1. #1081
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Kip marmita.





    Kip marmita

    Kip drumsticks
    1 ui
    1 tomaat
    1 teentje knoflook
    Fijn gesneden koriander
    1 kip bouillonblokje
    Zonnebloemolie
    Olijfolie
    Kruiden: Zout, peper, gemberpoeder, paprikapoeder, ras el hanout, kurkuma, snufje kaneel en beetje saffraan.
    Kipkruiden
    Roomboter
    Handje amandelen.

    Groente heb gekozen voor:
    Sperziebonen
    1 rode paprika
    1 groene paprika

    De kip stukken maak je schoon zoals gewoonlijk. Ontdoen van haartjes etc.
    Dan doe je van ieder olie een scheutje in de pan. Kipstukken in de pan leggen.
    Fijn gesneden koriander, ui raspen en de teentje knoflook ook raspen doe je erbij in de pan.
    Verkruimel bouillonblokje in de pan en vervolgens de kruiden erbij. Zet de pan aan en laat het even bakken.
    Ik zet altijd water op dan gaat het ook veel sneller. Je doet de water erbij. Kip moet er niet helemaal onder zitten. Laat het koken voor ong 40 min. Voeg water bij als dat nodig is.
    Als het klaar is de kip op bakpapier leggen op bakplaat en de kip besmeren met roomboter. Vervolgens de kipkruiden erop. De oven in. Voeg nu de ontvelde geraspte tomaat bij de jus van de kippen. Laat op zacht vuurtje koken.
    Zodra de kip een kleurtje hebben gekregen is het klaar.

    Sperziebonen klaarmaken en voor ong 8 min koken in pannetje met water. Als dit klaar is bak ik het in een scheutje olie met zout en peper in een pannetje.

    Paprika’s gril je of bak je in olie en dan ontvellen en in reepjes snijden. Op smaak brengen met wat zout en peper.

    Amandel apart koken in pannetje met water ook voor ong 8 min. Daarna roosteren in pannetje voor de goudbruine kleurtje.

    Dan tijd voor op te dienen. Begint met de jus, kip, paprika’s, sperziebonen en maak het af met de geroosterde amandelen.
    Happiness is an inside job


  2. #1082
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Gevulde bladerdeeg met bbr en kersenvlaai

    Happiness is an inside job


  3. #1083
    MVC Lid

    Reacties
    1.002
    27-03-2012

    Citaat Geplaatst door meisjes- Bekijk reactie
    11. Roomkaas m7encha




    Roomkaas m7encha

    Benodigheden:

    2 pakjes roomkaas. Naturel
    Filodeeg
    1,5 marokkaanse theeglas melk
    2 eieren
    honing
    amandel schaafsel
    half zakje vanille suiker
    half zakje bakpoeder
    3 eetl suiker

    Een ronde bakblik van 25 cm.
    Spuitzak; werkt makkelijker of gewoon met behulp van een lepeltje.

    Bereiding:

    Je bekleed het bakblik met een stuk bakpapier voor dat je begint.
    Je gebruikt steeds 2 vellen filodeeg die je door de breedte hebt gesneden. Want anders is het te veel filodeeg voor de roomkaas die je gebruikt en dan zou je alleen het deeg proeven. Dat is niet de bedoeling.

    Je klopt de roomkaas lichtjes op met een vorkje en doe dit in de spuitzak. Dan spuit je een mooie randje roomkaas op de filodeeg. En je rolt dit op. Je begint vanuit de buitenkant de filodeeg neer te leggen en zo werk je alles af tot een m7encha.
    Als de m7encha klaar is dan begin je aan het beslag.

    Je doet 2 eieren in een kom, 3 eetl suiker, 1,5 theeglas melk, half zakje vanille suiker. Dit klop je samen. Als laatste een half zakje bakpoeder erbij en weer kloppen tot dat alles met elkaar vermengd is. Het beslag giet je over de m7encha. Zorg er voor dat alles ermee bedekt is. Als er nog wat beslag over is breng je dit mooi aan met een kwastje over de m7encha.

    In de oven voor 25 min op 220 graden. Halve wegen draai je de m7encha om.

    Wanneer het klaar is. Besmeer je de m7encha royaal in met honing en wat amandel schaafsel erover..
    moet hier geen olie bij de mengsel die je er over giet?

  4. #1084
    Getrouwd.

    Reacties
    1.299
    05-11-2007

    Notificatie
    O jullie die geloven! Vrees Allaah(SWT) zoals Hij gevreesd dient te worden, en sterf niet anders dan als moslim! (Soerah Ali-Imraan 3: vers 102)

    Jij en ik voor altijd samen inshaaAllah

  5. #1085
    MVC Lid

    Reacties
    1.639
    11-10-2009

    D
    Citaat Geplaatst door meisjes- Bekijk reactie
    8. Hatita/beghrir



    meisjes! Eindelijk mijn baghrir zijn dankzij jouw receptje gelukt! :shock:
    Zoveel recepten al geprobeerd, maar vandaag die zjnoen van nu zal en moet het lukken!
    Eerste niet zo, maar na afspoelen kwamen de gaatjes.
    Maaaaar, moesten wel lang rijzen. 1,5 uur.
    Maaaaar, als je ze stapelt he, krijg je dan ook kleine scheurtjes in je baghrir. Snap je wat ik bedoel?
    Alsof ze willen breken.
    Jaja, we zijn er nog niet helemaal!

  6. #1086
    MVC Lid

    Reacties
    786
    07-02-2012

    Meisjes k heb jou minicheesecakes vaak gemaakt maar altijd met monchou. Nu wil ze van het weekend weer maken me gwn de goedkoopste roomkaas kan dat?

  7. #1087
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Shwa





    Koriander
    1 uitje
    Scheut zonnebloemolie
    kruiden:
    Zout, peper, paprikapoeder, gember, komijn, kurkuma, beetje cayennepeper.

    Vlees in gewenste blokjes snijden en fijn gesneden koriander bij doen met geraspte uitje.
    kruiden met bovenstaande kruiden en een flink scheut zonnebloemolie aan toevoegen. Alles door elkaar mengen en even afgedekt in de koelkast laten staan. Dan rijgen aan een satestokje en grillen.
    Happiness is an inside job


  8. #1088
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Rijstsalade



    Rijst
    Augurken
    Blikje tonijn
    Mais

    Dressing:
    Zaanse hoeve mayonaise
    Citroensap
    Zonnebloemolie
    Calve sladressing
    Zout en peper.

    Rijst koken zoals aangegeven op verpakking.
    Rijst af laten koelen
    Augurken in blokjes snijden
    Blikje tonijn uit laten lekken en de olie opvangen voor de dressing
    Meng alle ingrediënten met de rijst en breng op smaak met de dressing.
    Ik meng alles voor de dressing met elkaar en doe het dan bij de rijst. Koud serveren.
    Happiness is an inside job


  9. #1089
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door sasail Bekijk reactie
    moet hier geen olie bij de mengsel die je er over giet?

    Nee heb er geen olie bij gedaan.
    Citaat Geplaatst door honey_bunny Bekijk reactie
    up
    Dankjewel
    Citaat Geplaatst door LaVitaEBella Bekijk reactie
    D

    meisjes! Eindelijk mijn baghrir zijn dankzij jouw receptje gelukt! :shock:
    Zoveel recepten al geprobeerd, maar vandaag die zjnoen van nu zal en moet het lukken!
    Eerste niet zo, maar na afspoelen kwamen de gaatjes.
    Maaaaar, moesten wel lang rijzen. 1,5 uur.
    Maaaaar, als je ze stapelt he, krijg je dan ook kleine scheurtjes in je baghrir. Snap je wat ik bedoel?
    Alsof ze willen breken.
    Jaja, we zijn er nog niet helemaal!
    Echt goed! Bsa7tkoum, al zullen ze nu wel allang op zijn
    Eerste mislukt bij mij ook nog wel eens. Soms laat ik de pan niet goed genoeg heet worden. Maar daarna komen de gaatjes al heeel snel.
    Ik weet wat je bedoel, maar krijg dat niet. Maak je ze dan niet te dun? Dat je heel weinig beslag gebruikt?

    Citaat Geplaatst door BERBERSEKRULL_ Bekijk reactie
    Meisjes k heb jou minicheesecakes vaak gemaakt maar altijd met monchou. Nu wil ze van het weekend weer maken me gwn de goedkoopste roomkaas kan dat?

    Heb vaker gelezen dat het gewoon kan met goedkope kuipje roomkaas. Denk ook wel dat het zal lukken
    Happiness is an inside job


  10. #1090
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Zomers toetje





    - bekertje slagroom (250 ml)
    - kwark. (500gr)
    - 2 theel honing
    - Chocolate chip cookies
    - Aardbeien
    - Handje chocoladevlokken

    Klop de slagroom en vermeng dit met de kwark en de honing. Verkruimel de chocolate chip cookies grof en schep een laagje onderin een glas. Schep daar een laagje van het kwark-mengels bovenop. Schep daar weer stukjes aardbeien bovenop. Vervolg deze stappen en zorg dat je eindig met een laagje aardbeien. Bestrooi het met chocoladevlokken. Laat de toetjes even koud worden in de koelkast voordat je ze serveert
    Happiness is an inside job


  11. #1091
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Kaasballetjes.





    300 gram geraspte (belegen kaas)
    2 eitjes
    1 theel bakpoeder
    25 gr bloem
    Snufje Zout &peper
    Zonnebloemolie om te frituren
    Paneermeel. (normaal zou ik voor zoiets voor de gekruide paneermeel gaan, maar ik had naturele in huis)

    Bereiding:
    Klop de eieren met het bakpoeder los met een garde. Voeg de kaas, snufje zout en peper toe en meng alles goed door elkaar. Doe de bloem erbij zodat er een stevig mengsel ontstaat. Doe wat bloem op je handen en een bordje en maak balletjes van het kaasmengsel rol ze als laatst door de paneermeel. Grote kan je zelf bepalen. Ik heb ze daarna even in de koelkast laten staan, zodat ze wat stevig zouden worden.
    Verhit de olie in een pan. Bak de balletjes in porties in ca 4 minuten goudbruin. Laat ze goed uitlekken en serveer ze warm. Lekker met chilisaus
    Happiness is an inside job


  12. #1092
    MVC Lid

    Reacties
    182
    11-06-2015

    Ziet er goed uit mascha Allah!

  13. #1093
    Bijna Lid

    Reacties
    3.898
    24-10-2004

    super nice up

  14. #1094
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Pastasalade met garnalen





    Pastasalade

    Willekeurige pasta
    Tonijn in zonnebloemolie
    fijn gesneden rode uitje
    gegrilde rode paprika stukjes
    augurken in blokjes
    kleine blokjes komkommer.
    kleine gebakken garnaaltjes
    En olijven in ringetjes

    Garnaaltjes kruiden met knoflookpoeder, peper en viskruiden en even kort bakken in klein scheutje zonnebloemolie
    :Pasta uit laten lekken en alle bovenste ingrediënten erbij doen.

    Dressing doe ik als alles afgekoeld is. Zet het dus daarom even in de koelkast.

    Dressing: Vang de olie op van tonijn meng ik met gewone olie nog, citroensap, zout, beetje peper, calve sladressing en mayonaise van zaanse hoeven vind ik lekker in pastasalade. Nou ja dit en gewoon beetje op smaak brengen met van alles.
    Happiness is an inside job


  15. #1095
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Macaroni met kaas.



    Macaroni

    Gehakt
    Groentepakket macaroni (anders zelf paprika, prei en champignons snijden)
    Sausje:
    Halve kilo ontvelde tomaten
    2 eetl basilicum tomatensaus voor extra smaak
    1 grote ui
    1 wortel
    1 teentje knoflook
    1 groentebouillon blokje
    Zout-peper- chayennepeper
    Vers gehakte basilium
    Scheutje zonnebloemolie en scheut olijfolie
    Geraspte kaas

    Ontvel de tomaten.
    Snijd de ui en wortel fijn en fruit deze samen in een scheutje olijfolie. Als de ui glazig is doe dan de lepels tomatensaus erbij. Rasp teentje knoflook er ook bij, Na een minuut of 3 mag de bouillon blokje erbij met een klein glaasje water en laat deze even inkoken.
    Doe nu de in stukken gesneden gepelde tomaten in een pan en de gehakte basilicum. Breng op smaak met de kruiden en laat het geheel een minuut of 20 à 30 zachtjes koken.

    Apart bak je het gehakt rul in een scheutje zonnebloemolie. Dan voeg je het groentepakket toe. Tomatensaus mengen bij de groente.
    Macaroni koken volgens gebruiksaanwijzing. Macaroni mengen met tomatensaus en in een ovenschaal doen. Strooi geraspte kaas erop en zet het voor 10 min ong in de oven.
    Happiness is an inside job