1. #121
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door AmmatoelAziz Bekijk reactie
    Wa feekie baarak Allaah lieve oeght!
    Ik heb ook mijn ups en downs en moet ook elke dag aan mezelf werken in sha Allaah! Fijn om te horen dat het goed gaat! Moge Allaah het voor ons vergemakkelijken, ameen.

    Graag gedaan anytime in sha Allaah!! XxX

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Ameen lieve zuster

    We moeten zeker elke dag aan onze zelf werken!

    Opla

  2. #122
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Ameen lieve zuster

    We moeten zeker elke dag aan onze zelf werken!

    Opla
    Dat is zeker zo oegty. Moge Allaah ons hierbij helpen ameen!

    Zoals beloofd het vertaalde stuk over de Qoraan al fajr. Het eerste gedeelte heb ik zelf vertaald, daarna werd het pittig en heb een beroep gedaan op Google translate : P
    Moge Allaah mij vergeven voor eventuele fouten ameen.

    Bismillaah,

    In de Qoraan zelf noemt Allaah de recitatie tijdens het fajr gebed, een recitatie die wordt getuigd.

    De vraag die dan rijst is het volgende: “Welke getuigenis draagt de Qoraan recitatie tijdens het fajr gebed? Volgens de tafsir van Ibn Kathir rahimahu Allaah, wordt er met de term Qoran al Fajr het fajr gebed bedoeld, het eerste verplichte gebed van de dag.

    Verder staat er volgens de versies die zijn opgenoemd in de twee sahihs van Aboe Hurayrah radia Allaahoe anhoe dat de profeet vrede zij met hem heeft gezegd: Overgeleverd door Abu Huraira: Allah's Apostel zei: "Engelen komen naar jullie toe, elkaar opvolgend, in de nacht en overdag en zij allen komen bij elkaar in de tijd van het fadjr- en het asr'-gebed. Degenen die de nacht met je hebben doorgebracht (of bij je waren) stijgen op (naar de hemel) en Allah vraagt hen, alhoewel Hij alles over jou uitstekend weet: "In welke staat verliet je mijn slaven?" De engelen antwoorden: "Toen we hen verlieten, waren ze aan het bidden en toen we bij hen kwamen, waren ze aan het bidden." (Bukhari, Book #10, Hadith #530)

    Abdullaah Ibn Masoud heeft gezegd: “De twee bewakers komen elkaar tegen met salat al fajr, en de ene groep stijgt op terwijl de andere groep blijft waar zij zijn.”
    Dit is het commentaar van Ibrahim An Nakha, Mujahid, Qatadah en anderen over de tafsir van dit vers.
    Einde quote tafsir Ibn Kathir rahimahu Allaah.

    De onderstaande hadith in Sahih Al Bukhari heeft een toevoegingslijn van de verteller Abu Hurairah aan het eind.

    Het is overgeleverd dat Aboe Hurayrah heeft gezegd: “Ik hoorde de boodschapper van Allaah vrede zij met hem zeggen: De uitmuntendheid van het groepsgebed is vijfentwintig keer dat van het gebed van één van jullie alleen. De engelen van de nacht en de engelen van de dag ontmoeten tijdens het Fajr gebed. "Toen zei Abu Hurairah:" Als u dat wenst, reciteer إن قرآن الفجر كان مشهود - "... voor de recitatie van Fajr is getuige ." "

    Het vers van de Koran hierboven en de relevante ahadith die het aanvullen, duiden duidelijk op dat de tijd van de voorbreek vooral gezegend is omdat de engelen getuige zijn van de Koran die in Fajr gebed wordt vermeld.
    Dit komt doordat Allah de Quran heeft uitgesproken in het verplichte Al-Fajr gebed, waarbij hij in het bovenstaande vers vermeld wordt. Ik denk dat dit zich voor de uitmuntendheid van de tijd van Fajr vermeldt in verband met de recitatie van de Koran.
    De vroege ochtenduren zijn gezegend
    Wat we kunnen concluderen is dat de tijd voor de zonsopgang een goede gelegenheid is om met de Koran te binden, eerst door zoveel mogelijk van het geheugen te reciteren, zoals mogelijk in het Al-Fajr- verplicht gebed, en dan verder te reciteren Mushaf . We kunnen dit volgen door zijn betekenissen en exegese stil te lezen en daarna te denken over hen in de stille morgen die volgt op Fajr gebed. Dit alles hoort niet veel tijd, want vroege ochtend is de tijd erg gezegend en afleidend.

    Ook op wereldse wijze is het uur voor dageraad een van de stilste en meest productieve tijden van de dag, wanneer mensen pas na een lange nachtrust uit de slaap komen. Het werk van de dag en huishoudelijke taken zijn nog niet begonnen; Daarom is de gedachte van een persoon niet alleen fris en alert na het ontvangen van opeenvolgende uren slaap, maar het is ook relatief eenvoudig, vrij van de dagelijkse schakelgerelateerde zorgen en afleidingen die het gedurende de dag bezetten.


    Islaam – It just makes…. sense!



  3. #123
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Wa alaikoem asalaam.
    Geweldig zuster. Ameen op je dua. Ik hoop dat ik voor Fadjr altijd een stuk ga memoriseren. In de ramadan ging het volt, dus hoop dat dit her begin is.

    Moge Allah jouw belonen voor jouw inzet Ameen

  4. #124
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Masha Allah wat mooi en het gevoel bij fadjr is inderdaad intenser en rustgevender.

    Fijne topic. Moge Allah swt jullie begenadigen en sieren met kennis en inzicht.

  5. #125
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Baraka allahoe feeki beste zuster!
    Ben toch ook begonnen voor fadjr te memoriseren. En het gaat toch goed!
    Bedankt voor jouw advies en steun!


    Prachtige Ahadith
    Wa feekie baarak Allaah oegtie.
    Heel goed van je! Moge Allaah ons standvastigheid en een zuivere intentie schenken ameen.
    You are verry welcome. Jij ook djazaakie Allaahie khayren voor je adviezen, motivatie en steun!

    Islaam – It just makes…. sense!



  6. #126
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door LadyLuck10 Bekijk reactie
    Masha Allah wat mooi en het gevoel bij fadjr is inderdaad intenser en rustgevender.

    Fijne topic. Moge Allah swt jullie begenadigen en sieren met kennis en inzicht.
    Mooiste tijdstip en indd intenser en rustgevender. Alhamdulilah.
    Ameen voor jou hetzelfde toegewenst en meer!

    Islaam – It just makes…. sense!



  7. #127
    MVC Lid

    Reacties
    9
    08-06-2017


    بسم الله الرحمن الرحيم



    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    Voor de zusters die op zoek zijn naar een lerares: Ik heb nog 4 plekjes vrij in mijn nieuwe (online) Quraanklasje. Voor meer info & inschrijvingen mag je mij een PM of een e-mail sturen naar leerdequraan@gmail.com

    وفق الله الجميع لما يحب ويرضى


    أم عدنان

    خيركم من تعلم القرآن وعلمه
    "De beste onder jullie is degene die de Quraan leert en hem onderwijst."


  8. #128
    MVC Lid

    Reacties
    9
    08-06-2017

    Update: nog 1 laatste plek over.

    خيركم من تعلم القرآن وعلمه
    "De beste onder jullie is degene die de Quraan leert en hem onderwijst."


  9. #129
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    @ Leer de Qoraan, wa aleykoem assalaam wa ra7matu Allaahi wa Barakatuhu,

    Moge Allaah jou belonen voor hetgeen je onderwijst en het profijtvol voor jou en de studenten laten zijn ameen.
    Mag ik vragen wat je exact onderwijst naast de Qoraan, is het ook tajweed? Waar je hebt gestudeerd, hoe lang je erover hebt gedaan om uiteindelijk lerares te worden en welke delen van de Qoraan jij kent. Je mag mij ook pmen als je dat wenst. En mijn vragen mag je ook niet beantwoorden als jij je daar ongemakkelijk bij voelt. Ik wil altijd van anderen leren in sha Allaah vandaar mijn vragen.

    Persoonlijk werken online lessen voor mij niet, anders had ik mij zeker aangemeld.

    Moge Allaah jou het beste schenken en standvastig houden op Zijn weg, Ameen.

    Islaam – It just makes…. sense!



  10. #130
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    .

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

    Islaam – It just makes…. sense!



  11. #131
    MVC Lid

    Reacties
    139
    14-12-2012

    Salamoealaikom warahmatoe allaah te3ele wabarakatohoe. Alhamdoelilah broeders en zusters alhamdoelilah.

  12. #132
    MVC Lid

    Reacties
    139
    14-12-2012

    Alhamdoelilah

  13. #133
    MVC Lid

    Reacties
    139
    14-12-2012

    Kinderen die al de Koran uit het hoofd kennen Subhanalaahh Alhamdoelilah respect Alhamdoelilah

  14. #134
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Allahoema barik

  15. #135
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Assalaamoealeykoem allen,

    Hoe gaat het momenteel met het memoriseren? Ik volg al helaas een tijd geen les en wacht tot de lessen weer gaan starten. Ik herhaal en lees wel elke dag, maar merk dat mijn motivatie is gezakt en ik heb behoefte aan de structuur die de lessen biedt. Geduld is een schone zaak.

    Hoe gaat het met jullie? Wellicht kunnen we elkaar motiveren in sha Allaah.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

    Islaam – It just makes…. sense!