1. #196
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Ameen.

    Geduld, geduld, geduld

  2. #197
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Allahoe Akbar

    Nu nog de andere helft inscha Allah

  3. #198
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Allahoe Akbar

    Nu nog de andere helft inscha Allah

    In sha Allaah, heel goed van je! Heb vandaag weer wat motivatie te pakken, een recitatie via whatsapp opgenomen voor een familielid van mij, zij kent de gehele Qoraan uit het hoofd Allaahoema Baarek fieha, ze heeft mijn schoonheids foutjes eruit gewist zoals zij ze benoemd.

    Zoals je zei geduld, geduld, geduld, moge Allaah ons geduld schenken ameen.

    Islaam – It just makes…. sense!



  4. #199
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door AmmatoelAziz Bekijk reactie

    In sha Allaah, heel goed van je! Heb vandaag weer wat motivatie te pakken, een recitatie via whatsapp opgenomen voor een familielid van mij, zij kent de gehele Qoraan uit het hoofd Allaahoema Baarek fieha, ze heeft mijn schoonheids foutjes eruit gewist zoals zij ze benoemd.

    Zoals je zei geduld, geduld, geduld, moge Allaah ons geduld schenken ameen.
    Salam alaikoem.

    Allahoema barik

    Je kent het wel zuster. We moeten gewoon stappen zetten om door te gaan.

    Gisteren sora Al Muzammil volledig gememoriseerd. Moet nog wel overhoord worden morgen.
    Dan inscha Allah dinsdag beginnen met een nieuwe sora.

    Voor diegene die meelezen, pak gewoon een keer de Quraan en lees 5 min per dag. En wie weet inscha Allah ga je moed vinden om te memoriseren.

  5. #200
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Salam alaikoem.

    Allahoema barik

    Je kent het wel zuster. We moeten gewoon stappen zetten om door te gaan.

    Gisteren sora Al Muzammil volledig gememoriseerd. Moet nog wel overhoord worden morgen.
    Dan inscha Allah dinsdag beginnen met een nieuwe sora.

    Voor diegene die meelezen, pak gewoon een keer de Quraan en lees 5 min per dag. En wie weet inscha Allah ga je moed vinden om te memoriseren.

    Wa Aleykoem assalaam zus,

    Ameen : ) Daar heb je helemaal gelijk in, ik heb begeleiding nodig van een bekwaam persoon die mij corrigeert en die heb ik nu gevonden alhamdulilah.

    Heel goed van je, Allaahoema baarek. Moge Allaah je doen welslagen ameen. Je bent echt goed bezig!

    Mooi advies, de Qoraan hebben we echt dagelijks nodig in ons leven, anders is het echt triest gesteld met onze Imaan. En dan spreek ik echt voor mezelf. Op een gegeven moment wordt de Qoraan een onderdeel in je leven en als je een dag niet hebt gelezen voel je een schuld gevoel tegenover Allaah en soort leegte, weet niet hoe te omschrijven. I think you know what I mean. Anyway ik klessebes weer teveel : D

    <3

    Islaam – It just makes…. sense!



  6. #201
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door AmmatoelAziz Bekijk reactie

    Wa Aleykoem assalaam zus,

    Ameen : ) Daar heb je helemaal gelijk in, ik heb begeleiding nodig van een bekwaam persoon die mij corrigeert en die heb ik nu gevonden alhamdulilah.

    Heel goed van je, Allaahoema baarek. Moge Allaah je doen welslagen ameen. Je bent echt goed bezig!

    Mooi advies, de Qoraan hebben we echt dagelijks nodig in ons leven, anders is het echt triest gesteld met onze Imaan. En dan spreek ik echt voor mezelf. Op een gegeven moment wordt de Qoraan een onderdeel in je leven en als je een dag niet hebt gelezen voel je een schuld gevoel tegenover Allaah en soort leegte, weet niet hoe te omschrijven. I think you know what I mean. Anyway ik klessebes weer teveel : D

    <3
    Allah kijkt naar je intentie, en kijk nu heb je iemand gevonden omdat jij het heelll graaggg wilt. Moge Allah jouw hierbij helpen Ameen.

    Ik begrijp jouw helemaal haha. Elke dag snak je naar de Quran. Het is voeding geworden waar je niet zonder kan. Moge Allah het ons laten begrijpen en ook naar handelen Ameen.

  7. #202
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Allah kijkt naar je intentie, en kijk nu heb je iemand gevonden omdat jij het heelll graaggg wilt. Moge Allah jouw hierbij helpen Ameen.

    Ik begrijp jouw helemaal haha. Elke dag snak je naar de Quran. Het is voeding geworden waar je niet zonder kan. Moge Allah het ons laten begrijpen en ook naar handelen Ameen.
    Alhamdulilah zo ervaar ik het ook. Ameen lief jou ook.

    Ha ha klopt ook. Allaahoema Ameen Ya Rabb!

    Islaam – It just makes…. sense!



  8. #203

  9. #204
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017


  10. #205
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Deze vakantie alleen herhalingen van alles wat ik gememoriseerd heb inscha Allah. Ik merk wel dat ik dat wel nodig heb.

  11. #206
    MVC Lid

    Reacties
    200
    22-03-2016

    Moradja3 is belangerijker dan memorisatie. Je kan beter 3 hoofdstukken memoriseren en het dagelijks herhalen dan de hele qoran leren zonder te herhalen. De qoran is voor je of tegen je op de dag des oordeels

  12. #207
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Ik kan niet memoriseren en herhalen op de zelfde dag. Daarom pak ik elke weekend voor het herhalen. Maar als wij visite krijgen dan heb ik vaak een probleem. Inscha Allah dat het beter gaat aankomende weken en maanden. Herhalingen zijn zeer belangrijk. Wat je erin stampt kan er ook snel eruit heb ik nu ervaren. Dus beter mijn best doen inscha Allah.

  13. #208
    MVC Lid

    Reacties
    200
    22-03-2016

    Wie met fadjr opstaat een uurtje memoriseert en daarna gaat slapen en dan mischien 10 uur wakker ofzo wakker word dan kan je tussen asr en isha makelijk minimaal 1 hizb moradja3 doen. Het is mogelijk. Moge Allah het voor ons vergemakelijken

  14. #209
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Ik ga mijn best doen inscha Allah.

  15. #210
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door ABDOLLAH Bekijk reactie
    Wie met fadjr opstaat een uurtje memoriseert en daarna gaat slapen en dan mischien 10 uur wakker ofzo wakker word dan kan je tussen asr en isha makelijk minimaal 1 hizb moradja3 doen. Het is mogelijk. Moge Allah het voor ons vergemakelijken
    Baarak Allaahoe feek. ameen.

    Islaam – It just makes…. sense!