+ Reageer
Pagina 13 van 14 EersteEerste ... 3 11 12 13 14 LaatsteLaatste
181 tot 195 van 197
    Dienares van Allah

Reacties
    6.344
    16-12-2003

Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Wa alaikoem asalaam. Ik vind jouw echt tof. Helpt graag haar medemens. Dit is echt een goede karakter! Allahoema barik. Ik overleg of ik mijn mail adres mag geven via een forum. Tawheed is zeker belangrijk. Dat is ook de basis voor genezing.

Al zijn bij jouw de lessen nog niet begonnen, is het al geweldig dat je dagelijks moraja3a doet. Dat wil zeggen dan jij elke dag de Quraan in je handen hebt en de woorden van Allah hard op zegt. Allahoema barik

Ik heb vaak een planning, maar Allah is de planner. En soms moet ik echt gas terug nemen haha.

Hoop dat veel zusters dit topic lezen en ook meedoen.

Ameen op je Dua

Vindt jou ook tof : ) Moge Allaah je zegenen en behouden ameen.
    Is prima, ik hoor het wel in sha Allaah. Dat is zeker waar het begint allemaal bij tawheed en het hebben van de juiste aqeedah.

Alhamdulilah dat heb ik naast Allaah zeker aan mijn vader te danken. Ik weet nog dat ik vroeger echt e3moed kreeg als ik geen murazja3a had gedaan. Of als hij ons naar de moskee bracht moesten ik samen met mijn zussen en broertje hardop in de auto herhalen. Goede oude tijd. Als klein meisje had ik een zeer scherp geheugen, heb echt spijt dat ik daar niet de juiste begeleiding bij heb gehad en laks was. Qadr Allaah hoe de zaken lopen. Ik weet nog heel goed dat ik denk ik een jaar of 10/11 moet zijn geweest en ik had al een hizb geleerd. Mijn vader wou heel graag surah al Alaq leren. Soms liepen we samen naar de moskee en ik als kleine snotneus reciteerde de verzen en mijn vader zei het na, totdat ook hij het had gememoriseerd. Mijn zusje (heeft de gehele Qoraan gememoriseerd) heeft mijn vader bijv surah al Mulk geleerd. We hadden echt de allerbeste jeugd, moge Allaah onze ouders belonen, Ameen.

Ik klessenbes weer eens teveel : D

Supergoed dat je een planning aanhoudt! Ik ga dat ook echt eens proberen te doen in sha Allaah. Soms moet je indd gas terugnemen. Ik heb in het begin zoveel ongeduld getoont ik wou te snel, eiste perfectie van mezelf het was enorm frustrerend. Maar alhamdulilah met de tijd zal je leren dat al het succes afkomstig is van Allaah en als je echt wilt en bereid bent je hiervoor in te zetten je zeker succes gaat boeken in sha Allaah. En we zijn er om elkaar te stimuleren als we weer even een "dipje" hebben.

Baarak Allaahoe feekie voor al jouw motivatie, moge Allaah je het beste schenken in beide werelden ameen.

Hoop het ook in sha Allaah, de Qoraan is de Leiding om succesvol te zijn in de dunya alsook in al aakhirah, moge Allaah ons helpen om middels Zijn Boek dichter tot Hem te komen ameen.

Fi Amanillaah!

<3

Islaam – It just makes…. sense!

MVC Lid

Reacties
    10.563
    01-08-2008

Salamaleikum dames, wie is bezig met juze 3am?

Dienares van Allah

Reacties
    6.344
    16-12-2003

Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Wa Aleykoem assalaam zuster,

Ik heb het een tijd geleden afgerond alhamdulilah (veel ken ik van vroeger, moest het verbeteren/perfectioneren met ahkaam) als je vragen hebt help ik je graag waar ik kan in sha Allaah.

Hoe memoriseer je als ik vragen mag? Moge Allaah jou succes schenken, ameen.

MVC Lid

Reacties
    1.106
    13-02-2017

Citaat Geplaatst door AmmatoelAziz Bekijk reactie
    Vindt jou ook tof : ) Moge Allaah je zegenen en behouden ameen.
    Is prima, ik hoor het wel in sha Allaah. Dat is zeker waar het begint allemaal bij tawheed en het hebben van de juiste aqeedah.

Alhamdulilah dat heb ik naast Allaah zeker aan mijn vader te danken. Ik weet nog dat ik vroeger echt e3moed kreeg als ik geen murazja3a had gedaan. Of als hij ons naar de moskee bracht moesten ik samen met mijn zussen en broertje hardop in de auto herhalen. Goede oude tijd. Als klein meisje had ik een zeer scherp geheugen, heb echt spijt dat ik daar niet de juiste begeleiding bij heb gehad en laks was. Qadr Allaah hoe de zaken lopen. Ik weet nog heel goed dat ik denk ik een jaar of 10/11 moet zijn geweest en ik had al een hizb geleerd. Mijn vader wou heel graag surah al Alaq leren. Soms liepen we samen naar de moskee en ik als kleine snotneus reciteerde de verzen en mijn vader zei het na, totdat ook hij het had gememoriseerd. Mijn zusje (heeft de gehele Qoraan gememoriseerd) heeft mijn vader bijv surah al Mulk geleerd. We hadden echt de allerbeste jeugd, moge Allaah onze ouders belonen, Ameen.

Ik klessenbes weer eens teveel : D

Supergoed dat je een planning aanhoudt! Ik ga dat ook echt eens proberen te doen in sha Allaah. Soms moet je indd gas terugnemen. Ik heb in het begin zoveel ongeduld getoont ik wou te snel, eiste perfectie van mezelf het was enorm frustrerend. Maar alhamdulilah met de tijd zal je leren dat al het succes afkomstig is van Allaah en als je echt wilt en bereid bent je hiervoor in te zetten je zeker succes gaat boeken in sha Allaah. En we zijn er om elkaar te stimuleren als we weer even een "dipje" hebben.

Baarak Allaahoe feekie voor al jouw motivatie, moge Allaah je het beste schenken in beide werelden ameen.

Hoop het ook in sha Allaah, de Qoraan is de Leiding om succesvol te zijn in de dunya alsook in al aakhirah, moge Allaah ons helpen om middels Zijn Boek dichter tot Hem te komen ameen.

Fi Amanillaah!

<3
    Kay grappig gewoon dit zijn gewoon leuke tijden. Mijn vader stond vroeg op en wij moesten altijd ook vroeg opstaan en Arabisch leren. En dit 3 keer per week. Kregen les van een oudere broer met een siwak stok in zijn hand hahaha. Onze ouders hebben Alhamdoli Allah hun best gedaan. Allahoema barik! Nu wij nog zuster

Ameen op je Ad3ija

Ik heb sora Al jinn nog niet afgrond. Zo zie je dat Allah de planner is al plan je zoveel. Moge Allah tevreden over ons zijn zuster!

MVC Lid

Reacties
    1.106
    13-02-2017

Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Wa alaikoem asalaam. Nog 5 sora's memoriseren dan ben ik bij sora An naba.
    Maar ik heb al eerder gememoriseerd vanaf sora Al Ala Bij mij is het dus anders gelopen zuster.

Dienares van Allah

Reacties
    6.344
    16-12-2003

Kay grappig gewoon dit zijn gewoon leuke tijden. Mijn vader stond vroeg op en wij moesten altijd ook vroeg opstaan en Arabisch leren. En dit 3 keer per week. Kregen les van een oudere broer met een siwak stok in zijn hand hahaha. Onze ouders hebben Alhamdoli Allah hun best gedaan. Allahoema barik! Nu wij nog zuster

Ameen op je Ad3ija

Ik heb sora Al jinn nog niet afgrond. Zo zie je dat Allah de planner is al plan je zoveel. Moge Allah tevreden over ons zijn zuster!

Nostalgie yek : D Ik denk dat onze ouders in veel zaken een beetje dezelfde opvoeding hebben gegeven.
    Moge Allaah je vader rijkelijk belonen, alsook je broers voor de kennis die zij jullie hebben bijgebracht Ameen.
    Ja dat hebben ze zeker gedaan, moge Allaah hun belonen ameen. En op hun oude dag doen wij wel dingen voor hen,maar kunnen niet het nodige geduld opbrengen omdat ze soms koppig en veeleisend zijn (spreek voor mezelf) Moge Allaah ons vergeven voor onze tekortkomingen ameen.
    In sha Allaah, lijkt mij moeilijk in deze tijd kinderen en de juiste islamitische kennis meegeven, maar Allaah is Genadig voor ons alhamdulilah dus er is altijd hoop : P

Komt in sha Allaah wel lieve sis, Ameen op jouw dua! Ik was net toevallig een les basiskennis Islaam aan het beluisteren. De broeder had het over het belang van het vergaren van kennis. Dat men zich niet moet laten misleiden door de waswaas van de shaytaan (ik kan het niet) In het begin is het bitter, maar na verloop van tijd zal je de zoetheid ervan ervaren. En wie een pad inslaat naar kennis, Allaah zal jouw pad naar het paradijs vergemakkelijken. En Allaah weet het t beste.

MVC Lid

Reacties
    1.106
    13-02-2017

Citaat Geplaatst door AmmatoelAziz Bekijk reactie

Nostalgie yek : D Ik denk dat onze ouders in veel zaken een beetje dezelfde opvoeding hebben gegeven.
    Moge Allaah je vader rijkelijk belonen, alsook je broers voor de kennis die zij jullie hebben bijgebracht Ameen.
    Ja dat hebben ze zeker gedaan, moge Allaah hun belonen ameen. En op hun oude dag doen wij wel dingen voor hen,maar kunnen niet het nodige geduld opbrengen omdat ze soms koppig en veeleisend zijn (spreek voor mezelf) Moge Allaah ons vergeven voor onze tekortkomingen ameen.
    In sha Allaah, lijkt mij moeilijk in deze tijd kinderen en de juiste islamitische kennis meegeven, maar Allaah is Genadig voor ons alhamdulilah dus er is altijd hoop : P

Komt in sha Allaah wel lieve sis, Ameen op jouw dua! Ik was net toevallig een les basiskennis Islaam aan het beluisteren. De broeder had het over het belang van het vergaren van kennis. Dat men zich niet moet laten misleiden door de waswaas van de shaytaan (ik kan het niet) In het begin is het bitter, maar na verloop van tijd zal je de zoetheid ervan ervaren. En wie een pad inslaat naar kennis, Allaah zal jouw pad naar het paradijs vergemakkelijken. En Allaah weet het t beste.
    Ameen Ameen en nog Ameen!

Hier ook een een link voor het memoriseren

https://www.facebook.com/way2allah/v...5541743226226/

MVC Lid

Reacties
    1.106
    13-02-2017

Inscha Allah over 2 dagen

Dienares van Allah

Reacties
    6.344
    16-12-2003

Ameen Ameen en nog Ameen!

Hier ook een een link voor het memoriseren

https://www.facebook.com/way2allah/v...5541743226226/

Baarak Allaahoe feekie zus : )

MVC Lid

Reacties
    1.106
    13-02-2017

Salam alaikoem,

Eindelijk Sora Al jinn gememoriseerd. Dit was echt heel moeilijk voor mij. Nadat ik de eerste bladzijde gememoriseerd heb, blijkt achteraf dat ik toch veel fouten maak. De tweede bladzijde was Alhamdoli Allah goed te doen. Ik heb toch besloten om deze weekend nog aantal keer te herhalen. De angst zit er nog steeds in dat ik weer fouten ga maken. Misschien inscha Allah maandag beginnen met een nieuwe sora.

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

MVC Lid

Reacties
    1.106
    13-02-2017

Ik heb ook iets ontdekt, de woorden die ik dus niet begrijp, zijn uitgelegd aan de zijkanten van de bladzijde hahaha. Echte Dombo ben ik ook zeg

Dienares van Allah

Reacties
    6.344
    16-12-2003

Salam alaikoem,

Eindelijk Sora Al jinn gememoriseerd. Dit was echt heel moeilijk voor mij. Nadat ik de eerste bladzijde gememoriseerd heb, blijkt achteraf dat ik toch veel fouten maak. De tweede bladzijde was Alhamdoli Allah goed te doen. Ik heb toch besloten om deze weekend nog aantal keer te herhalen. De angst zit er nog steeds in dat ik weer fouten ga maken. Misschien inscha Allah maandag beginnen met een nieuwe sora.

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?
    Wa Aleykoem assalaam sis,

Goed van je Allaahoema Baarek. Is het niet handig om eerst jouw recitatie voor te dragen aan je broer, vervolgens vinkt hij al jouw fouten aan en ga je aan de slag met het memoriseren. Zo doe ik het ook en maak uiteraard nog steeds fouten, maar weet dan wel wat mijn zwakte punten zijn. Herhalen is altijd goed. En de angst om fouten te maken is een trucje van de shaytaan om ons te ontmoedigen.

Soms zit ik klem of vast met bepaalde verzen, ik moet mezelf vermanen tot geduld en ben heel streng voor mezelf en zeer kritisch. Het beste is om dua te verrichten en Allaah te smeken om gemak. Moge Allaah jou en ons allen helpen en het voor ons vergemakkelijken ameen.

MVC Lid

Reacties
    1.106
    13-02-2017

Wa alaikoemoe asalaam beste zuster en zusters

Sorry voor de late reactie Ameen Ameen! En voor ieder moslims inscha Allah!
    Sora Al jinn was een sora waar ik veel moeite had om te memoriseren, ook al tijdens het verhoor, maakte ik maar 1 foutje, maar ik moest 2 keer nadenken voordat ik verder ging bij het verhoor. Dat heeft mij wel onzeker gemaakt dat ik dus het weekend alleen meer ging oefenen

Maar nu komt het, ben weer begonnen met nietwe sora. Sora Al muzammil. En ik begrijp jouw volledig beste zuster. Jij bent echt een zuster die een andere zuster helpt om door te gaan. Ongelofelijk dat ik nu bijna 1 jaar aan het memoriseren ben? Dat gaat echt slecht en de liefde voor de Quraan stijgt en stijgt!

Moge Allah jouw vergeven Ameen.

Dienares van Allah

Reacties
    6.344
    16-12-2003

Wa alaikoemoe asalaam beste zuster en zusters

Sorry voor de late reactie Ameen Ameen! En voor ieder moslims inscha Allah!
    Sora Al jinn was een sora waar ik veel moeite had om te memoriseren, ook al tijdens het verhoor, maakte ik maar 1 foutje, maar ik moest 2 keer nadenken voordat ik verder ging bij het verhoor. Dat heeft mij wel onzeker gemaakt dat ik dus het weekend alleen meer ging oefenen

Maar nu komt het, ben weer begonnen met nietwe sora. Sora Al muzammil. En ik begrijp jouw volledig beste zuster. Jij bent echt een zuster die een andere zuster helpt om door te gaan. Ongelofelijk dat ik nu bijna 1 jaar aan het memoriseren ben? Dat gaat echt slecht en de liefde voor de Quraan stijgt en stijgt!

Moge Allah jouw vergeven Ameen.
    Assalaamoealeykoem sis,

Geeft helemaal niet. We hebben ook nog real life naast m.nl : P
    Ja sommige suwar zijn wat moeilijker om te memoriseren dan andere. Moge Allaah jou belonen voor jouw inspanningen en het vergemakkelijken ameen. Soms zijn het ook de zenuwen bij het overhoren, ik heb vroeger echt last gehad van trillende handen en een bonkend hart als ik aan de beurt was.... Nooit onzeker zijn, is onze nafs en shaytaan, we gaan in sha Allaah het uiterste uit ons zelf halen. We zijn er om te leren en dat gaat niet zonder slag of stoot.

Ik moet djuzz Tabarak Helemaal opnieuw gaan leren, als kind heb ik het gememoriseerd, echter zonder tajweed en moet nu alle fouten eruit gaan halen. Dat is in sha Allaah mijn streven als de lessen weer gaan beginnen. Surah al Muzammil is best pittig, niet wat onthouden betreft, maar meer de regels zelf goed toepassen. En iedereen ondervindt bepaalde moeilijkheden bij het memoriseren wa Allaahoe Ahlem. Ik hoop het in sha Allaah, ik wil ten eerste altijd mezelf blijven motiveren en dat doe jij andersom ook zeer zeker door alle reacties die jij hier hebt geplaatst. Moge Allaah jou hier rijkelijk voor belonen ameen. Een jaar gaat snel voorbij, en zoals je mooi zegt de liefde voor de Qoraan stijgt alhamdulilah. Moge Allaah ons altijd laten zwoegen om Zijn woord te memoriseren, praktiseren en over te dragen Ameen ya Rabb.

Ameen!

Dienares van Allah

Reacties
    6.344
    16-12-2003

De profeet (Allahs zegeningen en vrede zijn met hem) heeft gezegd (Nederlandstalige interpretatie):*“Hij die toegestaan maakt wat de Qor-aan verboden heeft verklaard, gelooft totaal niet in de Qor-aan.”*(Overgeleverd door at-Tirmidzie, op gezag van Soehayb ar-Roemie.) (Uit*Tefhiem al-Qor-aan, Sayyid Aboe al-A’laa Mawdoedie.)

Stap nu over!