1. #271
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Hetgeen waarop de profeet sallallaahoe alayhi wa sallam en zijn metgezellen op waren gevestigd, is inderdaad de enige waarheid. Dit is geen hoogmoed maar waarheid en ook jij zal dit spoedig inzien.
    Geen hoogmoed zeg je?
    Laten we het omstandig met elkaar oneens blijven.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  2. #272
    MVC Lid

    Reacties
    128
    11-05-2011

    Sorry for maar ik vind het erg slap van je. Jij wilt evangeliseren en je kan niet eens normaal op basisvragen reageren.. Hoe evangeliseer je dan..?

    En nu wordt het verschil alsmaar duidelijker. Jij gelooft op gevoel dat je momenteel hebt, en wij moslims geloven op basis van bewijzen.

    Als jij wordt gezegd breng bewijzen dan draai je om zaken heen en kom je continue met gevoel zus gevoel zo...

    Dialoog is aangaan van een gesprek en reageren op punten. Al vanaf het begin ben jij al draaierig bezig ,wat erg begrijpelijk is.

  3. #273
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Up

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #274
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Flownaway Bekijk reactie
    Misschien een domme vraag, maar ja ik wil het ook maar begrijpen. Als we dus moeten geloven wat het christendom zegt ok (wel het oude testament dat niet verandert is door mensen) wat doen wij dan verkeerd als moslims? Wat moet een christen doen om een christen te zijn en wat doet een moslim verkeerd om geen christen te kunnen zijn. Hoop dat het duidelijk is.

    Allah soubhanahoe wa ta Allah zegt ons de christenen te respecteren en dat doe ik ook. Ik sta open voor jullie denkwijze. Maar ik weet er niet zo veel van. Vandaar mijn nog wat vreemde vragen.

    Ik hoop op een eerlijk antwoord
    Ter correctie want blijkbaar zag ik deze misvatting over het oog die tijd. Beter laat dan nooit. Zowel het NT als het OT is vervalst en bevat tig leugens over Allah en Zijn boodschappers en veel meer.

    Hierom is de Qur’an gezonden en de Furqan als onderscheider waarmee we de waarheid van valsheid kunnen onderscheiden.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #275
    MVC Lid

    Reacties
    1.532
    31-08-2013

    Citaat Geplaatst door For Bekijk reactie
    Ik weet wel welke je bedoeld, en je interpreteert het helemaal verkeerd, ik zou zeggen, lees..en zoek het op op het internet. Ga er desnoods een studie naar doen.
    Ik kan ook niet precies meer achterhalen waar het staat.
    Welke print?

  6. #276
    MVC Lid

    Reacties
    1.532
    31-08-2013

    Citaat Geplaatst door For Bekijk reactie
    @Abdars even rechtstreeks naar jou toe.
    Wat is de achterliggende reden voor het openen van dit topic?
    Als jij weet dat ik en Darsi niet alle antwoorden op jou vragen hebben, want dat is voor niemand mogelijk..wat wil je dan bereiken? Ik vind het prima om jou dingen te vertellen over mijn geloof.
    Maar ik stel voor dat we deze discussie echt niet gaan voortzetten, de manier waarop het gaat is naar mijn idee niet de manier waarop het zou moeten gaan.
    Sorry Abdars, maar ik ben niet God, en almachtig.
    Ook niet helaas, want ik wil God aanbidden, en ik hoeft niet aanbeden te worden. Maar daar niet van, jullie zullen ongetwijfeld toch een soort leegte voelen. Wellicht willen jullie dat die leegte word opgevuld, ik weet het niet. Maar sinds ik tot bekering ben gekomen, en Jezus heb aangenomen als mijn redder en verlosser merk ik (en dat is ook een proces) dat langzaam maar zeker die leegte gevuld word met liefde, rust, vrede. En ik gun dat jullie natuurlijk allemaal.
    Iniedergeval bedankt voor het uitnodigen, zoals je ziet ben ik geen ster in discussiëren, en dat hoeft ook helemaal niet natuurlijk.
    Moeilijke vragen waarop je geen antwoord hebt en dat maakt je boos hé?

  7. #277
    MVC Lid

    Reacties
    1.532
    31-08-2013

    Waar het op neer komt is dat het onrechtvaardig is voor jezus om jouw zonden te dragen. Dat is een fabeltje. Ieder draagt zijn eigen zonden, moordenaar, pedofiel, dief enz. Jezus staat los van jouw leugens en hij heeft slechts opgeroepen om Allah te aanbidden. Je kunt discussie na discussie ontwijken maar god kun je niet ontwijken en op de dag des oordeels zul je zien....en voelen. Dikke doei

  8. #278
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Thara Bekijk reactie
    Waar het op neer komt is dat het onrechtvaardig is voor jezus om jouw zonden te dragen. Dat is een fabeltje. Ieder draagt zijn eigen zonden, moordenaar, pedofiel, dief enz. Jezus staat los van jouw leugens en hij heeft slechts opgeroepen om Allah te aanbidden. Je kunt discussie na discussie ontwijken maar god kun je niet ontwijken en op de dag des oordeels zul je zien....en voelen. Dikke doei
    Kort maar krachtig.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #279
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Waar is For gebleven

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”