1. #1051
    MVC Lid

    Reacties
    786
    07-02-2012

    # Kookhoekje van Meisjes-#

    Citaat Geplaatst door meisjes- Bekijk reactie
    Dankjewel

    Thanks


    Sorry. Dacht dat ik em had geplaatst, maar staat er nu bij!

    Geen probleem meid ga 'm van het weekend inshallah maken heb dan toch bezoek hihi. Kan ik ook gwn de standaard kwark gebruiken van de supermark? Las dat jij de franse kwark hebt gebruikt van de lidl. En welke chocola heb je gebruik? Haha sorry voor de vele vragen x

  2. #1052
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium




    Wat fruit met ijs.






    Couscoussalade.

    1 Courgette
    1 Aubergine
    1 rode paprika
    Feta kaas
    Pak couscous
    Halve blokje groenteboullion
    Handje verse champignons
    Amandelen (hoeft niet)
    Fijn gesneden koriander
    Beetje sla
    Voor couscoussalade dressing: 1 eetl olijfolie, beetje citroensap, halve eetl honing.

    Snijd de courgette en aubergine in plakken. Bestrijk ze met een beetje olijfolie, zout&peper. Laat deze mooi grillen
    Snijd alvast 4 blokjes feta om op te rollen tussen de courgette en aubergine.
    Rooster de paprika en ontvel deze daarna. Snijd de paprika in reepjes.
    Snijd de champignons in vieren en bak deze lichtbruin in een pan.
    Kook de amandelen even kort in water en ontvel deze. Je kan ze daarna even roosteren in een pannetje.
    Maak de couscous zoals het er staat op de verpakking en gooi er een halve groenteboullion bij voor de smaak. Ben voor de 4 granen couscous gegaan. (Artisan) van Ah. Vind die het lekkerst als ik even snel couscous wil hebben.

    Meng de dressing met elkaar en doe dat bij de couscous samen met de fijn gesneden koriander. Even los maken met een vork.

    Sla op de bodem van het bord leggen, couscous erop, paprika reepjes, opgerolde courgette en aubergine en wat champignons en amandelen erbij.
    Happiness is an inside job


  3. #1053
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Lhoceima- Bekijk reactie
    He schat.
    Hoeveel melk doe je bij in de kom? En sesamzaad en anijs?

    hoe groot is het glas?
    Ik heb geen glas met oortje
    Ik gebruik hiervoor marokkaanse theeglas. Het moet een samenhangend deeg worden. Sesamzaadjes naar keus. Beetje erop.
    1,5 eetl nefeh ong
    Citaat Geplaatst door Alae Bekijk reactie
    Tbarke'Allah meisjes jouw gerechten zien er heerlijk uit.

    xxx Ambreen
    Dankjewel lieverd.
    Happiness is an inside job


  4. #1054
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door BERBERSEKRULL_ Bekijk reactie
    Geen probleem meid ga 'm van het weekend inshallah maken heb dan toch bezoek hihi. Kan ik ook gwn de standaard kwark gebruiken van de supermark? Las dat jij de franse kwark hebt gebruikt van de lidl. En welke chocola heb je gebruik? Haha sorry voor de vele vragen x

    Ja dat is ook geen probleem als het maar kwark is. Is niet erg. Witte chocolade ook van de Lidl.
    Happiness is an inside job


  5. #1055
    Alhamdoulilah ❤

    Reacties
    162
    22-09-2010

    Ik heb eerlijk gezegd nooit echt iets gekookt (behalve rijst, aardappelen, kip en andere simpele dingen). Dus ik hou van jou voor het maken van deze topic. Wie weet wordt ik dan ook een keukenprinses

    Groen voor jou!

    I'm not here.


  6. #1056
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium




    Paprikasoep

    2 rode paprika’s
    1 ui
    1 teentje knoflook
    1 grote wortel
    2 eetl olijfolie
    2 theel paprikapoeder
    Zout, peper, basilicum.
    2 tomaten
    1 liter water
    1 groentebouillon blokje
    Crème fraiche
    Fijngehakte peterselie

    Paprika’s roosteren op het vuurtje of in de oven dan ontvellen. Verhit olijfolie in de pan en fruit de paprikablokjes, wortelblokjes, en de gesnipperde ui voor ong 10 min. Ontvel de tomaten en snijd ze in blokjes. Voeg dan teentje geraspte knoflook, paprikapoeder en de tomaten toe en bak 2 min mee.
    Zet alvast water aan de kook en voeg het toe bij de groente. Voeg de bouillon blokje toe en roer het goed door elkaar. Laat de soep ong 10 min pruttelen totdat de groente zacht zijn. Pureer dan alles met een staafmixer. Breng de soep nog op smaak met zout, peper en wat basilicum. Verdeel wat van de crème fraiche over de soep of roer er in zijn geheel doorheen.
    Graneer met wat fijngehakte peterselie.









    Vispakketjes met hasselback aardappels


    2 verse witvis filet
    2 tomaten
    1 courgette
    1 citroen
    Peper en zout
    Olijfolie
    Paar blaadjes verse peterselie of basilicum.

    Snijd de tomaten en courgette in plakjes. Leg de vis op een stuk folie. Breng ze op smaak met zout en peper. Leg de tomaten en plakjes courgette om en om erop. En paar takjes peterselie of basilicum en een schijfje citroen erop. Maak het af met een scheutje olijfolie.
    Vouw de pakketjes goed dicht. Leg ze ong 20 a 30 min in een voorverwarmde oven op 200 gr.


    Aardappelen

    8 aardappels
    20 gr roomboter
    2 eetl olijfolie
    Peper en zout
    50 gr permezaanse kaas en beetje geraspte kaas

    Boen de aardappels goed schoon. Smelt de boter in een pannetje en roer de olijfolie doorheen. Leg de aardappel op een grote lepel en snijd in hele dunne schijfjes. De lepel zorgt ervoor dat je ze niet helemaal doorsnijdt. Leg de aardappelen in een ovenschaal en vul de inkepingen met kaas. Schenk het boter/oliemengsel er over en bestrooi met peper en zout. Zet de aardappels ong 40 min de oven op 200 graden.
    Happiness is an inside job


  7. #1057
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Ayesha_ Bekijk reactie
    Ik heb eerlijk gezegd nooit echt iets gekookt (behalve rijst, aardappelen, kip en andere simpele dingen). Dus ik hou van jou voor het maken van deze topic. Wie weet wordt ik dan ook een keukenprinses

    Groen voor jou!

    Dankjewel lieverd
    Zijn recepten die altijd goed lukken. Dus komt goed.
    Happiness is an inside job


  8. #1058
    MVC Lid

    Reacties
    147
    10-03-2010

    wat zijn die soort deegrolletjes op de foto met de paprikasoep? Het ziet er heeeeeerlijk uit!!!

  9. #1059
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door halima4live Bekijk reactie
    wat zijn die soort deegrolletjes op de foto met de paprikasoep? Het ziet er heeeeeerlijk uit!!!
    Dankjewel. Dat zijn yufka vellen en heb er feta op verkruimeld, olijven in ringetjes op gelegd en beetje geraspte kaas met pul biber en opgerold. Even kort de oven in.
    Happiness is an inside job


  10. #1060
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium


    Pasta met tonijn en cherrytomaatjes

    1 uitje
    1 rode peper
    1 blik tomatenblokjes (grand’italya)
    2 blikjes tonijn
    1 citroen
    1 courgette
    Cherrytomaatjes
    Parmezaanse kaas
    Zout, peper, Italiaanse kruiden
    Verse basilicum
    Penne pasta

    Hak de helft van de rode peper in kleine stukjes. Snipper het uitje. Verhit klein scheutje olijfolie in een pan en fruit de rode peper en de ui. Snijd de courgette in blokjes en bak 3 min mee.
    Voeg de blikje tomatenblokjes en tonijn mee en breng op smaak met zout, peper en Italiaanse kruiden. Laat 10 min zachtjes pruttelen. Kook ondertussen de pasta gaar en giet af. Rasp de schil van de citroen en pers em daarna uit, voeg rasp en citroensap toe aan het tomatensausje.
    Hak de basilicum grof en voeg samen met de helft van Parmezaanse kaas toe aan het sausje. Schep de pasta er door en serveer met de rest van de kaas en wat basilicumblaadjes en gehalveerde cherrytomaatjes.
    Happiness is an inside job


  11. #1061
    MVC Lid

    Reacties
    1.043
    13-04-2014

    Die broodjes zien er goed uit tbarke Allah!

  12. #1062
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Zoete cranberry broodjes.





    Zoete cranberry broodjes.

    1 ei
    320 gr bloem
    125 ml melk, warm (niet te heet)
    30 gr suiker
    1 zakje vanillesuiker
    1 zakje gist (7gr)
    Snufje zout
    40 gr roomboter

    Cranberry compote:
    340 gr cranberry’s
    1 sinaasappel
    50 gr suiker
    1 zakje vanillesuiker

    Glazuur:
    75 gr poedersuiker
    1,5 eetl water

    1.Gist bij de warme melk doen en paar keer roeren. Smelt de boter en mix deze met de suiker, zout, vanillesuiker en ei tot romige massa. De melk erbij en mix het kort samen.

    2. Voeg bloem bij en kneed het tot een soepel deeg. Bestuif de kom met beetje bloem en doe de deegbal erin. Zet kom op een warme plek en laat het ong 45 min rijzen.

    3. Rasp de sinaasappel en pers die uit in een pannetje. Warm het sap op. Voeg cranberrys eraan toe en roer de suiker, vanillesuiker en de sinaasappelrasp erdoor heen. Ong 20 min op vuur laten staan totdat cranberrys kapot gaan en er een compote ontstaat.

    4. werkblad bestuiven met bloem en n rol deeg uit tot een rechthoek. Bestrijk het deeg met de cranberrycompote. Rol het deeg vanuit de lange kant op. En snijd deegrol met een scherp mes in stukken van ca 4 cm. Leg ze op hun kant in een ingevette ronde ovenschaal. Leg er eentje in het midden en leg de andere deegrondjes er om heen, laat wel een paar cm afstand van elkaar.

    5. Bedek het weer en laat nog een keer 30 min rijzen.

    6. Verwarm ondertussen de oven op 200 graden. Bestrijk de broodjes met een losgeklopt ei. Bak de broodjes in 18 minuten goudbruin. Meng het water met poedersuiker totdat er geen klontjes meer in zitten. Bedruip de bovenzijde van de broodrolletjes met glazuur.

    Ze zijn het lekkerst als ze nog een beetje warm zijn. Om te bewaren kun je ze het beste afdekken met aluminiumfolie en de volgende dag en paar minuutjes opwarmen in de oven.
    Happiness is an inside job


  13. #1063
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Senae12 Bekijk reactie
    Die broodjes zien er goed uit tbarke Allah!

    Dankjewel
    Happiness is an inside job


  14. #1064
    MVC Lid

    Reacties
    16.186
    13-08-2012

    Ziet er heerlijk uit allemaal

    Je maakt de laatste tijd hele mooie heldere foto's zeg!
    Dood is wakker worden uit de droom die leven heet..

  15. #1065
    MVC Lid

    Reacties
    1.132
    11-02-2013

    Ik denk dat het veel te lang geleden is dat je een UP van mij gekregen hebt. Hoe dan ook, heerlijke recepten keukenprinsesss....Keep going this way
    Radietoe BiAllahi rabban, Wa Bilislami dinan Wa biMohammadien( SAW) nabbieyan!!!