1. #1
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium

    Acties (voor Marokko)

    Assalamu Alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,
    Insh-Allah gaat het goed met jullie en al jullie dierbaren.

    Zoals jullie weten, ben ik al enige tijd bezig met het inzamelen van donaties voor de behoeftigen in Marokko. De mensen waar ik de donaties voor verzamel, zijn veelal kansloze burgers van Marokko, voor wie het onmogelijk is om financieel in hun levensbehoeftes voorzien te zijn. Ik, (Fatima) van Actie voor Marokko, heb dan ook als prioriteit om deze gezinnen te begeleiden naar een beter bestaan in gezonde en stabiele sfeer, in shaa Allaah. Daarom heb ik ervoor gekozen, om te gaan werken aan een Stichting die ik met ingang van 30-12-2013 heb kunnen realiseren. Stichting Actie voor Marokko is dan nu ook een feit, Allahoe akbar. De stichting bestuur ik met hulp van mijn echtgenoot (Omar) en heb ik opgestart om via deze weg mijn netwerk en bereik nog meer te vergroten en dus nog vele arme gezinnen te kunnen helpen in het hervormen van een beter bestaan.

    Wij willen jullie adviseren om vrijgevig te zijn omwille van de behoeftigen in Marokko. Allah sub7ana wa ta3ala heeft de mens aanbevolen om als dank voor Zijn gunsten, zijn rijkdom aan behoeftige mensen te geven. Naast dit dient hij ook zijn rijkdom aan zakaat en liefdadigheid uit te geven.

    " Houd je portemonnee niet gesloten, zodat Allah sub7ana wa ta3ala Zijn gunsten voor jou ook niet gesloten houdt" (Bukhari 1433)

    Steun onze stichting door nu een bijdrage over te maken naar;
    Bankrekening (ING) NL02INGB0006364736
    Ten name van: Stichting Actie voor Marokko
    Onder vermelding van: 'Algemene donatie '

    Overmaken vanuit het buitenland;
    IBAN-nummer: NL02INGB0006364736 BIC-nummer: INGBNL2A

    Voor donaties of vragen stuur een pm of stuur een e-mail naar: actievoormarokko@gmail.com

    Stichting Actie voor Marokko
    KvK: 59577452


    ------------geplaatst------------------------------2015

    ---Stichting Acties voor Marokko stelt zich voor…

    Assalamu Alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,
    In sha-Allaah gaat het goed met jullie en al jullie dierbaren.

    Zoals jullie weten is Stichting Actie voor Marokko al enige tijd actief. De meesten van jullie weten eigenlijk niet precies wie er schuil gaat achter onze stichting en wie er allemaal betrokken bij is. Wij zouden daarom graag van deze gelegenheid gebruik willen maken om de personen die betrokken zijn bij onze stichting aan jullie voor te stellen. De reden waarom ik dit doe, is het feit dat ik het idee heb dat veel mensen denken dat wij een grote stichting zijn waar veel vrijwilligers bij betrokken zijn.
    De stichting wordt gerund door 2 mensen, ikzelf, Fatima El Kadi (46jaar) en mijn man Omar (48jaar). Ik ben degene die alle acties bedenkt, opzet en bijhoudt. Daarnaast zorg ik ervoor dat de verkoop van spullen waarmee diverse acties bekostigen plaatsvindt.
    De bijdrage van mijn man bestaat uit het ophalen van spullen en het regelen van zaken zoals het versturen van spullen naar Marokko, inkopen in Marokko, het uitdelen en dergelijke. De werkzaamheden die wij beiden verrichten voor onze stichting zijn op volledig vrijwillige basis.

    Zo…nu hebben jullie een beetje een beeld van de mensen die schuil gaan achter onze stichting en wat wij allemaal doen. hebben jullie nog vragen, stuur mij een mail naar: actievoormarokko@gmail.com

    Ps: Sinds een paar weken heb ik ook geen vrijwilligers die mijn pagina af en toe beheren, wegens privéomstandigheden. Ghair in shaa Allaah.

    Moge Allah Subhana Wa Taa ' 3 alaa jullie RIJKELIJK belonen voor jullie inzet en jullie goede daden, ameen!

    Wa salaam alaikoum,

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  2. #2

  3. #3

  4. #4
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Wa salaam alaikoum,

    Dankzij jullie inkopen(spullen), konden wij weer vandaag wat kindjes blij maken..
    Ik heb een bedrag overgemaakt naar Darelhouda, om Naoufal en alle weeskinderen van Darelhouda te verblijden met een volledige maaltijd, koekjes, drinken, mutsen en sjaals voor de winter. Moge Allah ons/jullie verblijden, ameen
    Vandaag was het een groot feest, maa shaa Allaah..















    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  5. #5
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Assalamo alaikom warahmatu Allah wabarakatuh,

    Hier nog een paar foto's van de weeskinderen van Darelhouda, die wij met zijn allen hebben blij gemaakt gisteren met volledige maaltijd, koekjes, drinken, mutsen & sjaals voor de winter. Moge Allah (subhana wata3ala) jullie verblijden in deze dounia wa fel-akhira, ameen. Dankzij de kopers en de donateurs van de spullen, maa shaa Allaah. Blijf doneren en kopen. Moge Allah jou, je familie en je naasten belonen met al het mooie waar deze dounja over beschikt! Moge Allah jullie zegenen met veel liefde en gezondheid, Moge Allah jullie belonen met Jenah el Firdouz, ameen.

    Darelhouda, barakAllahoe fikoum voor jullie inzet, moeite en de foto's
    Wa alaikom assalam warahmatu Allah wabarakatuh.






    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  6. #6
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium

    Tekst geschreven door Darelhouda op fb

    Actie Voor Marokko heeft er voor gezorgd dat de weeskinderen van Darelhouda de winter door brengen met lekkere warme oortjes. 80 weeskinderen hebben du3a voor haar en alle Muhsienien gedaan. Moge Allah het verhoren, amien!


    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  7. #7
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    BismilLaahi Rahmani Rahim,

    Asalamou aleikoum wa Rahmatullahi Wa Barakatuh,

    In samenwerking met Darelhuda heb ik wederom een nieuw project opgestart. Het betreft een 15-jarig jongetje, genaamd Outhman, die zijn vader moet missen sinds 2008. Zijn vader is na zijn vertrek nooit meer teruggekeerd. Hierdoor heeft Outhman het met zijn moeder en 6-jarige broertje zwaar te verduren gehad.

    Stichting Actie voor Marokko wilt zich inzetten voor dit gezin. Zij hebben geen inkomen en kunnen nauwelijks rondkomen. Daarom hebben wij gedacht aan de aanschaf van een verkoopwagen. Tevens willen we alvast wat groenten voor hem inkopen om te kunnen starten met zijn verkoopwagen. Op deze manier willen wij de 15-jarige Outhman een duwtje in de rug geven om hem op weg te helpen naar een beter bestaan.

    Om dit voor Outhman te realiseren, hebben wij wel uw steun nodig. Help daarom ook mee en doneer wat je kwijt kunt. Hoe klein je bedrag ook is, het is meer dan welkom, om onze Outhman een toekomst te schenken.

    De Profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem), heeft gezegd: "Degene die een gelovige ontlast (van een probleem) op deze wereld, Allah subhana wa ta3ala zal een last van hem wegnemen op de Dag des oordeels. En Allah subhana wa ta3ala zal Zijn dienaar net zo lang helpen, als Zijn dienaar zijn broeder helpt."

    Doneren kan t/m 20 jan 2014


    Bankrekening (ING) 63.64.736
    T.n.v. Stichting Actie voor Marokko
    Ovv: ''Project Outhman''


    Mocht u een betaling willen doen vanuit het buitenland, dan kun u gebruik maken van ons: IBAN-nummer: NL02INGB0006364736
    BIC-nummer is INGBNL2A


    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  8. #8
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Beste zusters,
    Ik heb het geld overgemaakt naar de Stichting Darelhouda, voor onze Naoufal en Outham. Voor onze Naoufal een bedrag van €240,- (matrassen/dekens en kussen)maar ik zag net op de rekening van de Stichting Actie voor Marokko dat iemand 50euro had ook gedoneerd voor hem, dit bedrag ga ik ook nog overmaken voor hem, in shaa Allaah..Voor onze 15jarie Outhman 200euro voor werkwagen+Groenten, zodat hij zijn moeder+ zijn 6jarige broertje kan onderhouden, in sha Allaah. Als ik foto's binnen krijg, zal ik deze plaatsen op mijn pagina. Moge Allaah jullie donaties accepteren en hiervoor belonen, ameen. wa salaam[/SIZE][/FONT]



    [/FONT][/QUOTE]

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  9. #9
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Actie-voor-Marokko Bekijk reactie
    31-01-2014


    Vandaag heb ik wat inkopen gedaan voor 2 jongens in Marokko (12 en 7jaar)en in shaa Allaah gaan wij dit zo snel mogelijk aan ze geven..Het was echt goedkoop!!!:-) Dit is gekocht met het geld van de verkochte spullen. Moge Allaah (subhana wata3ala) jullie hiervoor belonen, ameen..Deze 2 jongen zullen echt blij mee zijn.
    Bedankt!


    .

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  10. #10
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    03-02-2014


    Assalamu Alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

    -Help onze broeder Ali Belkassmi-

    Ali Belkassmi is een jongeman van 30 jaar en woonachtig in Al-Hoceima (Marokko). In 2012 zijn na diverse onderzoeken geconstateerd dat hij lymfeklierkanker heeft. Sindsdien is de ellende van de ziekte en diens zorg voor Ali Belkassmi begonnen.

    Gezien de beperkte zorg in Marokko, is hij gedwongen om te reizen naar Tanger en Rabat voor de benodigde behandelingen. Je moet alleen al voorstellen dat een enkele reis al meer dan vijf uur duurt. De warme temperaturen, bochten en bergen maken de reis alles behalve een luxe. De reis voor een ziek, zwakke persoon is een zware reis, maar dat is niet zijn grootste zorg. De behandelingen en medicijnen nemen immers veel kosten met zich mee, die hij zich niet kan veroorloven.

    De situatie van Ali verslechtert met de dag, zowel geestelijk als lichamelijk. Nadat hij twee operaties heeft ondergaan in Rabat en Tanger, kreeg hij één recept mee van € 12.000,-. Dit recept bestaat uit zes medicaties, waarvan één recept € 2.000,- kost. Door zijn financiële omstandigheden, is hij niet in staat om deze medicatie zelf te bekostigen. Hij is onlangs verschenen op Tamazigh TV (Marokkaanse zender) waarin hij vertelt over zijn ziekte. Het filmpje is voor ons een aanleiding geweest om niet langer stil te zitten, want hij heeft onze hulp hard nodig!

    Ali legt allereerst zijn vertrouwen in Allah (Subḥānahu wa ta'āla), opdat Hij hem zal genezen. Voorts vertrouwt hij op de weldoeners om het financieel en moreel te steunen, om hem weer zijn glimlach terug te geven. Een glimlach, die verdween van zijn gezicht sinds hij deze vreselijke ziekte heeft. Een glimlach die verdween omdat de ziekte vele slachtoffers heeft geëist in het Rif-gebied. Een glimlach, van jouw broeder, die jou vertrouwt en rekent op jouw hulp!

    We vragen een ieder van jullie om deze oproep te beantwoorden met een donatie, al is het één euro. Als je niet in staat bent om een donatie te doen, deel dan dit bericht met al je vrienden en verricht een Dua.

    Moge Allaah (Subḥānahu wa ta'āla) een ieder rijkelijk belonen!!

    " Houd je portemonnee niet gesloten, zodat Allah sub7ana wa ta3ala Zijn gunsten voor jou ook niet gesloten houdt" (Bukhari 1433)

    Bankrekening (ING) 63.64.736
    T.n.v. Stichting Actie voor Marokko
    OVV: ''Ali Belkassmi''

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  11. #11
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    06-02-2014

    Doneer een Koran + Gebedskleed!

    Asalamou aleikoum wa rahmatou Allahi wa barakatou
    Bismillihi arhamani Rahim,

    Actie voor Marokko gaat 100 Korans en 100 gebedskleden doneren aan moskeeën in Marokko. De prijs voor een Koran en een gebedskleed is € 8,-. Doe je mee met deze sadaqa jariya actie(doorlopende liefdadigheid)? Doneer dan nu € 8,-, een ander gewenst bedrag doneren is ook mogelijk.

    Detail informatie:
    De voorzitter van de Stichting Actie voor Marokko zal in shaa Allaah 100 Korans en 100 gebedskleden uitdelen in enkele moskeeën in Fes en omgeving. De korans en gebedskleden worden in Marokko aangeschaft, dit bespaart transportkosten. De prijs per koran en gebedskleed is € 8,-.

    Steun deze actie
    U kunt deze actie steunen door een donatie over te maken.
    Bankrekening (ING) 63.64.736
    T.n.v. Stichting Actie voor Marokko
    Onder vermelding van:''Koran actie''
    Mocht u een betaling willen doen vanuit het buitenland, dan kunt u gebruik maken van ons:
    IBAN-nummer NL02INGB0006364736 en BIC-nummer INLGBNL2A.

    Hebt u vragen of een ander voorstel voor onze stichting? Mail ons: actievoormarokko@gmail.com

    Hadith m.b.t. sadaqa jariya:
    “Wanneer de mens sterft, houden zijn daden op, behalve drie: een doorlopende liefdadigheid, kennis waar anderen profijt van hebben of een oprechte zoon (of dochter) die smeekbeden voor hem verricht.”
    Deze hadith werd overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Sahih Muslim.

    Gedurende en na de actie wordt verslag gedaan van deze actie.

    Moge Allah(Subhana Wa Ta'ala) jullie belonen voor jullie hulp en inzet.

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  12. #12
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium

    21-02-2014

    BismilLaahi Rahmani Rahim,

    Asalamou aleikoum wa Rahmatullahi Wa Barakatuh,

    In samenwerking met Darelhouda had Stichting Actie voor Marokko in jan. 2014 een project opgestart voor 15-jarig jongetje, genaamd Outhman, die zijn vader moet missen sinds 2008. Zijn vader is na zijn vertrek nooit meer teruggekeerd. Hierdoor heeft Outhman het met zijn moeder en 6-jarige broertje zwaar te verduren gehad.

    Stichting Actie voor Marokko had zich ingezet voor dit gezin. Zij hebben geen inkomen en kunnen nauwelijks rondkomen. Daarom hebben wij toen gedacht aan de aanschaf van een verkoopwagen. Tevens wilden wij alvast wat groenten/fruit voor hem inkopen om te kunnen starten met zijn verkoopwagen. Op deze manier willen wij de 15-jarige Outhman een duwtje in de rug geven om hem op weg te helpen naar een beter bestaan.

    Een zuster had toen een bedrag van 200euro gedoneerd voor onze Outhman. Vandaag kregen wij van Darelhouda, deze foto's van Outhman en zijn werkwagen met fruit, maa shaa Allaah. Moge Allah(soebhana wa ta3ala) deze zuster rijkelijk belonen voor haar donatie. Moge Allah(soebhana wa ta3ala) haar zondes vergeven, haar goede daden vermeerderen, Allahouma ameen.






    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  13. #13
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    24-02-2014

    TAKBIR!!! Allahoe akbar, Allahoe akbar, Allahoe akbar
    Eindstand actie: 'Koran+ gebedskleed'

    Assalaam ou alaykoum wa rahmatoellahie wa barakatoehoe,

    De actie ‘Koran+ gebedskleed’ is vandaag tot een einde gekomen.

    Zoals beloofd gaan wij jullie vandaag vertellen hoeveel geld voor deze actie is ingezameld. Maar voordat wij dat doen willen wij jullie allemaal eerst heel hartelijk bedanken voor al jullie inzet en donaties. Moge Allah subhana wa ta3ala jullie zegenen en belonen met het al het goede op deze wereld en met jennat Firdauws in het hiernamaals, Allahoema ameen.

    Vol trots en vreugde kunnen wij jullie mededelen dat er voor de koran actie het volgende bedrag is ingezameld: €914,-. Ma shaa Allah, voor jullie grote hart en vrijgevige karakter. Al hamdu li Allah! Wij zijn enorm trots op jullie dat jullie zo massaal gehoor hebben gegeven aan onze oproep. Wij vragen Allah de verhevene om jullie bijdrage te verzilveren in oneindig veel hasanaat en jullie het beste te schenken in deze dounya en al-aghira. In de zomer gaan wij in sha Allah naar Marokko om +-125 korans en +-125 gebedskleden aldaar aan te schaffen en te doneren. Uiteraard volgen daar ter zijner tijd nog een verslag en foto’s van, in shaa Allah.

    Ik hoop jullie zo voldoende te hebben geïnformeerd. Nogmaals hartelijk dank voor dit geweldig mooi bedrag! Moge Allaah subhana wa ta3ala het voor jullie vele malen vermenigvuldigen met zegeningen, Allahoema ameen.

    Mochten jullie nog vragen hebben, stuur een pm of een e-mail naar: actievoormarokko@gmail.com

    Stichting Actie voor Marokko

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  14. #14
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    -Actie fysiotherapie jongetje zonder armen-

    Assalaam ou alaykoum wa rahmatoellahie wa barakatoehoe,

    Stel je voor dat je wordt geboren zonder armen en dat je zonder ouders moet opgroeien. Welke toekomst heb je dan? Dit is werkelijkheid voor de 8 jarige wees IMustapha. Echter met steun van barmhartige mensen kan zijn leven enigszins worden verbeterd. Hij heeft inmiddels twee kunstarmen mogen ontvangen van Stichting Darelhouda. Wat hij nu nodig heeft is fysiotherapie om de kunstarmen te kunnen gebruiken. In totaal heeft hij 27 keer therapie nodig. Kosten € 700,-. Stichting Actie voor Marokko wil in samenwerking met Darelhouda proberen om het geld voor Mustapha op te halen. Stichting Actie voor Marokko wil daarom een beroep op jou doen. Elke bijdrage is welkom. Steun deze actie en help Mustapha. Als hij zijn kunstarmen kan gebruiken heeft hij meer mogelijkheden voor de toekomst en kan hij voor zichzelf zorgen. Steun deze actie. Je bijdrage zal rijkelijk worden beloond, in sha Allaah.

    “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, zal door Allah van één van zijn moeilijkheden verholpen worden op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken."

    U kunt deze actie steunen door een donatie over te maken.
    Bankrekening (ING) 63.64.736
    T.n.v. Stichting Actie voor Marokko
    Onder vermelding van:''Fysiotherapie Imustapha''

    Mocht u een betaling willen doen vanuit het buitenland, dan kunt u gebruik maken van ons: IBAN-nummer NL02INGB0006364736 en BIC-nummer INLGBNL2A.

    Hebt u vragen of een ander voorstel voor onze stichting? Mail ons: actievoormarokko@gmail.com

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  15. #15
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium








    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!