar moest mijn liefje heel lang in het zkh blijven ivm vroege geboorte nou ja vroeg 38. Vond heel zwaar...
    Bij de derde werd ik dezelfde dag nog naar huis gestuurd. Ik wilde wel wat langer blijven hihi, maar dat kon niet.

    En ik moet zeggen Bij 8 cm zou ik ook niet durven naar het zkh te gaan. Ik kan ook amper staan of zitten. ZOdra ik sta voel ik die pijnlijke druk, de combinatie van de weeen samen met de druk alsof je grote boodschap moet doen ) hashakoem'.

    En uiteindelijk, loopt het allemaal zoals het moet lopen, niet altijd volgens wens.
    Haha ja zo zie je maar weer..elke kindje en elke bevalling is ook anders! In België is het normaal om 3 a 4 dagen te blijven maar ik wou ook gelijk naar huis. Ze vroegen nog aan mij of ik niet goed verzekerd was ofzo hahahaha. Hadden ze niet meegemaakt dat iemand graag na huis wou. Vroedvrouw die langs kwam vond het ook gek, Maar nee vondt het ziekenhuis echt niets. InshAllah bij een 2e ook snel na huis. Maar dan is het wel anders met nog een kleine thuis.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  15. #27720
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door stadmens Bekijk reactie
    Haha zoo verschillend hoe jullie de kraamtijd ervaren

    Mijn kraamtijd was heerlijk mijn schoonmoeder en schoonzus komen over van marokko
    Wordt lekker verwend Ben echt hele dag op mijn kamer
    Zij verzorgen voor het gezin en eten
    Ooh wat fijn zeg! Wat een geluk dat je zo lang hulp hebt. Ik vind dat alle vrouwen dat moeten krijgen, ipv 1 week kraamzorg. Geef mij maar 3 maanden kraamzorg haha.