1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3
    24-04-2013

    Hyperventilatie / paniekaanvallen

    Salam

    Ik heb ernstige last van hyperventilatie en extreme paniekaanvallen. De symptomen is een hele waslijst en heb er elke dag last van. Meerdere malen naar de dokter gegaan en ademhalingstherapie aangeboden maar helpt niet. Nog iemand bekend met deze klachten graag ervaringen delen.

  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    3.098
    06-12-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Ik denk veel mensen. Je moet bij de kern beginnen en jezelf afvragen waar het vandaan komt. Wat triggert het? Hoe is het begonnen? En eerst daar aan werken. Ik heb het zelf nog steeds na ongeveer 3 jaar, maar kan er nu beter mee omgaan (zodra ik het voel aankomen dan even gaan wandelen helpt en cola drinken ook) en het controleren, alleen soms moet het gewoon even eruit en dan is het daarna klaar. [emoji6]
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    3.098
    06-12-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Bij mij triggert het trouwens: - - hyper worden door te veel suiker eten zonder goed gegeten te hebben en als ik dan stil moet zitten (bv werk) dan ga ik hyperventileren.
    - extreme vermoeidheid (vit d tekort misschien)
    - woede die ik niet uit op dat moment, komt er daarna direct uit
    - maar als ik een dag veel stress heb dan komt het eruit op het moment dat ik me ontspan.

    Ik heb massages gehad, omdat me hele schouder en nek vast zat na een aanval en psychische hulp wegens burnout en nu yoga om te leren ontspannen. Dus tja, het is een proces die je doormoet.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    443
    10-02-2014

    Bidden? Hijama? Kalmeringstablet? Sporten? Psycholoog opzoeken? Faalangst? In problemen? Trauma?

    Vakantie boeken en plat liggen op strand. Rustig ademen en beseffen wat het leven inhoudt en wat stikt jou het meest.

    Sterkte
    English please

  5. #5
    marokko

    Reacties
    279
    06-10-2006

    paniekaanval

    selem alikom, heb er ook heel erg last van, ik heb op internet gelezen dan zimny angstremmend is en het is van natuur, ik ga het proberen,

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    203
    19-02-2014

    Roqia, roqia, roqia.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Roqia heeft mij geholpen Alhamdoelillah.
    Happiness is an inside job


  8. #8
    ------------

    Reacties
    900
    12-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door El_7nina Bekijk reactie
    Bij mij triggert het trouwens: - - hyper worden door te veel suiker eten zonder goed gegeten te hebben en als ik dan stil moet zitten (bv werk) dan ga ik hyperventileren.
    - extreme vermoeidheid (vit d tekort misschien)
    - woede die ik niet uit op dat moment, komt er daarna direct uit
    - maar als ik een dag veel stress heb dan komt het eruit op het moment dat ik me ontspan.

    Ik heb massages gehad, omdat me hele schouder en nek vast zat na een aanval en psychische hulp wegens burnout en nu yoga om te leren ontspannen. Dus tja, het is een proces die je doormoet.
    Ik heb er ook een tijdje last van gehad. Ik ben door de huisarts doorverwezen naar een haptonoom. Heeft me heel goed geholpen!
    •» «•´¨*•.¸.Je mist pas iets,als het er niet meer is .¸.•*¨`•» «•´`•.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    100
    30-07-2013

    Onderhoudt je gebed en doe veel dua.
    Ik adviseer je om hiernaast ook roqya en hijama te doen en bi idniAllah zul je je beter voelen.

    Als je hierover vragen hebt kun je mij een pb sturen.

    De Profeet Mohammed (vrede zij met hem) zei:
    “Ik heb geen groep (engelen) gepasseerd op de nacht dat ik meegenomen werd op de nachtelijk reis, of ze zeiden allen tegen mij: O Mohammed, beveel je Ummah om hijama te verrichten".

    Meer info over hijama of een afspraak? stuur een pb of bel/app 06-26269041.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    57
    13-12-2013

    Lieve mensen,

    Voor dit soort problemen kan ik aanraden goede ademhalingsoefeningen te doen. Door je ademhaling rustig te maken en diep te leren ademen door je buik kan je veel zenuwen loslaten. Als je iedere dag oefent dan krijg je ook steeds meer grip op paniekaanvallen. Altijd beter om de oorzaak aan te pakken natuurlijk, maar dit is wel een goede manier om de ergste reacties tegen te gaan.

  11. #11
    sallam mo3alijkom

    Reacties
    38
    30-03-2007

    Mkrot wat is die zimny? Is hette drinken of wat pm me erover

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    866
    16-04-2011

    Ja maar ik denk niet dat je daar zomaar last van hebt. Vaak is het opeenstapeling van stress en oververmoeidheid.


    Citaat Geplaatst door Amrani89 Bekijk reactie
    Salam

    Ik heb ernstige last van hyperventilatie en extreme paniekaanvallen. De symptomen is een hele waslijst en heb er elke dag last van. Meerdere malen naar de dokter gegaan en ademhalingstherapie aangeboden maar helpt niet. Nog iemand bekend met deze klachten graag ervaringen delen.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    166
    28-09-2014

    Heb je Mensendieck geprobeerd?
    We only know what He wants us to know..
    Do you know where your money goes? Do you let the media deceive your mind? Is this a truth that nobody knows? Has our world gone all blind?


  14. #14
    sallam mo3alijkom

    Reacties
    38
    30-03-2007

    Sallam ja ik heb er ook al jaren last van wat is zimny? En mensendieck????

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    676
    17-09-2012

    Roqia bij jezelf doen, hijamma, band met Allah swt versterken en minderen met suiker en cafiëne geef ik jullie als advies mee. In sha Allah zullen jullie genezen.
    Verwacht het onverwachte