1. #1

  2. #2
    marokaanse moslima

    Reacties
    417
    14-11-2004

    Talking abricozenamandelkoekjes

    ik hoop dat het lukt nu.
    250gr bloem, 90gr poedersuiker ,200gr boter, 130gr gemalen en gebakken amandelen, 1 ei,half zakje bakpoeder,ongeveer 60gr gehakte amandelen of amandelschilfertjes eiwit om te smeren en abricozenjam
    .

    Bewerk met de klopper de boter heel goed voeg daarna de suiker bij en klop tot die cremig word.voeg dan het ei bij en verder kloppen tot het ei opgenomen is.voeg de bloem,gemalen amandelen en bakpoeder bij en kneed heel snel tot een glad deeg en laat het dan een half uurtje rusten in de koelkast.Dan rol je het deeg uit ongeveer 3mm steek met een koekjessteker figuurtjes uit; van de helft haal je in het midden ook uit met een kleinere koekjessteker of met een dekseltje van een fles;op de helft van de uitgestoken koekjes smeer je met een geklopt eiwit en strooi de amandelen op.Je bakt de koekjes ongeveer 10 min op 190° tot ze mooi goudgeel zijn.Je laat ze afkoelen en smeert ze dan met abricozenjam en kleeft ze dan op elkaar

    .


  3. #3
    marokaanse moslima

    Reacties
    417
    14-11-2004

    mokkaroomkoekjes

    mokkaroomkoekjes
    je hebt nodig:250gr boter,125gr poedersuiker,4 eetlepels oploskoffie opgelost in zo weinig mogelijk gekookt water,400gr bloem,1lepeltje bakpoeder
    Vulling:200gr poedersuiker,60gr boter,3eetlepels room,poedersuiker om te bestuiven.

    Klop eerst de boter en suiker zeer romig voeg de koffie toe dan de bloem en bakpoeder.Doe het deeg in een stevige spuitzak en spuit dan toefjes op een ingevette bakblik.Laat ze op180° bakken in ongeveer 10 min.
    Klop dan voor de vulling de ingredienten romig maar klop niet te lang. Vul dan de afgekoelde koekjes ermee.Je kunt ook gewoon de koekjes vullen met witte chocolade.



  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    537
    06-12-2003

    nou goudlokje je mokkaroomkoekjes zien er goed uit ik maak ze nl ook alleen zonder jou vulling
    ga ik gauw eens uitproberen

  5. #5
    marokaanse moslima

    Reacties
    417
    14-11-2004

    Citaat Geplaatst door moeder4
    nou goudlokje je mokkaroomkoekjes zien er goed uit ik maak ze nl ook alleen zonder jou vulling
    ga ik gauw eens uitproberen
    T'huis zijn ze er gek op.zijn altijd als eerst op.Wat de vulling betreft doe ik het meestal met witte chocolade.

  6. #6
    Triple Mum

    Reacties
    682
    07-10-2004

    Ziet er mooi uit meid!

  7. #7
    marokaanse moslima

    Reacties
    417
    14-11-2004

    caramelkoek.
    Deeg:100 gr boter,175 gr bloem,50 gr suiker,lepeltje bakpoeder.
    vulling:175 gr boter,100 gr suiker,3 eetlepels appelstroop,4 dl gecondenseerde melk.
    deklaag:175 gr chocolade,25 gr boter
    .
    meng de ingr. voor het deeg en bekleed daarmee een bakblik van 23 cm.dat bak je in de oven op 180° ongeveer 20 min tot de koek goudbruin is.
    dan neem je de ingr. voor de vulling en laat die smelten in een pannetjeop een laag vuurtje,tot de suiker gesmolten is.Breng dan al roerend 6 min aan de kook tot je een lobbige pap krijgt,dat giet je dan op de gebakken koek en laat het in de koelkast stijven(als je meer tijd hebt laat het gewoon een nachtje op een koele plaats stijven).dan laat je de chocolade smelten met de boter tot het mooi glad is en giet je het op de gesteven caramel.snij na het afkoelen van de chocolade de koek met een scherp met in ruitjes of rechthoekjes.

  8. #8
    marokaanse moslima

    Reacties
    417
    14-11-2004

    Citaat Geplaatst door Yara134
    Ziet er mooi uit meid!
    dank je kan niet aan jullie tippen maar hoop hierbij mijn bijdrage te doen voor diegene die deze recepten niet kennen. Het zijn makkelijke recepten die iedereen zou moeten kunnen maken.hoop er vanavond nog op te kunnen zetten

  9. #9
    Triple Mum

    Reacties
    682
    07-10-2004

    Citaat Geplaatst door goudlokje
    dank je kan niet aan jullie tippen maar hoop hierbij mijn bijdrage te doen voor diegene die deze recepten niet kennen. Het zijn makkelijke recepten die iedereen zou moeten kunnen maken.hoop er vanavond nog op te kunnen zetten
    Nou dat moet je niet zeggen ik vind de koekjes erg mooi uitzien. Het gaat er niet om hoe moeilijk ze zijn maar of ze lekker smaken en er mooi uitzien. En dat doen ze meid! Ik heb je trouwens een reppunt gegeven .

  10. #10
    marokaanse moslima

    Reacties
    417
    14-11-2004

    fruittaart

    fruittaart


    2 appels geschild,2 glazen verse of gekochte appelsiensap,1 glas olie,1 glas suiker,2 eieren,1 glas bloem,1 zakje vannilesuiker,half pakje bakpoeder,1 appel om te decoreren
    .
    je mengt alles in een blender en maalt tot alles gemalen is dat doe je in een gevette bakblik van ongeveer 25 cm en versier het met de overige appel bak het op 180°in de oven tot het mooi goudgeel is het zal dan ook iets steviger aanvoelen.niet schrikken als het heel vloeibaar is in het begin dat veranderd bij het bakken.En zeker laten afkoelen voor je het snijd

  11. #11
    marokaanse moslima

    Reacties
    417
    14-11-2004

    [FONT=Arial Black]Je neemt ongeveer 500gr spirellie,2 gekookte of gestoomde wortels,halve brocolie,gekookte erwtjes,blikje mais,blikje tonijn,m3aknoes,1 tomaat,1 pijpajuin of shalotje.
    je snijd alle groenten in stukken en voeg het bij de voorgekookte spirellie,dan doe je er citroensap bij eventueel wat slakruiden en mayonaise.alles mengen en je hebt een koude schotel je kunt in plaats van verse wortels en erwten gewoon blik nemen.

  12. #12
    soebhaanallaah

    Reacties
    1.474
    18-01-2005

    hoi goudlokje ik heb een vraag bij jou koekjes (abrikozenamandelkoekjes) heb je 90 gr poeders getypt en in je uitleg heb je bakpoeder getypt. is het bakpoeder of iets anders

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    203
    06-02-2005

    Citaat Geplaatst door moslimmagirl
    hoi goudlokje ik heb een vraag bij jou koekjes (abrikozenamandelkoekjes) heb je 90 gr poeders getypt en in je uitleg heb je bakpoeder getypt. is het bakpoeder of iets anders
    salaam ,ik denk dat het poedersuiker is

  14. #14
    marokaanse moslima

    Reacties
    417
    14-11-2004

    Citaat Geplaatst door moslimmagirl
    hoi goudlokje ik heb een vraag bij jou koekjes (abrikozenamandelkoekjes) heb je 90 gr poeders getypt en in je uitleg heb je bakpoeder getypt. is het bakpoeder of iets anders
    eops sorry hoor heb me vergist heb het al veranderd.Het was poedersuiker en er moet ook bakpoeder in.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    554
    06-02-2005

    Salam alaykom,

    Macha allah!! oukhty, het is heeeel van je.