Poll resultaten: Wat slaapt er in je buikje?

Stemmers
21. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Een prinsesje

    13 61,90%
  • Een prinsje

    8 38,10%
  1. #241
    MVC Lid

    Reacties
    156
    02-10-2014

    Vanaf hoeveel maanden voel je de schopjes?

  2. #242
    MVC Lid

    Reacties
    335
    09-09-2014

    Citaat Geplaatst door moslimaa Bekijk reactie
    Ik begin nu eindelijk zin te krijgen in eten, maar nog steeds geen vlees soorten dan word ik meteen misselijk. Ik begin nu ook last van mijn rug te krijgen komt door het te veel staan op werk doe horeca, mijn collega's wisten het al voor dat ik het door had was snel moe en niet actief meer werk nu gelukkig ook minder.
    Oh gelukkig maar, ben je ook afgevallen of dat niet?
    En wat betr je werk, ben je voor n deel ziekgemeld of werk je geen vaste uren?

    Doen ze trouwens moeilijk met ziekmelden? Wie weet dat?


  3. #243
    MVC Lid

    Reacties
    99
    26-09-2014

    ** April 2O15 Baby's ** [L]

    Dag dames, hier gaat het hmdl redelijk. Ik heb nu alleen sinds een weekje elke avond last van hoofdpijn en niet zo'n beetje ook! Doe niets anders dan liggen en zonder 2 stuks paracetamol kan ik niet slapen.

    Ik heb ook last van mijn onderrug, ga nu elke week naar fysio voor mijn bekken in de hoop om erger te voorkomen. Verder heb ik ook in de avond en nacht last van maagzuur. Misselijkheid is nu wel weg maar mijn eetlust is nog niet helemaal terug, begint langzaamaan terug te komen, maar ook geen vlees of kip voor mij.

  4. #244
    .

    Reacties
    2.048
    23-07-2006

    Citaat Geplaatst door Mrs.O Bekijk reactie
    Ja vervelend maar hamdollilah.. Ik ben gelukkig niet constant misselijk en kan gewoon werken. Zodra ik wat eet wordt de misselijkheid minder.

    Hoe reageerde ze op je werk Farfallina?
    Ik heb het ook al verteld toen ik 13 weken was.
    ik vond het moeilijk om te vertellen omdat ik er dus pas werkte.. maar de meeste waren aardig en feliciteerde me.. een andere zei heel droog Oh wat een verrassing ik vond het niet leuk overkomen maar goed. Zijn ook echt allemaal nederlanders hier die zijn een stuk kouder dan bijvoorbeeld marokkanen
    Citaat Geplaatst door moslimaa Bekijk reactie
    Ik begin nu eindelijk zin te krijgen in eten, maar nog steeds geen vlees soorten dan word ik meteen misselijk. Ik begin nu ook last van mijn rug te krijgen komt door het te veel staan op werk doe horeca, mijn collega's wisten het al voor dat ik het door had was snel moe en niet actief meer werk nu gelukkig ook minder.
    Ja horeca is slopend als je zwanger bent, heb hiervoor in een hotel gewerkt achter de receptie had net op tijd ander werk gevonden gelukkig, maar werk soms in restaurant van mn vader als serveerster (niet te vaak meer).
    Citaat Geplaatst door s_riffia Bekijk reactie
    vandaag lag ik op mijn rug en voelde opeens een gek gevoel.. ik dacht oohw heeerlijk.. waarschijnlijk de baby??
    aww zou kunnen wat leuk...geen idee verder hoe het voelt ik voel nog niks!!!!
    Citaat Geplaatst door Oummie25 Bekijk reactie
    Vanaf hoeveel maanden voel je de schopjes?
    je kan al vanaf 17 weken wat voelen... de ene pas vanaf 20 weken ligt aan ligging van placenta enzo (vanaf je vierde maand dus)

  5. #245
    .

    Reacties
    2.048
    23-07-2006

    Citaat Geplaatst door Amanah88 Bekijk reactie
    Oh gelukkig maar, ben je ook afgevallen of dat niet?
    En wat betr je werk, ben je voor n deel ziekgemeld of werk je geen vaste uren?

    Doen ze trouwens moeilijk met ziekmelden? Wie weet dat?
    volgens mij als jij minder gaat werken vanwege zwangerschapsklachten krijg jij dit gewoon vergoed.. je moet het via de arboarts regelen
    Citaat Geplaatst door FirstTimeMom Bekijk reactie
    Dag dames, hier gaat het hmdl redelijk. Ik heb nu alleen sinds een weekje elke avond last van hoofdpijn en niet zo'n beetje ook! Doe niets anders dan liggen en zonder 2 stuks paracetamol kan ik niet slapen.

    Ik heb ook last van mijn onderrug, ga nu elke week naar fysio voor mijn bekken in de hoop om erger te voorkomen. Verder heb ik ook in de avond en nacht last van maagzuur. Misselijkheid is nu wel weg maar mijn eetlust is nog niet helemaal terug, begint langzaamaan terug te komen, maar ook geen vlees of kip voor mij.
    Aww vervelend die hoofdpijn, ik had vorige week erg last ervan en nam ook gewoon paracetamol want kon niet functioneren.. hoort ook bij dit stadium van de zwangerschap las ik!
    Beter dat je naar de fysio gaat het is echt slopend die rugpijn!

  6. #246
    MVC Lid

    Reacties
    335
    09-09-2014

    Citaat Geplaatst door Farfallina Bekijk reactie
    volgens mij als jij minder gaat werken vanwege zwangerschapsklachten krijg jij dit gewoon vergoed.. je moet het via de arboarts regelen!
    Ja he, dat dacht ik ook.
    Ik ben nu in dienst op payrollbasis.. zal dan vast wel t zelfde gaan,.
    Ik heb donderdag inshallah gesprek met leidinggevende en ik ga t meteen aankaarten.

    Ben echt o brak na een paar uur werken. terwijl t niet en fysiek zwaar werk is maar meer mentaal.

  7. #247
    MVC Lid

    Reacties
    156
    02-10-2014

    Wie van de dames krijgt nu haaar 2e kindje insha allah?

  8. #248
    MVC Lid

    Reacties
    99
    26-09-2014

    Citaat Geplaatst door Farfallina Bekijk reactie
    volgens mij als jij minder gaat werken vanwege zwangerschapsklachten krijg jij dit gewoon vergoed.. je moet het via de arboarts regelenAww vervelend die hoofdpijn, ik had vorige week erg last ervan en nam ook gewoon paracetamol want kon niet functioneren.. hoort ook bij dit stadium van de zwangerschap las ik!
    Beter dat je naar de fysio gaat het is echt slopend die rugpijn!
    Ja, het beperkt me echt. Ga ermee slapen en sta ermee op! Slapen jullie ook zoveel?

    Citaat Geplaatst door Amanah88 Bekijk reactie
    Ja he, dat dacht ik ook.
    Ik ben nu in dienst op payrollbasis.. zal dan vast wel t zelfde gaan,.
    Ik heb donderdag inshallah gesprek met leidinggevende en ik ga t meteen aankaarten.

    Ben echt o brak na een paar uur werken. terwijl t niet en fysiek zwaar werk is maar meer mentaal.
    Als je je ( gedeeltelijk)ziek meldt met zwangerschapsgerelateerde klachten dan word je gewoon 100 % doorbetaald, je werkgever meld je dan ziek bij het UWV en zij betalen je in feite door via je werkgever.

    Let wel op, mocht je 6 weken van tevoren nog steeds (gedeeltelijk)zwangerschaps gerelateerd ziek zijn, dan gaat je zwangerschapsverlof verplicht 6 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum in. (ipv eventueel 4 weken)

  9. #249
    MVC Lid

    Reacties
    335
    09-09-2014

    Citaat Geplaatst door FirstTimeMom Bekijk reactie
    Ja, het beperkt me echt. Ga ermee slapen en sta ermee op! Slapen jullie ook zoveel?



    Als je je ( gedeeltelijk)ziek meldt met zwangerschapsgerelateerde klachten dan word je gewoon 100 % doorbetaald, je werkgever meld je dan ziek bij het UWV en zij betalen je in feite door via je werkgever.

    Let wel op, mocht je 6 weken van tevoren nog steeds (gedeeltelijk)zwangerschaps gerelateerd ziek zijn, dan gaat je zwangerschapsverlof verplicht 6 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum in. (ipv eventueel 4 weken)
    aah oke. thanx voor de info.
    nou volgend jaar ben ik toch werkloos, dus maakt neit uit wanneer verlof in gaat

    vind degene die tot 4 weken voor zwangerschap doorwerken echt bikkel! zou dat zelf niet zo gauw doen.

  10. #250
    MVC Lid

    Reacties
    99
    26-09-2014

    Citaat Geplaatst door Amanah88 Bekijk reactie
    aah oke. thanx voor de info.
    nou volgend jaar ben ik toch werkloos, dus maakt neit uit wanneer verlof in gaat

    vind degene die tot 4 weken voor zwangerschap doorwerken echt bikkel! zou dat zelf niet zo gauw doen.
    Oh dan kan je lekker uitrusten! Werk je tot eind dit jaar? Wil je voorlopig thuis blijven met de baby straks?

    Ik vind sowieso vrouwen die werken tijdens zwangerschap bikkels!! Vooral die eerste drie maanden. Laatste trimester lijkt me ook zwaar.

  11. #251
    MVC Lid

    Reacties
    335
    09-09-2014

    Citaat Geplaatst door FirstTimeMom Bekijk reactie
    Oh dan kan je lekker uitrusten! Werk je tot eind dit jaar? Wil je voorlopig thuis blijven met de baby straks?

    Ik vind sowieso vrouwen die werken tijdens zwangerschap bikkels!! Vooral die eerste drie maanden. Laatste trimester lijkt me ook zwaar.
    idd tot eind dit jaar, dus nog fftjes te gaan. kijk er nu al naar uit! werk maar 24 uur, dus dat vind ik zelf wel prettig.

    En het liefst blijf ik nog even thuis met de baby, in iedergeval t eerste half jaartjte. denk dat dan wel de muren op me afkomen :P

    werk jij?

  12. #252
    MVC Lid

    Reacties
    238
    25-10-2003

    Citaat Geplaatst door Amanah88 Bekijk reactie
    Oh gelukkig maar, ben je ook afgevallen of dat niet?
    En wat betr je werk, ben je voor n deel ziekgemeld of werk je geen vaste uren?

    Doen ze trouwens moeilijk met ziekmelden? Wie weet dat?

    Ik werk normaal 40 uur in de week ben manager maar nu werk ik 6 uur per dag en 4 dagen ipv 5dagen. Uwv betaald mij 2 uur perdag en de rest mijn werkgever..ik ga ook met 7 maanden met zwangerschapsverlof en misschien ook eerder ben altijd gebroken na werk begin elke dag om 6:30 tot 13:00...

    Praat goed met je leidinggevende meestal doen ze niet moeilijk.

  13. #253
    MVC Lid

    Reacties
    335
    09-09-2014

    Citaat Geplaatst door moslimaa Bekijk reactie
    Ik werk normaal 40 uur in de week ben manager maar nu werk ik 6 uur per dag en 4 dagen ipv 5dagen. Uwv betaald mij 2 uur perdag en de rest mijn werkgever..ik ga ook met 7 maanden met zwangerschapsverlof en misschien ook eerder ben altijd gebroken na werk begin elke dag om 6:30 tot 13:00...

    Praat goed met je leidinggevende meestal doen ze niet moeilijk.
    Ooh masha allah. dus ook nog veel verantwoordelijkheden.

    Pff 40 uur is wel echt veel ja. fijn dat je heb kunnen minderen.
    Ik werk maar 24uur hihih. gewoon van 9 tot 5.. nou ben ik vanmezelf ook al lui ingesteld, dus + zwangerschap is gewoon funest voor mij
    heb jij zelf aangekaart dat je minder wilt werken of was het een voorstel vanuit je leidinggevende?

  14. #254
    MVC Lid

    Reacties
    238
    25-10-2003

    Citaat Geplaatst door Amanah88 Bekijk reactie
    Ooh masha allah. dus ook nog veel verantwoordelijkheden.

    Pff 40 uur is wel echt veel ja. fijn dat je heb kunnen minderen.
    Ik werk maar 24uur hihih. gewoon van 9 tot 5.. nou ben ik vanmezelf ook al lui ingesteld, dus + zwangerschap is gewoon funest voor mij
    heb jij zelf aangekaart dat je minder wilt werken of was het een voorstel vanuit je leidinggevende?
    Hahaha ik ben ook lui nu helemaal doe na werk niets meer, mijn leidinggevende had me zelf advies gegeven om minder te werken horeca is zwaar en vooral de stress ervan, ze zei je baby heeft rust nodig geen stress.

    Had haar wel gevraagd om informtie te vragen over zwangerschapsverlof of ik geen problemen zou krijgen sinds die tijd werk ik minder.

  15. #255
    MVC Lid

    Reacties
    99
    26-09-2014

    Citaat Geplaatst door Amanah88 Bekijk reactie
    idd tot eind dit jaar, dus nog fftjes te gaan. kijk er nu al naar uit! werk maar 24 uur, dus dat vind ik zelf wel prettig.

    En het liefst blijf ik nog even thuis met de baby, in iedergeval t eerste half jaartjte. denk dat dan wel de muren op me afkomen :P

    werk jij?
    Hoe ga je dat doen met oppas als je eenmaal weer werkt?
    Nee, ik werk momenteel niet gelukkig. Vindt het voorlopig wel goed zo. Maar ook ik zal uiteindelijk wel weer moeten gaan werken helaas. Alleen mijn kindje naar een kinderdagverblijf brengen staat me totaal niet aan.