1. #781
    la ilaha illa llah!

    Reacties
    1.568
    27-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Tbarkellah ziet er heerlijk uit meisjes ga zo door meid!

  2. #782
    **Getrouwd**

    Reacties
    3.344
    05-06-2009

    Citaat Geplaatst door meisjes- Bekijk reactie
    -Vandaag remsemmen helft gevuld met kip en andere zonder.







    Msemmen:

    2 kommetjes meel
    1 kom fijne griesmeel
    1 theel zout
    1 theel bakpoeder
    Lauw water

    Moet een samenhangend en soepel deeg worden.
    Deeg besmeren met zonnebloemolie en pedaalemmer zak over heen doen en laten rijzen op een tochtvrije plek.
    Hoe langer je het laat rijzen hoe beter.
    Wanneer het gerezen is, vet je, je handen in met wat olie en haal je bolletjes uit het deeg. Die rol je uit met je handen tot een grote rondje. (de vulling verspreid je nu over het deeg). En de deeg vouw je nu tot pakketjes. Zodra je er pakketjes van hebt gevouwen ff 10 min ong laten staan en dan weer beetje plat duwen voordat je ze afbakt in een Marokkaanse pan

    Tijdens het uitrollen steeds besmeren met:
    Roomboter gemixt met zonnebloemolie
    En smid ( fijne griesmeel)
    Bij elke stap die je doet tijdens het vouwen moet je beetje boter/olie en smid gebruiken.


    Kip vulling:

    Kip gehakt of 1 kipfilet (zelf malen tot gehakt)
    1 rode paprika
    1 groene paprika
    1 ui
    Bosje koriander
    1 wortel
    1 teentje knoflook
    Zonnebloemolie

    Als je geen kip gehakt hebt kan je kipfilet zelf malen tot gehakt. Bak het gehakt in een klein hoeveelheid olie in de pan.
    Voeg hierbij de fijn gesneden paprika’s en ui. De wortel en knoflook deze rasp je. Voeg als laatst de fijn gesneden koriander aan toe. Nou kan je alles op smaak brengen door het te kruiden met: zout, peper, gember, paprikapoeder, ras el hanout, kurkumma, chayennepeper en een snufje kaneel. Even omscheppen en ong 10 min rustig laten bakken. Als het klaar is laat je de vulling beetje afkoelen en uitlekken in een vergiet. Zodat het niet vochtig is als je de msemmen er mee gaat vullen want dan scheurt het makkelijker.
    Salam meisjes,

    Ik wil je om een gunst vragen Als het niet teveel moeite is, ziu je aub volgende keer als je msemmen maakt voor mij de hoeveelheid water meten? Want bij mislukken ze altijd dus weet niet of ik teveel of te weinig water doe

  3. #783
    MVC Lid

    Reacties
    143
    09-10-2012

    Salam ou alaikoum meisjes,

    Ik reageer bijna nooit op topics, maar ik wou zeggen dat alle recepten die ik van jou uit geprobeerd hebt gelukt zijn. Soekran voor het delen. Moge allah jou belonen incha Allah.

  4. #784
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door douniazad Bekijk reactie
    Tbarkellah ziet er heerlijk uit meisjes ga zo door meid!
    Dankjewel
    Citaat Geplaatst door Haas-Konijntje Bekijk reactie
    Salam meisjes,

    Ik wil je om een gunst vragen Als het niet teveel moeite is, ziu je aub volgende keer als je msemmen maakt voor mij de hoeveelheid water meten? Want bij mislukken ze altijd dus weet niet of ik teveel of te weinig water doe
    Hey natuurlijk zal ik dat doen voor de volgende keer..
    Is ook makkelijker als je echt de juiste hoeveelheid weet.
    Happiness is an inside job


  5. #785
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door AN_ Bekijk reactie
    Salam ou alaikoum meisjes,

    Ik reageer bijna nooit op topics, maar ik wou zeggen dat alle recepten die ik van jou uit geprobeerd hebt gelukt zijn. Soekran voor het delen. Moge allah jou belonen incha Allah.

    Salaam,

    Lief dat je als nog even een berichtje achter laat. Altijd leuk om te horen. Dankjex
    En deel het graag met jullie, Amien
    Happiness is an inside job


  6. #786
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium






    Pizza met tonijn..
    Happiness is an inside job


  7. #787
    MVC Lid

    Reacties
    1.235
    20-10-2014

    Jummie ziet er lekker uit , beseha

  8. #788
    MVC Lid

    Reacties
    9
    24-06-2014

    Citaat Geplaatst door beautyTetouania Bekijk reactie


    dit zier er heerlijk uitmag ik hier het receptje van je alsjeblieft?
    Zou je aub het receptje vn dit erbij kunnen plaaatsen ziet er egt verrukkelijk uit Hmmmmm hmm

  9. #789
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium


    -Monchoutaart

    Ingrediënten (voor een 26 cm vorm – 14 personen)
    · 1 pak bastogne koeken of Maria biscuit.
    · 150 gram roomboter
    · 250 ml slagroom (+ 2 el suiker)
    · 100 gram suiker
    · 8 gram vanillesuiker
    · 200 gram MonChou
    · 2 blikken kersenvlaaivulling (1 blik is ook voldoende, je hebt dan alleen in verhouding meer gelei en minder kersen)
    Maal de koeken fijn in een keukenmachine. Smelt de boter in een pannetje en voeg dit bij de koekkruimels aan toe. Roer goed door tot een stevige massa. Schep het mengsel in de met bakpapier beklede bakvorm en verspreid het gelijkmatig over de bodem. Zet de bodem in de koelkast om af te laten koelen.
    Ondertussen maak je de vulling voor de taart. Klop in een kom de slagroom met 2 eetlepels suiker stijf. In een andere kom meng je de suiker, vanillesuiker en MonChou tot een romig mengsel. Voeg de slagroom toe aan het MonChou mengsel en mix dit goed door elkaar.
    Schep de vulling op de afgekoelde taartbodem en zet de taart minstens 2 uur in de koelkast zodat de vulling goed stevig wordt.
    Verdeel de kersenvlaai gelijkmatig over de taart,
    Laat de taart in de koelkast staan tot je hem serveert. Liefst een nacht in de koelkast laten.
    Happiness is an inside job


  10. #790
    Sabirien

    Reacties
    1.402
    22-04-2009

    Ma sha Allah[emoji4]

  11. #791
    **Getrouwd**

    Reacties
    3.344
    05-06-2009

    Citaat Geplaatst door meisjes- Bekijk reactie
    Dankjewel


    Hey natuurlijk zal ik dat doen voor de volgende keer..
    Is ook makkelijker als je echt de juiste hoeveelheid weet.
    Alvast bedankt!!

  12. #792
    Dar Bayda

    Reacties
    49
    01-11-2014

    Mag ik het recept van die Monchoutaart!!! Of is dat hetzelfde als die cheesecake maar dan groot??
    2 gebruikers
    N&S

  13. #793
    Dar Bayda

    Reacties
    49
    01-11-2014

    Tbarkellah je recepten zijn zo duidelijk uitgelegd dat zelfs ik nu kan koken . Kom het weinig tegen dat iemand het zo goed uitlegt. Kun je geen kookboek starten. Shokran voor je recepten!
    2 gebruikers
    N&S

  14. #794
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium





    Le3des met gebakken vis vandaag


    -Le3des
    1 ui
    bosje koriander
    1 teentje geraspte knoflook
    1 kleine wortel in stukjes
    1 groenten bouillon
    tomatenpuree
    olijfolie en zonnebloemolie (Sommige voegen ook klein gesneden aardappels erbij of stukjes vlees)

    Kruiden: zout, peper, paprikapoeder, gember, komijn en kurkumma, cayennepoeder
    Je doet een scheutje olijfolie/zonnebloemolie in een pan en bak daarin de stukjes vlees gaar.
    Dan voeg je de fijn gesneden uitje bij, geraspte knoflook, de wortel in stukjes en als laatst de fijn gesneden koriander. Dit roer je even om en laat je rustig samen bakken.

    Je doet dan de le3des erbij + de kruiden, bouillon blokje en 1 eetlepel tomatenpuree. Voeg er kokend water bij, de le3des moet helemaal onder zitten. In de gaten houden tot dat het klaar is en als laatst het vuurtje zachter zetten zodat de jus kan indikken.

    je kan er een heet pepertje opdoen nog.

    Simpel maar lekker..
    Happiness is an inside job


  15. #795
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door CasaPride Bekijk reactie
    Tbarkellah je recepten zijn zo duidelijk uitgelegd dat zelfs ik nu kan koken . Kom het weinig tegen dat iemand het zo goed uitlegt. Kun je geen kookboek starten. Shokran voor je recepten!
    Haha ik leg het echt zo precies in mn eigen woorden uit. En dat is vaak wel fijner heb ik zelf ervaren.
    Graag gedaan

    Monchoutaart recept komt er aan.!
    Citaat Geplaatst door CasaPride Bekijk reactie
    Mag ik het recept van die Monchoutaart!!! Of is dat hetzelfde als die cheesecake maar dan groot??
    Nee is wel andere recept. Cheesecake gaat de oven in maar deze laat je opstijven in de koelkast
    Happiness is an inside job