1. #1
    Smiles & Cries

    Reacties
    44
    09-08-2014

    Was Saaf ibn Sayyad de Dajjal?

    An-Nawwas b. Sam'an heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem), 's ochtends op een dag een opmerking maakte over de Dajjal. Hij beschreef hem soms als onbelangrijk en soms beschreef hij zijn onrust (fitnah) als zeer belangrijk en wij voelde het alsof hij tussen een groep van de dadel palmbomen zat...

    De vreemde en mysterieuze puzzel van de man bekend stond als Ibn Sayyad heeft generaties van moslims verbaasd en verward, zowel onder het gewone volk als tot de grootste geleerden. Hij leefde in de tijd van de Boodschapper van Allah , die hem in zijn kinderjaren al verdacht. Was ibn Sayyad een kleine dajjal, of heeft de persoon die aan het einde der tijden als de Dajjal zal verschijnen, oog in oog gestaan met de Profeet ? De metgezellen waren overtuigd dat hij de grote Dajjal was. Het is hen waarover de Profeet heeft gezegd:

    “De beste van mijn volgelingen zijn degenen die in mijn generatie leven, daarna degene die hen volgen en daarna degenen die hen volgen.
    (Bukhari)

    Zij hebben ibn Sayyad gezien, gesproken en konden zijn adem ruiken. Ze hebben de rijen van het gebed met hem gedeeld, samen Umrah verricht en zij aan zij gestreden in veldslagen. Ze waren aanwezig bij de gesprekken tussen hem en de Profeet en waren getuige van zeer merkwaardige en vreemde gebeurtenissen waar ibn Sayad bij betrokken was.

    Om meer duidelijkheid te verschaffen met betrekking tot deze mysterieuze persoon, zullen alle Hadith van de Profeet , overleveringen van de metgezellen en mening van de grote geleerden met betrekking tot dit onderwerp geplaatst worden. De overleveringen spelen zich af tijdens, maar ook ná de dood van de Profeet vrede zij met hem.

  2. #2
    Smiles & Cries

    Reacties
    44
    09-08-2014

    VOOR EN TEGEN...



    WIE GELOOFDEN DAT IBN SAYYAD DE DAJJAL WAS

    Ten minste twee rechtgeleide Khaliefen en metgezellen van de Profeet (vrede zij met hem) namelijk:

    - Omar ibn al Khataab
    - Ali ibn abu Talib


    Van de metgezellen :

    - Abdullah ibn Omar
    - Hafsa bint Omar
    - Jabir ibn Abdullah
    - Sa'ad al Khudri
    - Abu Salamah
    - Abu Dhar
    - Al-Walid ibn Abdullah ibn Jumai


    Van de geleerden rahimuhum Allah:

    - imam al Qurtubi
    - al Hafidh ibn Hajar
    - imam al-Nawawi
    - abu Nu'aim al Isfahani
    - imam ash Shawkani
    - imam al Bukhari


    WIE GELOOFDEN DAT HIJ NIET DE DAJJAL WAS

    van de metgezellen:

    Ik heb tot op heden geen enkel bron van metgezellen weten te vinden waarin ze nadrukkelijk aangeven dat ibn Sayyad niet de Dajjal was.

    Van de geleerden rahimuhum Allah:

    - ibn Kathir
    - al Baihaqi
    - Ibn Tayymiyyah



  3. #3
    Smiles & Cries

    Reacties
    44
    09-08-2014

    "KOM NAAR MIJ MIJN VRIENDEN, KOM NAAR MIJ..."



    Ali ibn Abu Talib werd gevraagd...

    "O Amir al-Mumineen, wie is de Masih al-Dajjal? 'Ali zei:

    'Het is Safy Ibn-Sayyad'. De Masih al-Dajjal zal roepen: "Kom naar mij, mijn vrienden, Kom naar mij, mijn vrienden..."


    (Al-Hindi: Kanz al-Ummal fi sunan; Vol. 18)

    Nafi’ heeft overgeleverd dat Ibn ‘Omar zei:

    Ik ontmoette Ibn Sayyad twee keer en zei tegen een aantal van hen (zijn vrienden): Jullie verklaarden dat hij het was (de Dajjal). Hij zei: Bij Allah, het is niet zo. Ik zei: Je hebt me niet de waarheid verteld; Bij Allah sommigen van jullie vertelde me dat hij niet zou sterven voordat hij het ​​grootste aantal nakomelingen zou krijgen en een enorme rijkdom zou hebben en hij is het over wie er zo gedacht wordt..

    (Sahih Muslim 041.7004)

    Abu Sa'id Khudri heeft overgeleverd:

    Ibn Sayyad zei tegen mij iets waarvoor ik me schaamde. Hij zei:

    "Ik kan het anderen niet kwalijk nemen; maar wat is er mis met jullie, o metgezellen van Muhammad, dat jullie me als de Dajjal aanzien?"


    (Muslim No. 6996)

    Hafsa bint Omar al Khataab:

    Moge Allah genade hebben met je, waarom heb je Ibn Sayyad uitgedaagd, ondanks het het feit dat je wist dat de Dajjal uit extreme boosheid in de wereld zal verschijnen?

    (Muslim No. 7004)

    Abdullah ibn Omar:

    "Ik vertrok en ontmoette hem toen voor de tweede keer en zijn oog was gezwollen. Ik zei: Wat is er met je oog? Hij zei: Ik weet het niet. Ik zei: Dit is in je hoofd en je weet het niet?"

    (Sahih Muslim 041.7004)

    Abdullah ibn Omar ibn al Khataab:

    "Wallahi ibn Sayyad is de Dajjal"


    (Abu Dawud Malahim 16/4330)

    Mohammad ibn Munkadir:

    Ik zag Jabir b. 'Abdullah een eed bij Allah afleggen, dat Ibn Sa'id de Dajjal was. ik zei:
    Durf je bij Allah te zweren? Daarop zei hij: Ik hoorde 'Omar in de aanwezigheid van Allah's Profeet hetzelfde doen en Allah's Profeet keurde het niet af.


    (Muslim 7000)


    Imam an-Nawawi:


    De geleerden zeggen dat het verhaal van Ibn Sayyad ingewikkeld is en zijn werkelijkheid is
    twijfelachtig en dubbelzinnig voor hen.


    (Sahih Muslim met Uitleg door an Na wawi; 18/46).

    al-Baihaqi:

    De mensen verschilden over Ibn Sayyad, en
    of hij al Dajjal is of niet


    (Sahih Muslim met Uitleg door an Na wawi; 18/47-48).

    Ibn Sayyad:


    Ik weet waar hij (de Dajjal) is en ik weet wie zijn vader en moeder zijn.


    (Muslim 041.6995)

  4. #4
    Smiles & Cries

    Reacties
    44
    09-08-2014

    ALS IK SLAAP, ZIJN MIJN OGEN DICHT, MAAR MIJN HART BLIJFT ACTIEF...


    Abu Bakrah heeft overgeleverd, dat de Profeet zei:


    "De Dajjal's ouders zullen voor dertig jaar kinderloos blijven, dan zal er bij hun, een eenogige kind geboren worden. Hij zal heel slecht zijn en zal grote problemen veroorzaken. Als hij slaapt, zijn zijn ogen gesloten, maar zijn hart (of geest) zal nog steeds actief zijn. "

    Toen beschreef hij zijn ouders:


    "Zijn vader zal een lange en dikke man zijn, met een lange neus als een snavel. Zijn moeder zal een enorme vrouw zijn, met een enorme boezem."

    In een andere overlevering:

    We hoorden dat er een kind was geboren onder de joden van Medina. Al-Zubayr ibn al-Awam en ik gingen zijn ouders bezoeken, en vonden dat ze overeenkwamen met de beschrijving die door de profeet was gegeven. We zagen de jongen in de zon liggen, bedekt onder een deken, mompelen tegen zichzelf. We vroegen zijn ouders over hem, en zij zeiden: 'We bleven kinderloos voor dertig jaar, toen werd deze eenogige jongen bij ons geboren. Hij is zeer slecht en veroorzaakt vele problemen.'

    Toen we weggingen, passeerden we de jongen. Hij vroeg ons: 'Wat waren jullie aan het doen?' We zeiden: 'Heb je ons gehoord?' Hij zei: "Ja; als ik slaap, zijn mijn ogen dicht, maar mijn hart (geest) is nog steeds actief. Die jongen was Ibn Sayyad.


    (Al Tayalisi Musnad 865)
    (Ahmad ibn Hanbal Musnad 49-50 (20525) 'Affan)
    (Al Thirmidi Fitan 63c/2414: Abudllah ibn Mu'awiya al Jumayhi)
    (Ahmad ibn Hanbal Musnad 40/20440)


    Andere zaken over zijn geboorte was dat hij onbesneden was geboren met een doorgeknipt navelstreng.

    "Zijn moeder baarde hem met zijn navelstreng doorgeknipt en besneden"

    (ibn Abi Shayba, Musannaf 19374)

  5. #5
    Smiles & Cries

    Reacties
    44
    09-08-2014

    JE VERBERGT VOOR MIJ, EEN DOOR STOF GETROFFEN SNUIT VAN EEN SCHAAP...


    Abu Dhar heeft overgeleverd:

    "De Boodschapper van Allah zond me naar ibn Sayyad's moeder en zei:" Vraag haar hoe lang heeft ze hem heeft gedragen?

    Toen ik haar bereikte vroeg ik het aan haar. Ze zei: ik was zwanger van hem, voor twaalf maanden ".

    De Profeet stuurde me dan weer en zei: "Vraag haar over zijn (eerste) huilen toen ze hem had gebaard?"

    Ik keerde terug naar haar toe en vroeg haar. Ze zei: "Hij huilde (of schreeuwde) als een kind van een maand oud."

    Toen ging de Profeet naar hem toe en zei tegen ibn Sayyad: "Inderdaad, ik verberg iets voor je, (dus wat is het)?

    Hij antwoordde: "Je verbergt v
    oor mij, een door stof getroffen snuit (katm) van een schaap (afra) en al-Dukhan."


    Hij bedoelde te zeggen al-Dukhan, maar was daar toe niet in staat. Hij zei in plaats daarvan:

    "Al-Dukh, al Dukh"

    (Ahmad Musnad (5/148) Sahih verklaard door ibn Hajar; Fath al-Bari; 13/325)

  6. #6
    Smiles & Cries

    Reacties
    44
    09-08-2014

    IN DE HEUVELS VAN BANU MAGHALA...


    ‘Abdullah ibn 'Omar heeft overgeleverd:

    'Omar ibn al-Khattab ging samen met de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) in het gezelschap van een aantal personen naar Ibn Sayyad en hij vond hem spelend met kinderen in de buurt van de buitenwijken van Bani Maghala. Ibn Sayyad was op dat moment net op de drempel van adolescentie en hij had de aanwezigheid van de Heilige Profeet (vrede zij met hem) niet opgemerkt, totdat Allah's boodschapper (vrede zij met hem) hem met zijn handen op zijn rug sloeg.

    De Boodschapper van Allah (vrede zei met hem) zei: Ibn Sayyad, getuige je niet dat ik de boodschapper van Allah ben? Ibn Sayyad keek naar hem en hij zei: Ik getuig van het feit dat je de boodschapper van de ongeletterden bent.

    Ibn Sayyad zei tegen de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem): Getuigt u van het feit dat ik de boodschapper van Allah ben? De Boodschapper van Allah verwierp dit en zei: Ik bevestig mijn geloof in Allah en Zijn boodschappers.

    Toen zei de Boodschapper van Allah tegen hem: Wat zie je?

    Ibn Sayyad zei: Het is een Dukh. (de Profeet had net soera al-Dukhan geopenbaard gekregen)

    Daarop zei Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) : Moge je beschaamd en onteerd worden, je zult niet in staat zijn om verder gaan dan je rang.

    'Omar ibn al-Khattab zei: Boodschapper van Allah, sta mij toe dat ik zijn nek sla.

    Daarop zij de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem):

    Als hij dezelfde (Dajjal) is, die in het Laatste Uur zal verschijnen, dan zul je niet in staat zijn om hem te overmeesteren en als hij het niet is, dat is er geen goed voor je om hem te doden.


    (Muslim 041.7000)

    In deze overlevering heeft de Profeet geen (wahi ) definitieve uitspraak gegeven of ibn Sayyad wel of niet de Dajjal was. De Profeet ging in de buitenwijken van Medina op zoek naar Saaf ibn Sayyad, ondanks het feit dat hij beter dan wie dan ook de Tekenen van het Uur kende. Ondanks het feit dat er, met betrekking tot het Uur, een hele reeks van gebeurtenissen nog niet had plaatsgevonden en ondanks het feit dat de Dajjal Medina niet zou kunnen betreden. Toch ging hij naar hem op zoek...in zijn tijd 1400 geleden en in zijn woonplaats, Medina. In een gedeelte van de Hadith staat het volgende:

    "Als hij dezelfde (Dajjal) is, die in het Laatste Uur zal verschijnen"

    De Profeet , verdacht ibn Sayyad ervan als degene die aan het Einde der tijden de rol van de Dajjal op zich zou nemen. Hij had van Allah de kenmerken en omschrijving van de Dajjal geopenbaard gekregen wanneer hij zal verschijnen, maar ook over de omstandigheden van zijn geboorte.


  7. #7
    Smiles & Cries

    Reacties
    44
    09-08-2014

    RA AYTAH SADIQAN WA KADIBAA...


    Abu Sa'id heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah hem (Ibn Sayyad) ontmoette en zo ook Abu Bakr en 'Omar , op een aantal wegen van Medina:

    De Boodschapper van Allah zei: Ibn Sayyad, getuige je niet dat ik de boodschapper van Allah ben? Ibn Sayyad zei: Ik getuig van het feit dat je de boodschapper van de ongeletterden bent.

    Toen zei Ibn Sayyad: Getuigt u van het feit dat ik de boodschapper van Allah ben? De Boodschapper van Allah zei: Ik bevestig mijn geloof in Allah en Zijn boodschappers.

    Toen zei de Boodschapper van Allah tegen hem: Wat zie je? Ibn Sayyad zei: Ik zie de troon over het water.

    Waarop de Boodschapper van Allah zei: Je ziet de troon van Iblis op het water, en wat zie je nog meer?
    Hij zei: Ik zie twee waarheidsgetrouwe en een leugenaar of twee leugenaars en één waarheidsgetrouwe.

    Daarop zei Allah's Boodschapper : Laat hem hij is verward.


    (Muslim 6992)

  8. #8
    Smiles & Cries

    Reacties
    44
    09-08-2014

    O SAAF, O SAAF, MUHAMMAD IS HIER...



    Salim ibn 'Abd Allah heeft overgeleverd:

    'Ik hoorde 'Abd Allah ibn 'Omar zeggen:

    'Daarna ging de profeet en 'Oebayy ibn Ka'b naar de palmen waar Ibn Sayyad was. De profeet verborg zich achter een boom met de bedoeling om Ibn Sayyad af te luisteren voordat Ibn Sayyad hem zag. De profeet zag hem op een bed liggen en (hoorde hem) onder een deken mompelen.

    De moeder van Ibn Sayyad zag de profeet achter de boom verscholen en zei tegen haar zoon: 'O Saaf, O Saaf, Muhammad is hier!'

    Ibn Sayyad sprong op en de profeet zei: 'Als je hem alleen had gelaten, zou hij een verklaring over zichzelf hebben afgelegd.'


    (Bukhari 1355)

    De Profeet verstopte zich achter een palmboom om de "mompelende jongen" af te luisteren om erachter te komen of ibn Sayyad daadwerkelijk de Dajjal was. Wat was dat nou, dat mompelen onder een deken? En waarom hield Saafy deze ceremonie tussen de palmbomen? Wat bedoelde de Profeet met:

    "Als je hem alleen had gelaten, zou hij een verklaring over zichzelf hebben afgelegd"

    Er is een verband tussen het "mompelen onder een deken" en de openbaring of ibn Sayyad wel of niet de Dajjal was. Hij zat daar niet willekeurig, maar bewust. Het was om die reden dat de Boodschapper van Allah voorzichtig te werk ging en zich verstopte om de jongen af te luisteren..

  9. #9
    Smiles & Cries

    Reacties
    44
    09-08-2014

    DE JONGEN BEDEKT ONDER EEN QATIFAH DEEL I...



    Het begon allemaal in Medina tussen (622-632 n.Chr.), toen Ibn Sayyad nog een kind was, een kind die Merkabah mystiek beoefende:

    "We zagen de jongen in de zon liggen, bedekt onder een deken, mompelen tegen zichzelf."

    (Ahmad, Tirmidhi)

    "Muhammad en Ubayy ibn Ka'b gingen naar de palmentuin, waar Ibn Sayyad verbleef. Hij wilde iets van Ibn Sayyad weten zonder dat Ibn Sayyad hem kon zien of horen. Muhammad zag hem liggen, bedekt met een laken waaruit een mompelend geluid kwam."


    (Bukhari 1289)

    Over wat Ibn Sayyad aan het doen was, geeft David J. Halperin het volgende aan:

    "De beschrijving doet denken aan de trance- inducerende praktijken van de merkabah mystici. Een van de betekenissen voor zamzamah is de 'wartaal' die wordt uitgesproken door magiërs en andere buitenlanders, wanneer hun mond vol is; het is mogelijk dat het kan worden toegepast op bezweringen in het Hebreeuws. De onverklaarbare keuze voor een palmentuin voor het beoefenen van zijn mystieke oefeningen - wat blijkbaar een gebruikelijke gewoonte is, omdat Mohammed verwachtte om hem daar te vinden- kan worden gekoppeld aan een Joodse mantrische ritueel. In de Talmoedische en Gaonische bronnen wordt dit aangeduid als "gesprek van de palm bomen "(Sihat d'qalim)"

    (The Ibn Sayyād Traditions and the Legend of al-Dajjāl; p. 213-225)

    In het Arabisch wordt het woord qatifah, wat mantel of bovenkleed betekend, ook wel eens vertaald als deken of laken. In de tijd van de djahilia (onwetendheid) dus vóór de openbaring van de Koran, zouden Arabische priesters (in het enkelvoud als kahin aangeduid) mompelend in trance gaan, terwijl ze gewikkeld waren in een mantel.

    De merkabah trance argument wordt verder bevestigd door de eerste overlevering en ontmoeting met ibn Sayyad door twee metgezellen raida Allah 'anhum. Die voegt eraan toe dat toen de mannen weggingen, Ibn Sayyad vroeg:

    "Wat waren jullie aan het doen?"


    Ze reageerde door te vragen of hij ze had gehoord.

    Ibn Sayyad antwoordde:

    "Ja. Als ik slaap zijn mijn ogen gesloten maar, mijn geest is nog steeds actief. "

    Wat Ibn Sayyad's berucht zou maken als de Dajjal, vond plaats toen hij zijn puberteit naderde en speelde met een aantal kinderen in de heuvels van Banu Maghala. Omar en enkele anderen waren getuige van het gesprek tussen Rassullu Allah en ibn Sayyad:

    Muhammad: Ik geloof in Allah en Zijn boodschappers. Wat denk je? (mogelijk bedoeld: wat gaat er in je om)

    Ibn Sayyad: Beide waarheidsgetrouwe mensen als leugenaars komen bij mij.

    Muhammad: Je bent in een staat van verwarring. Ik verberg van iets van je.

    Ibn Sayyad: Het is Dukh (rook).


    Die ontmoeting tussen de Profeet en ibn Sayyad, was genoeg voor Omar (radia Allah 'anhu) om voor altijd zijn opinie over ibn Sayyad te beïnvloeden: voor hem was hij de Dajjal.

    Dit wordt bevestigd door Jabir ibn Abdullah (radia Allah 'anhu), die bij Allah zweerde dat Ibn Sayyad de Dajjal was en zei dat het was toegestaan ​​om bij Allah te zweren, omdat hij getuige was dat Omar hetzelfde deed in het bijzijn van de Profeet zonder dat de Profeet er enig bezwaar tegen maakte.

    Met betrekking tot de uitwisseling van woorden tussen Muhammad sala Allah 'alahi was salam, en Ibn Sayyad, geeft Ibn Kathir rahimu Allah, een gedetailleerde uitleg over wat Ibn Sayyad bedoelde met de vreemde uitspraak: "Het is a Dukh (rook)."

    "De Boodschapper van Allah verbergende van hem de woorden: (Maar wacht op de Dag waarop de hemel een zichtbare rook zal voortbrengen.)" ... "Het is Ad-Dukh," wat betekent Ad-Dukhan (de rook) ... Er zijn talrijk Marfu` en Mawquf hadiths, Sahih, Hasan en anderen, die aangeven dat de rook een van de verwachte tekenen van het Uur is.

    (al bidaya wa nihaya)

    Er was nog een vreemd kort gesprek tussen Muhammad en Ibn Sayyad, dit keer op een van de wegen van Medinah met Abu Bakr en opnieuw Omar en het gesprek starte op vrijwel dezelfde manier als de eerste. Hieronder een korte gedeelte van het gesprek.

    Muhammad: wat ziet je?

    Ibn Sayyad: Ik zie de troon op het water.

    Muhammad: Je ziet de troon van Iblies (Satan) op het Water, en wat zie je nog meer?

    Ibn Sayyad: Ik zie twee waarheidsgetrouwe en één leugenaar, of twee leugenaars en één waarheidsgetrouwe.

    Muhammad: Laat hem, hij is verward.


    Jabir , die ook te vinden is in de andere Hadith over ibn Sayyad vertelt dat de Profeet (vrede zij met hem) op een ander tijdstip heeft toegelicht:

    Ik hoorde de boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zeggen; de troon van Iblis is op de oceaan en hij zendt zijn detachementen (werkers) naar verschillende delen om mensen op de proef te stellen en de meest belangrijke persoon in zijn ogen, is de meest beruchte die meningsverschillen zaait (tweedracht veroorzaakt).

    (Sahih Muslim boek 039, Nummer 6754)



  10. #10
    Smiles & Cries

    Reacties
    44
    09-08-2014

    DE JONGEN BEDEKT ONDER EEN QATIFAH DEEL II...


    Daniel Merkur, in zijn werk Gnosis: an Esoteric Tradition of Mystical Visions and Unions Esoteric Traditions, geeft zijn opinie hierover:

    Hij zei: 'Ik zie een troon op de zee (Bahr;. Var, ma', water) (.Var, Hayyat)., Rond het al-Hayyat '

    De boodschapper van Allah zei: 'Hij ziet (Yara;. Var, Dhaka) dat is de troon van de duivel. ('Arsh Iblis) '

    Halperin stelde "het woord hayyat moet worden uitgelegd als een Arabische vorm van het Hebreeuwse woord hayyot, 'levende wezens', die drager zijn of rondom de Goddelijke troon in het Bijbelboek Ezechiël en de merkabah mystiek dat zijn beelden overweegt. De Engelen figuren werden doorgaans aangeduid als 'troon-dragers' (hamalat al-arsh) in islamitische legenden worden zij alleen Hayyat genoemd. "


    Of ibn Sayyad de Dajjal was of niet, één ding kan met zekerheid worden gesteld en dat is dat ibn Sayyad was betrokken met magie, specifiek Kabbalah, en meer specifiek Merkabah Mystiek, in haar oudste vorm. Dat is wat Ibn Kathir rahimuhu Allah bedoelt met "waarzeggerij" en het werken met djinn.

    Volgens Wikipedia:

    "De Hebreeuwse term merkabah ('wagen', waren afgeleid van de medeklinkers R K B wat "het rijden" betekend) is de troon-wagen van God, het voertuig met vier wielen aangedreven door vier "hayyot" (Hebreeuws: "levende wezens"), elk met vier vleugels en vier gezichten van een man, leeuw, rund en adelaar. [...] De titel "hekhalot" [verlicht "paleizen / tempels", hekhalot zijn geschreven rekeningen van merkabah ervaringen] is afgeleid van het goddelijke verblijfplaatsen gezien door de beoefenaar, na een lange periode van rituele zuivering, zelfkastijding, en extatisch gebed en meditatie. In hun visie zouden deze mystici de hemelse gewesten binnenkomen en reizen door de zeven fasen van de mystieke opgang: de zeven hemelen en de zeven troon kamers. Zo'n reis is beladen met groot gevaar, en de beoefenaar moet niet alleen uitgebreide voorbereiding treffen om zich te zuiveren, maar moet ook de juiste bezweringen, zegels en engelennamen kennen om voorbij de felle Engelen bewakers te komen, alsook te weten hoe te navigeren binnen de verschillende krachtvelden aan het werk binnen en buiten de paleizen.

    Allah zegt in de Koran in Surah as Saffat:

    Voorwaar, uw God is één, Heer der hemelen en der aarde en van alles wat er tussen is, de Heer van het Oosten. Wij hebben de laagste hemel met sterren versierd. Als bescherming tegen iedere opstandige Satan. Zij kunnen van de verheven bijeenkomst niets horen en zij worden van elke kant verdreven. Als verworpenen en er is voor hen een voortdurende straf; Maar hij die steelsgewijze opvangt, hem achtervolgt een heldere vlam.

    De djinn bezitten het vermogen om de gedaante van de mensen, dieren en andere dingen aan te nemen. De shayateen van de Djinn zijn in staat om tot hoge plaatsen in de hemel op te stijgen en mededelingen in de hemel af te luisteren.

    In het Wiki verklaring wordt vermeld dat de beoefenaar de engelennamen moet kennen, maar in werkelijkheid zijn dat namen van de shayateen. Sihr is een kennis een 'ilm. Allah zegt in de Koran:

    En (zij handelen naar) hetgeen aan de twee engelen, Haroet en Maroet te Babylon was geopenbaard. Maar deze beiden leerden niemand, voordat zij hadden gezegd: "Wij zijn slechts een beproeving; weest daarom niet ongelovig.

    (surah Al-Baqarah 102)

    Er staat duidelijk leerden. Sihr is een kennis en de Merkabah sihr die ibn Sayyad beoefende was één van de oudste en één van de puurste vormen van sihr


    De website Merkabah Mystiek en Neo-sabbatiaanse Kabbalah stelt dat:

    Merkabah, de beschouwing van de goddelijke rijwagen gezien door Ezechiël in zijn visioen van God (Ez 1: 4), is misschien wel de oudste bekende en meest krachtige vorm van joodse mystiek.

    Een voorbeeld van het "gesprek van de palmbomen" in Merkabah Mystiek (waarom Ibn Sayyad rond palmbomen in trance zat), op basis van een gedocumenteerde voorbeeld van de dezelfde site:

    "Meteen als de bomen geopend worden in een lied: Dan zullen alle bomen zingen voor de Heer (Pa 96:13)."

    De website legt verder uit dat alleen al de overpeinzing van de merkabah (troon), tal van mystieke en bovennatuurlijke voordelen heeft met betrekking tot het onwaarneembare, zoals wat Ibn Sayyad in staat was om aan te tonen:

    De grootste beloning (in zijn sihr reis) is dat het hem brengt in de hemelse kamers hij wordt geïnformeerd van de toekomstige gebeurtenissen in de wereld : wie vernederd zal worden en wie zal worden verheven, wie zal worden verzwakt en wie zal worden versterkt, wie arm zal worden en wie welvarende worden gemaakt, aan wie de dood zal worden afgekondigd en wie in leven blijft, van wie een erfenis zal worden weggenomen en wie een erfenis krijgt, wie zal worden voorzien van de Tora en wie zal worden voorzien met wijsheid.

    Groter dan dit is dat hij kennis over het menselijk gedrag krijgt. Als iemand overspel pleegt weet hij weet ; indien een persoon een moord pleegt, weet hij weet het; als hij wordt verdacht van het hebben van relaties met een vrouw tijdens haar menstruatie, weet hij weet het. Groter dan deze is het feit dat hij een geleerde wordt in de kunst van magie
    .


    Ibn Sayyad was een beoefenaar was van Merkabah mystiek, op zijn minst tijdens zijn jeugd. Daarnaast geloofden tal van metgezellen en geleerden ook dat hij de Dajjal was. Het was ook toegestaan ​​om te zweren bij Allah dat Ibn Sayyad de Dajjal was..

  11. #11
    Smiles & Cries

    Reacties
    44
    09-08-2014

    "WALLAHI IBN SAYYAD IS DE DAJJAL..."



    Abu Dhar heeft overgeleverd:

    "Tien keer (bij Allah) zweren dat ibn Sayyad, de Dajjal is, vind ik beter dan eenmaal zweren dat hij het niet is, en dat als gevolg van iets, wat ik van de Profeet hoorde ..""


    (Ahmad ibn Hanbal, Musnad 148/21377)
    (Ibn Abi Shayba Musannaf 19331: al Mu'ala ibn Mansur; 238/436)




  12. #12
    Smiles & Cries

    Reacties
    44
    09-08-2014

    NÁ DE DOOD VAN DE PROFEET (SAWS)...


    De onderstaande overleveringen tonen aan dat de metgezellen ook ná de dood van de Profeet van mening waren dat ibn Sayyad de Dajjal was.

    Ali ibn Abu Talib werd gevraagd...

    " O Amir al-Mumineen, wie is de Masih al-Dajjal? 'Ali zei:

    'Het is Safy Ibn-Sayyad'. De Masih al-Dajjal zal roepen: "Kom naar mij, mijn vrienden, Kom naar mij, mijn vrienden..."


    De overlevering van Ali stamt uit de tijd dat hij de Amir van de moslims was.

    Ibn Sayyad:

    "Ik kan het anderen niet kwalijk nemen; maar wat is er mis met jullie, o metgezellen van Muhammad, dat jullie me als de Dajjal aanzien?"

    De conversatie van Sa'ad al Khudri met ibn Sayyad stamt uit de tijd dat ibn Sayyad "bekeerd" was tot de Islam en al kinderen had. Ook kun je uit zijn eigen opmerking halen, dat de metgezellen ver na de dood van de Profeet hem bleven verdenken.

    Nafi’ heeft overgeleverd dat Ibn ‘Omar zei:

    Ik ontmoette Ibn Sayyad twee keer en zei tegen een aantal van hen (zijn vrienden): Jullie verklaarden dat hij het was (de Dajjal). Hij zei: Bij Allah, het is niet zo. Ik zei: Je hebt me niet de waarheid verteld; Bij Allah sommigen van jullie vertelde me dat hij niet zou sterven voordat hij het ​​grootste aantal nakomelingen zou krijgen en een enorme rijkdom zou hebben en hij is het over wie er zo gedacht wordt..

    De metgezellen waren onbuigzaam in hun overtuiging dat Safy zeer lang zou leven om uiteindelijk aan het Einde der Tijden als de Dajjal te verschijnen.

    Hafsa bint Omar al Khataab:

    "Moge Allah genade hebben met je, waarom heb je Ibn Sayyad uitgedaagd, ondanks het het feit dat je wist dat de Dajjal uit extreme boosheid in de wereld zal verschijnen..."

    Hafsa geeft aan "wij volgen de overleveringen (sunnah)". Hafsa radia Allah 'anha, waarschuwde haar broer om hem niet boos te maken, want de Dajjal zal verschijnen na een extreme uitbarsting van woede.

    De discussie tussen Abu Salamah and Al-Walid ibn ibn Abdullah ibn Jumai radia Allah 'anhum:

    Al Walid: "hij is overleden"
    Abu Salamah; "laat hem overlijden"
    Al Walid: "hij heeft de Islam geaccepteerd"
    Abu Salamah: "laat hem Moslim worden"
    Al Walid: "hij heeft Medina binnen getreden"
    Abu Salamah: "laat hem Medina binnen treden"


    De metgezellen geloofden dat hij de Dajjal was, alleen (nog) niet in zijn ware vorm. Dat zal pas gebeuren wanneer de grote Tekenen verschijnen.

    (Sunan Abu Dawud boek 37 nummer 4314)

    Ibn Sayyad en al Farazdaq (bekende poëet van die tijd)

    "Toen Ziyad mij had verbannen, kwam ik naar Medina, welke toen werd geregeerd door Marwan ibn al Hakam. Hij kreeg te horen dat ik uit het huis van Ibn Sayyad kwam. Een man over wie de inwoners van Medina beweerde dat hij de Dajjal was, en waarvan niemand mee wilde praten of in zijn gezelschap wilden zitten, maar ik was er niet van op de hoogte"

    (al Isfahani, Aghani, p.338)


    Deze laatste overlevering laat zien, dat ná de dood van de Profeet en tijdens het bewind van Marwan al Hakam , de inwoners van Medina hem nog steeds zagen als de (grote) Dajjal. De overlevering geeft ook aan dat hij nauwlettend in de gaten werd gehouden en dat het nieuws terug werd gekoppeld naar Marwan al Hakam rahimuhu Allah.

  13. #13
    Smiles & Cries

    Reacties
    44
    09-08-2014

    WAT IS ER MIS MET JE OOG?...



    Nafi 'heeft overgeleverd dat Ibn' Omar zei:

    Ik ontmoette Ibn Sayyad twee keer en zei tegen een aantal van hen (zijn vrienden): Jullie verklaarden dat hij het was (de Dajjal). Hij zei: Bij Allah, het is niet zo. Ik zei: Je hebt me niet de waarheid verteld; Bij Allah sommigen van jullie vertelde me dat hij niet zou sterven voordat hij het ​​grootste aantal nakomelingen zou krijgen en een enorme rijkdom zou hebben en hij is het over wie er zo gedacht wordt. Daarna sprak ibn Sayyad met ons.

    Ik vertrok en ontmoette hem toen voor de tweede keer en zijn oog was gezwollen. Ik zei: Wat is er met je oog? Hij zei: Ik weet het niet. Ik zei: Dit is in je hoofd en je weet het niet? Hij zei: Als Allah het wil kan Hij het bij jouw ook veroorzaken. Hij produceerde vervolgens een geluid als het gebalk van een ezel. Sommige van mijn metgezellen dachten dat ik hem had geslagen met de staf die ik bij me had, omdat de staf brak en (op de grond) in stukken lag, maar bij Allah, ik was er niet van bewust.

    Hij ging naar de Moeder van de Gelovigen (Hafsa) en vertelde het aan haar en ze zei: Laat hem met rust? Weet jij niet, dat Allah's Profeet heeft gezegd dat de Dajjal publiekelijk zal verschijnen na een extreme uitbarsting van woede?


    (Muslim Boek 041, nummer 7004)


    Nafi' heeft met betrekking tot hetzelfde incident ook het volgende overgeleverd:

    Ibn' Omar trof ibn Sayyad aan op een één van de paden van medina en hij zei tegen hem een woord, dat hem woedend maakte en hij uit woede zo op zwol dat de gehele weg werd geblokkeerd. Ibn 'Omar ging naar Hafsa en informeerde haar hierover. Daarop zei ze: Moge Allah genade hebben met je, waarom heb je Ibn Sayyad uitgedaagd, ondanks het het feit dat je wist dat de Dajjal uit extreme boosheid in de wereld zal verschijnen?

    (Muslim boek 041, nummer 7003)

    De twee bovenstaande overleveringen vertellen ons het volgende:
    • ibn Omar en anderen waren ervan overtuigd dat ibn Sayyad de Dajjal was en nog lang zou leven.
    • Ibn Sayyad liep op een dag rond met een opgezwollen oog.
    • Hij werd door de discussie met ibn Omar zo boos dat hij als een ezel balkte en als een ballon opzwol totdat de gehele weg werd geblokkeerd.
    • De staf van ibn Omar lag in stukken op de grond hoewel hij ibn Sayyad niet had aangeraakt.
    • Hafsa waarschuwde om ibn Sayyad niet uit te dagen omdat zij en haar broer wisten dat de Dajjal zou worden vrijgelaten uit extreme woede

    Zonder enig twijfel waren de acties van Safy abnormaal.

    Ibn Omar wist van overleveringen dat de Dajjal blind zou zijn aan één oog. Daarnaast zal het andere oog van de Dajjal uitsteken als een druif. Toen ibn Omar, ibn Sayyad tegenkwam met een opgezwollen oog was dit alleen maar een bevestiging. De zoon van Omar ibn al Khataab was net als zijn vader ervan overtuigd dat ibn Sayyad de Dajjal was, dat de hij extreem lang zou leven en een enorme welvaart en nageslacht zou krijgen. Had zijn vader in een eerdere ontmoeting niet iets van de Profeet gehoord?


    "Als hij dezelfde (Dajjal) is, die bij het Laatste Uur zal verschijnen."

  14. #14
    Smiles & Cries

    Reacties
    44
    09-08-2014

    EN DE POORTEN ZWAAIDE OPEN...



    Al Tabari rahimuhu Allah, levert in zijn verslag over de slag van al-Sus, waar ibn Sayyad bij aanwezig was, (na de dood van de Profeet ) de volgende zeer bizarre gebeurtenis over:

    Then the monks and clerks returned to the battlements and looked down upon the Muslims, shouting, "Hey you Arabs do not bother, for no one will conquer this fortress but the Antichrist, or forces that have the Antichrist in their midst."

    Thus they shouted at the Muslims, greatly enraging them. At that time Safy ibn Sayyad was with Nu'aim, with his cavalry. The Muslims attacked the enemy with all their forces saying: "We will fight them before we withdraw." For abu Musa had not yet pulled out.

    Then Safy, furious as he was, strode to the gate of al-Sus and kicking it with his foot, shouted, "Open up!" And then it blew open. The chains snapped, the locks broke and the other gates where opened too..


    (Al Tabari Ta'rikh p. 2564-65)


    Wat zouden de monniken moeten hebben gedacht nadat Safy met één woord en één trap alle poorten van het fort op kreeg? En wat ging er om in de hoofden van de metgezellen van de Profeet , toen dit spektakel zich voor hun neus afspeelde?

    Een andere vraag is wat de monniken in hun boeken hadden staan om de opmerking te maken:

    "do not bother, for no one will conquer this fortress but the Antichrist, or forces that have the Antichrist in their midst." .

    Er staat duidelijk clerks en monks en niet soldiers (soldaten). Wat dus een indicatie is dat het om geleerden en priesters gaat, kortom mensen die de geschriften bestuderen..


  15. #15
    Smiles & Cries

    Reacties
    44
    09-08-2014

    HET WEER IS HEET EN DE MELK IS HEET...


    Abu Sa'id Khudri heeft overgeleverd:

    We kwamen terug nadat we de Hadj of 'Umra hadden verricht en Ibn Sa'id (ibn Sayyad) was met ons. En we sloegen onze kamp op een plek en de mensen verspreidde zich waardoor hij (ibn Sayyad) en ik achterbleven. Ik was ontzettend bang voor hem, omdat over hem gezegd werd dat hij de Dajjal was. Hij bracht zijn spullen en plaatste ze naast mijn bagage en ik zei: Het is een intense hitte. Waarom plaats je je spullen niet onder die boom? En hij deed dat.

    Toen verscheen er voor ons een kudde schapen. Hij ging er heen en bracht een kopje melk en zei: Abu Sa'id, drink dit. Ik zei dat het weer intens heet is en de melk ook heet is. Terwijl in feite, ik niet van zijn handen wilde drinken of het wilde aannemen.

    Hij zei: Abu Sa'id, ik denk ik dat ik een touw ga nemen en het vast ga maken aan een boom om vervolgens zelfmoord te plegen, vanwege de gesprekken van mensen. Hij zei verder. Abu Sa'id hij die onwetend is over de uitspraak van de Boodschapper van Allah (hij is te vergeven), maar o mensen van de Ansaar, is deze hadith van Allah's Boodschapper verborgen voor jullie, terwijl jullie van onder de mensen, de beste kennis hebben van de hadith van de Boodschapper van Allah ?

    Heeft Allah's Boodschapper niet gezegd dat hij (Dajjal) een ongelovige zou zijn, terwijl ik een gelovige ben?
    Heeft de Boodschapper van Allah (salallaahoe alayhie was sallem) niet gezegd dat hij onvruchtbaar zou zijn en er van hem geen kind geboren zou worden, terwijl ik mijn kinderen heb achtergelaten in Medina? Heeft Allah's Boodschapper (vrede zij met hem) niet gezegd: Hij zal in Medina en Mekka niet kunnen betreden, terwijl ik afkomstig ben uit Medina en nu van plan ben om naar Mekka te gaan?

    Aboe Sa'id zei: Ik stond op het punt om de door hem aangehaalde argumenten te accepteren, totdat hij zei: Ik weet de plaats waar hij is geboren en waar hij nu is. Dus ik zei tegen hem: Moge je hele dag worden besteed.


    (Muslim boek 041, nummer 6996)