1. #31
    Malika Cartier

    Reacties
    2.744
    06-10-2013

    Citaat Geplaatst door moslimamarok Bekijk reactie
    Marokkaans zout is altijd zo hommpig alsof het gesmolten is en is ook niet zo sterk als de zout hier.
    dat komt omdat het verse zeezout is het is nog vochtig van het drogen. en zeezout is inderdaad iets minder sterk... ik gebruik hier in nl ook alleen maar zeezout omdat het gezond is.

  2. #32
    ***

    Reacties
    7.611
    27-09-2003

    Citaat Geplaatst door moslimamarok Bekijk reactie
    Marokkaans zout is altijd zo hommpig alsof het gesmolten is en is ook niet zo sterk als de zout hier.
    Hihi ja klopt hoe vaak heeft mijn vader zich vergist en zout n zijn koffie gedaan ipv suiker.

    Ik neem de volgende keer alleen roosvice voor de kids mee, alles is daar te vinden en wil juist even anders eten dan wat je hier altijd eten....

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    429
    04-09-2010

    Citaat Geplaatst door Al-Malika Bekijk reactie
    dat komt omdat het verse zeezout is het is nog vochtig van het drogen. en zeezout is inderdaad iets minder sterk... ik gebruik hier in nl ook alleen maar zeezout omdat het gezond is.
    Oke dat is dus de oorzaak. Neem zelf nooit watmee. Marokko heeft alles daar. Als ik daar ben hoef ik niet Hollands te eten. Overal lekkere lharsa en vers brood met olijfolie als ontbijt. En in de middag lekker sfenz en ramsemen halen met koffie of thee. Als je een kip koopt als avondmaal wordt ie voor je neus geslacht en neem je het warm mee. Als je naar de haven gaat koop je daar verse vis van nog geen uur oud. Daar kunnen de voorverpakte producten van hier niet tegen op.

  4. #34
    Malika Cartier

    Reacties
    2.744
    06-10-2013

    Citaat Geplaatst door moslimamarok Bekijk reactie
    Oke dat is dus de oorzaak. Neem zelf nooit watmee. Marokko heeft alles daar. Als ik daar ben hoef ik niet Hollands te eten. Overal lekkere lharsa en vers brood met olijfolie als ontbijt. En in de middag lekker sfenz en ramsemen halen met koffie of thee. Als je een kip koopt als avondmaal wordt ie voor je neus geslacht en neem je het warm mee. Als je naar de haven gaat koop je daar verse vis van nog geen uur oud. Daar kunnen de voorverpakte producten van hier niet tegen op.
    ja is gewoon pure gekheid om boodschappen mee te nemen alsof je naar de camping gaat ik ben altijd heel blij in marokko met al die gezonde biologische eten... lekker een keer wat anders

  5. #35
    I see your face

    Reacties
    940
    09-01-2012

    Wij hebben veel van de Nederlanders overgenomen als zij met de caravan erop uit gaan dan gaan de piepers mee, pindakaas, rookworst en hagelslag. Ten eerste voeg je zo weinig aan de economie en ten tweede is als je je pot pindakaas en je fles curry niet kunt missen blijf aub in nl want wat ik zie het nut er niet van om weg te gaan.

  6. #36
    <3

    Reacties
    30.738
    26-04-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Verkopen ze room bij Marjane? Ik kan het daar maar niet vinden




    The only person you should try to be better than is the person you were yesterday


  7. #37
    Bijna Lid

    Reacties
    1.053
    07-09-2006

    geld meenemen voor de rest niks (alles kan je bij merjane kopen en nog goedkoper dan de 21% btw die je hier betaalt)

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    448
    12-11-2006

    Voor de mensen die ketchup meenemen die kun je voortaan in nl laten. Je hebt gewoon heinz ketchup in marokko en is niet eens heel erg duur. In de Marjane vind je genoeg allternatieven voor de producten die je gewend bent. Alleen moet je soms iets dieper in de buidel tasten.

  9. #39
    Palestina & Libanon

    Reacties
    1.953
    25-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    als ik op vakantie ga neem ik nooit eten mee.

    Mama van 3 engeltjes

    Be3rou2y biejry dammain. Flisteeny wel Lebnani. Lebnan b2alby. Wel 3ayn 3aleiki 3al mail el tany. Lebnany ard el abtal. Wel 7elm b3aynain rjal. Faw2 7dodo sehrany. Lebnan shu b7ibbak ana. Ya jbein 3aly o ma n7ana. O bmoot kermalak ana. Law da2 3a babak 5atar

  10. #40
    Verbannen

    Reacties
    7.716
    29-10-2006

    Vroeger toen we naar platteland gingen nam ik wel dingen mee zoals cup a soup , noodles, cappuccino, pickwick, houdbare vla, drop, snoep etc. Dingen die niet snel smelten door de warmte.
    Maar nu bijna niks, woon in centrum dus overal supermarkten.