1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    1.159
    28-08-2014

    Citaat Geplaatst door For Bekijk reactie
    Jazeker wel! Er staat immers in de bijbel dat er een hel is, tenminste dat kan je eruit halen. Maar hoe het precies zit met de hel weet ik ook niet, er zijn meerdere theorieën over. De een zegt dat er nu nog heel hel is, de ander zegt weer wat anders. Ik vind het lastig om daar nu ineens een uitspraak over te doen.
    Nee, iemand die mensen vermoord en een persoon die mensen heeft verkracht..en niet gelooft dat Jezus voor jou en mij en voor zichzelf aan het kruis is gegaan en daarbij dus niet de genade aanneemt..Kijk wij hebben hier allemaal een oordeel over, maar er staat in de bijbel dat wij niet mogen oordelen over wat de bestemming van een ander is. Maar als jij gelooft dat Jezus voor jou zonden aan het kruis is gegaan ben je opnieuw geboren, en ben je gered, en je daarbij natuurlijk ook gelooft dat Jezus de zoon van God is.
    Ik rechtvaardig niet wat moordenaars doen, en verkrachters, maar ik geloof wel dat als jij daadwerkelijk wilt veranderen en daarbij kies voor Jezus, je kan worden veranderd. En dat die gedachten van o.a. moorden, mensen pijn doen en onreine gedachtes, bijvoorbeeld het misbruiken van kinderen, of wat dan ook..geen vat meer op je hoort te hebben. En dat je daar van bevrijd kan worden, maar wij zijn allemaal zondige mensen.
    Komen mensen nog wel in de hel volgens jou?

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-08-2014

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Beste For,

    Wijk niet af van het onderwerp!

    Jij bent in het geniep uw geloof aan het verkondigen, dat is een feit.
    Maar wanneer aan jou gevraagd wordt om uw basiskennis van uw geloof uit te leggen, dan zeg je dat je het niet weet!

    Wat moet ik denken over een geloof die geen antwoorden te bieden heeft, of telkens andere antwoorden geeft op dezelfde belangrijkste basisvragen?

    Ik wens mij en u al het goede in het leven en Hiernamaals, leiding en veel wijsheid. Amin
    Ik wijk niet van het onderwerp af, ik wacht op een reactie van de topicstarter.
    Ja dat klopt, net als dat jullie dat doen..
    Ik wil het zeker uitleggen maar op mijn tijd, op mijn manier. Ik heb naast dit forum een heel druk leven, helaas iets te druk, maar ik wil het jullie met alle liefde uitleggen. Echter laat ik mij zeker niet forceren tot het geven van zo'n uitleg. Alles op z'n tijd. Nietwaar?

    Misschien beginnen met het lezen van de bijbel? Kan een optie zijn.. Ik ben ook bezig met het lezen van de koran.
    Niet dat ik het geweldig interessant en leuk vind, maar ik wil eerst weten, voordat ik ga oordelen over wat jullie geloven.

  3. #18
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door For Bekijk reactie
    Ik weet niet of het iets islamitisch is om een ander aan te spreken met 'beste' maar dat hoeft er absoluut niet voor. Want ik ben gewoon For, en ik weet dat het netjes is bedoeld, maar jij staat niet boven mij, dus ik vind dat (ondanks dat je dat wel graag wilt) we beiden respect voor elkaar mogen tonen, net als dat ik dit voor jou doe. Want volgens mij, en dat weet ik wel zeker, ondanks dat je de oude herziene statenvertaling hebt, je een beetje een afkeer hebt tegen het christendom, en dat mag. Ik kan niemand bekeren, dat kan alleen God.
    Ik heb je tekst meerdere keren gelezen, maar ik begrijp echter niet wat jou punt is. Dat ik zeg 'beste' For, wil niet zeggen dat ik mezelf door jou 'beste' te noemen boven op jou plaats in rang. Ik begrijp dus niet waarom je zo negatief denkt, ook christenen spreken mij zo aan en ik hen ook maar nooit heb ik te horen gekregen dat ik hen disrespecteer door hen 'beste' te noemen of dat ze mij disrespecteren doordat ze mij 'beste' noemen. Beetje onnodig vind ik, maar geen probleem For ik zal je geen 'beste' meer noemen.

    Ik hou van geen enkele geloof die deelgenoten toekent aan Allaah en over Hem liegt en Hem beledigt door zaken aan Hem toe te schrijven zoals dat Hij 'geboren' is, de 'toilet' bezocht, 'besneden' werd en 'luiers' droeg als baby enz. Dit is wat het christendom beweert over Allaah aangezien Allaah volgens de christenen veranderde (incarnatie) tot een mens Jezus, die vervolgens werd uitgekleed en gekruisigt en stierf aan het kruis en hierdoor veranderde in een vloek. Ik heb geen liefde voor zo'n geloof en dit zeg ik openlijk. Allaah is Verheven boven Zijn scheppingen en Hij is de Enige, naast wie niets en niemand het recht heeft om aanbeden te worden EN niets en niemand is met Hem in enig opzicht te vergelijken. Hij heeft niet verwekt noch is Hij verwekt en Jezus is een schepping van Allaah, een mens die Hij heeft geschapen door Zijn Woord: "Wees", zoals Hij Adam ook had geschapen met Zijn Woord: "Wees". Zoals het NT zegt: "God kan zelfs kinderen VAN Abraham voortbrengen uit stenen", wat een grotere wonder is dan een mens scheppen uit een vrouw waarin hij 9 maanden verblijft en eruit komt zoals elke andere kind.

    Dat ik geen liefde heb voor het christendom, betekent niet dat ik jou onrechtvaardig en slecht mag behandelen. In tegendeel, Allaah heeft goed gedrag en rechtvaardigheid verplicht gestelt ZELFS tegenover een volk die ons onrechtvaardig behandelt, zoals duidelijk staat in de Qor-aan. Verder is het God die mensen leidt naar Zijn Weg of laat afdwalen, maar het doel van evangeliseren is mensen overtuigen zodat ze bekeren tot het christendom.

    Citaat Geplaatst door For Bekijk reactie
    Ik vind het wel bijzonder dat je zegt dat ik veel moslims mag overtuigen, en daarmee eigenlijk klaarblijkelijk zegt dat het je niks tot weinig interesseert, wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat het niet alleen om je eigen hachje gaat, en dat ik niet te hard van stapel wil lopen, ik heb niet het antwoord op alle vragen, net als dat jij dat niet hebt. Nee, dat heb je niet, en dat zal je helaas ook nooit krijgen.
    Ik snap niet zo goed goed hoe je hierbij komt For, als ik er niets om gaf dan had ik je nooit uitgenodigt voor een gesprek. Ik zal jou slechts basis vragen stellen die elke christen en zeker iemand die aan het evangeliseren is, een duidelijke antwoord op zou moeten hebben. Het zou bizarre zijn als je als christen gaat evangeliseren maar als men je vraagt naar wat nodig je mij uit, dat je zegt je geen duidelijke antwoorden hebt. Dan kun je beter niet evangeliseren en jezelf eerst verdiepen in de Bijbel en het christendom, voordat je andere mensen uitnodigt naar het christendom.


    Citaat Geplaatst door For Bekijk reactie
    Nogmaals ik kan niemand bekeren, maar wil wel de liefdevolle boodschap brengen aan jullie. Ik ben opgegroeid met veel moslims, en voor mij was het een hele openbaring. Niet alleen in negatieve zin, ik heb ook dingen van jullie geleerd. Dingen die voor jullie belangrijk zijn, trouw zijn, waar vele andere nog wat van kunnen leren. Denk aan het aantal mensen dat vreemdgaat.
    Het verkondigen van de boodschap doet niemand zonder de intentie te hebben om mensen te overtuigen van hetgeen waarnaar ze hen uitnodigen. Ben blij dat je wat hebt kunnen leren van de moslims, moge Allaah je dichterbij de Islaam brengen.

    Citaat Geplaatst door For Bekijk reactie
    Echter kende ik ook een tijdje een gezin waarvan de dochter werd uitgehuwelijkt, geen contact meer mee, en ik weet ook niet hoe dat is afgelopen. Maar ik vond het vreselijk, en ik kan niet geloven dat dat nog gebeurd. Je leest het ook nog weleens in tijdschriften, om maar een voorbeeld te noemen, laatst las ik de 'girlz' (inmiddels als weer een tijdje geleden geloof ik) en daar stond ook een verhaal in over het uithuwelijken. Maar dat zal wel een bepaalde groep zijn, stroming..geen idee.
    Uithuwelijken is verboden door de profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam en degenen die hun dochter tegen hun wil in laten trouwen met iemand, is een onwetende persoon of een persoon van begeerten. Moge Allaah haar gelukkig maken met deze man ondanks ze tegen haar wil is uitgehuwelijkt aan hem. Wellicht zal er met deze 'slechtheid' het goede worden bereikt en zal ze juist veel liefde treffen en hebben in haar man en erg gelukkig worden met hem. We vragen Allaah voor het goede voor haar.

    Citaat Geplaatst door For Bekijk reactie
    Maar als jij ook eerlijk en oprecht bent, en niet de dingen uit zijn verband haalt vind ik dit prima.
    Nogmaals ik ben For, geen razendsnelle computer (waarvan de meeste informatie niet eens betrouwbaar is) en ik kan niet op alle vragen een antwoord geven.
    En ik kan ook niet vertellen dat wat ik geloof het beste is, dat is niet helemaal mijn taak.
    Ik zal eerlijk zijn en on-topic reageren en indien ik iets onbewust uit zijn verband ruk, corrigeer me dan. Ik vraag jou om eerlijk te zijn en niet emotioneel te spreken, want ik ben het gewent dat vele christenen met wie ik had gesproken vaak met emoties reageren in plaats met feiten en duidelijke bewijzen. In-shaa-Allaah ben jij iemand die eerlijk is.

    Laten we terug gaan naar de topic vragen aub.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-08-2014

    Citaat Geplaatst door enkidu Bekijk reactie
    Komen mensen nog wel in de hel volgens jou?
    Ja, ik vermoed van wel.
    Als jij je hele leven lang het bestaan van God ontkent of zegt tegen God, ik wil U niet kunnen! En telkens maar weer afwijst..Bij God mag je altijd terugkomen, Hij heeft je lief..Maar de keuze ligt toch bij jezelf? Wij hebben immers allemaal een eigen wil.

  5. #20
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door For Bekijk reactie
    Ik wijk niet van het onderwerp af, ik wacht op een reactie van de topicstarter.
    Ja dat klopt, net als dat jullie dat doen..
    Ik wil het zeker uitleggen maar op mijn tijd, op mijn manier. Ik heb naast dit forum een heel druk leven, helaas iets te druk, maar ik wil het jullie met alle liefde uitleggen. Echter laat ik mij zeker niet forceren tot het geven van zo'n uitleg. Alles op z'n tijd. Nietwaar?

    Misschien beginnen met het lezen van de bijbel? Kan een optie zijn.. Ik ben ook bezig met het lezen van de koran.
    Niet dat ik het geweldig interessant en leuk vind, maar ik wil eerst weten, voordat ik ga oordelen over wat jullie geloven.
    Ik heb de tijd zolang deze topic nog bestaat en ik nog leef. De Qor-aan dien je te lezen met zijn authentieke tafsir (uitleg) en die heb je in het Engels van ibn Kathir van 10 Volumes. Dus lees dit als je wilt weten wat de Qor-aan zegt vóórdat je oordeelt over de Islaam.

    Toevoeging: En lees ook de authentieke Ahadith, want de Islaam is: Qor-aan EN Sunnah met dezelfde begrip als het begrip van de metgezellen van de profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam. De Islaam is niet zoals de Bijbel, want de Bijbel interpreteer je slechts door de Bijbel tot zover ik weet.

    Laten we vanaf heden on-topic proberen te blijven.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    1.159
    28-08-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    [SIZE=3][B]Goedemorgen For. Ik begin vanaf het begin en dat is: wat voor christen ben jij, aangezien er vele groeperingen zijn binnen het christendom.

    Wil graag weten met wat voor Christen ik te maken zodat we misvattingen kunnen voorkomen.Verder is mijn vraag:

    - Wie is de Vader?
    - Wie is Jezus?
    - Wie is de Heilige Geest?
    De Vader is de Schepper, de Zoon is het Woord en de Heilige Geest is de Kracht of de Band. Dat is een van de invullingen. Maar men hoeft ze niet toe te lichten.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-08-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik heb je tekst meerdere keren gelezen, maar ik begrijp echter niet wat jou punt is. Dat ik zeg 'beste' For, wil niet zeggen dat ik mezelf door jou 'beste' te noemen boven op jou plaats in rang. Ik begrijp dus niet waarom je zo negatief denkt, ook christenen spreken mij zo aan en ik hen ook maar nooit heb ik te horen gekregen dat ik hen disrespecteer door hen 'beste' te noemen of dat ze mij disrespecteren doordat ze mij 'beste' noemen. Beetje onnodig vind ik, maar geen probleem For ik zal je geen 'beste' meer noemen.

    Ik hou van geen enkele geloof die deelgenoten toekent aan Allaah en over Hem liegt en Hem beledigt door zaken aan Hem toe te schrijven zoals dat Hij 'geboren' is, de 'toilet' bezocht, 'besneden' werd en 'luiers' droeg als baby enz. Dit is wat het christendom beweert over Allaah aangezien Allaah volgens de christenen veranderde (incarnatie) tot een mens Jezus, die vervolgens werd uitgekleed en gekruisigt en stierf aan het kruis en hierdoor veranderde in een vloek. Ik heb geen liefde voor zo'n geloof en dit zeg ik openlijk. Allaah is Verheven boven Zijn scheppingen en Hij is de Enige, naast wie niets en niemand het recht heeft om aanbeden te worden EN niets en niemand is met Hem in enig opzicht te vergelijken. Hij heeft niet verwekt noch is Hij verwekt en Jezus is een schepping van Allaah, een mens die Hij heeft geschapen door Zijn Woord: "Wees", zoals Hij Adam ook had geschapen met Zijn Woord: "Wees". Zoals het NT zegt: "God kan zelfs kinderen VAN Abraham voortbrengen uit stenen", wat een grotere wonder is dan een mens scheppen uit een vrouw waarin hij 9 maanden verblijft en eruit komt zoals elke andere kind.

    Dat ik geen liefde heb voor het christendom, betekent niet dat ik jou onrechtvaardig en slecht mag behandelen. In tegendeel, Allaah heeft goed gedrag en rechtvaardigheid verplicht gestelt ZELFS tegenover een volk die ons onrechtvaardig behandelt, zoals duidelijk staat in de Qor-aan. Verder is het God die mensen leidt naar Zijn Weg of laat afdwalen, maar het doel van evangeliseren is mensen overtuigen zodat ze bekeren tot het christendom.



    Ik snap niet zo goed goed hoe je hierbij komt For, als ik er niets om gaf dan had ik je nooit uitgenodigt voor een gesprek. Ik zal jou slechts basis vragen stellen die elke christen en zeker iemand die aan het evangeliseren is, een duidelijke antwoord op zou moeten hebben. Het zou bizarre zijn als je als christen gaat evangeliseren maar als men je vraagt naar wat nodig je mij uit, dat je zegt je geen duidelijke antwoorden hebt. Dan kun je beter niet evangeliseren en jezelf eerst verdiepen in de Bijbel en het christendom, voordat je andere mensen uitnodigt naar het christendom.




    Het verkondigen van de boodschap doet niemand zonder de intentie te hebben om mensen te overtuigen van hetgeen waarnaar ze hen uitnodigen. Ben blij dat je wat hebt kunnen leren van de moslims, moge Allaah je dichterbij de Islaam brengen.



    Uithuwelijken is verboden door de profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam en degenen die hun dochter tegen hun wil in laten trouwen met iemand, is een onwetende persoon of een persoon van begeerten. Moge Allaah haar gelukkig maken met deze man ondanks ze tegen haar wil is uitgehuwelijkt aan hem. Wellicht zal er met deze 'slechtheid' het goede worden bereikt en zal ze juist veel liefde treffen en hebben in haar man en erg gelukkig worden met hem. We vragen Allaah voor het goede voor haar.



    Ik zal eerlijk zijn en on-topic reageren en indien ik iets onbewust uit zijn verband ruk, corrigeer me dan. Ik vraag jou om eerlijk te zijn en niet emotioneel te spreken, want ik ben het gewent dat vele christenen met wie ik had gesproken vaak met emoties reageren in plaats met feiten en duidelijke bewijzen. In-shaa-Allaah ben jij iemand die eerlijk is.

    Laten we terug gaan naar de topic vragen aub.
    Reden laat ik achterwege, ik dacht..en ik dacht...foutieve interpretatie vermoed ik. Het is alweer bijna 11 uur.

    Even voor de duidelijkheid, Allah is niet Jezus. Jezus is niet Allah. Jezus is de eniggeboren zoon van God. De God van de bijbel en niet van de Koran. Het staat volledig los van elkaar. En het is absoluut niet met elkaar te vergelijken.

    Ik voel vreugde wanneer ik over Jezus mag vertellen, ik doe het niet voor mezelf.

    Wat bedoel je trouwens met dat laatste?
    ..in shaa Allaah...
    Elke keten, gebondenheid, depressies, worden gebroken in de naam van Jezus!
    Ik spreek vanuit mijn hart, en niet voor mijn eigen belang.

    De reden dat jij geen liefde voor het christendom hebt is omdat jij onwetend bent. Jammer, daarom zou het misschien ook wel leuk voor je zijn om in de realiteit, het echte leven naast dit forum bijvoorbeeld eens een kerk te bezoeken. Ik heb ook eens een moskee bezocht, vond het weliswaar vreselijk, en voelde mij er absoluut niet op mijn gemak. (de sfeer alleen al)
    Maarja, ik dacht ik moet het toch een keer hebben meegemaakt.

    Incarnatie heeft trouwens niks met dit alles te maken. Wel grappig dat je dit denkt.

  8. #23
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door For Bekijk reactie
    Ik wijk niet van het onderwerp af, ik wacht op een reactie van de topicstarter.
    Ja dat klopt, net als dat jullie dat doen..
    Ik wil het zeker uitleggen maar op mijn tijd, op mijn manier. Ik heb naast dit forum een heel druk leven, helaas iets te druk, maar ik wil het jullie met alle liefde uitleggen. Echter laat ik mij zeker niet forceren tot het geven van zo'n uitleg. Alles op z'n tijd. Nietwaar?

    Misschien beginnen met het lezen van de bijbel? Kan een optie zijn.. Ik ben ook bezig met het lezen van de koran.
    Niet dat ik het geweldig interessant en leuk vind, maar ik wil eerst weten, voordat ik ga oordelen over wat jullie geloven.
    Beste For,

    Ik heb de Bijbel al jaren terug uitgelezen van kaft tot kaft, heb deze nog steeds thuis.
    Ook de Arabische versie heb ik thuis, om jou een idee te geven dat ik niet onwetend ben over de bijbel en het christendom.

    Ik laat u verder met de topicstarter.

    Vraag God u te leiden, doe dat elke dag. Vraag Hem een TEKEN, Hij zal uw smeekbede verhoren!
    Zolang u oprecht opzoek bent naar Hem, zal Hij u leiden naar Zijn Ware Weg!

    Succes!
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    84
    20-08-2014

    Sorry abdars ik wil niet storen maar je zegt jezus is gecreëerd door het woord. De koran zegt hij is het woord. Word Adam in de koran ook het woord genoemd? Thnx

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Allaah is Verheven boven Zijn scheppingen en Hij is de Enige, naast wie niets en niemand het recht heeft om aanbeden te worden EN niets en niemand is met Hem in enig opzicht te vergelijken. Hij heeft niet verwekt noch is Hij verwekt en Jezus is een schepping van Allaah, een mens die Hij heeft geschapen door Zijn Woord.
    4:171 O Lieden van het Schrift, overdrijft niet in jullie godsdienst en zeg niets over Allah dan de Waarheid. Voorwaar, de Masih 'Isa, zoon van Maryam, is een Boodschapper van Allah en Zijn Woord, dat Hij aan Maryam zond en uit een Geest (Djibril) van Hem voortkomend.
    Wanneer liefde 't draagvlak zal wezen
    dan heb je als mens niets te vrezen.

  10. #25
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door For Bekijk reactie
    Reden laat ik achterwege, ik dacht..en ik dacht...foutieve interpretatie vermoed ik. Het is alweer bijna 11 uur.

    Even voor de duidelijkheid, Allah is niet Jezus. Jezus is niet Allah. Jezus is de eniggeboren zoon van God. De God van de bijbel en niet van de Koran. Het staat volledig los van elkaar. En het is absoluut niet met elkaar te vergelijken.

    Ik voel vreugde wanneer ik over Jezus mag vertellen, ik doe het niet voor mezelf.

    Wat bedoel je trouwens met dat laatste?
    ..in shaa Allaah...
    Elke keten, gebondenheid, depressies, worden gebroken in de naam van Jezus!
    Ik spreek vanuit mijn hart, en niet voor mijn eigen belang.

    De reden dat jij geen liefde voor het christendom hebt is omdat jij onwetend bent. Jammer, daarom zou het misschien ook wel leuk voor je zijn om in de realiteit, het echte leven naast dit forum bijvoorbeeld eens een kerk te bezoeken. Ik heb ook eens een moskee bezocht, vond het weliswaar vreselijk, en voelde mij er absoluut niet op mijn gemak. (de sfeer alleen al)
    Maarja, ik dacht ik moet het toch een keer hebben meegemaakt.

    Incarnatie heeft trouwens niks met dit alles te maken. Wel grappig dat je dit denkt.
    Ben ook in een kerk geweest, het was duister koud en eng vol met afbeeldingen. Leek op een griezel film en absoluut niet op een Huis van vrede en aanbidding. 'Gevoelens' zijn geen bewijzen, bewijs komt uit de Bijbel aangezien het christendom hieruit voortkomt en daar gaat deze topic namelijk over.

    "In shaa Allaah" is dezelfde uitspraak als die Jezus zijn volgelingen heeft bevolen te zeggen als iemand iets 'wil' gaan doen: Als God het wil. Verder ben ik niet degene die zegt dat Jezus de incarnatie is van God, maar de christenen zelf. Er zijn veel stromingen in het christendom, vandaar dat ik je als eerste vroeg: Wat voor christen ben jij en leg jouw geloof uit zodat ik weet met welke christen ik te maken heb ZODAT misverstanden kunnen worden voorkomen.

    Verder roepen ALLE Arabische christenen God aan met 'Allaah' en niet met 'God'. Jezus sprak namelijk geen Nederlands noch Engels. ALLE Arabische Bijbels van christenen staan GEVULT met de Naam van God: 'Allaah'. Indien je beweert dat Allaah een andere God is dan de God van de Bijbel, zeg dit tegen de Arabische christenen. Vergeet niet dat de Arabische taal veel en veel ouder is dan Nederlands of Engels. Verder is Jezus zeker geen Allaah, maar helaas geloven vele christenen dat Jezus WEL Allaah is aangezien ze beweren dat Jezus de Schepper van de Hemelen en de aarde is. Verder is het geloven dat God een goddelijke zoon heeft, net zo erg. Want dit betekent dat er TWEE goden zijn in plaats van 1 en dit is polytheisme en compleet het tegenovergestelde van het OT EN het NT. Vraag me af wat jouw duidelijke bewijzen zijn dat Jezus de enige is die de zoon is van God.. Ben benieuwt.

    Ik heb verder niets aan jouw uitspraken uit 'gevoelens'. Ik heb slechts wat aan: duidelijke bewijs. Je hebt de Bijbel en vanuit daar dien je het christendom uit te leggen en te bewijzen niet vanuit 'gevoelens'. Want atheisten 'voelen' zich ook heerlijk om atheist te zijn. Hindoes 'voelen' zich ook goed om hindoe te zijn, een satanist 'voelt' zich ook goed om een satanist te zijn, een verkrachter 'voelt' zich ook goed om een verkrachter te zijn, een ontuchtpleger 'voelt' zich ook goed om seks te hebben met vrouwen en mannen. We hebben niet aan 'gevoelens', maar aan duidelijke bewijzen. Je gelooft dat het christendom de waarheid is en dit dien je te bewijzen door middel van de Bijbel.

    Kun je nu aub duidelijk maken wat voor christen jij bent en waarin jij exact gelooft door de 3 vragen te beantwoorden in mijn openings reactie?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-08-2014

    Citaat Geplaatst door Amira_1986 Bekijk reactie
    Dit dialoog doet mij zo denken aan Ahmed Deedat waarin hij een discussie voerde met een christen of yehova getuige....zo hopeloos. Helemaal voor geprogrammeerd...waste of time and energy
    Ik ben niet voorgeprogrammeerd hoor, ben ook niet helemaal christelijk opgevoed.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    1.159
    28-08-2014

    Citaat Geplaatst door Amira_1986 Bekijk reactie
    Dit dialoog doet mij zo denken aan Ahmed Deedat waarin hij een discussie voerde met een christen of yehova getuige....zo hopeloos. Helemaal voor geprogrammeerd...waste of time and energy
    Ahmed Deedat is inderdaad niet de slimste mens onder de zon.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-08-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ben ook in een kerk geweest, het was duister koud en eng vol met afbeeldingen. Leek op een griezel film en absoluut niet op een Huis van vrede en aanbidding. 'Gevoelens' zijn geen bewijzen, bewijs komt uit de Bijbel aangezien het christendom hieruit voortkomt en daar gaat deze topic namelijk over.

    "In shaa Allaah" is dezelfde uitspraak als die Jezus zijn volgelingen heeft bevolen te zeggen als iemand iets 'wil' gaan doen: Als God het wil. Verder ben ik niet degene die zegt dat Jezus de incarnatie is van God, maar de christenen zelf. Er zijn veel stromingen in het christendom, vandaar dat ik je als eerste vroeg: Wat voor christen ben jij en leg jouw geloof uit zodat ik weet met welke christen ik te maken heb ZODAT misverstanden kunnen worden voorkomen.

    Verder roepen ALLE Arabische christenen God aan met 'Allaah' en niet met 'God'. Jezus sprak namelijk geen Nederlands noch Engels. ALLE Arabische Bijbels van christenen staan GEVULT met de Naam van God: 'Allaah'. Indien je beweert dat Allaah een andere God is dan de God van de Bijbel, zeg dit tegen de Arabische christenen. Vergeet niet dat de Arabische taal veel en veel ouder is dan Nederlands of Engels. Verder is Jezus zeker geen Allaah, maar helaas geloven vele christenen dat Jezus WEL Allaah is aangezien ze beweren dat Jezus de Schepper van de Hemelen en de aarde is. Verder is het geloven dat God een goddelijke zoon heeft, net zo erg. Want dit betekent dat er TWEE goden zijn in plaats van 1 en dit is polytheisme en compleet het tegenovergestelde van het OT EN het NT. Vraag me af wat jouw duidelijke bewijzen zijn dat Jezus de enige is die de zoon is van God.. Ben benieuwt.

    Ik heb verder niets aan jouw uitspraken uit 'gevoelens'. Ik heb slechts wat aan: duidelijke bewijs. Je hebt de Bijbel en vanuit daar dien je het christendom uit te leggen en te bewijzen niet vanuit 'gevoelens'. Want atheisten 'voelen' zich ook heerlijk om atheist te zijn. Hindoes 'voelen' zich ook goed om hindoe te zijn, een satanist 'voelt' zich ook goed om een satanist te zijn, een verkrachter 'voelt' zich ook goed om een verkrachter te zijn, een ontuchtpleger 'voelt' zich ook goed om seks te hebben met vrouwen en mannen. We hebben niet aan 'gevoelens', maar aan duidelijke bewijzen. Je gelooft dat het christendom de waarheid is en dit dien je te bewijzen door middel van de Bijbel.

    Kun je nu aub duidelijk maken wat voor christen jij bent en waarin jij exact gelooft door de 3 vragen te beantwoorden in mijn openings reactie?
    Maar, jij kent de Bijbel goed?
    En er zijn natuurlijk ook verschillende kerken, de gemeente waar ik heen ga is wel heel fijn ja.

    Maargoed, ik heb nu geen tijd om de vragen te beantwoorden, ik moet er morgen heel vroeg uit. Ik heb nog zo veel dingen te doen, o.a. voor mijn studierichting (bijbelschool) en ben me nu ook aan het verdiepen in het satanisme..extra leesvoer dus.
    Ik vind trouwens wat je zegt over o.a. hindoes, en verkrachters de grootste onzin doe er is.
    Maar dat leg ik later wel uit. Goed?

  14. #29
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door peace00 Bekijk reactie
    Sorry abdars ik wil niet storen maar je zegt jezus is gecreëerd door het woord. De koran zegt hij is het woord. Word Adam in de koran ook het woord genoemd? Thnx



    4:171 O Lieden van het Schrift, overdrijft niet in jullie godsdienst en zeg niets over Allah dan de Waarheid. Voorwaar, de Masih 'Isa, zoon van Maryam, is een Boodschapper van Allah en Zijn Woord, dat Hij aan Maryam zond en uit een Geest (Djibril) van Hem voortkomend.
    Beste peace00, lees de tafsir van deze Aya. Zijn Woord die Hij aan Maryam zond, betekent dat Allaah 'Isa schiep met Zijn Woord "Wees". Dan weet je het voor de volgende keer, zodat je niet weer zegt wat je zojuist hierboven hebt gezegt.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #30
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door enkidu Bekijk reactie
    De Vader is de Schepper, de Zoon is het Woord en de Heilige Geest is de Kracht of de Band. Dat is een van de invullingen. Maar men hoeft ze niet toe te lichten.
    Vraag was niet voor jou, maar voor For. Dank

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”