+ Reageer
Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 9 10 11
151 tot 157 van 157
    Dienares van Allah

Reacties
    6.328
    16-12-2003

Heersen is Arabisch beheersen. Reageer via mijn tel toch wel anders dan op de laptop : D

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Islaam – It just makes…. sense!

MVC Lid

Reacties
    818
    13-02-2017

Wa alaikoemoe asalaam. Allahoema barik. Leuke juf hebben jullie geef der een knuffel van mij oké? Ze heeft gelijk!

Sabr Sabr en nog eens Sabr. Soms verlies ik gedult wanneer ik moe ben. En dan leer ik niks. Zoals vandaag. Dus vandaag alleen moraja3a gedaan, dat zelf moet je dispiline hebben. Als een moslim de Quraan leest, dan moet hij alles uit de kast halen om het te begrijpen. Er zijn zoveel woorden in de Quraan die ik dus niet begrijp. Daarom ga ik inscha Allah een woordenboek aanschaffen. Tafsier van de Quraan heb ik ook niet thuis. Sora Nuuh, toen ik die aan het memoriseren was, voelde ik de onmacht van Nuuh naar zijn Volk. Hij deed er alles aan om hun de tawheed te leren maar hun wouden er niks van weten. Kreeg daar tranen van. De profeten zijn echt het zwaarst beproeft.

Dit wou ik effe kwijt.

MVC Lid

Reacties
    10.408
    01-08-2008

Taktubu we moeten weer bij elkaar komen in die topic. Ik wil ook doorzetten, voel me niet goed sinds ik gestopt ben. Voel me zo zwaar.

Mooi verhaaltje over sabr, Moge Allah ons geduld geven voor zijn 3iebadah en onze zondes vergeven. Ameen

MVC Lid

Reacties
    818
    13-02-2017

Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Taktubu we moeten weer bij elkaar komen in die topic. Ik wil ook doorzetten, voel me niet goed sinds ik gestopt ben. Voel me zo zwaar.

Mooi verhaaltje over sabr, Moge Allah ons geduld geven voor zijn 3iebadah en onze zondes vergeven. Ameen
    Salam alaikoem!

Lauk dat u reageert dame dat zware gevoel had ik ook joh. Na de vakantie vond ik het een grote stap om weer te memoriseren. Maar het is gelukt

Ameen. Ik zal ook in jouw topic reageren. Daar zijn ook veel zusters actief

Dienares van Allah

Reacties
    6.328
    16-12-2003

Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Wa alaikoemoe asalaam. Allahoema barik. Leuke juf hebben jullie geef der een knuffel van mij oké? Ze heeft gelijk!

Sabr Sabr en nog eens Sabr. Soms verlies ik gedult wanneer ik moe ben. En dan leer ik niks. Zoals vandaag. Dus vandaag alleen moraja3a gedaan, dat zelf moet je dispiline hebben. Als een moslim de Quraan leest, dan moet hij alles uit de kast halen om het te begrijpen. Er zijn zoveel woorden in de Quraan die ik dus niet begrijp. Daarom ga ik inscha Allah een woordenboek aanschaffen. Tafsier van de Quraan heb ik ook niet thuis. Sora Nuuh, toen ik die aan het memoriseren was, voelde ik de onmacht van Nuuh naar zijn Volk. Hij deed er alles aan om hun de tawheed te leren maar hun wouden er niks van weten. Kreeg daar tranen van. De profeten zijn echt het zwaarst beproeft.

Dit wou ik effe kwijt.
    Ameen. Ja de juf is echt een zegening voor ons alhamdulilah. Ik hou vooral van haar bescheiden en nederige houding. Allaahoema baarek fieha ameen.
    Hihi in sha Allaah, lief van je!

Sabr indd en we verliezen allemaal wel eens het geduld of dan lijkt het alsof alles tegen zit, het niet lukt. Allemaal trucjes van de vervloekte shaytaan waar we geen gehoor aan moeten geven. Vooral veel dua doen dat Allaah deze weg voor ons zal vergemakkelijken, immers al het succes is afkomstig van Hem, alhamdulilah.

Het begrijpen is indd erg belangrijk. Daar moeten we ook de juiste handvaten bij hebben. Hoe meer je begrijp, hoe groter jouw liefde voor de Qoraan wordt, de woorden zullen je raken tot in het diepste van je ziel en zo verkrijg je ook meer khusjoo3 en wordt je minder afgeleid. Wa Allaahoe ahlem.

Ik snap wat je bedoeld wat de frustratie van het verhaal van Nuh aleyhie salaam betreft. Maar ondanks dat er maar weinig mensen zijn die gehoor hebben gegeven aan zijn oproep, zal hij de volledige beloning bij Allaah verkrijgen voor zijn dawah naar de mensen toe. Immers Leiding en dwaling berust in Handen van Allaah. Hij als profeet heeft zijn taak gedaan.

Klopt indd, dat de profeten het meest zijn beproefd.

Er is overgeleverd dat Sacd ibn abie Waqqaas zei: "Ik zei: "O, Boodschapper van Allah, wie van de mensen worden het meest beproefd?" Hij (vrede zij met hem) zei: "De Profeten, daarna de volgende beste en daarna de volgende beste. Een man zal beproefd worden in verhouding tot zijn niveau van religieuze toewijding. Als zijn religieuze toewijding sterk is, zal hij sterker worden beproefd, en als zijn religieuze toewijding zwak is, zal hij beproefd worden in verhouding tot zijn religieuze toewijding. Beproevingen zullen een persoon blijven overkomen, totdat hij op aarde loopt zonder enige zonde op hem."

(at-Tirmidhie, en Sheikh al-Albaanie in as-Silsilat us-Sahiehah)

Je mag alles kwijt in deze topic : )

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

MVC Lid

Reacties
    818
    13-02-2017

Salam alaikoemoe beste zusters

Baraka Allahoe feeki voor die mooie Hadith!

Ben begonnen met het memoriseren van sora Djinn. Inscha Allah volgende week hele bladzijde gememoriseerd. Ik wou dat ik 2 keer per dag hier tijd aan kan besteden. Dat is wel mijn streven inscha Allah.

Vrijdag heb ik besloten om 1 Hizb te herhalen en het weekend de andere. En door de weeks memoriseren.

Moge Allah ons hierbij helpen Ameen

Dienares van Allah

Reacties
    6.328
    16-12-2003

Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Salam alaikoemoe beste zusters

Baraka Allahoe feeki voor die mooie Hadith!

Ben begonnen met het memoriseren van sora Djinn. Inscha Allah volgende week hele bladzijde gememoriseerd. Ik wou dat ik 2 keer per dag hier tijd aan kan besteden. Dat is wel mijn streven inscha Allah.

Vrijdag heb ik besloten om 1 Hizb te herhalen en het weekend de andere. En door de weeks memoriseren.

Moge Allah ons hierbij helpen Ameen
    Wa Aleykoem assalaam wa ra7matu Allaahi wa Barakatuhu sis,

Wa feekie Baarak Allaah.

Allaahoema baarek moge Allaah het voor je vergemakkelijken ameen. Ik heb ooit tijdens een studie dag in de moskee de tafseer van surah al Djinn gehad, heel bijzonder als je leert hoe een groep van de djinn de Qoraan voordracht hoorden en de Islaam meteen hebben geaccepteerd en vervolgens ook anderen hiertoe hebben uitgenodigd.

Kijk wat je aankan, je kunt beter een bladzijde per week goed leren, dan dat je teveel hooi op je vork neemt en de kwaliteit minder is. Maar jij kent jezelf het beste en weet wat jij aankan. Moge Allaah jou helpen om jou streven te vervolmaken en te bewerkstelligen, Ameen.

Ameen op jouw dua!