1. #1
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium

    Christelijke lid 'For' we starten ons gesprek hier in shaa Allaah

    Goedemorgen For. Ik begin vanaf het begin en dat is: wat voor christen ben jij, aangezien er vele groeperingen zijn binnen het christendom.

    Wil graag weten met wat voor Christen ik te maken zodat we misvattingen kunnen voorkomen.Verder is mijn vraag:

    - Wie is de Vader?
    - Wie is Jezus?
    - Wie is de Heilige Geest?

    Geloof jij in de drie-eenheid of geloof jij niet in de drie-eenheid. Indien je gelooft in de drie-eenheid, leg de drie-eenheid dan uit met bewijzen uit het NT van de woorden van Jezus. En geloof je niet in de drie-eenheid, leg mij dan duidelijk uit waarin je wel gelooft.

    Ik hoor van je.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-08-2014

    Het lijkt me eerst wel goed als jullie dit filmpje zien.
    Ik zelf vind dit een fijn en duidelijk filmpje.
    Het is geen uitleg van wat jullie me vragen, maar wellicht wel eerst handig om te zien.
    http://vimeo.com/83392381

  3. #3
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Ik zal het bekijken als ik thuis ben in-shaa-Allaah. Dit is een gesprek tussen ons twee, dus in-shaa-Allaah nadat ik dit filmpje heb bekeken zullen we ons gesprek starten en zul je starten met het beantwoorden van mijn vraagjes. Vanuit daar gaan we stap voor stap verder in ons gesprek en dieper.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-08-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik zal het bekijken als ik thuis ben in-shaa-Allaah. Dit is een gesprek tussen ons twee, dus in-shaa-Allaah nadat ik dit filmpje heb bekeken zullen we ons gesprek starten en zul je starten met het beantwoorden van mijn vraagjes. Vanuit daar gaan we stap voor stap verder in ons gesprek en dieper.
    Wat wil je eigenlijk bereiken met ons gesprek als ik vragen mag?
    Ik heb namelijk het gevoel, dat jij erg vijandig tegenover het christendom staat, en dat vind ik grotendeels ongegrond.
    Tevens, is deze discussie iets wat wij samen doen, het is niet A bdars en For beantwoord wat vragen. Nee, ik ben ook wel benieuws wat jij hierop te zeggen hebt.
    Tevens heb ik geen hekel aan jullie,.

  5. #5
    Arabiafelix

    Reacties
    1.887
    29-05-2008

    Citaat Geplaatst door For Bekijk reactie
    Wat wil je eigenlijk bereiken met ons gesprek als ik vragen mag?
    Ik heb namelijk het gevoel, dat jij erg vijandig tegenover het christendom staat, en dat vind ik grotendeels ongegrond.
    Tevens, is deze discussie iets wat wij samen doen, het is niet A bdars en For beantwoord wat vragen. Nee, ik ben ook wel benieuws wat jij hierop te zeggen hebt.
    Tevens heb ik geen hekel aan jullie,.
    Ik geloof ook niet dat je een hekel aan ons hebt ben alleen nieuwsgierig waarom een christen op islamitsiche voor moslims bedoeld site zou willen discusseren ,ikzelf heb die neiging niet bij christelijke sites .Ikzelf ben al een tijdje geleden gestopt met discussies met christenen alleen toevallig 2 maanden geleden in een eettent met een christelijk koppel, ik stelde veel vragen waar ze geen antwoord op hadden

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-08-2014

    Citaat Geplaatst door abu3uqba Bekijk reactie
    Ik geloof ook niet dat je een hekel aan ons hebt ben alleen nieuwsgierig waarom een christen op islamitsiche voor moslims bedoeld site zou willen discusseren ,ikzelf heb die neiging niet bij christelijke sites .Ikzelf ben al een tijdje geleden gestopt met discussies met christenen alleen toevallig 2 maanden geleden in een eettent met een christelijk koppel, ik stelde veel vragen waar ze geen antwoord op hadden
    Absoluut niet! Ik heb eigenlijk aan niemand een hekel, ik ben niet zo van het veroordelen. Alhoewel ik dat nog weleens doe, net als heel veel andere mensen (moslims, christenen..)
    Ik wil niet discusseren, het mag natuurlijk wel. Maar ik wilde eerst ook meer over de islam leren voordat ik hier een oordeel over zou hebben, wat ik al had, want alles wat een mens niet goed genoeg kent veroordeeld het. Tenminste dat lijkt mij logisch, maar ik weet niet helemaal of dit zo is.
    Nog een reden waarom ik hier ben is omdat ik zelf een getuigenis heb, en sinds ik met Jezus leef, en niet alleen afga op mijn eigen gevoel, maar uit Gods woord (de bijbel) ben ik gelukkiger, en voel ik me niet gebonden. Jezus maakt daadwerkelijk vrij.
    En ik ben al een tijdje bezig met het willen evangeliseren, onder andere op house feesten, op stations, en ik word daar gelukkig van, ik mag vele dingen zien van Gods kracht, en dat zijn altijd mooie dingen, mensen worden bevrijd, genezen. En ook horen van mensen in mijn omgeving die dingen meemaken.
    Zo heeft mijn oma een tijdlang heel hard gebeden met andere van de gebedskring, en is het op zo'n gave manier uitgekomen, God verhoor de gebeden.
    Ja, wij hebben ook niet overal het antwoord op, ook de bijbel is soms moeilijk te begrijpen. Maar wat ik zeker weet is dat er zo veel meer is dat dat wij beseffen. En God heeft zich al zo vaak geopenbaard in mijn leven, aangeraakt, liefdevol..Vooral in de tijden dat het niet goed met me ging, dat ik niet meer kon en wilde verdergaan met mijn leven.
    Maar om een lang verhaal kort te maken, ik wilde graag van jullie leren, en ik wil jullie ook de mooie boodschap van het evangelie vertellen. Waarom Jezus is gestorven, God hield zoveel van ons, zoveel liefde..Maar wij zijn zondig, zijn volledig de fout ingegaan, toen is Jezus voor ons (wij de zondige mensen) aan het kruis gestorven, en heeft dus al onze zonden op zich genomen. Wat een overweldigende reactie gaf dit op mij, want ik ben een zondig mens, net en jij, en net als alle anderen, met we zijn vrijgekocht met het bloed van Jezus.

  7. #7
    Getrouwd!!!!!

    Reacties
    262
    22-05-2006

    Sorry voor het storen in jullie gesprek.
    Maar for geloven jullie dan niet in de hel?
    Dus alle moordenaars verkrachters en noem maar op gaan naar de hemel omdat Jezus gestorven is voor onze zondes?
    Of is hij alleen gestorven voor de zondes van de mensen in die tijd?
    En wat is het nut van Dees leven dan ? Beetje confused over here?!?!?!
    Let op je gedachten...ze worden je woorden..
    Let op je woorden...ze worden je daden.
    Let op je daden...ze worden je gewoontes.
    Let op je gewoontes...ze worden je karakter.
    Let op je karakter...het wordt je lotsbestemming!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.159
    28-08-2014

    Citaat Geplaatst door Rachida_riffia Bekijk reactie
    Sorry voor het storen in jullie gesprek.
    Maar for geloven jullie dan niet in de hel?
    Dus alle moordenaars verkrachters en noem maar op gaan naar de hemel omdat Jezus gestorven is voor onze zondes?
    Dat is niet wat het christendom zegt. Het zegt dat door de kruisdood van Jezus God zich weer met de mensen had verzoend en de toegang tot de hemel werd geopend.

  9. #9
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door For Bekijk reactie
    Wat wil je eigenlijk bereiken met ons gesprek als ik vragen mag?
    Ik heb namelijk het gevoel, dat jij erg vijandig tegenover het christendom staat, en dat vind ik grotendeels ongegrond.
    Tevens, is deze discussie iets wat wij samen doen, het is niet A bdars en For beantwoord wat vragen. Nee, ik ben ook wel benieuws wat jij hierop te zeggen hebt.
    Tevens heb ik geen hekel aan jullie,.
    Beste For, heb ik jou slecht behandeld of heb ik je uitgenodigt op een normale manier tot een gesprek? Het gaat hier niet om of ik het christendom lief heb of niet of of jij de Islaam lief hebt of niet, dit staat hier buiten beste For.

    Je bent hier in dit islamitische hoekje om te evangeliseren en je geloof te verkondigen, op de hoop dat je wat moslims kunt overtuigen om de Islaam te verlaten voor het christendom. Je bent hier met een doel en dit doel heb ik gemakkelijk kunnen halen uit jouw reactie's. Ik nodig je dus hierbij uit om je geloof hier te verkondigen en duidelijk te maken, vandaar dat ik je wat vragen stel op een vriendelijke manier.

    Dit zal zeker geen politie ondervraging worden want ik zal ook erop in gaan en zeggen wat ik ervan vind. Vandaar dat ik zei in mijn vorige reactie: "Vanuit daar gaan we stap voor stap verder in ons gesprek en dieper"

    Het is toch niet meer dan eerlijk dat ik je uitnodig tot een gesprek, aangezien je op een islamitische hoekje komt om te evangeliseren? Ik wil er dus acterkomen wat het christendom de moslims die Tawhied en Islaam hebben, hebt te bieden wat de Islaam ons niet kan bieden. Ik heb zelf ook een Bijbel thuis 'De Herziene Statenvertaling', dus ik denk dat het wel een interessant gesprek zal worden, als je dit gesprek met mij aangaat.

    Je dient wel open te kunnen staan voor kritiek en ik hoop dat je oprecht en eerlijk zult zijn hier. Je kunt namelijk niet verwachten dat je hier komt om te evangeliseren zonder dat er kritisch zal worden gekeken naar hetgeen jij verkondigt: de Bijbel en het Christendom. Ik vind dat als je wilt evangeliseren, dat je hier moet bewijzen dat jouw geloof waarachtiger en beter is dan de Islaam. Want geen enkele persoon met kennis zal iets verlaten voor iets dat minder is dan hetgeen waarop hij/zij zich al op bevindt.

    Wil je nog wat toe te voegen voordat we beginnen als je nog een gesprek wilt?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-08-2014

    Citaat Geplaatst door Rachida_riffia Bekijk reactie
    Sorry voor het storen in jullie gesprek.
    Maar for geloven jullie dan niet in de hel?
    Dus alle moordenaars verkrachters en noem maar op gaan naar de hemel omdat Jezus gestorven is voor onze zondes?
    Of is hij alleen gestorven voor de zondes van de mensen in die tijd?
    En wat is het nut van Dees leven dan ? Beetje confused over here?!?!?!
    Jazeker wel! Er staat immers in de bijbel dat er een hel is, tenminste dat kan je eruit halen. Maar hoe het precies zit met de hel weet ik ook niet, er zijn meerdere theorieën over. De een zegt dat er nu nog heel hel is, de ander zegt weer wat anders. Ik vind het lastig om daar nu ineens een uitspraak over te doen.
    Nee, iemand die mensen vermoord en een persoon die mensen heeft verkracht..en niet gelooft dat Jezus voor jou en mij en voor zichzelf aan het kruis is gegaan en daarbij dus niet de genade aanneemt..Kijk wij hebben hier allemaal een oordeel over, maar er staat in de bijbel dat wij niet mogen oordelen over wat de bestemming van een ander is. Maar als jij gelooft dat Jezus voor jou zonden aan het kruis is gegaan ben je opnieuw geboren, en ben je gered, en je daarbij natuurlijk ook gelooft dat Jezus de zoon van God is.
    Ik rechtvaardig niet wat moordenaars doen, en verkrachters, maar ik geloof wel dat als jij daadwerkelijk wilt veranderen en daarbij kies voor Jezus, je kan worden veranderd. En dat die gedachten van o.a. moorden, mensen pijn doen en onreine gedachtes, bijvoorbeeld het misbruiken van kinderen, of wat dan ook..geen vat meer op je hoort te hebben. En dat je daar van bevrijd kan worden, maar wij zijn allemaal zondige mensen.

  11. #11
    Arabiafelix

    Reacties
    1.887
    29-05-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Beste For, heb ik jou slecht behandeld of heb ik je uitgenodigt op een normale manier tot een gesprek? Het gaat hier niet om of ik het christendom lief heb of niet of of jij de Islaam lief hebt of niet, dit staat hier buiten beste For.

    Je bent hier in dit islamitische hoekje om te evangeliseren en je geloof te verkondigen, op de hoop dat je wat moslims kunt overtuigen om de Islaam te verlaten voor het christendom. Je bent hier met een doel en dit doel heb ik gemakkelijk kunnen halen uit jouw reactie's. Ik nodig je dus hierbij uit om je geloof hier te verkondigen en duidelijk te maken, vandaar dat ik je wat vragen stel op een vriendelijke manier.

    Dit zal zeker geen politie ondervraging worden want ik zal ook erop in gaan en zeggen wat ik ervan vind. Vandaar dat ik zei in mijn vorige reactie: "Vanuit daar gaan we stap voor stap verder in ons gesprek en dieper"

    Het is toch niet meer dan eerlijk dat ik je uitnodig tot een gesprek, aangezien je op een islamitische hoekje komt om te evangeliseren? Ik wil er dus acterkomen wat het christendom de moslims die Tawhied en Islaam hebben, hebt te bieden wat de Islaam ons niet kan bieden. Ik heb zelf ook een Bijbel thuis 'De Herziene Statenvertaling', dus ik denk dat het wel een interessant gesprek zal worden, als je dit gesprek met mij aangaat.

    Je dient wel open te kunnen staan voor kritiek en ik hoop dat je oprecht en eerlijk zult zijn hier. Je kunt namelijk niet verwachten dat je hier komt om te evangeliseren zonder dat er kritisch zal worden gekeken naar hetgeen jij verkondigt: de Bijbel en het Christendom. Ik vind dat als je wilt evangeliseren, dat je hier moet bewijzen dat jouw geloof waarachtiger en beter is dan de Islaam. Want geen enkele persoon met kennis zal iets verlaten voor iets dat minder is dan hetgeen waarop hij/zij zich al op bevindt.

    Wil je nog wat toe te voegen voordat we beginnen als je nog een gesprek wilt?
    Mooie woorden aghi...

  12. #12
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door abu3uqba Bekijk reactie
    Mooie woorden aghi...
    Baraakallaahu fiek agi

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-08-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Beste For, heb ik jou slecht behandeld of heb ik je uitgenodigt op een normale manier tot een gesprek? Het gaat hier niet om of ik het christendom lief heb of niet of of jij de Islaam lief hebt of niet, dit staat hier buiten beste For.

    Je bent hier in dit islamitische hoekje om te evangeliseren en je geloof te verkondigen, op de hoop dat je wat moslims kunt overtuigen om de Islaam te verlaten voor het christendom. Je bent hier met een doel en dit doel heb ik gemakkelijk kunnen halen uit jouw reactie's. Ik nodig je dus hierbij uit om je geloof hier te verkondigen en duidelijk te maken, vandaar dat ik je wat vragen stel op een vriendelijke manier.

    Dit zal zeker geen politie ondervraging worden want ik zal ook erop in gaan en zeggen wat ik ervan vind. Vandaar dat ik zei in mijn vorige reactie: "Vanuit daar gaan we stap voor stap verder in ons gesprek en dieper"

    Het is toch niet meer dan eerlijk dat ik je uitnodig tot een gesprek, aangezien je op een islamitische hoekje komt om te evangeliseren? Ik wil er dus acterkomen wat het christendom de moslims die Tawhied en Islaam hebben, hebt te bieden wat de Islaam ons niet kan bieden. Ik heb zelf ook een Bijbel thuis 'De Herziene Statenvertaling', dus ik denk dat het wel een interessant gesprek zal worden, als je dit gesprek met mij aangaat.

    Je dient wel open te kunnen staan voor kritiek en ik hoop dat je oprecht en eerlijk zult zijn hier. Je kunt namelijk niet verwachten dat je hier komt om te evangeliseren zonder dat er kritisch zal worden gekeken naar hetgeen jij verkondigt: de Bijbel en het Christendom. Ik vind dat als je wilt evangeliseren, dat je hier moet bewijzen dat jouw geloof waarachtiger en beter is dan de Islaam. Want geen enkele persoon met kennis zal iets verlaten voor iets dat minder is dan hetgeen waarop hij/zij zich al op bevindt.

    Wil je nog wat toe te voegen voordat we beginnen als je nog een gesprek wilt?
    Ik weet niet of het iets islamitisch is om een ander aan te spreken met 'beste' maar dat hoeft er absoluut niet voor. Want ik ben gewoon For, en ik weet dat het netjes is bedoeld, maar jij staat niet boven mij, dus ik vind dat (ondanks dat je dat wel graag wilt) we beiden respect voor elkaar mogen tonen, net als dat ik dit voor jou doe. Want volgens mij, en dat weet ik wel zeker, ondanks dat je de oude herziene statenvertaling hebt, je een beetje een afkeer hebt tegen het christendom, en dat mag. Ik kan niemand bekeren, dat kan alleen God.
    Ik vind het wel bijzonder dat je zegt dat ik veel moslims mag overtuigen, en daarmee eigenlijk klaarblijkelijk zegt dat het je niks tot weinig interesseert, wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat het niet alleen om je eigen hachje gaat, en dat ik niet te hard van stapel wil lopen, ik heb niet het antwoord op alle vragen, net als dat jij dat niet hebt. Nee, dat heb je niet, en dat zal je helaas ook nooit krijgen. Nogmaals ik kan niemand bekeren, maar wil wel de liefdevolle boodschap brengen aan jullie. Ik ben opgegroeid met veel moslims, en voor mij was het een hele openbaring. Niet alleen in negatieve zin, ik heb ook dingen van jullie geleerd. Dingen die voor jullie belangrijk zijn, trouw zijn, waar vele andere nog wat van kunnen leren. Denk aan het aantal mensen dat vreemdgaat.
    Echter kende ik ook een tijdje een gezin waarvan de dochter werd uitgehuwelijkt, geen contact meer mee, en ik weet ook niet hoe dat is afgelopen. Maar ik vond het vreselijk, en ik kan niet geloven dat dat nog gebeurd. Je leest het ook nog weleens in tijdschriften, om maar een voorbeeld te noemen, laatst las ik de 'girlz' (inmiddels als weer een tijdje geleden geloof ik) en daar stond ook een verhaal in over het uithuwelijken. Maar dat zal wel een bepaalde groep zijn, stroming..geen idee.

    Maar als jij ook eerlijk en oprecht bent, en niet de dingen uit zijn verband haalt vind ik dit prima.
    Nogmaals ik ben For, geen razendsnelle computer (waarvan de meeste informatie niet eens betrouwbaar is) en ik kan niet op alle vragen een antwoord geven.
    En ik kan ook niet vertellen dat wat ik geloof het beste is, dat is niet helemaal mijn taak.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-08-2014

    Citaat Geplaatst door abu3uqba Bekijk reactie
    Mooie woorden aghi...
    Was zeker netjes geformuleerd ja

  15. #15
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door For Bekijk reactie
    Ik weet niet of het iets islamitisch is om een ander aan te spreken met 'beste' maar dat hoeft er absoluut niet voor. Want ik ben gewoon For, en ik weet dat het netjes is bedoeld, maar jij staat niet boven mij, dus ik vind dat (ondanks dat je dat wel graag wilt) we beiden respect voor elkaar mogen tonen, net als dat ik dit voor jou doe. Want volgens mij, en dat weet ik wel zeker, ondanks dat je de oude herziene statenvertaling hebt, je een beetje een afkeer hebt tegen het christendom, en dat mag. Ik kan niemand bekeren, dat kan alleen God.
    Ik vind het wel bijzonder dat je zegt dat ik veel moslims mag overtuigen, en daarmee eigenlijk klaarblijkelijk zegt dat het je niks tot weinig interesseert, wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat het niet alleen om je eigen hachje gaat, en dat ik niet te hard van stapel wil lopen, ik heb niet het antwoord op alle vragen, net als dat jij dat niet hebt. Nee, dat heb je niet, en dat zal je helaas ook nooit krijgen. Nogmaals ik kan niemand bekeren, maar wil wel de liefdevolle boodschap brengen aan jullie. Ik ben opgegroeid met veel moslims, en voor mij was het een hele openbaring. Niet alleen in negatieve zin, ik heb ook dingen van jullie geleerd. Dingen die voor jullie belangrijk zijn, trouw zijn, waar vele andere nog wat van kunnen leren. Denk aan het aantal mensen dat vreemdgaat.
    Echter kende ik ook een tijdje een gezin waarvan de dochter werd uitgehuwelijkt, geen contact meer mee, en ik weet ook niet hoe dat is afgelopen. Maar ik vond het vreselijk, en ik kan niet geloven dat dat nog gebeurd. Je leest het ook nog weleens in tijdschriften, om maar een voorbeeld te noemen, laatst las ik de 'girlz' (inmiddels als weer een tijdje geleden geloof ik) en daar stond ook een verhaal in over het uithuwelijken. Maar dat zal wel een bepaalde groep zijn, stroming..geen idee.

    Maar als jij ook eerlijk en oprecht bent, en niet de dingen uit zijn verband haalt vind ik dit prima.
    Nogmaals ik ben For, geen razendsnelle computer (waarvan de meeste informatie niet eens betrouwbaar is) en ik kan niet op alle vragen een antwoord geven.
    En ik kan ook niet vertellen dat wat ik geloof het beste is, dat is niet helemaal mijn taak.
    Beste For,

    Wijk niet af van het onderwerp!

    Jij bent in het geniep uw geloof aan het verkondigen, dat is een feit.
    Maar wanneer aan jou gevraagd wordt om uw basiskennis van uw geloof uit te leggen, dan zeg je dat je het niet weet!

    Wat moet ik denken over een geloof die geen antwoorden te bieden heeft, of telkens andere antwoorden geeft op dezelfde belangrijkste basisvragen?

    Ik wens mij en u al het goede in het leven en Hiernamaals, leiding en veel wijsheid. Amin
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)